Immich byl vydán v první stabilní verzi 2.0.0 (YouTube). Jedná se o alternativu k výchozím aplikacím od Googlu a Applu pro správu fotografií a videí umožňující vlastní hosting serveru Immich. K vyzkoušení je demo. Immich je součástí balíčků open source aplikací FUTO. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL-3.0.
Český telekomunikační úřad vydal zprávy o vývoji cen a trhu elektronických komunikací se zaměřením na rok 2024. Jaká jsou hlavní zjištění? V roce 2024 bylo v ČR v rámci služeb přístupu k internetu v pevném místě přeneseno v průměru téměř 366 GB dat na jednu aktivní přípojku měsíčně – celkově jich tak uživateli bylo přeneseno přes 18 EB (Exabyte). Nejvyužívanějším způsobem přístupu k internetu v pevném místě zůstal v roce 2024 bezdrátový
… více »Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-10-01. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Jedná o první verzi postavenou na Debianu 13 Trixie.
Byla vydána nová verze 4.6 svobodného notačního programu MuseScore Studio (Wikipedie). Představení novinek v oznámení v diskusním fóru a také na YouTube.
Společnost DuckDuckGo stojící za stejnojmenným vyhledávačem věnovala 1,1 milionu dolarů (stejně jako loni) na podporu digitálních práv, online soukromí a lepšího internetového ekosystému. Rozdělila je mezi 29 organizací a projektů. Za 15 let rozdala 8 050 000 dolarů.
Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.17. Díky 278 přispěvatelům.
Bylo vydáno openSUSE Leap 16 (cs). Ve výchozím nastavení přichází s vypnutou 32bitovou (ia32) podporou. Uživatelům však poskytuje možnost ji ručně povolit a užívat si tak hraní her ve Steamu, který stále závisí na 32bitových knihovnách. Změnily se požadavky na hardware. Leap 16 nyní vyžaduje jako minimální úroveň architektury procesoru x86-64-v2, což obecně znamená procesory zakoupené v roce 2008 nebo později. Uživatelé se starším hardwarem mohou migrovat na Slowroll nebo Tumbleweed.
Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) ve spolupráci s Národní rozvojovou investiční (NRI) připravuje nový investiční nástroj zaměřený na podporu špičkových technologií – DeepTech fond. Jeho cílem je posílit inovační ekosystém české ekonomiky, rozvíjet projekty s vysokou přidanou hodnotou, podpořit vznik nových technologických lídrů a postupně zařadit Českou republiku mezi země s nejvyspělejší technologickou základnou.
… více »Radicle byl vydán ve verzi 1.5.0 s kódovým jménem Hibiscus. Jedná se o distribuovanou alternativu k softwarům pro spolupráci jako např. GitLab.
Společnost OpenAI představila text-to-video AI model Sora 2 pro generování realistických videí z textového popisu. Přesnější, realističtější a lépe ovladatelný než předchozí modely. Nabízí také synchronizované dialogy a zvukové efekty.
