abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 23:22 | Pozvánky

    Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Dle plánu dnes končí služba Skype. Uživatelé mohou pokračovat v Microsoft Teams.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | IT novinky

    Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:33 | Zajímavý projekt

    Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:11 | Pozvánky

    Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 21:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 14:22 | IT novinky

    Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 30
    3.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 529 hlasů
     Komentářů: 22, poslední včera 10:06
    Rozcestník

    Dotaz: Alternativa k CISCO switchum

    8.7.2010 21:35 zz9
    Alternativa k CISCO switchum
    Přečteno: 2188×

    Zdravim vas, v byvalem zamestnanim jsem vyhradne pracoval se zarizeni firmy CISCO.

    (2960, 3560 .... apod)

    Nyni pracuji v tomtez oboru, ale na cisco proste nejsou penize, dokazete doporuci nejakeho jineho vyrobce, pochopitelne levnejsiho.

    Pozaduji po zarizeni predevsim podporu vlan, spanning tree, portfast, agregaci linek, nejaky QoS, pochopitelne pristup pres consoli a SSH.

    Koukal jsem se napriklad na Zyxel (MGS-3712), docela pekne, rukou mi prosli nejake switche TP-LINK (podezrele levne).

    Jake alternativy k CISCO pouzivate? Zkuste doporucit diky...

    Odpovědi

    8.7.2010 22:51 VSi | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alternativa k CISCO switchum
    Mám zkušenost s HP ProCurve 2510 (2510-48, 2510G-24), umí VLAN, spanning tree, agregaci, SSH, některé pokročilejší vlastnosti chybí. Řada 2610 pak umí QoS podle TCP/UDB portu, DHCP protection, a některé další věci. HP ProCurve Switch 2610 Series Je to o dost levnější než Cisco, ale pořád stojí relativně dost peněz. Myslím, že s Hewlett Packard ale případně chybu neuděláte. Výhoda je "lifetime" next bussiness day replacement, ale to vyzkoušené nemám.

    Pak se podívejte třeba na nabídku Allied Telesys. Pokud by to mělo být ještě výrazně levnější, tak třeba EdgeCore. Ač to třeba není tak známý výrobce, četl jsem o informace o celkem rozsáhlých nasazeních v metropolitních sítích.

    Pak možná Huawei, což jsou asi tak trochu kopie Cisca, ale viděl jsem použití na dost významných místech. To berte jako informaci pro inspiraci.
    Ruža Becelin avatar 9.7.2010 08:41 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alternativa k CISCO switchum
    Jo, ProCurve jsou dobry, hlavne proto, ze pouzivaji v podstate modifikovany IOS.

    Zalezi, jake ma firma pozadavky, Allied Telesys jsou fajn, jak uvedl kolega, dobrou zkusenost mam take s NetGear...
    9.7.2010 13:43 zz9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alternativa k CISCO switchum

    Fakt? Muzete to nejak dolozit? Googluji, ale nenachazim...

    Jo, ProCurve jsou dobry, hlavne proto, ze pouzivaji v podstate modifikovany IOS.

    Ruža Becelin avatar 9.7.2010 14:03 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alternativa k CISCO switchum

    Rikal mi o tom kolega, co u nas konfiguruje Cisca, jinak jsem nasel tohle:

    http://brian-dao.blogspot.com/2007/05/mpls.html
    http://brian-dao.blogspot.com/2007/08/configure-interface-cisco-vs-procurve.html

    Asi tomu nerikaji IOS, ale prikazy vypadaji dost podobne...

    17.1.2012 21:29 Kaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alternativa k CISCO switchum
    Mno asi trochu jinak ... dnesni situace:

    Kdysi se dal dohromady 3COM (ktery nemel CLI konfiguraci) dohromady s Huawei (ktery mel oprasknuty cisco-IOS) a zacali spolu vyrabet switche H3C.

    Nedavno dostal 3Com velkou statni zakazku v USA, ktere z bezpecnostnich duvodu to podminilo odtrzenim Huawei od toho pryc. Takze "3Com" dodava switche pod kridly HP a Huawei uz zase dela switche pod svym jmenem.
    9.7.2010 13:16 P.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alternativa k CISCO switchum
    Hrube srovnani: c2960 ~ juniper EX2200 c3560 ~ juniper EX3200 c3750 ~ juniper EX4200 c4500 ~ pripravuje se (tento rok by melo byt) c6500 ~ juniper EX8208/8216 Vykonove jsou na tom tyto zarizeni na tom lip nez Cisco, nevyhoda je, ze juniper nema tak komplexni moznosti jako Cisco tj. dodani kompletniho juniper pevneho/wifi/voip reseni ale jenom ve spolupraci s partnery treti strany. Ceny v GPL stejne, ale je tam moznost mnohem vyssi slevy nez u cisca. Co se tyka reseni od 3comu coz je vlastne jiz v dnesni dobe HP nebo AT resp. Dell, tak vykonove to ty boxy nedaji, pri fakt velkem zatizeni nam HP switche umirali, pricemz cisco ekvivalenty to v pohode stihali. Pak je jeste moznost jit do zarizeni od Fortinetu, co se da jeste fakt srovnavat s necim jako Cisco/Juniper, ale to bych spis bral na Firewall/IDS extremne vykonova reseni. Je to jedine o tom, jestli je zapotrebi vykon nebo spis komplexni reseni a pod. Pokud vykon, tak pri switch/routingu je na tom Juniper lepe, pri wifi Aruba da pod zatizenim da urcite lepsi vysledky a u firewallu se ten vykon s Fortigate boxy neda ani srovnavat:)
    9.7.2010 14:24 zz9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alternativa k CISCO switchum

    A to je asi kolik?  V soucasne dobe + nejaky vyhled do budoucnosti nebude po pateri (=po techto switchi, kterych je ~ 16) tect vice jak 500Mbit (rozumejte jsou mezi nima radia), ve mestech kde je tazena optika budou tyto dalsi switche normalne na SPF.

    Zrovna treba u HP switchu jsem cetl negativum v pripade konfigurace a hlavne zmenu portchannelu, kdyz je treba udelat zmenu musi se cely odkonfigurovat, coz pripade, ze jste pres nej prisel je krapet nevyhodne u cisca vim, ze se to da v celku s "klidem" menit.

    Dalsi pekna vec na cisco se mi libi VTP(vlan trunking protocol), bohuzel proprietarni zalezitost, ale dobry nastroj jak jednoduse vlany rozsirit po cele siti, ekvivalet jsem nikde u konkurence nezahledl, ale mohu se mejlit.

    pri fakt velkem zatizeni nam HP switche umirali

    9.7.2010 14:37 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alternativa k CISCO switchum
    U Juniperu je MVRP ("namiesto" VTP), ale nie je to uplne ideticke.
    9.7.2010 16:20 VSi | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alternativa k CISCO switchum
    Nevím, jak funguje ten VTP, ale v příručce k HP jsem zahlédl GVRP (GARP VLAN Registration Protocol), což by mohlo posloužit velmi podobně. Pochopil jsem funkci GVRP tak, že když mám pár switchů zapojeno za sebou, a na třeba prvním a posledním si udělám VLAN tagged port se stejným VLAN-ID (resp. to VLAN-ID přidám k existujícímu trunku), tak se mi na všech switchích "po cestě" konfigurace těch spojovacích trunků přizpůsobí (přidá se tam to nové VLAN-ID).

    Portchannel používáte pro redundaci, nebo kvůli zvýšení kapacity?
    10.7.2010 08:22 zz9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alternativa k CISCO switchum

    Mate pravdu kolem GVRP, uz ja se pise na wiki.

    VLAN Trunking Protocol (VTP) is a Cisco proprietary Layer 2 messaging protocol that manages the addition, deletion, and renaming of Virtual Local Area Networks (VLAN) on a network-wide basis.

    The comparable IEEE standard in use by other manufacturers is GVRP or the more recent MVRP.

    Portchannel pouzivame kvuli navyseni kapacity.

    10.7.2010 10:30 P.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alternativa k CISCO switchum
    Nevim presne k cemu smeruje ten dotaz ze "a to je asi kolik?". Pokud jde o vykon, tak to se neda srovnavat stylem, ze potece pres ten switch 500Mb/s, ale kolik bude na te siti klientu = MAC addr (tj. kolik z toho bude broadcastu), jake pakety (ramce) budou pres ten switch pobihat (velikostne, vykon se udava napr. na 50B pakety/s), kolik tam bude multicast trafiku. No a pak je to samozrejme o tom, kolik vlan umi dane zarizeni, kolik igmp skupin, kolik ACL na port, kolik 802.1x klientu najednou, jestli ma ten switch podporu pro IPv6, jestli umi port mirroring, CDP/LLDP, BPDU guard, DHCP snooping, Dynamic ARP inspecition, Storm control, VTP/GVRP, VMPS, PoE, debuging...Zalezi co vsechno je zapotrebi, pokud vsechno, tak nakonec mu toho stejne na vyber moc nezustane, protoze jeden vyrobce skonci na vykonu, dalsi na funkcionalite a zustane tak z toho cisco, juniper a fortinet. A pak zalezi, jestli chce clovek plne gigove zarizeni, jestli chce 10G, jestli potrebuje stackovat switche do jednoho virtualniho pripadne jestli bude osazovat 10G moduly 1G (pak na nekterych zarizenich se jinak "alokuje" ASIC obvod(y) a muze se cast vykonu ztratit. Asi nejblizsi alternativa k tomu ciscu je juniper, existuje i dokument popisujici kompatibilitu juniper/cisco http://networktest.com/jnpriop/jnpriop.pdf .
    10.7.2010 10:36 P.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alternativa k CISCO switchum
    Jeste teda etherchannel (kolik umi najednou portu a kolik channelu je schopen vytvorit), 802.1ah a jumbo framy a samozrejme vsechny mozne typy konfigurace STP:)
    brk avatar 10.7.2010 11:33 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alternativa k CISCO switchum
    Výhoda je "lifetime" next bussiness day replacement, ale to vyzkoušené nemám.
    Se switchi také ne, ale docela nemile mne překvapili u HP serveru, takže těmhle jejich kecům už nevěřím. Záruka next business day on-site, následující pracovní den skutečně přijel servisák, koukl na to a pokrčil rameny, že to je vadná deska a do této řady je budou mít až za 14 dnů. Dle HP vše v nejlepším pořádku, protože zahájili opravu NBD.
    USE="-qt -kde"
    8.7.2010 23:26 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alternativa k CISCO switchum
    Junipery by mali byt lacnejsie ako CISCO a je dost vela ludi, co ich preferuje nie len kvoli stabilite a vludnejsej cenovej politike. Ak fakt nie su peniaze, tak su rozne Asusy, Dlinky, SMC, Netgeary...zavisi od toho, co presne clovek potrebuje a na ake nasadenie to bude. Nas mnohe veci je kvalitneho HW aj skoda. :D
    Jesus Jimenez avatar 9.7.2010 08:49 Jesus Jimenez | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alternativa k CISCO switchum
    Jezis, hlavne ne SMC :-D Z peti na siti se mi jich pet pos...
    Doaenův zákon průtahů: Čím pomaleji pracuješ, tím méně naděláš chyb. -- Murphy
    11.7.2010 23:25 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alternativa k CISCO switchum
    Tak nevím, nám ve třech Cisco 2960 odešly zdroje. Tak jsme postupně všude dali SMC a 4 roky je po problémech.
    CIJOML avatar 9.7.2010 09:42 CIJOML | skóre: 58 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alternativa k CISCO switchum
    se 3COM chybu rozhodne neudelas
    9.7.2010 10:44 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Alternativa k CISCO switchum
    Myslis HP?
    12.7.2010 14:12 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše OT: Re: Alternativa k CISCO switchum
    Vy tady probirate vsechny mozny standarty, ale zapominate jeste na jednu dulezitou vlastnost a tou je fyzicka odolnost. Z vlastni zkusenosti vim, ze Cisco switche dokazi fungovat i tak kde se prvky od NetGrear spolehlive upecou.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.