V Bolzanu probíhá konference SFSCON (South Tyrol Free Software Conference). Jean-Baptiste Kempf, zakladatel a prezident VideoLAN a klíčový vývojář VLC media playeru, byl na ní oceněn cenou European SFS Award 2025 udělovanou Free Software Foundation Europe (FSFE) a Linux User Group Bolzano‑Bozen (LUGBZ).
Open-source minimalistický trackball Ploopy Nano byl po modelech modelech Classic a Thumb Trackball také aktualizován. Nová verze Nano 2 používá optický senzor PAW3222 a k původně beztlačítkovému designu přidává jedno tlačítko, které ve výchozí konfiguraci firmwaru QMK přepíná režim posouvání koulí. Sestavený trackball nyní vyjde na 60 kanadských dolarů (bez dopravy a DPH).
Github publikoval Octoverse 2025 (YouTube), tj. každoroční přehled o stavu open source a veřejných softwarových projektů na GitHubu. Každou sekundu se připojil více než jeden nový vývojář. Nejpoužívanějším programovacím jazykem se stal TypeScript.
Kit je nový maskot webového prohlížeče Firefox.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.5. Přehled novinek s náhledy v oznámení na blogu.
Německo zvažuje, že zaplatí místním telekomunikačním operátorům včetně Deutsche Telekom, aby nahradili zařízení od čínské firmy Huawei. Náklady na výměnu by mohly přesáhnout dvě miliardy eur (bezmála 49 miliard Kč). Jeden scénář počítá s tím, že vláda na tento záměr použije prostředky určené na obranu či infrastrukturu.
Po dvaceti letech skončil leader japonské SUMO (SUpport.MOzilla.org) komunity Marsf. Důvodem bylo nasazení sumobota, který nedodržuje nastavené postupy a hrubě zasahuje do překladů i archivů. Marsf zároveň zakázal použití svých příspěvků a dat k učení sumobota a AI a požádal o vyřazení svých dat ze všech učebních dat.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zahajuje sektorové šetření v oblasti mobilních telekomunikačních služeb poskytovaných domácnostem v České republice. Z poznatků získaných na základě prvotní analýzy provedené ve spolupráci s Českým telekomunikačním úřadem (ČTÚ) ÚOHS zjistil, že vzájemné vztahy mezi operátory je zapotřebí detailněji prověřit kvůli možné nefunkčnosti některých aspektů konkurence na trzích, na nichž roste tržní podíl klíčových hráčů a naopak klesá význam nezávislých virtuálních operátorů.
Různé audity bezpečnostních systémů pařížského muzea Louvre odhalily závažné problémy v oblasti kybernetické bezpečnosti a tyto problémy přetrvávaly déle než deset let. Jeden z těchto auditů, který v roce 2014 provedla francouzská národní agentura pro kybernetickou bezpečnost, například ukázal, že heslo do kamerového systému muzea bylo „Louvre“. 😀
Z upstreamu GNOME Mutter byl zcela odstraněn backend X11. GNOME 50 tedy poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.
Čus všichni.. :)
Potřeboval bych takovou menší radu. Mám za úkol do konce dubna udělat program na generování čísel od 1 do 6... tzv. hod kostkou, všichni znáte :)
Děláme to v vx-DevC++ 6.10.2 -> ,když by někdo chtěl hodím odkaz (dá se vygooglit)
Abych to upřesnil, jedná se o tzv. grafické prostředí, říká náš učitel
Mám plochu, kde jsou dvě tlačítka, jedno bude zastupovat generování čísla, druhé vypnutí programu.
Vypnutí zvládnu, ale generování čísla bohužel ne, ani jsme to neprobírali... bohužel. :?
Vygenerované číslo by se mělo zobrazit v ListBoxu... popř jiném zobrazovací komponentě.
Tady máte potřebné zdrojáky :)
http://www.edisk.cz/stahni/41830/hod_kostkou_C___wxWidgets.rar_834.83KB.html
Díky moc, beru každou radu :), pokud budou dotazy, jen se ptejte.
stringstream prev;
int a;
string st;
prev.clear();
prev >> a;
a = (rand() % 6) + 1;
prev.clear();
prev << a;
prev >> st;
WxListBox1->Append(st);
Teď ještě aby, když se hodí číslo 6 program automaticky hodil znovu (tak jako když hodíte ve skutečnosti znovu) a nebo na zmáčknutí....
do {
prev.clear();
prev >> a;
a = (rand() % 6) + 1;
prev.clear();
prev << a;
prev >> st;
WxListBox1->Append(st);
} while(a == 6);
Ano to by šlo, ale v tomhle případě program počítá znovu i když je číslo třeba 5..nechápu proč :-O
Omlouvám se, pokud sem něco špatně pochopil, říkám nejsem v tomto dostatečně sběhlý.
clear proto, že nám učitel tohle prostě nakázal, že jinak tam vždy něco je..... nevím, nejsem v tom tak sběhlý 
a pokud se hodí 6, tak program automaticky vygeneruje další číslo, nemusí se tedy mačkat tlačítko...
bohužel mi to nějak nejde rozběhnout
učím se teprve....
Víte tedy někdo jak na tu 6ku ??
opakuj
{
do a dej náhodné číslo od 1 do 6
zobraz číslo
} dokud a je rovno 6
Konkrétně v C++ bys asi použil do-while. Nezapomeň, že to je "rychlé", takže nepostřehneš, že to vygenerovalo šestku a hned to tam dá další číslo. Lepší by byl nějaký "timer".
Tento ukol jsem dostal zadaný ve škole. Takže takové věci jako je 64bit podpora, či to uváděné statické linkování učitele nezajímají. BTW sám to takhle učí.
Program už mam hotový, teď už jen taková malá "blbůstka". Při vypisování generovaných čísel se čísla řadí pod sebe. Potřeboval bych, aby bylo každé další číslo bylo generováno nahoře, né dole a to z toho důvodu, že při překročení počtu viditelných řádků, se čísla "schovají" a je nutno posunovat posuvníkem.
Tiskni
Sdílej: