Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
/mnt/server
. V části tohoto připojeného prostoru je datová kopie (záloha) důležitého stromu (fotky dokumenty). Zkopírovat to samozřejmě mohu různými způsoby, od cp
přes synchronizaci adresáře v krusaderu, rsync lokálně mezi ~/data
/mnt/server/data
pak rsync --rsh="ssh -l uzivatel" . 10.0.0.1:/mnt/export1/data
. Ale obávám se, že všechno tohle přes síť fakticky přetlačí všechnno z data
a jediná možnost je na serveru mít rsyncd
a kopírovat to s ním. Dat už je celkem dost tak. Je to mu tak nebo to jde i jinak?
Řešení dotazu:
Mezi rsyncd a rsync pres SSH by neměl být rozdíl.
rsync normálně používá metadata (čas změny a velikost), aby považoval soubory za stejné a nezkoumal jejich obsah. Ve zbývajících případech samozřejmě musí přečíst obsah. Takže pokud nechceš tahat data po síti tam a zpět, tak místo kopírování na rsyncu do přípojeného NFS použij rsync proti serveru.
Na konec v upovídaném režimu klient hlásí, kolik dat přenesl po síti. Tak si můžeš změřit.
Ale obávám se, že všechno tohle přes síť fakticky přetlačí všechnno z data a jediná možnost je na serveru mít rsyncd a kopírovat to s ním.Ne, rsync přes ssh je ekvivaletní rsyncd a přenáší taky jen změny (ze zvyku teda dávám --partial). Ostatně můžeš si to zkusit… rsync lokálně bude kopírovat jen změněné soubory, ale celé, protože by stejně musel ten druhý soubor přečíst.
--no-whole-file
, což se může právě v případě NFS hodit. Je ale dost pravděpodobné, že bude účinnější použít přímo kód rsyncu pro přenos dat po síti (pomocí rsyncd nebo ssh) místo NFS. Narozdíl od NFS přístupu totiž může rsync proces na serveru číst data na serveru rychleji, než lokální proces přes NFS a čas nutný k výpočtu rozdílu se tak přibližně z poloviny přesune na server. Samozřejmě toto jsou jen teoretické úvahy, asi mohou existovat případy, kdy to bude naopak.
Tiskni
Sdílej: