Společnost Jolla spustila kampaň na podporu svého nového telefonu Jolla Phone se Sailfish OS. Dodání je plánováno na první polovinu příštího roku. Pokud bude alespoň 2 000 zájemců. Záloha na telefon je 99 €. Cena telefonu v rámci kampaně je 499 €.
Netflix kupuje Warner Bros. včetně jejích filmových a televizních studií HBO Max a HBO. Za 72 miliard dolarů (asi 1,5 bilionu korun).
V Las Vegas dnes končí pětidenní konference AWS re:Invent 2025. Společnost Amazon Web Services (AWS) na ní představila celou řadu novinek. Vypíchnout lze 192jádrový CPU Graviton5 nebo AI chip Trainium3.
Firma Proxmox vydala novou serverovou distribuci Datacenter Manager ve verzi 1.0 (poznámky k vydání). Podobně jako Virtual Environment, Mail Gateway či Backup Server je založená na Debianu, k němuž přidává integraci ZFS, webové administrační rozhraní a další. Datacenter Manager je určený ke správě instalací právě ostatních distribucí Proxmox.
Byla vydána nová verze 2.4.66 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 5 bezpečnostních chyb.
Programovací jazyk JavaScript (Wikipedie) dnes slaví 30 let od svého oficiálního představení 4. prosince 1995.
Byly zveřejněny informace o kritické zranitelnosti CVE-2025-55182 s CVSS 10.0 v React Server Components. Zranitelnost je opravena v Reactu 19.0.1, 19.1.2 a 19.2.1.
Bylo rozhodnuto, že nejnovější Linux 6.18 je jádrem s prodlouženou upstream podporou (LTS). Ta je aktuálně plánována do prosince 2027. LTS jader je aktuálně šest: 5.10, 5.15, 6.1, 6.6, 6.12 a 6.18.
Byla vydána nová stabilní verze 3.23.0, tj. první z nové řady 3.23, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána verze 6.0 webového aplikačního frameworku napsaného v Pythonu Django (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.
QPoint MyWidget::realMouseEventPos(QMouseEvent* e) const
{
qreal pixelRatio = this->devicePixelRatioF();
QWidget* window = this->window();
const QPointF& windowPos = e->windowPos();
qDebug() << windowPos.x() << windowPos.y();
qreal realX;
qreal realY;
if (window == this)
{
realX = windowPos.x() * pixelRatio;
realY = windowPos.y() * pixelRatio;
}
else
{
QPoint widgetPos = this->mapTo(window, QPoint(0, 0)) ;
qreal x = windowPos.x() - widgetPos.x();
qreal y = windowPos.y() - widgetPos.y();
realX = x * pixelRatio;
realY = y * pixelRatio;
}
return QPoint(realX, realY);
}
Zdá se, že to i nějak funguje. Neexistuje nějaké lepší řešení?
Další věc, všiml jsem si, že když mám kurzor na konci widgetu, tak mi nechodí move event pro správný widget, event je doručen widgetu vedle a mám zápornou souřadnici, toto se zdá být polovina škálovacího faktoru. Obrázek pro vysvětlenou v příloze 1. Červeně orámovaná oblast je, kde dostávám mouse move eventy pro widget, přitom bych je měl dostávat pro oblast, kde je bílé pozadí. Přikládám i zdrojáky pro testovací aplikaci. Škálování na ne-HighDPI obrazovce lze nasimulovat nastavením proměnné prostředí QT_SCALE_FACTOR, třeba na hodnotu 6.
Na otázku zatím nikdo bohužel neodpověděl.
Tiskni
Sdílej: