Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Monado, tj. multiplatformní open source implementace standardu OpenXR specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro virtuální realitu (VR) a rozšířenou realitu (AR), bylo vydáno ve verzi 25.1.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána listopadová aktualizace aneb nová verze 1.107 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.107 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Řešení dotazu:
py -v skript.py > output.txtMožno, že tie informacie vypisuje na stderr, takže presmeruješ tieto informacie cez:
py -v skript.py 2> output.txtAk chceš mat stderr a stdin v jednom, tak v BASH presmeruješ:
py -v skript.py > output.txt 2>&1Doštuduj si pojmy stdin, stdout a stderr a v Pythone funkciu print.
py -v skript.py 2> output.txtJo, tohle funguje. Ď Btw a proč "2"? V tom tvém odkazu jsem to nenašel.
Takže si myslíš, že spuštěný proces s programem napsaným v Rustu nedostává přesně stejné tři implicitní file descriptory jako kterýkoliv jiný proces?
Ale můžeš si šlehnout nějakou dnes módní sračku a pak zkusit v Rustu naprogramovat operační systém s preemptivním multitaskingem běhající na libovolném šestnáctibitovém procesoru s 64 KiB paměti.
Totiž kdyby ses nad tím zamyslel, tak zjistíš že pro zpracování nekonečného proudu bajtů nic lepšího asi vymyslet nejde. Tohle je tvůj skript:
stdin (0)
|
+---------+
| program |-stderr (2)
+---------+
|
stdout (1)
A když budeš potřebovat udělat něco trochu složitějšího, například stáhnout všechny vtipy z lamer.cz na svůj disk nebo zpracovat genetické kódy několika tisíc druhů ryb najednou, uděláš to takhle:
vstup dat
|
+-----------+
| program 1 |-výpis chyb do konzole
+-----------+
|
+-----------+
| program 2 |-výpis chyb do konzole
+-----------+
|
+-----------+
| program 3 |-výpis chyb do konzole
+-----------+
|
...
|
+-----------+
| program 8 |-výpis chyb do konzole
+-----------+
|
+-----------+
| program 9 |-výpis chyb do konzole
+-----------+
|
výstup dat
Přičemž to celé provedeš jedním příkazem, všechny programy účastnící se procesu běží paralelně, a proudy dat můžeš libovolně přesměrovat nebo v kterémkoliv místě forknout jinam.
nebo si to jako mužeš zapisovat třeba rovnou vtom pythonu do souboru hele třeba :D ;D
Tiskni
Sdílej: