Byla vydána (𝕏) zářijová aktualizace aneb nová verze 1.105 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.105 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Ve Firefoxu bude lepší správa profilů (oddělené nastavení domovské stránky, nastavení lišt, instalace rozšíření, uložení hesla, přidání záložky atd.). Nový grafický správce profilů bude postupně zaváděn od 14.října.
Canonical vydal (email) Ubuntu 25.10 Questing Quokka. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Jedná se o průběžné vydání s podporou 9 měsíců, tj. do července 2026.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzi 1.5.0.
Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Ahoj, mam notebook ASUS P53SJ-SO016.
Intel Core i5 2410M @2,3 GHz, 3 MB L3 Cache, 2 jádra + HT, 2. generace
Grafika: NVIDIA GeForce GT520M - 1 GB
Linux Mint 12 64bit
martin@martin ~ $ uname -a Linux martin 3.0.0-13-generic #22-Ubuntu SMP Wed Nov 2 13:27:26 UTC 2011 x86_64 x86_64 x86_64 GNU/Linux martin@martin ~ $ lsb_release -a No LSB modules are available. Distributor ID: LinuxMint Description: Linux Mint 12 Lisa Release: 12 Codename: lisa martin@martin ~ $Mam problem s grafikou. Pouzivam nesvobodny nvidia ovladac, instalovany ze zdroju distribuce:
martin@martin ~ $ lsmod | grep nouveau martin@martin ~ $ lsmod | grep nvidia nvidia 11713772 0 martin@martin ~ $Kdyz se pokusim spustit
glxinfo
, nebo glxgears
, vzdy dostanu:
martin@martin ~ $ glxgears Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Error: couldn't get an RGB, Double-buffered visual martin@martin ~ $ glxinfo name of display: :0.0 Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Error: couldn't find RGB GLX visual or fbconfig Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0". martin@martin ~ $Netusite, kde by mohl byt problem?
glxgears
, dostanu 60fps. Na 2 roky starem netbooku Asus eee 1005HA s intel gma 950 grafikou jsem nameril 51fps optirun
, taky se mi to zda malo:
martin@martin ~ $ glxgears Running synchronized to the vertical refresh. The framerate should be approximately the same as the monitor refresh rate. 302 frames in 5.0 seconds = 60.311 FPS 301 frames in 5.0 seconds = 60.030 FPS XIO: fatal IO error 11 (Resource temporarily unavailable) on X server ":0.0" after 1539 requests (1539 known processed) with 0 events remaining. martin@martin ~ $ optirun glxgears 4036 frames in 5.0 seconds = 807.076 FPS 3770 frames in 5.0 seconds = 753.801 FPS martin@martin ~ $a glxspheres:
martin@martin ~ $ glxspheres Polygons in scene: 62464 Visual ID of window: 0x94 Context is Direct OpenGL Renderer: Mesa DRI Intel(R) Sandybridge Mobile 60.019301 frames/sec - 51.054818 Mpixels/sec 60.056240 frames/sec - 51.086240 Mpixels/sec 60.055210 frames/sec - 51.085364 Mpixels/sec 60.075598 frames/sec - 51.102707 Mpixels/sec 60.066504 frames/sec - 51.094971 Mpixels/sec 60.085926 frames/sec - 51.111492 Mpixels/sec 60.056006 frames/sec - 51.086041 Mpixels/sec ^C martin@martin ~ $ optirun glxspheres Polygons in scene: 62464 Visual ID of window: 0x21 Context is Direct OpenGL Renderer: GeForce GT 520M/PCI/SSE2 102.670177 frames/sec - 87.335359 Mpixels/sec 112.112593 frames/sec - 95.367456 Mpixels/sec 122.836376 frames/sec - 104.489535 Mpixels/sec 125.186445 frames/sec - 106.488597 Mpixels/sec 122.270490 frames/sec - 104.008169 Mpixels/sec martin@martin ~ $Da se s tim neco delat? To musim kazdy jednotlivy program spoustet s optirun? Nejde dat nvidia jako vychozi?
Tiskni
Sdílej: