abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    5.5. 23:22 | Pozvánky

    Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    5.5. 22:33 | IT novinky

    Dle plánu dnes končí služba Skype. Uživatelé mohou pokračovat v Microsoft Teams.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    5.5. 21:44 | IT novinky

    Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    5.5. 12:33 | Zajímavý projekt

    Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    5.5. 12:11 | Pozvánky

    Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 541 hlasů
     Komentářů: 22, poslední 5.5. 10:06
    Rozcestník

    Dotaz: GPS navigace komunikujíci s Linuxem

    17.7.2013 10:03 skvedo | skóre: 1
    GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    Přečteno: 2034×
    Ahoj chystáme se koupit GPS navigaci do auta. Do vyzkoušení pár kousků v obchodě se zatím kloníme ke Garminu. Rozhodně chceme některý z modelů, který má v ceně pravidelné aktualizace mapy (opět vede Garmin, který službu nabízí už dlouho, ale začal s tím i TomTom).

    S tím ale souvisí jestli půjde provést aktualizace na linuxu. V domě nemáme žádný počítač s Windows nebo Mac OS pro nějž dává výrobce oficiální podporu.

    Z uživatelské podpory Garminu mi odpověděli, že pro aktualizaci stačí mít navigaci připojenou jako MassStorage zařízení a proto by měla jejich aplikace pod Wine fungovat. Když jsem si ji zkusil nainstalovat, tak se ani to nepovedlo.

    Jaké jsou vaše zkušenosti? V nejhorším je tu Garmin Lifetime2, kdy aktualizaci nahrají u autorizovaného prodejce bezplatně, ale to je opruz.

    Díky

    Odpovědi

    17.7.2013 10:19 hajoucha | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    A co výrobky fy.Xtech ? Jedou na androidu, takže aktualizace není problém.
    17.7.2013 11:01 skvedo | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    Zařízení s Wifi, které by stačilo připojit do sítě by bylo dobré řešení. Ještě o tom zkusím něco pohledat. Díky

    Je to primárně pro tátu, který si s tím nebude chtít hrát a já to taky nebudu mít čas pořád obstarávat, tak by se hodilo něco jednoduchého.
    17.7.2013 12:47 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    Situace je špatná. Snad tuto díru na trhu někdo v dohledné době zaplácne.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    svido avatar 18.7.2013 12:49 svido | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    Silně pochybuji. Přeci jen linuxu je hodně málo, takže je to pro výrobce naprosto nepotřebné dělat podporu pro něco jiného než Windows a MacOS.
    18.7.2013 13:41 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    Linuxu je hodně málo :-)? Vážně?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    28.7.2013 11:40 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    Na desktopech uživatelů bohužel stále ano. Servery, superpočítače, embedded zařízení, telefonní ústředny, síťová infrastruktura… tam je situace jiná, ale tady to nehraje roli. Názorně to ilustruje přístup TomTomu: Linux AFAIK sám používá v navigacích jako takových, ale TomTom Home nebo jiný software, umožňující aktualizovat jejich software a data, pro Linux nedodává.
    28.7.2013 12:46 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    Ne, právěže už ne. Skoro každýmu se na stole válí androidový mobil či tablet, nějakou distribuci má nainstalovanou na nějakém počítači (když už teď není běžné mít pouze jeden) leckdo. Často jsou to tátové od rodin, přičemž právě ti samozřejmě rozhodují i o koupi navigace. Devadesátá léta už skončila a bylo by dobré, kdyby si to uvědomili i ti co v nich do teď žijou, pane Kubečku.

    Tím že např. Tomtom vyžaduje pro instalaci svého aktualizačního klienta Windows, pro což není absolutně žádný technický důvod, se připravuje o zákazníky (jestli o hodně nebo o málo je nesmysl řešit, když vidím jak se prodejci čehokoli zoufale perou o každého).
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    28.7.2013 14:32 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    Skoro každýmu se na stole válí androidový mobil či tablet,

    To, že se něco válí na stole, neznamená, že je to desktop

    Devadesátá léta už skončila a bylo by dobré, kdyby si to uvědomili i ti co v nich do teď žijou, pane Kubečku.

    Devadesátá léta sice skončila, ale v tomto ohledu se toho zase až tak moc nezměnilo. To, že sám mám ze všem svých systémů jen na jednom jedny Windows XP ve virtuálu právě kvůli TomTomu, neznamená, že budu ignorovat realitu a nalhávat si, že takových uživatelů je nějak moc.

    Tím že např. Tomtom vyžaduje pro instalaci svého aktualizačního klienta Windows, pro což není absolutně žádný technický důvod, se připravuje o zákazníky (jestli o hodně nebo o málo je nesmysl řešit, když vidím jak se prodejci čehokoli zoufale perou o každého).

    Samozřejmě že to má smysl řešit a že to každá firma řeší. Koncový prodejce možná chce přitáhnout jakéhokoli zákazníka za jakoukoli cenu, ale nakonec o tom rozhodují ti, kteří musejí zvážit i to, jaké náklady podpora toho zákazníka přinese a jestli se to vyplatí.

    Ona je totiž chyba v úvaze

    nějakou distribuci má nainstalovanou na nějakém počítači (když už teď není běžné mít pouze jeden) leckdo

    Tím, že má někdo na aspoň jednom počítači Linux, se nestává automaticky zákazníkem, o kterého TomTom přijde. Přijde jen o takového, který buď nemá žádnou instalaci Windows, nebo pro kterého je z ideových důvodů absence linuxového klienta důvodem pro odmítnutí značky - a takových je mnohem méně. Tím spíš, že u konkurence je AFAIK situace úplně stejná.

    28.7.2013 14:50 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    To, že se něco válí na stole, neznamená, že je to desktop…
    To ani netvrdím. Souvisí to však.
    zase až tak moc nezměnilo
    Aha, no tak otevřte oči.
    takových uživatelů je nějak moc
    Stačí že jsou.
    jestli se to vyplatí.
    No vzhledem k tomu, že neexistuje absolutně žádná překážka a že mohou získat další zákazníky prakticky zadarmo, tak se to pravděpodobně určitě vyplatí.
    Ona je totiž chyba v úvaze
    V jaké?

    Zabednění manažeři by si měli uvědomit, že distribuce GNU/Linuxu jsou dnes už vcelku dost rozšířenou věcí i v normální neprogramátorské populaci a že lidi kteří je používají si rádi pořizují hračky a mají na ně peníze a taky že se na tyhle lidi často obrací jiní s radami co si koupit. Sice ne v případě navigací, ale rozhodně v případě tiskáren už jsem takhle nejednoho výrobce připravil o zákazníka.

    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    28.7.2013 15:38 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    Aha, no tak otevřte oči.

    Otevírám. A proto se také snažím rozlišovat mezi tím, jak bych si přál, aby věci vypadaly, a tím, jak opravdu vypadají.

    No vzhledem k tomu, že neexistuje absolutně žádná překážka a že mohou získat další zákazníky prakticky zadarmo

    "Prakticky zadarmo" není úplně zadarmo. Takže je potřeba vyhodnotit, jestli je těch zákazníků dost na to, aby se to vyplatilo. A znovu zdůrazňuji: nejde o to, kolik zákazníků by linuxovou verzi Home používalo. Jde o to, kolik nových zákazníků by přinesla resp. kolika stávající by odradila od rozhodnutí si příští navigaci koupit od jiného výrobce. Protože uživatelé aplikace peníze nepřinášejí, přinášejí je lidé, kteří si koupí navigaci.

    tak se to pravděpodobně určitě vyplatí.

    "Pravděpodobně určitě" je zajímavé a docela výmluvné sousloví. V každém případě je očividné, že management TomTomu to vyhodnotil jinak než vy. A ať se vám/nám to líbí nebo ne, oni jsou ti, jejichž názor je rozhodující.

    28.7.2013 15:48 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    A jak tedy vypadají? Podle mě nevypadají vůbec jako v 90. letech.

    Zdravě uvažující manažer si neřekne: "Přineste mi důkaz, že tohle nesmyslné a zbytečné omezení odrazuje dostatek zákazníků a pak se můžem bavit o tom, že ho odstraníme", ale "Odstraňte tohle nesmyslné a zbytečné omezení, co kdyby to náhodou odrazovalo zákazníky od koupě". Zvlášť u spotřební elektroniky se hledá každá sebemenší konkurenční výhoda.

    Možná že by to mohli vyřešit né prakticky zadarmo, ale úplně zadarmo jako součást optimalizace vývoje.

    Management TomTomu podle mě nic pořádně nevyhodnotil a, ke své škodě, místo smysluplného vylepšování svých produktů se zabývá pitomostmi jako napadáním svobodných map apod. Můj názor je sice pouhý můj názor, ale to že si druhý TomTom z tohoto důvodu rozhodně nekoupím by je zajímat mohlo.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    28.7.2013 16:42 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    A jak tedy vypadají? Podle mě nevypadají vůbec jako v 90. letech.

    Celkově rozhodně ne. Podpora hardware i podpora ze strany (většiny) výrobců hardware je výrazně lepší. Rozdíl v zastoupení na serverech, "superpočítačích" nebo v embedded zařízeních je propastný. Všeobecné povědomí o Linuxu je mnohem lepší. Ale co se týká zastoupení Linuxu na reálně používaných desktopech, pořád bohužel nedosahuje takových hodnot, aby si z absence linuxového portu museli producenti uživatelského software dělat těžkou hlavu. A ne, zastoupení androidu na mobilech a tabletech na tom moc nemění; to prostředí je natolik specifické, že existence nějaké aplikace pro android neznamená automaticky, že bude k dispozici i verze pro klasický linuxový desktop. Koneckonců, přestože je MacOS X z velké části v podstatě BSD, také to nezpůsobilo, že by výrobci software pro Mac automaticky vytvářeli i verze pro Linux.

    28.7.2013 19:25 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    No prostě obloha a kozy.
    Všeobecné povědomí o Linuxu je mnohem lepší. Ale co se týká zastoupení Linuxu na reálně používaných desktopech, pořád bohužel nedosahuje takových hodnot, aby si z absence linuxového portu museli producenti uživatelského software dělat těžkou hlavu.
    To je pouze nepodložený názor.
    A ne, zastoupení androidu na mobilech a tabletech na tom moc nemění; to prostředí je natolik specifické, že existence nějaké aplikace pro android neznamená automaticky, že bude k dispozici i verze pro klasický linuxový desktop.
    Samozřejmě to neznamená co jste nastínil, ale znamená to, že firmy zacílené na spotřebitele už zdaleka neprodukují hlavně Windows-only software, a to je obrovský posun. Dál to nemusím rozvádět, protože byste měl být schopen si to rozvést sám.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    28.7.2013 19:28 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    To je pouze nepodložený názor.

    …což je obrovský rozdíl oproti tomu vašemu. :-)

    28.7.2013 19:29 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    Vy tvrdíte, že něco něčemu brání, tak to doložte.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    28.7.2013 20:21 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    Nemám o nic větší povinnost ani potřebu něco dokládat než vy. Prostě jen vnímáme současnou situace trochu odlišně, to se holt stává.
    28.7.2013 20:29 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    Jo, ale moje vnímání je blíž realitě :-ú, a sice protože MS ekosystém je na cestě do kopru a stále více se všechno mění větší a stále větší rychlostí.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    28.7.2013 20:59 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    Jo, ale moje vnímání je blíž realitě :-ú

    Aha, jasně. Že jsem si to hned neuvědomil… :-)

    28.7.2013 21:01 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    Chyba se stane...
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    29.7.2013 11:39 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    Michal soudí, že management se nerozhodl tak, jak "by měl", a ty zase, že by se měl management rozhodnout jinak, než se rozhodl.

    Když pominu apokalyptické vize o krachujících firmách a sprejem načmáraných nápisech na opuštěných kancelářích "já vám to říkal" doplněných logem tučňáka tak myslím, že máte oba stejný názor.
    29.7.2013 13:32 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    Asi jo, ale stejný názor nám přece nemůže zabránit v tom abychom se pohádali.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    19.7.2013 06:58 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    Na druhou stranu kdyby šlo aktualizovat nahráním aktualizačního balíčku do navigace přes Mass Storage (nebo alespoň MTP), bylo by to multiplatformní a zároveň by výrobci ušetřili starosti s údržbou dvou balíků obslužného SW. Dělají to tak např. někteří výrobci fotoaparátů (Pentax,...). Dá se říct, že obdobně funguje i FOTA v mobilních telefonech.
    28.7.2013 11:46 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem

    Ono to ale v podstatě přesně takhle probíhá, tedy aspoň u TomTomu. V případě interního software navigace jsem to tak dřív i několikrát dělal, prostě stačilo vzít ten soubor, rozbalit pomocí cabextract a nakopírovat na zařízení přes stávající soubory.

    Problém je ale v tom, jak se dostat k těm balíkům. V případě interního software se jejich URL občas objeví někde na fórech (např. www.navigovat.cz), u map je to samozřejmě horší.

    Jendа avatar 17.7.2013 23:59 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    Koupil jsem si navigaci od Garminu, smazal proprietární sračky a nahrál tam OpenStreetMap. Problem solved. Minimálně ruční navigace (eTrex) umí mass storage a stačí přeplácnout soubor garmin/gmapsupp.img.
    23.7.2013 10:37 Jose
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    Pouzivam to uplne stejne, je to zdaleka nejlepsi reseni.
    Josef Kufner avatar 18.7.2013 01:37 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    Zrovna nedávno jsem zkoumal Osmand. Je to velice povedená aplikace pro Android, která offline pracuje s OpenStreetMap daty a umí si tahat aktualizace z Internetu.

    Co takle tablet s GPS a WiFi?

    Android 4+ umí nativně používat bluetooth GPS, takže pokud by tablet neměl vlastní nebo stála za prd, lze doplnit externí a umístit ji na ideální místo v autě.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    18.7.2013 09:08 skvedo | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    Zatím se kloním právě k této variantě. http://www.xtech.cz/gps-navigace-tablet-xtechnavi-eu5029a-5-0-android-4-cz-8gb-wifi-av-in-lifetime.php

    BOR je podle recenzí dobrá navigační aplikace, když bude problém, dá se tam nahrát jiná. V ceně je licence na mapy CEDA ČR a SR (stejné jako používá TomTom) za 1000 se dá koupit licence za mapy Navteq celé evropy, nebo pro oblasti, kde nemám komerční mapu používat OSM. Ještě si pár detailů ověřím s jejich uživatelskou podporou a asi objednám.
    18.7.2013 11:01 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    Ale ten program na aktualizaciu map je tiez len pre Windows, nie?
    18.7.2013 11:44 skvedo | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    Ještě se chci zeptat, ale předpokládám podle recenze samostatné aplikace instalované na android telefon, že tam bude aktualizační program přímo v zařízení. Mělo by stačit připojit na wifi a provést aktualizaci rovnou. Odpoledne jim zavolám a zeptám se.
    18.7.2013 16:16 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    Tak to by bolo idealne - ked uz tam wifi je, tak aby nebolo treba vobec pripajat PC.
    18.7.2013 17:47 skvedo | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    Tak jsem se ptal u prodejce. Proti recenzi, kterou jsem četl, už není aplikace Be-On-Road Updater, která byla integrována přímo do "hlavní" navigační aplikace. Platí, že pokud je tablet připojen k síti (v případě modelu který jsem odkazoval wifi, nebo jde přes USB host připojit Android kompatibilní usb GSM modem) tak není potřeba připojení k počítači. Plus pokud by někdo chtěl tak je tam ta aplikace pro Windows. Jinak je pod tím plnohodnotný Android.

    Já jsem dnes objednal ten, který odkazuji výše. Snad pošta doma někoho zastihne, abych to nemusel vyzvedávat v pondělí.
    18.7.2013 13:50 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    Muzes se take dat "neoficielni" cestou a tam ten problem mit nebudes.
    18.7.2013 16:26 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    Mám Navigon a přes wine jsem dříve 1× uspěl, ale pak už ne, moc jsem to pak už neřešil a připojuji ji k Win přes virtuální mašinu, ale legálně je na to potřeba licence Win (já mám), což ti moc nepomůže…
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    19.7.2013 07:04 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    Kombinace 7" tabletu s Androidem + off-line navigace (např. Sygic) se cenově moc neliší od slušnější "standardní" navigace. Pro někoho taky řešení...:-P
    19.7.2013 10:16 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    vzhledem k tomu, jak často je aktualizece potřeba (reálně párkrát do roka co mám zkušenost), tak se vyplatí známý s počítačem s win - třeba garminí mapsource pod linuxem tak nějak někdy funguje, navigace se taky připojí a dá s s ní pracovat, ale stabilita nic extra a některý věci fungujou dost random ...
    Jendа avatar 19.7.2013 13:43 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    K čemu mapsource? Garminu buď mají kartu nebo umí mass storage a pro management map existuje pro Linux GMT.
    19.7.2013 13:48 Martin | skóre: 4 | blog: Atilius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    Mám Garmin Oregon 450 a řešil jsem, jak dát novou kartu a dohrát openstreet maps. Z podpory Garminu mi řekli, že je nutné to udělat tak, že se zařízení zaregistruje na stránkách Garminu a odtud je možné pak stáhnout znovu img map, které si člověk koupil a jejich případné aktualizace a ty se pak přes mass storage nahrají do navigace.

    Takto odzkoušeno a funguje to.
    20.7.2013 11:46 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem

    S Garminy by neměl být co, se týče podpory v Linuxu, problém. Alespoň s těmi co podporují mass storage a gmapsupp.img. Připravené image lze nahrát z libovolného OS. Pokud je potřeba nahrát kódem licencované mapy, tak lze Mapsource rozchodit i ve Wine. Ale mnoho let jsem ho již nepoužil.

    Pro volné mapy doporučuji QLandkarteGT. Umí pracovat se značkami, trasami, přes online službu umí připravit i optimální trasy pro cestu autem. Komunikuje s GPS přes libusb. Umí seskládat z mapousource zdroje image vybraných dílců (i z více map). Vlastním GPSmap 60CSx, používám hlavně na výlety, ale OSM export pro ČR http://garmin.openstreetmap.cz/ podporuje routování i přímo v GPS a je i ve voze použitelný. Na druhou stranu profi mapy a služby budou (zatím) o něco (možná i o mnoho) lepší.

    I pro trochu exotičtější země (Arménie, Gruzie atd.) jsem si vždy mapu z OSM dat vyrobil. Data stahuji z geofabrik.de. Např. http://download.geofabrik.de/openstreetmap/europe/albania.osm.pbf , pak použiji MkGmap. Alternativou je http://touren.mospace.de/kachel.html. Ten ale sám používám jen jako zdroj seznamu pro Srtm2Osm.exe, kterým ze SRTM nageneruji vrstevnice v OSM formátu a kombinuji je s *.pbf v MkGmap do jednoho image. Příklad map např pro Rumunsko http://cmp.felk.cvut.cz/~pisa/travel/romania/

    Na druhou stranu je otázkou, jestli není lepší v dnešní době použít OsmAnd na Androidu. Ale i v tomto případě není problém data z OSM připravit přes OsmAndMapCreator. K stažení také např. ta ukázka z Rumunska. Jako navigace v autě kolegům OsmAnd i v USA chodil velmi dobře.

    Co se týče map na nějakém zařízení, tak bych řekl, že je především pro orientaci a zkoumání trasy podstatné rozlišení displeje. Na mém starém Garminu je mapa k prohlížení trasy nepoužitelná. Navigovat se lze a v terénu mimo civilizaci je v případě nepříznivé situace také použitelný (např. udržení horského hřebene při zimním přechodu s viditelností v desítkách metrů nebo hledání únikové pěšiny/svahu do údolí).

    Na druhou stranu sám zkušenosti s profi komerčním a uzavřenými systémy nemám, takže je možné, že nevím jak výrazně lepší služby nabízí.

    28.7.2013 10:37 Kejza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    Dedikované navigace (a zejmena ty od garminu), maji jednu zasadni vyhodu - lepe naviguji - maji mnohem kvalitnejsi, citlivejsi, rychlejsi a spolehlivejsi gps (pripadne i glonass), nez jakykoliv mobil ci jine univerzalni zarizeni. To muze byt v obtiznejsich situacich zcela zasadni. Navic obvykle vydrzi daleko dele bez dobijeni.
    Max avatar 28.7.2013 15:05 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    Baterii bych asi neřešil, páč i navigaci má člověk většinou připojenou k zapalování.
    Jinak Glonass už mívají i telefony.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    28.7.2013 18:06 Kejza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    nicméně v telefonu to stojí naprosto za prd

    nedá se to vůbec srovnávat
    Max avatar 28.7.2013 23:12 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    Nemyslím si, resp. nevím, s jakými mobily máš zkušenosti, ale ty moje jsou vesměs kladné a to je v jobu využíváme skoro na 100%, tím myslím, že lidi z direktoria používají telefon jako telefon, navigaci (Sygic), syncují s exchange (mail, kalendář) + hafo aplikací kolem (počasí, kurzy měn apod.).
    Pravdou je, že nekupujeme telefony za 3000,-, ale klasiku v podobě SII, SIII, Nexus, iPhone apod.
    Na druhou stranu, takové MI2S je už taky za pár korun a má i Glonass.
    Tablety jsou s dostatečným výkonem ještě levnější.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    29.7.2013 08:55 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    Nechci rozporovat tvoje kladné zkušenosti z navigací v mobilu, ale přidám ty opačné :).
    Nemám přímou zkušenost s navigací v mobilech, ale nepřímou. Mám velmi levný Navigon a v porovnání s kolegy co jeli „podle mobilu“, tak například Itálie (v zimě) jsem jel s nižší spotřebou (část jen po silnici s limitem 110km) a kratší cestou o 3/4 hodiny. S dalšími na vodu po Česku něco podobného, po dálnici dobré, ale mimo dálnice, nevhodné - neekonomické, přepočítání trasy když se stihne aspoň v nějakém rozumné čase, tak je přepočítané velmi „krátkozrace“.
    A pak mě ještě pobavilo, že vlastně nelze telefonovat, když se naviguje - nevím jestli je o běžné, ale minimálně dva případy co znám s docela drahými telefony (3× dražší než ten můj Navigon) to tak měli - koktání vypadávání, „Zavolej později, mně nestíhá navigace“ atd. A jednou jsme to porovnávali ve městě s množstvím alternativ, těžko šlo zhodnotit, která trasa byla lepší, ale včasnost a přesnost navigování na tom mobilu byla tak o tři třídy níž. Ten Navigon se mi zatím ztratil jen jednou a to v Bruselu (úzké uličky těsně vedle sebe a vysoké domy) a to jen na chvíli, ale kolegovi se tam mobil nechytil vůbec…
    PS: Nevím, co kdo z kolegů/známých používá za soft. jen jsem to zobecnil na svoji nepřímou zkušenost mobil vs. navigace.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Max avatar 29.7.2013 09:00 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    Mno, ale v tom případě je takové zobecnění úplně na nic. Navíc pokud používali google navigaci, tak je jasné, že to nikdy nemůže přepočítat rychleji, než klasická offline navigace.
    Jinak je možné, že bude třeba TomTom o něco málo vychytanější, než mlaďoch Sygic, otázkou však je, zda to stojí za to.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    29.7.2013 09:53 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    Asi ano, tak jsem se poptal, co jsem teď mohl.
    Tak je to Sygic (zaručeně ten případ cesty do Itálie a velmi pravděpodobně i ten případ vody - to je stejná „banda“), pak IGo Primo (podle slov vlastníka: „mám to jako náhradní, normálně používám Navigon“ - což jsem nevěděl, se mnou používal mobil) a pak Nokia Navigation (podle slov vlastníka, už to nepoužívám stojí to za ho.no).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Max avatar 28.7.2013 15:03 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    Ahoj,
    možná to nerad slyšíš, ale připojuji se k lidem, kteří navrhují nepoukupovat navigaci a koupit si tablet, nebo telefon a na něm provozovat třeba Sygic, který má bezplatný update do konce života.
    Cenově to vyjde podobně s tím rozdílem, že zařízení budeš moci využívat i na jiné věci (pokud by jsi chtěl)
    Kvalitní hliníkový dosti výkonný tablet stojí kolem 5000,- + Sygic podle počtu map, ale myslím, že kolem 800,- full EU
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    29.7.2013 21:51 asdfg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GPS navigace komunikujíci s Linuxem
    Sygic je fajn ale také umí potrápit. Má rád rathuzy, Pojedete přes celou Evropu, velká města si vychutnáte centrem. Jednou za čas volá mámě domu, přesto že máte mapy offline. Nedostane-li připojení, po nějakém čase přestane komunikovat. Pokud jste daleko od domova offline, máte smolíka. V zeních, kde 10 minut připojení stojí cenu nové navigace je to zvláště vypečená vlastnost.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.