Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Řešení dotazu:
Osobne bych se nebal zkusit nejakej framework. Ono neco takoveho naprogramovat je otazka nekolika vterin a par radku kodu, akorat bych asi volil neco jineho nez C, to dle toho co tvrdis by mohlo byt pro tebe zbytecne obtizne.
Napriklad v Decku s vibe.d to vypada nejak takto:
import vibe.d; shared static this() { listenTCP(55555, toDelegate(&logMe)); } void logMe(TCPConnection conn) { appendToFile("/tmp/nejakysoubor", conn.readAllUTF8()); }
-k, --keep-open (Accept multiple connections) . Normally a listening server accepts only one connection and then quits when the connection is closed. This option makes it accept multiple simultaneous connections and wait for more connections after they have all been closed. It must be combined with --listen. In this mode there is no way for Ncat to know when its network input is finished, so it will keep running until interrupted. This also means that it will never close its output stream, so any program reading from Ncat and looking for end-of-file will also hang.
nc --listen --port=PORT --exec=CMD --continuous
response = data client.send(response)nahradit za:
with open('logfile.log', 'a') as log: log.write(data)Může nastat problém se současným zápisem do souboru z více vláken - dá se řešit zámkem, nebo pomocí fronty. Rychlejší, ale komplikovanější řešení s frontou je http://stackoverflow.com/questions/11983938/python-appending-to-same-file-from-multiple-threads příklad se zámky by do __init__ přidal
self.lock = threading.Lock()a zápis by pak vypadal:
self.lock.acquire() with open('logfile.log', 'a') as log: log.write(data) self.lock.release()
Ale bez toho omezeni jednim klientem. Da se vlastne spustit vice instanci?Aby mohl paralelně odbavit několik klientů. Předpokládám (jen předpokládám, netvrdím že je to opravdu situace tazatele), že se k serveru má připojit několik klientů a posílat mu nějaká data, která chtějí ukládat do souboru. Pokud by se klient jen připojil, poslal data a odpojil, tak stačí
nc -k
.
Pokud však klient data nějak získává postupně a chce je zapisovat průběžně, potřebuje server vlákna aby obsloužil několik klientů najednou.
Ani to není úplně nutné. Pokud klientů (a provozu od nich) není moc a zpracování požadavku netrvá moc dlouho, vystačíte i s jednou smyčkou a poll()
(případně epoll()
nebo pro tradicionalisty select()
).
Jak se konkrétně ty tři varianty (fork, thready, poll/select) implementují, na to jsou na webu hromady příkladů, takže není potřeba to znovu podrobně popisovat.
Pokud však klient data nějak získává postupně a chce je zapisovat průběžně, potřebuje server vlákna aby obsloužil několik klientů najednou.
Dřív, než se problém začne řešit, je potřeba ho nejdřív co nejpřesněji formulovat. Dokud je jeden klient a jedno TCP spojení, je celkem jasné, co znamená zapisovat data z něj do logu. Jakmile mám do jednoho logu zapisovat streamy od několika současně připojených klientů, je potřeba si ujasnit požadavky na to, jak má ten výstup vypadat, protože kvůli bufferování může být výsledek dost divoký.
V praxi nejspíš budeme požadovat, že ve výstupním souboru musí být všechno, co přijde od klientů (což není tak samozřejmé, jak se na první pohled zdá). Kromě toho si typicky definujeme minimální "větu", která musí být ve výsledném souboru zapsaná tak, že nebude přerušená jiným textem. U textového logu to může být třeba řádek, ale dokážu si představit, že někdy může být požadavkem, že záznam skládající se z několika řádků má být pohromadě. Takže je potřeba definovat, jak se pozná "věta", a následně zajistit, aby se zápisy jednotlivých vět serializovaly.
jj, predstav si to jako postu, nekolik lidi ti puse na tvou adresu coz je vlastne ip + port, no a ty jim odpovidas na zpet dle zpetne adresy coz je zase ip + port
Tiskni
Sdílej: