3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
size_one_file count/s speed/s 1k 500 500k 10k 500 5M 100k 500 50M 1M 250 250M 10M 45 455M 100M ~5 495MBSource na vypocet:
#include <stdio.h> #include <stdlib.h> #define IO 500 #define BLOCK_SIZE 1000000 /* 1MB */ typedef struct { double max_files_in_minute; double max_data_speed; }writed_t; writed_t writed_in_one_s(long int size_one_file) { double count_blocks_of_file; writed_t ret; count_blocks_of_file=size_one_file/BLOCK_SIZE; ret.max_files_in_minute=IO/(count_blocks_of_file+1); /* plus name */ ret.max_data_speed=ret.max_files_in_minute*size_one_file; return ret; } int main(void) { writed_t speed; long int size_file; puts("size_one_file count/s speed/s"); for(size_file=1000; size_file<1000000000; size_file*=10) { speed=writed_in_one_s(size_file); printf("%15ld %5.2f %5.2f\n", size_file, speed.max_files_in_minute, speed.max_data_speed); } return 0; }
size_one_file count/s speed 1k 250.00 250k/s 10k 250.00 2,5M/s 100k 250.00 25M/s 1M 250.00 250M/s 10M 45.45 ~455MB/s 100M 4.95 ~495MB/s
writed_t writed_in_one_s(long int size_one_file) { double count_blocks_of_file; writed_t ret; if(size_one_file<=BLOCK_SIZE) count_blocks_of_file=1; else count_blocks_of_file=size_one_file/BLOCK_SIZE; ret.max_files_in_minute=((double)IO)/(count_blocks_of_file+1); /* plus name */ ret.max_data_speed=ret.max_files_in_minute*size_one_file; return ret; }
Když kopíruju velké soubory, jede to OK (cca 100MB/s). Když kopíruju velké množství malých souborů (1GB v 50000 souborech), rychlost klesá pod 10MB/s.
Tiskni
Sdílej: