abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 02:22 | Komunita

    Přesně před 34 lety, 25. srpna 1991, oznámil Linus Benedict Torvalds v diskusní skupině comp.os.minix, že vyvíjí (svobodný) operační systém (jako koníček, nebude tak velký a profesionální jako GNU) pro klony 386 (486), že začal v dubnu a během několika měsíců by mohl mít něco použitelného.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 01:55 | Nová verze

    86Box, tj. emulátor retro počítačů založených na x86, byl vydán ve verzi 5.0. S integrovaným správcem VM. Na GitHubu jsou vedle zdrojových kódů ke stažení také připravené balíčky ve formátu AppImage.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.8. 17:44 | IT novinky

    Vláda Spojených států získala desetiprocentní podíl v americkém výrobci čipů Intel. Oznámili to podle agentur americký prezident Donald Trump a ministr obchodu Howard Lutnick. Společnost Intel uvedla, že výměnou za desetiprocentní podíl obdrží státní dotace v hodnotě 8,9 miliardy dolarů (zhruba 186 miliard Kč). Částka podle Intelu zahrnuje dříve přislíbené subvence 5,7 miliardy dolarů z programu CHIPS na podporu výroby čipů v USA,

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    23.8. 17:33 | Nová verze

    Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 27 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.8. 04:22 | Nová verze

    Knihovna FFmpeg byla vydána ve verzi 8.0 „Huffman“. Přibyla mj. podpora hardwarově akcelerovaného kódování s využitím API Vulcan, viz seznam změn.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    22.8. 17:44 | IT novinky

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) vydal Zprávu o stavu kybernetické bezpečnosti ČR za rok 2024 (pdf). V loňském roce NÚKIB evidoval dosud nejvíce kybernetických bezpečnostních incidentů s celkovým počtem 268. Oproti roku 2023 se však jedná pouze o drobný nárůst a závažnost dopadů evidovaných incidentů klesá již třetím rokem v řadě. V minulém roce NÚKIB evidoval pouze jeden velmi významný incident a významných incidentů bylo zaznamenáno 18, což oproti roku 2023 představuje pokles o více než polovinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    22.8. 13:55 | Komunita

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie). Servo mimo jiné nově zvládne animované obrázky APNG a WebP.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.8. 13:11 | IT novinky

    Na chytré telefony a počítačové tablety v Rusku bude od začátku příštího měsíce povinné předinstalovávat státem podporovanou komunikační aplikaci MAX, která konkuruje aplikaci WhatsApp americké společnosti Meta Platforms. Oznámila to dnes ruská vláda. Ta by podle kritiků mohla aplikaci MAX používat ke sledování uživatelů. Ruská státní média obvinění ze špehování pomocí aplikace MAX popírají. Tvrdí, že MAX má méně oprávnění k přístupu k údajům o uživatelích než konkurenční aplikace WhatsApp a Telegram.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 46
    22.8. 04:22 | IT novinky

    Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu srpnový souhrn novinek. Kvůli nedostatečnému zájmu byla ukončena výroba telefonů PinePhone Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    21.8. 22:22 | Nová verze

    Po pěti měsících vývoje byla vydána nová verze 0.15.1 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Verze 0.15.0 byla přeskočena. Přispělo 162 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (77%)
     (8%)
     (5%)
     (5%)
     (6%)
     (0%)
    Celkem 66 hlasů
     Komentářů: 6, poslední 21.8. 13:35
    Rozcestník

    Dotaz: spojení dvou btrfs disků bez ztráty dat.

    13.1.2019 22:58 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    spojení dvou btrfs disků bez ztráty dat.
    Přečteno: 605×
    Je možné spojit dva obsazené BTRFS disků do jednoho volume? Mám dva BTRFS disky A a B (obsazenost cca 35% na každém). Rád bych je spojil do jednoho volume bez ztráty dat. (Tahle otázka je více méně ujasňovací pro možnou budoucnost. Zatím si myslím, že to nejde. Pustil jsem rsync disku B na disk A a až rsync dojede udělám
    btrfs device add -f /dev/mapper/B /mnt/A
    což samozřejmě smázne B. Ale když btrfs má tak hezké stromy tam by bylo velmi zajímavé když by se dalo spojit obsazené disky do jednoho volume.)

    Odpovědi

    pepe_ avatar 14.1.2019 00:09 pepe_ | skóre: 48
    Rozbalit Rozbalit vše Re: spojení dvou btrfs disků bez ztráty dat.

    Určitě pomocí mhddfs

    http://www.cyberciti.biz/faq/mhddfs-linux-combines-a-several-mount-points-into-single-one/

     

    Jde o to jestli to tak chceš.

    14.1.2019 01:03 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: spojení dvou btrfs disků bez ztráty dat.
    Ne nechci. Ve výsledku chci mít jeden btrfs volume.
    14.1.2019 08:06 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: spojení dvou btrfs disků bez ztráty dat.
    Tohle by mělo být řešitelné přes send-recieve, pokud je alespoň na jednom z těch disků dost volného místa, aby se tam vešel obsah toho druhého.

