ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzi 1.5.0.
Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
import RPi.GPIO as GPIO pin_start = 9 pin_skok = 7 pin_beh = 8 def prg_start(pin_start): print("prg_start") def prg_skok(pin_skok): print("prg_skok") def prg_beh(pin_beh): print("prg_beh") GPIO.setmode(GPIO.BCM) GPIO.setup(pin_start, GPIO.IN, pull_up_down=GPIO.PUD_DOWN) GPIO.setup(pin_skok, GPIO.IN, pull_up_down=GPIO.PUD_DOWN) GPIO.setup(pin_beh, GPIO.IN, pull_up_down=GPIO.PUD_DOWN) GPIO.add_event_detect(pin_start, GPIO.RISING, callback=prg_start, bouncetime=100) GPIO.add_event_detect(pin_skok, GPIO.RISING, callback=prg_skok, bouncetime=100) GPIO.add_event_detect(pin_beh, GPIO.RISING, callback=prg_beh, bouncetime=100)Vždy po zmáčknutí příslušného tlačítka se vyvolá program a vše jede dobře. všechna tlačítka jsou stále aktivní. Během běhu programu potřebuji zapínat a vypínat detekci přerušení. Představa je taková, že v prg_start zapnu detekci na pin_skok a vypnu detekci na pin_start.
. . def prg_start(pin_start): GPIO.add_event_detect(pin_skok, GPIO.RISING, callback=prg_skok, bouncetime=100) GPIO.remove_event_detect(pin_start) print("prg_start") def prg_skok(pin_skok): print("prg_skok") def prg_beh(pin_beh): print("prg_beh") GPIO.setmode(GPIO.BCM) GPIO.setup(pin_start, GPIO.IN, pull_up_down=GPIO.PUD_DOWN) GPIO.setup(pin_skok, GPIO.IN, pull_up_down=GPIO.PUD_DOWN) GPIO.setup(pin_beh, GPIO.IN, pull_up_down=GPIO.PUD_DOWN) GPIO.add_event_detect(pin_skok, GPIO.RISING, callback=prg_skok, bouncetime=100) GPIO.add_event_detect(pin_beh, GPIO.RISING, callback=prg_beh, bouncetime=100) while True: prg_start(pin_start)Bohužel toto mi vyhazuje chybu : GPIO.add_event_detect(pin_skok, GPIO.RISING, callback=prg_skok, bouncetime=100) RuntimeError: Conflicting edge detection already enabled for this GPIO channel Nemáte prosím nějaký nápad?
Řešení dotazu:
myslimže tam opakovaně v tom nekonečným loopu přidělaváš na pin 'pin_skok' ten event detect :O :O na jednom pinu asi jako muže bejt dycky současně jenom jeden. zkus předtim udělat 'remove_event_detect' na tom pinu 'pin_skok' :O :O
Tiskni
Sdílej: