Na WWDC25 byl představen balíček Containerization a nástroj container pro spouštění linuxových kontejnerů na macOS. Jedná se o open source software pod licencí Apache 2.0 napsaný v programovacím jazyce Swift.
Do 16. června do 19:00 běží na Steamu přehlídka nadcházejících her Festival Steam Next | červen 2025 doplněná demoverzemi, přenosy a dalšími aktivitami. Demoverze lze hrát zdarma.
Apple na své vývojářské konferenci WWDC25 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek: designový materiál Liquid Glass, iOS 26, iPadOS 26, macOS Tahoe 26, watchOS 26, visionOS 26, tvOS 26, nové funkce Apple Intelligence, …
Organizátoři konference LinuxDays 2025, jež proběhne o víkendu 4. a 5. října 2025 v Praze na FIT ČVUT, spustili přihlašování přednášek (do 31. srpna) a sběr námětů na zlepšení.
Po roce byla vydána nová stabilní verze 25.6.0 svobodného multiplatformního multimediálního přehrávače SMPlayer (Wikipedie).
DNS4EU, tj. evropská infrastruktura služeb DNS založená na vysoce federovaném a distribuovaném ochranném ekosystému, byla spuštěna v testovacím režimu [𝕏]. Na výběr je 5 možností filtrování DNS.
Skriptovací programovací jazyk PHP (PHP: Hypertext Preprocessor, původně Personal Home Page) dnes slaví 30 let. Přesně před třiceti lety, 8. června 1995, oznámil Rasmus Lerdorf vydání PHP Tools (Personal Home Page Tools) verze 1.0.
Ve středu v 17:00 byl ve Francii zablokován přístup k PornHubu a dalším webům pro dospělé. K 17:30 došlo k nárůstu počtu registrací Proton VPN o 1 000 % [𝕏]. Dle nového francouzského zákona jsou provozovatelé těchto webů povinni ověřovat věk uživatelů prostřednictvím průkazu totožnosti nebo platební karty.
Před 32 lety, 6. června 1993, byl spuštěn první český WWW server (ještě pod TLD .cs), pro potřeby fyziků zabývajících se problematikou vysokých energií.
Střílečku Borderlands 2 lze v rámci výprodeje série Borderlands na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do 8. června 19:00.
[snoro@blackdevil ~]$ sweethome3d com.jogamp.opengl.GLException: J3D-Renderer-1: createImpl ARB n/a but required, profile > GL2 requested (OpenGL >= 3.1). Requested: GLProfile[GL3bc/GL3bc.hw], current: 3.0 (Compat profile, compat[ES2], FBO, hardware) - 3.0 Mesa 19.0.3 at jogamp.opengl.x11.glx.X11GLXContext.createImpl(X11GLXContext.java:440) at jogamp.opengl.GLContextImpl.makeCurrentWithinLock(GLContextImpl.java:765) at jogamp.opengl.GLContextImpl.makeCurrent(GLContextImpl.java:648) at jogamp.opengl.GLContextImpl.makeCurrent(GLContextImpl.java:586) at javax.media.j3d.JoglPipeline.createNewContext(JoglPipeline.java:6411) at javax.media.j3d.Canvas3D.createNewContext(Canvas3D.java:4612) at javax.media.j3d.Canvas3D.createNewContext(Canvas3D.java:2386) at javax.media.j3d.Renderer.doWork(Renderer.java:881) at javax.media.j3d.J3dThread.run(J3dThread.java:271) Error in Java 3D : 3 Renderer: Error creating Canvas3D graphics contextevidentne je teda problém s verziou OpenGL, kde ja mám v3.0 a program potrebuje min. v.3.1, GPU je ATI Radeon HD4850, pozeral som wiki Archu ohľadom ATI, stále si však nejak neviem pomôcť, nejaké rady? Karta by mala zvádať až OpenGL 3.3, chyba bude teda zrejme v ovládači, nainštaloval som všetky možné aj nemožné balíky kt. sa spomínajú na wiki a stále nič, nejaké rady ako to spojazdiť, alebo mám smolu? ďakujem, pripájam výpisy:
[snoro@blackdevil ~]$ vainfo vainfo: VA-API version: 1.4 (libva 2.4.1) vainfo: Driver version: Mesa Gallium driver 19.0.3 for AMD RV770 (DRM 2.50.0 / 5.0.9-arch1-1-ARCH, LLVM 8.0.0) vainfo: Supported profile and entrypoints VAProfileMPEG2Simple : VAEntrypointVLD VAProfileMPEG2Main : VAEntrypointVLD VAProfileVC1Simple : VAEntrypointVLD VAProfileVC1Main : VAEntrypointVLD VAProfileVC1Advanced : VAEntrypointVLD VAProfileH264ConstrainedBaseline: VAEntrypointVLD VAProfileH264Main : VAEntrypointVLD VAProfileH264High : VAEntrypointVLD VAProfileNone : VAEntrypointVideoProc----
[snoro@blackdevil ~]$ glxinfo | grep OpenGL OpenGL vendor string: X.Org OpenGL renderer string: AMD RV770 (DRM 2.50.0 / 5.0.9-arch1-1-ARCH, LLVM 8.0.0) OpenGL core profile version string: 3.3 (Core Profile) Mesa 19.0.3 OpenGL core profile shading language version string: 3.30 OpenGL core profile context flags: (none) OpenGL core profile profile mask: core profile OpenGL core profile extensions: OpenGL version string: 3.0 Mesa 19.0.3 OpenGL shading language version string: 1.30 OpenGL context flags: (none) OpenGL extensions: OpenGL ES profile version string: OpenGL ES 3.0 Mesa 19.0.3 OpenGL ES profile shading language version string: OpenGL ES GLSL ES 3.00 OpenGL ES profile extensions:----
[snoro@blackdevil ~]$ glxinfo | grep direct direct rendering: Yes GL_ARB_direct_state_access, GL_ARB_draw_buffers,----
[snoro@blackdevil ~]$ java -version openjdk version "1.8.0_212" OpenJDK Runtime Environment (build 1.8.0_212-b01) OpenJDK 64-Bit Server VM (build 25.212-b01, mixed mode)
Řešení dotazu:
git clone https://github.com/hharrison/java3d-core.git j3d-core git clone https://github.com/hharrison/java3d-utils.git j3d-utils git clone https://github.com/hharrison/vecmath.git vecmath mkdir jogl-v2.3.2 wget https://sourceforge.net/p/tuer/code/1319/tree//pre_beta/lib/jogamp/jogamp-fat.jar?format=raw -P jogl-v2.3.2 cd vecmath ant compile ant jar cd ../j3d-core ant compile ant jarprvé ant compile a ant jav zbehne úspešne, po cd ../j3d-core teda v pohode, ale potom keď spustím posledný príkaz ant compile dostanem error:
BUILD FAILED /home/snoro/j3d-core/build.xml:78: Compile failed; see the compiler error output for details.takisto sa mi to nasťahovalo všetko do /home, to predpokladám nie je správna cesta kde by to malo byť? /usr/lib/jvm?
However, you don't have to rebuild Java3D to benefit of this fix, you just have to use the fat JAR above at runtime instead of JOGL 2.3.2 fat JAR until we release another version.
$ SWEETHOME3D_JAVA3D=1.5 sweethome3du mňa funguje. Ďakujem zúčastneným za rady.
Tiskni
Sdílej: