abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:33 | Zajímavý software

    AI Claude Code od Anthropicu lépe rozumí frameworku Nette, tj. open source frameworku pro tvorbu webových aplikací v PHP. David Grudl napsal plugin Nette pro Claude Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:11 | Nová verze

    Byla vydána prosincová aktualizace aneb nová verze 1.108 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.108 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 5
    včera 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:11 | IT novinky

    Český Nejvyšší soud potvrdil, že česká právní úprava plošného uchování dat o elektronické komunikaci porušuje právo Evropské unie. Pravomocným rozsudkem zamítl dovolání ministerstva průmyslu a obchodu. To se teď musí omluvit novináři Českého rozhlasu Janu Cibulkovi za zásah do práv na ochranu soukromí a osobních údajů. Ve sporu jde o povinnost provozovatelů sítí uchovávat údaje, ze kterých lze odvodit, kdo, s kým a odkud komunikoval.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 02:11 | Komunita

    Google bude vydávat zdrojové kódy Androidu pouze dvakrát ročně. Ve 2. a 4. čtvrtletí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.1. 17:22 | Zajímavý článek

    Bezpečnostní specialista Graham Helton z Low Orbit Security si všímá podezřelých anomálií v BGP, zaznamenaných krátce před vstupem ozbrojených sil USA na území Venezuely, které tam během bleskové speciální vojenské operace úspěšně zatkly venezuelského diktátora Madura za narkoterorismus. BGP (Border Gateway Protocol) je 'dynamický směrovací protokol, který umožňuje routerům automaticky reagovat na změny topologie počítačové sítě' a je v bezpečnostních kruzích znám jako 'notoricky nezabezpečený'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 10
    7.1. 06:11 | Nová verze

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,58 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,32 %. Procesor AMD používá 67,43 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    7.1. 05:55 | IT novinky

    V Las Vegas probíhá veletrh CES (Consumer Electronics Show, Wikipedie). Firmy představují své novinky. Například LEGO představilo systém LEGO SMART Play: chytré kostky SMART Brick, dlaždičky SMART Tagy a SMART minifigurky. Kostka SMART Brick dokáže rozpoznat přítomnost SMART Tagů a SMART minifigurek, které se nacházejí v její blízkosti. Ty kostku SMART Brick aktivují a určí, co má dělat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.1. 18:33 | Bezpečnostní upozornění

    Vládní CERT (GovCERT.CZ) upozorňuje (𝕏) na kritickou zranitelnost v jsPDF, CVE-2025-68428. Tato zranitelnost umožňuje neautentizovaným vzdáleným útočníkům číst libovolné soubory z lokálního souborového systému serveru při použití jsPDF v prostředí Node.js. Problém vzniká kvůli nedostatečné validaci vstupu u cest k souborům předávaných několika metodám jsPDF. Útočník může zneužít tuto chybu k exfiltraci citlivých

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (1%)
     (5%)
     (0%)
     (10%)
     (21%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (11%)
     (54%)
    Celkem 301 hlasů
     Komentářů: 7, poslední včera 15:35
    Rozcestník

    Dotaz: SAS/SATA řadič v PC bude to fungovat?

    9.12.2020 19:03 Zpp_
    SAS/SATA řadič v PC bude to fungovat?
    Přečteno: 588×
    Stavím si domácí servera sháním PCI-E SATA řadič. Na eBay jsem narazil na mraky karet jako je toto: https://www.ebay.com/itm/Genuine-LSI-6Gbps-SAS-HBA-LSI-9200-8i-9211-8I-IT-Mode-ZFS-FreeNAS-unRAID/122699479424?epid=7033716617&hash=item1c91757980:g:ISsAAOSwH61cPLMo Bude tohle fungovat v normálním počítači (ne specializovaném serveru) s linuxem?

    Odpovědi

    9.12.2020 19:30 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SAS/SATA řadič v PC bude to fungovat?
    Asi by k tomu bolo treba pozrieť aj kábel SAS to SATA.
    9.12.2020 21:19 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SAS/SATA řadič v PC bude to fungovat?
    Přesně těchhle máme několik, fungují úplně v pohodě. Stačí kabely SFF-8643 na satu, např. https://www.ebay.com/itm/Mini-SAS-SFF-8643-to-4-SATA-7pin-hard-disk-6Gbps-data-Raid-Cable-Convertor-50CM/163964516101. Lze z nich i bootovat, v jejich biosu lze nastavit konkrétní bootovací disk. Samozřejmě nefunguje activity/HDD led.
    AraxoN avatar 10.12.2020 09:20 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SAS/SATA řadič v PC bude to fungovat?
    Ak máš PCIe 2.0 x8 port na doske... čo ma privádza k otázke. Intel kedysi blokoval širšie PCIe porty (x4 x8 x16) na desktopových doskách len na použitie s grafickými kartami. Ešte sa takéto zrady robia, alebo to už je minulosť?
    paul2no avatar 10.12.2020 11:21 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SAS/SATA řadič v PC bude to fungovat?
    O tomhle jsem nikdy neslyšel. Každopádně já mám v homeserveru SATA řadič (nějaký z Aliexpresu) v PCI-e 16x portu a normálně to funguje. Čipset B85, procesor i5 4460. Koupeno 2015.
    Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
    AraxoN avatar 11.12.2020 08:00 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SAS/SATA řadič v PC bude to fungovat?
    Myslím, že sa tým Intel snažil chrániť svoj serverový segment produktov. Ale bolo to už dávno a neviem to nájsť nikde.

    Len pre istotu... Ide Ti to na vyššej rýchlosti než x1 ? Zistíš cez lspci, hľadaný výraz "LnkSta:" a "Width"...
    sudo lspci -vv | less
    
    ...
    5b:00.0 Ethernet controller: Intel Corporation I350 Gigabit Network Connection (rev 01)
    ...
                    LnkSta: Speed 5GT/s (ok), Width x4 (ok)
    ...
    xxxs avatar 11.12.2020 09:55 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SAS/SATA řadič v PC bude to fungovat?
    skor su tie linky zdielane. mozno tam bol nejaky lock, aby grafika fungovala nedegradovane.
    paul2no avatar 11.12.2020 20:26 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SAS/SATA řadič v PC bude to fungovat?
    Jede to na 2 linkách (je tam 1x ASM1062).
    Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
    11.12.2020 22:06 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SAS/SATA řadič v PC bude to fungovat?
    Tu zkušenost nemám, ale já naopak slyšel, že je to opačně - s deskami od Intel problém nebýval, ale problém měly různé Asus a jiné rádoby highend našlapaný desky, kde prostě jejich BIOS počítal s tím, že v širokých PCIE portech bude jenom grafika a nic jiného.
    Petr Tomášek avatar 12.12.2020 09:36 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SAS/SATA řadič v PC bude to fungovat?
    Ono ti to poběží i na PCIe 1.0 8x, jenom cca o pětinu pomaleji (při maximální SATA rychlosti). Takže na rotační disky úplně v pohodě na rychlých SSD to trochu poznáš, ale žádná hrůza...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Max avatar 11.12.2020 11:23 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SAS/SATA řadič v PC bude to fungovat?
    V desktopu s tím problém nebude, jen mám zkušenost, že některé storage řadiče nedělají downgrade na nižší počet linek. Pokud máš tedy řadič, který je pro 8x, tak by jsi ho měl strčit do slotu 8x nebo 16x.
    Pak jsem se ještě setkal s nějakýma omezeníma na úrovni biosu, ale to jen v případě značkových PC, konkrétně HP. Tzn., že když si člověk koupí stolní PC od HP, může pak mít v budoucnu s takovými věcmi problém.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    paul2no avatar 11.12.2020 20:34 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SAS/SATA řadič v PC bude to fungovat?
    Ono je vůbec možné strčit kartu s delším konektorem do kratšího slotu?
    Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
    Heron avatar 11.12.2020 21:05 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SAS/SATA řadič v PC bude to fungovat?
    Samozřejmě. Existují open-ended sloty, do který lze zasunout i delší kartu. Proto taky PCI-E konektor má všechny "společné" piny na první místě (tj před klíčem) a následují už jen linky. Tj klidně lze zasunout 16x kartu do 4x open ended slotu.
    11.12.2020 21:57 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SAS/SATA řadič v PC bude to fungovat?
    A vyskytují se tyto sloty na běžných deskách, na které se ptá tazatel? Samozřejmě včetně prostoru za slotem, aby se tam karta vešla.
    Max avatar 11.12.2020 23:29 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SAS/SATA řadič v PC bude to fungovat?
    Jde o něco jiného, standardně se dělají dlouhé sloty, ale s menším počtem zapojených linek. Tj. máš desku, vidíš PCI 4x, dáš tam řadič pro PCIe 4x a nejde a pak zjistíš, že v tom slotě není zapojeno PCIe 4x, ale třeba jen 1x
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Petr Tomášek avatar 12.12.2020 09:39 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SAS/SATA řadič v PC bude to fungovat?
    V desktopu s tím problém nebude, jen mám zkušenost, že některé storage řadiče nedělají downgrade na nižší počet linek.
    Hm, a jeden by myslel, že je to základní vlastnost PCIe. Takový zařízení by si snad nemělo smět ani dát logo PCIe... :-(
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    12.12.2020 10:09 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: SAS/SATA řadič v PC bude to fungovat?
    Nebolo niečo podobné už v časoch pred PCIe, teda keď sa začali zdieľať prerušenia cez ACPI?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.