abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:11 | Nová verze

    Byl vydán Debian 13.2, tj. druhá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:11 | IT novinky

    Google představil platformu Code Wiki pro rychlejší porozumění existujícímu kódu. Code Wiki pomocí AI Gemini udržuje průběžně aktualizovanou strukturovanou wiki pro softwarové repozitáře. Zatím jenom pro veřejné. V plánu je rozšíření Gemini CLI také pro soukromé a interní repozitáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 14:22 | Bezpečnostní upozornění

    V přihlašovací obrazovce LightDM KDE (lightdm-kde-greeter) byla nalezena a již opravena eskalace práv (CVE-2025-62876). Detaily v příspěvku na blogu SUSE Security.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 7.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Tor Browser byl povýšen na verzi 15.0.1. Další novinky v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:33 | IT novinky

    Česká národní banka (ČNB) nakoupila digitální aktiva založená na blockchainu za milion dolarů (20,9 milionu korun). Na vytvořeném testovacím portfoliu, jehož součástí jsou bitcoin, stablecoiny navázané na dolar a tokenizované depozitum, chce získat praktickou zkušenost s držením digitálních aktiv. Portfolio nebude součástí devizových rezerv, uvedla dnes ČNB v tiskové zprávě.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 41
    včera 03:22 | IT novinky

    Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    včera 02:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.11. 22:11 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    13.11. 16:22 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.11. 15:33 | Nová verze

    Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (47%)
     (18%)
     (18%)
     (23%)
     (15%)
     (23%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 354 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 12.11. 18:21
    Rozcestník

    Dotaz: sweethome3d sa nespustí - OpenGL problém

    26.4.2019 12:20 Snoro
    sweethome3d sa nespustí - OpenGL problém
    Přečteno: 556×
    Ahoj,

    mám problém so spustením programu Sweethome3d na Archlinuxe, okno programu sa normálne otvorí avšak hneď vybehne hláška "Sweethome 3D will exit now because of a fatal error in the 3D rendering system of you computer. Please update the DirectX/OpenGL drivers of your computer graphics card"

    Chyba po spustení cez terminál:
    [snoro@blackdevil ~]$ sweethome3d 
    com.jogamp.opengl.GLException: J3D-Renderer-1: createImpl ARB n/a but required, profile > GL2 requested (OpenGL >= 3.1). Requested: GLProfile[GL3bc/GL3bc.hw], current: 3.0 (Compat profile, compat[ES2], FBO, hardware) - 3.0 Mesa 19.0.3
            at jogamp.opengl.x11.glx.X11GLXContext.createImpl(X11GLXContext.java:440)
            at jogamp.opengl.GLContextImpl.makeCurrentWithinLock(GLContextImpl.java:765)
            at jogamp.opengl.GLContextImpl.makeCurrent(GLContextImpl.java:648)
            at jogamp.opengl.GLContextImpl.makeCurrent(GLContextImpl.java:586)
            at javax.media.j3d.JoglPipeline.createNewContext(JoglPipeline.java:6411)
            at javax.media.j3d.Canvas3D.createNewContext(Canvas3D.java:4612)
            at javax.media.j3d.Canvas3D.createNewContext(Canvas3D.java:2386)
            at javax.media.j3d.Renderer.doWork(Renderer.java:881)
            at javax.media.j3d.J3dThread.run(J3dThread.java:271)
    Error in Java 3D : 3 Renderer: Error creating Canvas3D graphics context
    
    evidentne je teda problém s verziou OpenGL, kde ja mám v3.0 a program potrebuje min. v.3.1, GPU je ATI Radeon HD4850, pozeral som wiki Archu ohľadom ATI, stále si však nejak neviem pomôcť, nejaké rady? Karta by mala zvádať až OpenGL 3.3, chyba bude teda zrejme v ovládači, nainštaloval som všetky možné aj nemožné balíky kt. sa spomínajú na wiki a stále nič, nejaké rady ako to spojazdiť, alebo mám smolu? ďakujem, pripájam výpisy:
    [snoro@blackdevil ~]$ vainfo
    vainfo: VA-API version: 1.4 (libva 2.4.1)
    vainfo: Driver version: Mesa Gallium driver 19.0.3 for AMD RV770 (DRM 2.50.0 / 5.0.9-arch1-1-ARCH, LLVM 8.0.0)
    vainfo: Supported profile and entrypoints
          VAProfileMPEG2Simple            : VAEntrypointVLD
          VAProfileMPEG2Main              : VAEntrypointVLD
          VAProfileVC1Simple              : VAEntrypointVLD
          VAProfileVC1Main                : VAEntrypointVLD
          VAProfileVC1Advanced            : VAEntrypointVLD
          VAProfileH264ConstrainedBaseline: VAEntrypointVLD
          VAProfileH264Main               : VAEntrypointVLD
          VAProfileH264High               : VAEntrypointVLD
          VAProfileNone                   : VAEntrypointVideoProc
    
    ----
    [snoro@blackdevil ~]$ glxinfo | grep OpenGL 
    OpenGL vendor string: X.Org
    OpenGL renderer string: AMD RV770 (DRM 2.50.0 / 5.0.9-arch1-1-ARCH, LLVM 8.0.0)
    OpenGL core profile version string: 3.3 (Core Profile) Mesa 19.0.3
    OpenGL core profile shading language version string: 3.30
    OpenGL core profile context flags: (none)
    OpenGL core profile profile mask: core profile
    OpenGL core profile extensions:
    OpenGL version string: 3.0 Mesa 19.0.3
    OpenGL shading language version string: 1.30
    OpenGL context flags: (none)
    OpenGL extensions:
    OpenGL ES profile version string: OpenGL ES 3.0 Mesa 19.0.3
    OpenGL ES profile shading language version string: OpenGL ES GLSL ES 3.00
    OpenGL ES profile extensions:
    
    ----
    [snoro@blackdevil ~]$ glxinfo | grep direct
    direct rendering: Yes
        GL_ARB_direct_state_access, GL_ARB_draw_buffers, 
    
    ----
    [snoro@blackdevil ~]$ java -version
    openjdk version "1.8.0_212"
    OpenJDK Runtime Environment (build 1.8.0_212-b01)
    OpenJDK 64-Bit Server VM (build 25.212-b01, mixed mode)
    

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    26.4.2019 13:58 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sweethome3d sa nespustí - OpenGL problém
    Je to bug v jogl-2.3.2 a mel by na to byt patch v novejsi verzi. Do te doby muzes docasne pouzit hotovy tar.
    27.4.2019 12:21 Snoro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sweethome3d sa nespustí - OpenGL problém
    ďakujem za radu, poradíš aj prosím ako presne na to? šiel som podľa návodu z toho fóra:
    git clone https://github.com/hharrison/java3d-core.git j3d-core
    git clone https://github.com/hharrison/java3d-utils.git j3d-utils
    git clone https://github.com/hharrison/vecmath.git vecmath
    mkdir jogl-v2.3.2
    wget https://sourceforge.net/p/tuer/code/1319/tree//pre_beta/lib/jogamp/jogamp-fat.jar?format=raw -P jogl-v2.3.2
    cd vecmath
    ant compile
    ant jar
    cd ../j3d-core
    ant compile
    ant jar
    prvé ant compile a ant jav zbehne úspešne, po cd ../j3d-core teda v pohode, ale potom keď spustím posledný príkaz ant compile dostanem error:
    BUILD FAILED
    /home/snoro/j3d-core/build.xml:78: Compile failed; see the compiler error output for details.
    
    takisto sa mi to nasťahovalo všetko do /home, to predpokladám nie je správna cesta kde by to malo byť? /usr/lib/jvm?
    27.4.2019 15:20 NN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sweethome3d sa nespustí - OpenGL problém
    However, you don't have to rebuild Java3D to benefit of this fix, you just have to use the fat JAR above at runtime instead of JOGL 2.3.2 fat JAR until we release another version.
    27.4.2019 16:01 Snoro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sweethome3d sa nespustí - OpenGL problém
    nejaký konkrétny postup pre laika, čo urobiť s tým JAR súborom aby to fungovalo, by nebol? Čo/ako spustiť/kam ho nakopírovať? Naozaj nemám tucha čo s ním.

    Ten návod čo som našiel a dával hore nemal kýžený účinok, nakoniec ant compile a ant jar zbehlo úspešne (pôvodne som mal default javu v.11, po zmene na v.8 to zbehlo), avšak sweethome3d sa aj tak nespustí, stále dostávam rovnakú chybovú hlášku.
    28.4.2019 10:57 f
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sweethome3d sa nespustí - OpenGL problém
    Resil jsem kdysi stejny problem a pamatuju si, ze pomohlo to poustet pres VirtualGL. Zkus to pustit takto:

    vglrun ./SweetHome3D
    Řešení 1× (Snoro (tazatel))
    1.5.2019 11:46 Snoro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sweethome3d sa nespustí - OpenGL problém
    vyhodí chybu: vglrun: príkaz nenájdený, nakoniec som našiel riešenie, skúste spustiť takto ak má niekto rovnaký problém:
    $ SWEETHOME3D_JAVA3D=1.5 sweethome3d
    u mňa funguje. Ďakujem zúčastneným za rady.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.