Knihovna libpng, tj. oficiální referenční knihovna grafického formátu PNG (Portable Network Graphics), byla vydána ve verzi 1.6.51. Opraveny jsou 4 bezpečnostní chyby obsaženy ve verzích 1.6.0 (vydána 14. února 2013) až 1.6.50. Nejvážnější z chyb CVE-2025-65018 může vést ke spuštění libovolného kódu.
Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 159 (pdf).
Hru Warhammer: Vermintide 2 (ProtonDB) lze na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do pondělí 24. listopadu.
Virtualizační software Xen (Wikipedie) byl vydán v nové verzi 4.21. Podrobnosti v poznámkách k vydání a přehledu nových vlastností.
Evropská komise schválila český plán na poskytnutí státní pomoci v objemu 450 milionů eur (téměř 11 miliard Kč) na rozšíření výroby amerického producenta polovodičů onsemi v Rožnově pod Radhoštěm. Komise o tom informovala v dnešní tiskové zprávě. Společnost onsemi by podle ní do nového závodu v Rožnově pod Radhoštěm měla investovat 1,64 miliardy eur (téměř 40 miliard Kč).
Microsoft v příspěvku na svém blogu věnovaném open source oznámil, že textové adventury Zork I, Zork II a Zork III (Wikipedie) jsou oficiálně open source pod licencí MIT.
První prosincový týden proběhne SUSE Hack Week 25. Zaměstnanci SUSE mohou věnovat svůj pracovní čas libovolným open source projektům, například přidání AI agenta do Bugzilly, implementaci SSH v programovacím jazyce Zig nebo portaci klasických her na Linux. Připojit se může kdokoli.
Google oznámil, že Quick Share na Androidu funguje s AirDropem na iOS. Zatím na telefonech Pixel 10. Uživatelé tak mohou snadno přenášet soubory z telefonů s Androidem na iPhony a obráceně.
Byla vydána nová verze 8.5 (8.5.0) skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Přináší řadu novinek a vylepšení (URI Extension, Pipe Operator, Clone With, …). Vydána byla také příručka pro přechod z předchozích verzí.
Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu
… více »Ahoj, mam notebook ASUS P53SJ-SO016.
Intel Core i5 2410M @2,3 GHz, 3 MB L3 Cache, 2 jádra + HT, 2. generace
Grafika: NVIDIA GeForce GT520M - 1 GB
Linux Mint 12 64bit
martin@martin ~ $ uname -a Linux martin 3.0.0-13-generic #22-Ubuntu SMP Wed Nov 2 13:27:26 UTC 2011 x86_64 x86_64 x86_64 GNU/Linux martin@martin ~ $ lsb_release -a No LSB modules are available. Distributor ID: LinuxMint Description: Linux Mint 12 Lisa Release: 12 Codename: lisa martin@martin ~ $Mam problem s grafikou. Pouzivam nesvobodny nvidia ovladac, instalovany ze zdroju distribuce:
martin@martin ~ $ lsmod | grep nouveau martin@martin ~ $ lsmod | grep nvidia nvidia 11713772 0 martin@martin ~ $Kdyz se pokusim spustit
glxinfo, nebo glxgears, vzdy dostanu:
martin@martin ~ $ glxgears Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Error: couldn't get an RGB, Double-buffered visual martin@martin ~ $ glxinfo name of display: :0.0 Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Error: couldn't find RGB GLX visual or fbconfig Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". martin@martin ~ $Netusite, kde by mohl byt problem?
glxgears, dostanu 60fps. Na 2 roky starem netbooku Asus eee 1005HA s intel gma 950 grafikou jsem nameril 51fps
Kdyz pred to dam optirun, taky se mi to zda malo:
martin@martin ~ $ glxgears
Running synchronized to the vertical refresh. The framerate should be
approximately the same as the monitor refresh rate.
302 frames in 5.0 seconds = 60.311 FPS
301 frames in 5.0 seconds = 60.030 FPS
XIO: fatal IO error 11 (Resource temporarily unavailable) on X server ":0.0"
after 1539 requests (1539 known processed) with 0 events remaining.
martin@martin ~ $ optirun glxgears
4036 frames in 5.0 seconds = 807.076 FPS
3770 frames in 5.0 seconds = 753.801 FPS
martin@martin ~ $
a glxspheres:
martin@martin ~ $ glxspheres Polygons in scene: 62464 Visual ID of window: 0x94 Context is Direct OpenGL Renderer: Mesa DRI Intel(R) Sandybridge Mobile 60.019301 frames/sec - 51.054818 Mpixels/sec 60.056240 frames/sec - 51.086240 Mpixels/sec 60.055210 frames/sec - 51.085364 Mpixels/sec 60.075598 frames/sec - 51.102707 Mpixels/sec 60.066504 frames/sec - 51.094971 Mpixels/sec 60.085926 frames/sec - 51.111492 Mpixels/sec 60.056006 frames/sec - 51.086041 Mpixels/sec ^C martin@martin ~ $ optirun glxspheres Polygons in scene: 62464 Visual ID of window: 0x21 Context is Direct OpenGL Renderer: GeForce GT 520M/PCI/SSE2 102.670177 frames/sec - 87.335359 Mpixels/sec 112.112593 frames/sec - 95.367456 Mpixels/sec 122.836376 frames/sec - 104.489535 Mpixels/sec 125.186445 frames/sec - 106.488597 Mpixels/sec 122.270490 frames/sec - 104.008169 Mpixels/sec martin@martin ~ $Da se s tim neco delat? To musim kazdy jednotlivy program spoustet s optirun? Nejde dat nvidia jako vychozi?
Tiskni
Sdílej: