abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 563 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dotaz: Vue.js - základy

    3.12.2021 20:14 mica
    Vue.js - základy
    Přečteno: 548×
    Při seznamování se s Vue.js jsem narazil na určité chování, které si neumím vysvětlit. Jde o dvě věci, které (asi) spolu souvisejí, ale pro přehlednost je vezmu postupně. První z nich:

    V HTML mám:
    <p>Number is {{ returnNumber() }}</p>
    V Javascriptu pak (zestručněno):
    new Vue({
       data: function() {
         return {
           number: 0
        }
      },
      methods: {
         returnNumber() {
           /* tělo funkce returnNumber() má dvě různé varianty zapsané níže */
         }
      }
    })
    Dvě různé podoby těla funkce returnNumber():

    1)
    return this.number = Math.random();
    2)
    return this.number++
    V případě první varianty se po načtení stránky do odstavce vypíše nějaké odpovídající náhodné číslo, kdežto v případě druhé varianty se tam objeví číslo 102 a navíc se v konzoli objeví hlášení o chybě [Vue warn]: You may have an infinite update loop in a component render function. Takže v případě varianty 1) se funkce spustí jen jednou, kdežto v případě varianty 2) se spustí opakovaně (minimálně 102krát) a zřejmě do nekonečna, pokud by nebyla zastavena pojistkou ve Vue.

    Obě varianty mají společné to, že funkce změní hodnotu vlastnosti number a její nová hodnota se pak vypíše do odstavce. Navzdory tomuto společnému se ale jinak chovají rozdílně. Ani trochu mi není jasné, proč se toto děje. Dokázal by mi to někdo nějak jednoduše vysvětlit? Děkuji.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    3.12.2021 21:25 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vue.js - základy
    Moznost 2). Akú hodnotu ma premenná this.number pri prvom volaní?
    debian.plus@protonmail.com
    4.12.2021 19:49 mica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vue.js - základy
    No při prvním spuštění pracuje funkce s this.number = 0, po prvním dokončení je hodnota zvětšena na 1. Má mě to navést k odpovědi? Já z toho nic vyčíst nedokážu.
    Řešení 1× (Gréta)
    4.12.2021 20:05 Olaf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vue.js - základy
    To "++" znamená, že se _to_ číslo (this.number, tj. 0) má zvětšit o 1. Když to renderuje, už má hodnotu 1, takže zvětší 1 o 1 a máš 2 atd. Nekonečná smyčka.
    Gréta avatar 4.12.2021 20:25 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vue.js - základy

    jj asi se to samo dycky zkusí zaktualizovat a udělá to rekurzi :O ;D

    a těch 100 je asi jako konstantou MAX_UPDATE_COUNT nastavenou na hodnotu 100 vtom *js hele řádek 4247 takže to udělá jenom těch 100 vopakování dycky :D ;D

    rekurzi by to asi jako mělo dělat i pro to náhodný číslo :D ;D

    6.12.2021 00:04 Olaf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vue.js - základy
    Čau Gréto. Jo, možná by tazatel mohl říct, co vlastně chce udělat. :o) BTW, ty děláš s Vue? Mi některé věci připadají matoucí. Hodně jich tam vypadá jak definice / import v kruhu, ale možná jsem jen nechápavý. Asi bych měl najít nějaké tutoriály, kde ty věci řeší logicky -- a ne tak, že lopatu pojmenují jako manuálně manipulovatelný aparát k transportu kvant sedimentálních, metamorfovaných a jiných hmot v rámci tří dimenzí a do všech lineárních obalů ortogonálních vektorů euklidovského prostoru R3.
    Gréta avatar 6.12.2021 19:07 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vue.js - základy
    Řešení 2× (Gréta, OldFrog {Ondra Nemecek})
    6.12.2021 06:48 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vue.js - základy
    Chtěl jsi říct, že ++ je nejdříve čtení hodnoty a pak její navýšení, takže Vue detekuje závislost renderu na této hodnotě, monitoruje ji a při změně přerenderuje obsah. A protože samotný rendering tu hodnotu mění, tak vyvolá další rendering a tak donekonečna (do limitu). Že? *rofl*
    9.12.2021 02:15 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vue.js - základy
    ...takhle si nabije víceméně každý, kdo začíná s gui a bindingem dat. Je nutno si představit, odkud kam ty události a změny dat tečou...
    -- OldFrog
    7.12.2021 09:57 mica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vue.js - základy
    rekurzi by to asi jako mělo dělat i pro to náhodný číslo :D ;D
    No, tady jsem si všiml právě rozdílu u dvou různých zápisů:

    1)
    this.number = Math.random();
    return this.number
    2)
    return this.number = Math.random()
    První zápis vyvolá nekonečnou smyčku, druhý ne. Takže, pokud to dobře chápu, v zápisu 2) se návratová hodnota metody Math.random() vloží do this.number a zároveň se vrátí jako výsledek funkce, ale hodnota this.number se při tom nečte, kdežto v zápisu 1) se na druhém řádku hodnota this.number přečte.

    Mám to tedy celkově chápat tak, že ve Vue nemá smysl do textové interpolace (tj. do {{ }}) zapisovat volání funkcí, které pracují s hodnotami v objektu data?
    8.12.2021 23:22 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vue.js - základy
    Skús ešte:

    3)
    return (this.number = Math.random());
    debian.plus@protonmail.com

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.