    Osobně však vidím podobný krok smysluplný pouze v případě, že to Btrfs pak hodláš předělat na btrfs raid 1. Btrfs v single mode nasazují pouze tam, kde mě jsou zajištěna data na nižší vrstvě. Kupř. když to je síťově distribuované blokové zařízení, nebo vyexportované blokové zařízení ze síťové storage. Nebo lokální md raid1 a výše.
    14.1.2019 10:39 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: spojení dvou btrfs disků bez ztráty dat.
    Ano přesně tak. Oba jsou zaplněné na 35% dohromady cca 70% kapacity jednoho disku a pak to chci prevést na raid1. Nicméně to co jsem uvažoval, bylo jestli dva částečně zaplněné btrfs disky mohu spojit do jednoho volume bez nutnosti přesunutí všeho na jeden disk.

    Už mi jeden rsync, který to kopíruje, co mi dává více send-receive (jsou to dva lokání disky na sata) proti rsync?

    btrfs v single modu mám i tam, kde ztráta by mne tak moc nebolela, jako jsou třeba stažené věci z netu. pořád btrfs v single je pro mne lepší než ext4 bez kontroly konzistence. Pak tam mám pravidelné scruby a pravidelné smartctl -t long
    14.1.2019 17:06 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: spojení dvou btrfs disků bez ztráty dat.
    U toho RAID1 není potřeba pro btrfs 3 disky?
    Josef Kufner avatar 14.1.2019 18:04 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: spojení dvou btrfs disků bez ztráty dat.
    Na RAID1 stačí dva. Je to prosté zrcadlení.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    14.1.2019 19:10 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: spojení dvou btrfs disků bez ztráty dat.
    S jedným spare diskom to budú 3. A bez spare disku, nuž kedysi bol jeden pokus na pripojenie degradovaného BTRFS. Už sa to zmenilo?
    14.1.2019 20:36 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: spojení dvou btrfs disků bez ztráty dat.
    To není spare disk. Normálně se používá. Pokud budeš mít tři disky a navalíš víc dát než zvládnout pobrat zbylé dva, dopadneš stejně. Ovšem zodpovědný správce by tomu měl umět předcházet. Tři disky jsou pojistka pro případ, že ti jeden disk chcípne dřív než zaplácáš víc místa.
    14.1.2019 21:03 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: spojení dvou btrfs disků bez ztráty dat.
    Pokiaľ BTRFS nemá spare disk, a stále platí že pri poškodení BTRFS sa dá pripojiť len raz v móde RW, tak ten tretí a nepárny disk pri mirrore nevyrieši kapacitný problém. A ani problém redundancie.
    14.1.2019 22:03 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: spojení dvou btrfs disků bez ztráty dat.
    Nechci se tě dotknout, tak se zdržím dalších komentářů.

    Ideální nasazení Btrfs je ve stroji s hromadou relativně malých SSD disků, nebo ve stroji, který má velké ale pomalé rotační disky. Obojí z naprosto odlišných důvodů.
    Max avatar 15.1.2019 00:14 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: spojení dvou btrfs disků bez ztráty dat.
    To už dávno neplatí. BTRFS lze v degradovaném režimu pro zápis připojit, kolikrát chceš. Samozřejmě záleží, jak nové jádro máš, zda tam ten patch je, nebo ne (patch byl přidán do kernelu 4.14).
    Jinak info o patchi viz původní thread, kde diskuse proběhla : #205
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    15.1.2019 08:06 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: spojení dvou btrfs disků bez ztráty dat.
    Ď.

    Bez toho to bolo ako ruská ruleta s pištolou, nie s tradičným revolverom.
    15.1.2019 22:44 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: spojení dvou btrfs disků bez ztráty dat.
    Pokud dobře chápu chování btrfs, tak pokud mám RAID 1 nad 3 disky, tak mi pořád zabezpečuje, že jeden soubor je dvou discích a fakticky (když jsou to stejné disky o kapacite 1) výsledný btrfs volume má kapacitu 1,5.

    A pak mám ještě jednu poznámku k zacpanému disku, kterou jsem na malém disku zkusil. když jsem idiot a zacpu na tvrdo volume tak, že ani mazání mi nejde, tak stačí triviálně zapichnout do USB nějakou flash dát btrfs device add a připojit flash do volume. Pak je na volume místo, aby si některé extendy odložil na flash, smazat místo aby se prostor uvolnil a flash odpojit.
    15.1.2019 23:55 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: spojení dvou btrfs disků bez ztráty dat.
    Ano.

    Ano. Dokonce to nemusí být Flash disk. Stačí loop zařízení nad souborem z jiného disku, nebo v ram. Ovšem pozor, po uvolnění místa ho musíš odebrat, jinak ti bude missing zařízení chybět.
    16.1.2019 00:07 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: spojení dvou btrfs disků bez ztráty dat.
    ano. odpojením jsem myslel btrfs device delete /dev/pripojene-zarizeni /mnt/mount-point-btrfs-volume

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.