[snoro@blackdevil ~]$ sweethome3d com.jogamp.opengl.GLException: J3D-Renderer-1: createImpl ARB n/a but required, profile > GL2 requested (OpenGL >= 3.1). Requested: GLProfile[GL3bc/GL3bc.hw], current: 3.0 (Compat profile, compat[ES2], FBO, hardware) - 3.0 Mesa 19.0.3 at jogamp.opengl.x11.glx.X11GLXContext.createImpl(X11GLXContext.java:440) at jogamp.opengl.GLContextImpl.makeCurrentWithinLock(GLContextImpl.java:765) at jogamp.opengl.GLContextImpl.makeCurrent(GLContextImpl.java:648) at jogamp.opengl.GLContextImpl.makeCurrent(GLContextImpl.java:586) at javax.media.j3d.JoglPipeline.createNewContext(JoglPipeline.java:6411) at javax.media.j3d.Canvas3D.createNewContext(Canvas3D.java:4612) at javax.media.j3d.Canvas3D.createNewContext(Canvas3D.java:2386) at javax.media.j3d.Renderer.doWork(Renderer.java:881) at javax.media.j3d.J3dThread.run(J3dThread.java:271) Error in Java 3D : 3 Renderer: Error creating Canvas3D graphics contextevidentne je teda problém s verziou OpenGL, kde ja mám v3.0 a program potrebuje min. v.3.1, GPU je ATI Radeon HD4850, pozeral som wiki Archu ohľadom ATI, stále si však nejak neviem pomôcť, nejaké rady? Karta by mala zvádať až OpenGL 3.3, chyba bude teda zrejme v ovládači, nainštaloval som všetky možné aj nemožné balíky kt. sa spomínajú na wiki a stále nič, nejaké rady ako to spojazdiť, alebo mám smolu? ďakujem, pripájam výpisy:
[snoro@blackdevil ~]$ vainfo vainfo: VA-API version: 1.4 (libva 2.4.1) vainfo: Driver version: Mesa Gallium driver 19.0.3 for AMD RV770 (DRM 2.50.0 / 5.0.9-arch1-1-ARCH, LLVM 8.0.0) vainfo: Supported profile and entrypoints VAProfileMPEG2Simple : VAEntrypointVLD VAProfileMPEG2Main : VAEntrypointVLD VAProfileVC1Simple : VAEntrypointVLD VAProfileVC1Main : VAEntrypointVLD VAProfileVC1Advanced : VAEntrypointVLD VAProfileH264ConstrainedBaseline: VAEntrypointVLD VAProfileH264Main : VAEntrypointVLD VAProfileH264High : VAEntrypointVLD VAProfileNone : VAEntrypointVideoProc----
[snoro@blackdevil ~]$ glxinfo | grep OpenGL OpenGL vendor string: X.Org OpenGL renderer string: AMD RV770 (DRM 2.50.0 / 5.0.9-arch1-1-ARCH, LLVM 8.0.0) OpenGL core profile version string: 3.3 (Core Profile) Mesa 19.0.3 OpenGL core profile shading language version string: 3.30 OpenGL core profile context flags: (none) OpenGL core profile profile mask: core profile OpenGL core profile extensions: OpenGL version string: 3.0 Mesa 19.0.3 OpenGL shading language version string: 1.30 OpenGL context flags: (none) OpenGL extensions: OpenGL ES profile version string: OpenGL ES 3.0 Mesa 19.0.3 OpenGL ES profile shading language version string: OpenGL ES GLSL ES 3.00 OpenGL ES profile extensions:----
[snoro@blackdevil ~]$ glxinfo | grep direct direct rendering: Yes GL_ARB_direct_state_access, GL_ARB_draw_buffers,----
[snoro@blackdevil ~]$ java -version openjdk version "1.8.0_212" OpenJDK Runtime Environment (build 1.8.0_212-b01) OpenJDK 64-Bit Server VM (build 25.212-b01, mixed mode)
Řešení dotazu:
git clone https://github.com/hharrison/java3d-core.git j3d-core git clone https://github.com/hharrison/java3d-utils.git j3d-utils git clone https://github.com/hharrison/vecmath.git vecmath mkdir jogl-v2.3.2 wget https://sourceforge.net/p/tuer/code/1319/tree//pre_beta/lib/jogamp/jogamp-fat.jar?format=raw -P jogl-v2.3.2 cd vecmath ant compile ant jar cd ../j3d-core ant compile ant jarprvé ant compile a ant jav zbehne úspešne, po cd ../j3d-core teda v pohode, ale potom keď spustím posledný príkaz ant compile dostanem error:
BUILD FAILED /home/snoro/j3d-core/build.xml:78: Compile failed; see the compiler error output for details.takisto sa mi to nasťahovalo všetko do /home, to predpokladám nie je správna cesta kde by to malo byť? /usr/lib/jvm?
However, you don't have to rebuild Java3D to benefit of this fix, you just have to use the fat JAR above at runtime instead of JOGL 2.3.2 fat JAR until we release another version.
$ SWEETHOME3D_JAVA3D=1.5 sweethome3du mňa funguje. Ďakujem zúčastneným za rady.
Tiskni
Sdílej: