abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 03:55 | Nová verze

    Immich byl vydán v nové verzi 3.0.0. Jedná se o alternativu k výchozím aplikacím od Googlu a Applu pro správu fotografií a videí umožňující vlastní hosting serveru Immich. K vyzkoušení je demo. Immich je součástí balíčků open source aplikací FUTO. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL-3.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 02:55 | IT novinky

    Společnost Juno Computers prodávající počítače s předinstalovaným Linuxem má nově v nabídce linuxový tablet Juno Tab 4 - WiFi. Na výběr je Debian, Ubuntu a Kubuntu. Předobjednat jej lze za 949 liber (26 500 korun).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:22 | Nová verze

    Podman (Pod Manager), nástroj umožňující vytvářet a provozovat kontejnery, aniž by uživatel potřeboval práva roota, byl vydán v nové major verzi 6.0.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Řešena je i vážná bezpečnostní chyba CVE-2026-57231.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:11 | IT novinky

    Společnost Sony oznámila, že od ledna 2028 přestane vydávat nové hry pro PlayStation na fyzických discích. Všechny budoucí tituly budou dostupné výhradně v digitální podobě na PlayStation Store.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    2.7. 16:55 | Nová verze

    Google Chrome 150 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 150.0.7871.46 přináší řadu novinek. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 433 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.7. 13:00 | Nová verze

    Soudní dvůr Evropské unie potvrdil rekordní pokutu 4,125 miliardy eur (100 miliard Kč) americké technologické firmě Google ze skupiny Alphabet. Pokutu firmě v roce 2018 vyměřila Evropská komise (EK) za to, že Google podle ní zneužívá operačního systému Android k potlačení konkurence na trhu vyhledávacích služeb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    2.7. 12:44 | IT novinky

    Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa povolila firmě Anthropic obnovit plný přístup klientů k modelům umělé inteligence (AI) Fable 5 a Mythos 5. Ty byly nedostupné bezmála tři týdny kvůli bezpečnostním obavám vlády, třebaže americké ministerstvo obchodu minulý pátek povolilo omezený přístup k modelu Mythos 5 pro některé „důvěryhodné“ domácí organizace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    2.7. 12:22 | Zajímavý článek

    Francúzska organizácia na ochranu spotrebiteľa, po viac než ôsmych rokoch skúmania, žaluje Epson za plánované zastarávanie tlačiarní. Súd sa začína dnes, 2. 7. 2026, vo francúzskom Nanterre.

    Vlado99 | Komentářů: 8
    2.7. 03:00 | Zajímavý software

    Erin Catto, autor open source 2D fyzikálního enginu Box2D (Wikipedie), představil nový 3D fyzikální engine Box3D. Engine je již používán ve hře The Legend of California.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.7. 01:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.0.0 multiplatformního svobodného frameworku pro zpracování obrazu G'MIC (GREYC's Magic for Image Computing, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy nových filtrů na PIXLS.US.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (11%)
     (8%)
     (2%)
     (17%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (2%)
     (16%)
     (26%)
    Celkem 2048 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník


    Dotaz: Čím nahrazujete Ubiquity UniFi?

    Pavel Čejka avatar 19.4.2021 17:55 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Čím nahrazujete Ubiquity UniFi?
    Přečteno: 972×

    UniFi je (byla) hezká hračka, bylo to fajn pro sítě, kde je třeba rychle pokrýt více AP s roamingem prostor kam sice vedou kabely, ale nedosáhne jedna WiFi.

    Jenomže od Gen 2 firmwaru pro jejich Network Controller zavedli povinně registraci účtu v jejich cloudu a ještě ke všemu měli docela nepříjemný bezpečnostní incident, který tutlali celé měsíce. V podstatě se to provalilo 30.3.2021. Právě díky tomu propojení do cloudu hrozila (hrozí?) kompromitace zařízení, které přihlášení skrze UT.com používaly.

    https://krebsonsecurity.com/2021/03/whistleblower-ubiquiti-breach-catastrophic/

    https://community.ui.com/questions/Is-still-possible-use-Unifi-without-any-cloud-involved/8d1b9095-0c31-40d2-9339-99c41c1173c2

    Používali jste to?

    Čím se UniFi chystáte nahradit?

    Nějaký protiargument proti TP-Link Omada? Z bláta do louže, nebo se to zatím dá přežít?

    Remote administraci předpokládám "lokální" v rámci vlastní OpenVPN. Jako hraniční router to použít nehodlám, "jen" pro WiFi.

    Odpovědi

    MMMMMMMMM avatar 19.4.2021 19:00 MMMMMMMMM | skóre: 44 | blog: unstable | Valašsko :-)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím nahrazujete Ubiquity UniFi?
    Používáme pár UAP, UAP LR, UAP AC LR, UAP AC Lite s UNC 5.14.23 (na Windows Serveru) a s žádným cloudem neotravují. Netýká se to jen Cloud Key Gen2?
    19.4.2021 20:10 Ondro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím nahrazujete Ubiquity UniFi?
    To mate mix podporovanych a nepodporovanych AP a tipujem, ze kvoli tomu ste na tak starej UNC verzii. Toto sa mi na ubiquity nepaci. Nejde mixovat na jednom controlleri AP s a bez podpory. Priznam sa neviem ako su na tom iny vyrobcovia.

    Momentalne som zobral na skusku domov jedno AP od TP-Linku EAP245. Aj kvoli standalone rezimu. Funguje zatial dobre ale este som nestihol prejst vsetky moznosti.

    Na ubiquity mi vadi aj to ich rozhranie a to, ze je nutne kupovat HW a z po nejakom case po uvedeni na trh a niekolkych updatoch lebo po vydani je clovek viacej beta testerom ako pouzivatelom.
    Pavel Čejka avatar 19.4.2021 22:19 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím nahrazujete Ubiquity UniFi?

    Ano, týká se to Cloud Key Gen 2. Ale nemám moc velký přehled, co patří k čemu, jaké verze lze/nelze kombinovat a s jakými důsledky.

    Měl jsem možná naivní představu, že síťový prvek (AP, controller, switch, kamera, printserver... cokoli dalšího) prostě jakékoli přihlášení k výrobci požadovat nemá i kdyby hořelo.

    V zásadě nemám nic proti tomu, když tam je možnost se někam volitelně připojit a tím získat funkce, které by bez toho nešly.

    Ale z té odkazované diskuze i jiných zdrojů mi plyne, že bez připojení ke cloudu nelze zařízení zprovoznit a po zprovoznění nelze propojení s cloudem zablokovat/odstranit, čímž se z toho v mých očích stává zadarmo drahý backdoor.

    Ano, vím o možnosti instalovat Network Controller na "PC" ať už reálné, nebo virtuální a tím to prozatím obejít.

    Ale, opět asi naivně, jsem se domníval, že dedikovaný hardware, který ta AP řídí a poskytuje nějaké pěkné web GUI s grafíkama, je správnější cesta. Snad i spolehlivější než generické PC?

    Slovo cloud v názvu mě samozřejmě varovalo, takže proto jsem před nákupem začal pátrat, co to vlastně znamená a jestli to je povinné. Ukázalo se, že je a že se bez propojení s UI.com (tím jejich cloudovým účtem) nehnu dál a že variantu ke Cloud Key Gen2 bez cloudu nenabízejí.

    Tím ztratili mou důvěru i pro "PC instalaci". Plus ten incident, co tutlali.

    19.4.2021 23:26 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím nahrazujete Ubiquity UniFi?
    Ano, týká se to Cloud Key Gen 2.

    Tak to mám štěstí, že mám ještě tu původní variantu, kde si lze vybrat, jak ji chci provozovat.

    Ale, opět asi naivně, jsem se domníval, že dedikovaný hardware, který ta AP řídí a poskytuje nějaké pěkné web GUI s grafíkama, je správnější cesta. Snad i spolehlivější než generické PC?

    Zkoušel jsem ten jejich software na RPi (s Debianem, poté, co jsem se ho nejdřív marně snažil rozběhnout na openSUSE na normálním počítači) a přišlo mi, že je to přesně totéž jako na tom "Unifi Controller, Cloud Key", jen na tom svém zařízení většinou měli trochu novější verzi, než nabízeli pro Debian/Ubuntu.

    20.4.2021 00:59 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím nahrazujete Ubiquity UniFi?
    Já používám mikrotiky a capsmana a i wofifi hovor při přechodu mezi wifi nevypadává.

    Samozřejmě není to úplně na 100% párkrát se stalo že se to přeplo z wowifi na LTE (prostě se to nepřipojilo na druhé AP).

    Ale v domácích podmínkách není co řešit.
    22.4.2021 10:38 erotel | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím nahrazujete Ubiquity UniFi?
    U kamaráda jsem nasadil TP-LINK Deco M4,nastavení pře mobil,řídící jednotka je na kabelu(bridge mod) a zbytek (5ks) je mix (2ks na kabelu a 3ks propoj vzduchem).Dům má 1m zdi,ale chodí to parádně.

    Druhý má 4ks ,řídící na kabelu,zbytek vzduchem.
    Pavel Čejka avatar 22.4.2021 14:02 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím nahrazujete Ubiquity UniFi?
    Uplink WiFi AP skrz WiFi? Jo, já vím, že se to provozuje, ale rád se tomu vyhnu. Určitě chci ke každému AP gigabitový ethernet.
    Max avatar 22.4.2021 14:23 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čím nahrazujete Ubiquity UniFi?
    TP-Link na to má řešení. Celé se to naklikává. Problém je pak rušení a propustnost, protože by default si každý nastavuje maximální datový tok, takže si tím zaruší všechny frekvence a místo aby to bylo lepší, tak je to unstable. Pokud se nastaví 20MHz šířka pásma, tak je to mnohem lepší.
    Pro BFU je to celkem jednoduché nastavit a nenabízí to žádné extra nastavení. Každopádně propoj AP přes wifi je jedna z možností. Pokud máš vhodné zařízení, není problém propojit kabelem.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.