Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
size_one_file count/s speed/s
           1k 500 500k
          10k 500 5M
         100k 500 50M
           1M 250 250M
          10M  45 455M
         100M  ~5 495MB
Source na vypocet:
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#define IO 500
#define BLOCK_SIZE 1000000 /* 1MB */
typedef struct {
	double max_files_in_minute;
	double max_data_speed;
}writed_t;
writed_t writed_in_one_s(long int size_one_file)
{
	double count_blocks_of_file;
	writed_t ret;
	count_blocks_of_file=size_one_file/BLOCK_SIZE;
	ret.max_files_in_minute=IO/(count_blocks_of_file+1); /* plus name */
	ret.max_data_speed=ret.max_files_in_minute*size_one_file;
	
	return ret;
}
int main(void)
{
	writed_t speed;
	long int size_file;
	puts("size_one_file count/s speed/s");
	for(size_file=1000; size_file<1000000000; size_file*=10)
	{
		speed=writed_in_one_s(size_file);
		printf("%15ld %5.2f %5.2f\n", size_file, speed.max_files_in_minute, speed.max_data_speed);
	}
	
	return 0;
}
            size_one_file count/s   speed
           1k  250.00   250k/s
          10k  250.00   2,5M/s
         100k  250.00    25M/s
           1M  250.00   250M/s
          10M   45.45 ~455MB/s
         100M    4.95 ~495MB/s
writed_t writed_in_one_s(long int size_one_file)
{
	double count_blocks_of_file;
	writed_t ret;
	if(size_one_file<=BLOCK_SIZE)
		count_blocks_of_file=1;
	else
		count_blocks_of_file=size_one_file/BLOCK_SIZE;
	ret.max_files_in_minute=((double)IO)/(count_blocks_of_file+1); /* plus name */
	ret.max_data_speed=ret.max_files_in_minute*size_one_file;
	
	return ret;
}
            Když kopíruju velké soubory, jede to OK (cca 100MB/s). Když kopíruju velké množství malých souborů (1GB v 50000 souborech), rychlost klesá pod 10MB/s.
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                