abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 21:00 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 18:33 | Nová verze

    Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:22 | IT novinky

    Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:44 | Pozvánky

    Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.

    Petr Krčmář | Komentářů: 4
    včera 22:00 | IT novinky

    Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:44 | Zajímavý článek

    Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.

    🇵🇸 | Komentářů: 5
    včera 14:22 | Nová verze

    Jakub Vrána vydal Adminer ve verzi 5.4.0: "Delší dobu se v Admineru neobjevila žádná závažná chyba, tak jsem nemusel vydávat novou verzi, až počet změn hodně nabobtnal."

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:22 | IT novinky

    V Německu slavnostně uvedli do provozu (en) nejrychlejší počítač v Evropě. Superpočítač Jupiter se nachází ve výzkumném ústavu v Jülichu na západě země, podle německého kancléře Friedricha Merze otevírá nové možnosti pro trénování modelů umělé inteligence (AI) i pro vědecké simulace. Superpočítač Jupiter je nejrychlejší v Evropě a čtvrtý nejrychlejší na světě (TOP500). „Chceme, aby se z Německa stal národ umělé inteligence,“ uvedl na

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    7.9. 04:11 | Komunita

    V Berlíně probíhá konference vývojářů a uživatelů desktopového prostředí KDE Plasma Akademy 2025. Při té příležitosti byla oznámena alfa verze nové linuxové distribuce KDE Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.9. 17:11 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.1, tj. první opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie a Debian 12.12, tj. dvanáctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 a Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (83%)
     (7%)
     (2%)
     (3%)
     (3%)
     (2%)
    Celkem 157 hlasů
     Komentářů: 11, poslední 4.9. 16:12
    Rozcestník

    Dotaz: libGL.so (~GLX): rendering do /dev/null ?jak?jde to?

    14.1.2016 21:52 j3nda | skóre: 14 | ostrava/brno
    libGL.so (~GLX): rendering do /dev/null ?jak?jde to?
    Přečteno: 407×
    zdar jak brno :)

    kdyby nekdo znaly poradil, budu jedine rad. je to specifickej problem: problem je, ze kdyz chcem poustet automatizovany testy na ai-cko, potrebujem k tomu bastl X-eck (okej, zprovoznime na vps); ale ouha problem #2 je, ze vps, coz je nejdostupnejsi zpusob neverending automatickych testu nema dobrou podporu pro 2d akceleraci, tj. mame to na cca 4 FPS coz je biiida a dohrani 1x hry by trvalo veky veku, natoz pousteni ai-cka proti sobe.

    tak me napadlo, zda se nejak da nahradit libGL.so driver necim, co by melo vsechen standard OpenGL ES 2.0, ale nic to nedelalo a vpodstate ten rendering to zahazovalo - pze nepotrebujeme pri testech nic videt - vysledek je v reportu v logu.

    ma nekdo z vas nejaky zkustenosti s nahrazenim libGL.so driveru?

    v mesa 3d je neco jako OffScreenRendering, @see: http://www.mesa3d.org/osmesa.html (ale nejsem z toho uplne chytrej). zaroven jsem skrz pana googla narazil na neco jako "egl-null", v diskuzi, @see: https://mail.gnome.org/archives/commits-list/2011-December/msg04305.html ale dal uz nic.

    (tak se chci touto cestou zeptat, zda nekdo mel/resil/vi-wo-co-go podobny problem. at zdlouhave nezkousim neco, na necem jenom spalim cas. ps. zkompilovat a vydevelopit neco nedela problem, zere to cas. takze uprimne: neco kde se budu napr mesic hrabat v C/C++ zdrojacich a nakonec zjistim, ze to na vps-ku s CyrrusLogic jakysikNumber nejde pouzit mi je na nic. pls, respekt tento postoj)

    a zaroven dikec, za jakykoliv nakopnuti spravnym win-win smerem :) lidem, kteri me v tomto efektivne nasmeruji, ze rendering OpenGL na vpsku nebude treba, daruji kopii hry zdarma :P

    linuxu zdar, j3.
    ___---==~[ uxunilcba | baclniuxu ]~==---__sevrer_pnly_liunx-lkie_hcaricku__/libGDX-rulez-the-W0R7D!___

    Odpovědi

    14.1.2016 23:24 sněhulák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: libGL.so (~GLX): rendering do /dev/null ?jak?jde to?
    Nevím, jestli existuje přímo libGL, ale možná by pomohl dummy video driver - xf86-video-dummy. Kdyby se to zkombinovalo s MESA libGL, mohlo by to fungovat.
    15.1.2016 10:26 j3nda | skóre: 14 | ostrava/brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: libGL.so (~GLX): rendering do /dev/null ?jak?jde to?
    vyzkousim.

    ted nevim, zda mi to zblajzne lwjgl, pze ten na zaklade xrandr resi rozliseni a veci..., takze v linuxu je potreba a kdyz neni tak je exceptiona, jeste pred spustenim.

    zatim dik.
    ___---==~[ uxunilcba | baclniuxu ]~==---__sevrer_pnly_liunx-lkie_hcaricku__/libGDX-rulez-the-W0R7D!___
    15.1.2016 18:22 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: libGL.so (~GLX): rendering do /dev/null ?jak?jde to?
    OT: Myslím že byste si měli grafiku mockovat na úrovni té aplikace, a ne dělat takovéhle šílenosti kvůli AI testům. Nějak se mi takový návrh nezdá.
    18.1.2016 10:29 j3nda | skóre: 14 | ostrava/brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: libGL.so (~GLX): rendering do /dev/null ?jak?jde to?
    OT:
    1. todle bych vubec neresil, kdyby to na testovaci vpsku nejelo <= 4fps (a masinu s 3d grafikou bokem stavet nechcu, i kdyz to ted vypada jako nejlepsi cesta)
    2. ...tam nejde jen o ai-testy; ale i rendering, cele se ti to projde a odchyti pripadny nullPointerException anebo podobnou ptakovinu, na kterou pri vyvoji nenarazis
    (proste na zacatku bylo rozhodnuti, ze to nechame otestovat ai-ckem a testy psat nebudem (paac by ty test byly ve stejnem objemu jak je hra :-/ ). vsechno se napsalo a vznikla zavilost na OpenGL, coze je logicke, kdyz to pouzivame. vubec se nepocitalo, ze to budem testit na vpsku, kde to bude mit 4fps(~je to takovy pokus) - tak se to ted resi - klasika agiiile :D. zaroven bych nerad rozpoutal flameWar, pls respekt)
    ___---==~[ uxunilcba | baclniuxu ]~==---__sevrer_pnly_liunx-lkie_hcaricku__/libGDX-rulez-the-W0R7D!___
    15.1.2016 19:04 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: libGL.so (~GLX): rendering do /dev/null ?jak?jde to?
    Jinak jak tak koukám do javadocu k libGDX tak by to nemuselo být tak složité to namockovat. Ale asi dost záleží na tom jak je napsaný zbytek té hry.
    Tomáš Bžatek avatar 17.1.2016 20:30 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: libGL.so (~GLX): rendering do /dev/null ?jak?jde to?

    Zdar z Brna. Mrkni na http://www.mesa3d.org/envvars.html - nektere optiony dokazi vypnout rasterizaci, ale je to driver-specific. Sam ani nevim, jak vynutit napr. llvmpipe namisto softpipe.

    Koupim litajiciho tucnaka
    18.1.2016 10:33 j3nda | skóre: 14 | ostrava/brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: libGL.so (~GLX): rendering do /dev/null ?jak?jde to?
    dik za tip. proctu si to. (v patek jsem mezitim studoval, jak zprovoznit to llvmpipe a zacal kompilovat... snad to k necemu bude)
    ___---==~[ uxunilcba | baclniuxu ]~==---__sevrer_pnly_liunx-lkie_hcaricku__/libGDX-rulez-the-W0R7D!___

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.