Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.
Instituce státní správy nebudou smět využívat produkty, aplikace, řešení, webové stránky a webové služby poskytované čínskou společností DeepSeek. Na doporučení Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost rozhodla o jejich zákazu vláda Petra Fialy na jednání ve středu 9. července 2025.
Řešení dotazu:
Osobne bych se nebal zkusit nejakej framework. Ono neco takoveho naprogramovat je otazka nekolika vterin a par radku kodu, akorat bych asi volil neco jineho nez C, to dle toho co tvrdis by mohlo byt pro tebe zbytecne obtizne.
Napriklad v Decku s vibe.d to vypada nejak takto:
import vibe.d; shared static this() { listenTCP(55555, toDelegate(&logMe)); } void logMe(TCPConnection conn) { appendToFile("/tmp/nejakysoubor", conn.readAllUTF8()); }
-k, --keep-open (Accept multiple connections) . Normally a listening server accepts only one connection and then quits when the connection is closed. This option makes it accept multiple simultaneous connections and wait for more connections after they have all been closed. It must be combined with --listen. In this mode there is no way for Ncat to know when its network input is finished, so it will keep running until interrupted. This also means that it will never close its output stream, so any program reading from Ncat and looking for end-of-file will also hang.
nc --listen --port=PORT --exec=CMD --continuous
response = data client.send(response)nahradit za:
with open('logfile.log', 'a') as log: log.write(data)Může nastat problém se současným zápisem do souboru z více vláken - dá se řešit zámkem, nebo pomocí fronty. Rychlejší, ale komplikovanější řešení s frontou je http://stackoverflow.com/questions/11983938/python-appending-to-same-file-from-multiple-threads příklad se zámky by do __init__ přidal
self.lock = threading.Lock()a zápis by pak vypadal:
self.lock.acquire() with open('logfile.log', 'a') as log: log.write(data) self.lock.release()
Ale bez toho omezeni jednim klientem. Da se vlastne spustit vice instanci?Aby mohl paralelně odbavit několik klientů. Předpokládám (jen předpokládám, netvrdím že je to opravdu situace tazatele), že se k serveru má připojit několik klientů a posílat mu nějaká data, která chtějí ukládat do souboru. Pokud by se klient jen připojil, poslal data a odpojil, tak stačí
nc -k
.
Pokud však klient data nějak získává postupně a chce je zapisovat průběžně, potřebuje server vlákna aby obsloužil několik klientů najednou.
Ani to není úplně nutné. Pokud klientů (a provozu od nich) není moc a zpracování požadavku netrvá moc dlouho, vystačíte i s jednou smyčkou a poll()
(případně epoll()
nebo pro tradicionalisty select()
).
Jak se konkrétně ty tři varianty (fork, thready, poll/select) implementují, na to jsou na webu hromady příkladů, takže není potřeba to znovu podrobně popisovat.
Pokud však klient data nějak získává postupně a chce je zapisovat průběžně, potřebuje server vlákna aby obsloužil několik klientů najednou.
Dřív, než se problém začne řešit, je potřeba ho nejdřív co nejpřesněji formulovat. Dokud je jeden klient a jedno TCP spojení, je celkem jasné, co znamená zapisovat data z něj do logu. Jakmile mám do jednoho logu zapisovat streamy od několika současně připojených klientů, je potřeba si ujasnit požadavky na to, jak má ten výstup vypadat, protože kvůli bufferování může být výsledek dost divoký.
V praxi nejspíš budeme požadovat, že ve výstupním souboru musí být všechno, co přijde od klientů (což není tak samozřejmé, jak se na první pohled zdá). Kromě toho si typicky definujeme minimální "větu", která musí být ve výsledném souboru zapsaná tak, že nebude přerušená jiným textem. U textového logu to může být třeba řádek, ale dokážu si představit, že někdy může být požadavkem, že záznam skládající se z několika řádků má být pohromadě. Takže je potřeba definovat, jak se pozná "věta", a následně zajistit, aby se zápisy jednotlivých vět serializovaly.
jj, predstav si to jako postu, nekolik lidi ti puse na tvou adresu coz je vlastne ip + port, no a ty jim odpovidas na zpet dle zpetne adresy coz je zase ip + port
Tiskni
Sdílej: