V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.
Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.
Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.
Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).
V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).
Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.
Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.
Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.
Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.
Čus všichni.. :)
Potřeboval bych takovou menší radu. Mám za úkol do konce dubna udělat program na generování čísel od 1 do 6... tzv. hod kostkou, všichni znáte :)
Děláme to v vx-DevC++ 6.10.2 -> ,když by někdo chtěl hodím odkaz (dá se vygooglit)
Abych to upřesnil, jedná se o tzv. grafické prostředí, říká náš učitel Mám plochu, kde jsou dvě tlačítka, jedno bude zastupovat generování čísla, druhé vypnutí programu.
Vypnutí zvládnu, ale generování čísla bohužel ne, ani jsme to neprobírali... bohužel. :?
Vygenerované číslo by se mělo zobrazit v ListBoxu... popř jiném zobrazovací komponentě.
Tady máte potřebné zdrojáky :)
http://www.edisk.cz/stahni/41830/hod_kostkou_C___wxWidgets.rar_834.83KB.html
Díky moc, beru každou radu :), pokud budou dotazy, jen se ptejte.
stringstream prev;
int a;
string st;
prev.clear();
prev >> a;
a = (rand() % 6) + 1;
prev.clear();
prev << a;
prev >> st;
WxListBox1->Append(st);
Teď ještě aby, když se hodí číslo 6 program automaticky hodil znovu (tak jako když hodíte ve skutečnosti znovu) a nebo na zmáčknutí....
do { prev.clear(); prev >> a; a = (rand() % 6) + 1; prev.clear(); prev << a; prev >> st; WxListBox1->Append(st); } while(a == 6);
Ano to by šlo, ale v tomhle případě program počítá znovu i když je číslo třeba 5..nechápu proč :-O
Omlouvám se, pokud sem něco špatně pochopil, říkám nejsem v tomto dostatečně sběhlý.
clear proto, že nám učitel tohle prostě nakázal, že jinak tam vždy něco je..... nevím, nejsem v tom tak sběhlý
a pokud se hodí 6, tak program automaticky vygeneruje další číslo, nemusí se tedy mačkat tlačítko...
bohužel mi to nějak nejde rozběhnout učím se teprve....
Víte tedy někdo jak na tu 6ku ??
opakuj { do a dej náhodné číslo od 1 do 6 zobraz číslo } dokud a je rovno 6Konkrétně v C++ bys asi použil do-while. Nezapomeň, že to je "rychlé", takže nepostřehneš, že to vygenerovalo šestku a hned to tam dá další číslo. Lepší by byl nějaký "timer".
Tento ukol jsem dostal zadaný ve škole. Takže takové věci jako je 64bit podpora, či to uváděné statické linkování učitele nezajímají. BTW sám to takhle učí.
Program už mam hotový, teď už jen taková malá "blbůstka". Při vypisování generovaných čísel se čísla řadí pod sebe. Potřeboval bych, aby bylo každé další číslo bylo generováno nahoře, né dole a to z toho důvodu, že při překročení počtu viditelných řádků, se čísla "schovají" a je nutno posunovat posuvníkem.
Tiskni
Sdílej: