abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:33 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za květen (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Bezpečnostní upozornění

    Byly publikovány informace (txt) o zranitelnostech CVE-2025-5054 v Apport a CVE-2025-4598 v systemd-coredump. Lokální uživatel se může dostat k výpisu paměti programu (core dump) s SUID a přečíst si tak například /etc/shadow.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:11 | IT novinky

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu aktuálně činí 2,69 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 30,95 %. Procesor AMD používá 68,77 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.6. 23:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 open source programu na kreslení grafů Veusz (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Proběhla portace na Qt 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.6. 11:44 | Nová verze

    Dibuja je jednoduchý kreslící program inspirovaný programy Paintbrush pro macOS a Malování pro Windows. Vydána byla verze 0.26.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 23:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.13 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 21:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.22.0, tj. první z nové řady 3.22, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 00:33 | IT novinky

    FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory. Stavebnice Brian byla navržená speciálně pro potřeby populární Robosoutěže. Jde ale také o samostatný produkt, který si může koupit každý fanoušek robotiky a programování od 10 let, ideální je i pro střední školy jako výuková pomůcka. Jádro stavebnice tvoří programovatelná řídicí jednotka, kterou vyvinul tým z FEL ČVUT ve spolupráci s průmyslovými partnery. Stavebnici

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 66
    29.5. 20:33 | Komunita

    Ubuntu bude pro testování nových verzí vydávat měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (54%)
     (33%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 180 hlasů
     Komentářů: 14, poslední včera 08:30
    Rozcestník

    Dotaz: Serazeni C++ map podle hodnoty

    13.3.2012 20:14 Karel Machyna
    Serazeni C++ map podle hodnoty
    Přečteno: 603×
    Zdravim, mam v C++ nasledujici mapu:
    map< string,vector< int > > mymap;
    
    Pokud ji pres iterator takto projdu a vypisu:
            for (it=mymap.begin(); it != mymap.end(); it++)
            {
                cout << (*it).first << " => ";
                vector< int > v = (*it).second;
                for (it2=v.begin(); it2 < v.end(); it2++)
                    cout << " " << *it; 
                cout << endl;
            }  
    
    Tak mi ji to vypise serazenou abecedne podle tech retezcu v klici. Ja bych tu mapu potreboval projit sestupne podle velikosti vektoru (kde velikosti vektory myslim pocet prvku v tomto vektoru), tedy vzhledem k predchazejicimu kodu sestupne serazenou podle (*it).second.size(). Jak toho prosim mohu co nejjednoduseji dosahnout?

    Odpovědi

    13.3.2012 20:57 ludo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Serazeni C++ map podle hodnoty
    zadefinuj porovnavaci functor, treba:
    struct mycompare {
        typedef pair< string, vector< int> > mypair;
        
        bool operator()(const mypair& x, const mypair& y) {
            return x.second.size() < y.second.size();
        }
    };
    

    jsou i dalsi moznosti, jako boost::bind, nebo pripadne lambda funkce v novym standarde (ale tam v tom prehled moc nemam)

    14.3.2012 09:49 Karel Machyna
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Serazeni C++ map podle hodnoty
    Ano, ten functor vypada, ze to je presne co potrebuji. S temito prostredky C++, ale nemam moc zkusenosti, muzete prosim k tomu Vasemu kodu jeste uvest, jakym stylem tu strukturu mycompare pouziju, abych tu moji mapu prosel v pozadovanem poradi?
    14.3.2012 12:30 ludo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Serazeni C++ map podle hodnoty
    Tak to ze to chces v tom poradi jenom projit, jsem si nevsiml. Kdyby jsi tu mapu chtel mit od zacatku setridenou podle velikosti tech vektoru tak ji staci zadeklarovat jako
    typedef map< string,vector< int>,mycompare> mymap;
    
    Kdyz ji potrebujes raz setridenou podle stringu a jindy podle velikosti vektoru tak bych asi pouzil tu multimapu, jak je navrhnuto v dalsim komentari. Jestli je to jenom kvuli jednomu vypisu, tak bych zvazil zkopirovani prvu do vektoru a pak sort (kde by taky byl jako parametr ten porovnavaci objekt...
    14.3.2012 10:24 me vakérav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Serazeni C++ map podle hodnoty
    Pokud to v tom pořadí chceš procházet častěji, můžeš to podle toho řadit přímo: struktura multimap, kde klíčem je délka toho vektoru a string+vektor samotný vrznout do nějaké obalovací struktury. Pak už vybíráš stejně jako u jiných kontejnerů.
    16.3.2012 13:49 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Serazeni C++ map podle hodnoty
    s tou multimapou by byl problem kdyz se nektery z tech vektoru zmeni - potom bys tu polozku musel vyjmout a zase vlozit aby to bylo spravne serazeny...

    zalezi jaky vsechny operace s tim budes delat a jak casto, ale pokud to neni neco hodne specifickyho tak nejjednodussi a asi i nejrychlejsi bude vytvorit:

    vector<vector<int> *>

    do nej zkopirovat ukazatele na ty puvodni vektory a seradit to pomoci sort()

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.