Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.
Řešení dotazu:
btrfs
a roztáhnout souborový systém přes oba dva disky.
mount
. Normálně stačí mít třeba adresář /mnt
pod ním si vytvoříš dva disky /mnt/disk1
a /mnt/diskě
do těch dvou adresářů namountuješ dva tvé disky a nasdílíš /mnt
A vidíš vše bez symlinků.
/media/disk
, uvidíte jen ten poslední namapovaný disk. Když je připojíte do /media/disk1
a /media/disk2
, můžete nasdílet adresář /media
, nebo nasdílet každý adresář zvlášť. Pokud máte teď nasdílený adresář /media/disk1
, můžete vytvořit adresář /media/disk1/disk2
a do něj namountovat ten nový disk (mount /media/disk1/disk2
), pak ten nový disk uvidíte jako adresář disk2
v tom vašem sdílení. Všechny tyhle varianty, kdy rozlišujete disky, ale mají tu nevýhodu, že musíte vždy rozlišovat, na který disk data nahráváte – a nejspíš se vám stane, že na jednom disku vám začne docházet místo, zatímco na druhém ho budete mít ještě spoustu volného.
Disk se symlinkem na jiný disk se nebude kvůli symlinku probouzet, protože symlink bude s pravděpodobností hraničící s jistotou v dentry cache či v jiné vhodné struktuře. Pokud tedy systém nemá kritický nedostatek RAM — to jediné by ho mohlo donutit číst opakovaně tentýž symlink z disku.
Mnohem lepší řešení by asi bylo disky nedělit a vytvořit souborový systém přes oba, aby volné místo nebylo zbytečně škatulkované předem. (V takovém případě je ale třeba mít přehled, jak je to s redundancí, tedy která (meta)data přežijí výpadek disku a která ne.)
Záleží na tom, zda je chce nechat vypínat automaticky pomocí běžných mechanismů pro šetření energie, nebo zda je chce vypínat explicitně manuálně. Pro druhý případ se vícediskový filesystém nehodí. V prvním případě může být problém se sdílenými datovými strukturami a s nastavením redundance metadat. Kdyby byla například data v lineárním režimu (single) a metadata v režimu RAID 1, vysněná úspora energie by nebyla valná, protože každý zápis by musel probudit oba disky. (Čtení by ovšem úsporné být mohlo.) Ale výhoda dostupnosti celého nerozděleného volného místa by tam stále byla.
Tiskni
Sdílej: