Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).
České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá
… více »
const char *dev = "/dev/input/by-id/usb-Gaming_KB_Gaming_KB-event-kbd";
fd = open(dev, O_RDONLY);
while (1) {
n = read(fd, &ev, sizeof ev);
if (ev.type == EV_KEY) {
// nějaké zpracování
}
}
Chtěl bych něco takovéhoto (pro libovolný, při spuštění daný, počet klávesnic, čili místo dev1, dev2 by byl nějaký seznam, nebo Vector, nebo tak něco, ale to už taky zvládnu)
const char *dev = "/dev/input/by-id/usb-Gaming_KB_Gaming_KB-event-kbd";
const char *dev2 = "/dev/input/by-id/usb-neco-jineho-event-kbd";
fd = open(dev, O_RDONLY);
fd2 = open(dev2, O_RDONLY);
while (1) {
n = read(fd, &ev, sizeof ev);
n2 = read(fd2, &ev2, sizeof ev2);
if (n1) {
if (ev.type == EV_KEY) {
// nějaké zpracování
}
}
if (n2) {
if (ev2.type == EV_KEY) {
// nějaké podobné zpracování
}
}
}
ale dělat to naráz (neblokující), nečekat zablokovaný na jedné z klávesnic ....
nebo ještě lépe blokovat, dokud nebude aspoň jedna stisknutá, abych se zbytečně nemotal ve smyčce a nepožíral planě výkon
Asi bych to zvládnul nějak přez vlákna, ale to mi přijde s kanonem na vrabce
Řešení dotazu:
poll() nebo select()? Zdá se mi, že obě dokážou číst z více file descriptorů naráz, ale už jsem je dlouho nepoužil.
Druhá možnost je std::thread pro každou klávesnici. (Ale pro use case shift na jedné a písmeno na druhé je mnohem lepší poll().)
Tiskni
Sdílej: