abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 21:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 8.5 (8.5.0) skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Přináší řadu novinek a vylepšení (URI Extension, Pipe Operator, Clone With, …). Vydána byla také příručka pro přechod z předchozích verzí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:44 | IT novinky

    Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 12:33 | IT novinky

    Společnost Meta Platforms vyhrála ostře sledovaný spor o akvizici sítě pro sdílení fotografií Instagram a komunikační aplikace WhatsApp. Podle amerického soudu firma jejich převzetím neporušila antimonopolní zákon, protože si tak nemonopolizovala trh sociálních sítí. Žalobu na Metu podala před pěti lety americká Federální obchodní komise (FTC). FTC argumentovala, že Meta, tehdy známá jako Facebook, koupila tyto dvě společnosti v letech 2012 a 2014 proto, aby s nimi nemusela soutěžit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:11 | IT novinky

    Home Assistant včera představil svůj nejnovější oficiální hardware: Home Assistant Connect ZBT-2 pro připojení zařízení na sítích Zigbee nebo Thread.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 19:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 9.1 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a informačním videu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 17:44 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,809 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější superpočítač v Evropě JUPITER Booster s výkonem 1,000 exaFLOPS je na čtvrtém místě. Nejvýkonnější český superpočítač C24 klesl na 192. místo. Karolina, GPU partition klesla na 224. místo a Karolina, CPU partition na 450. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 17:22 | IT novinky

    Microsoft představil Azure Cobalt 200, tj. svůj vlastní SoC (System-on-Chip) postavený na ARM a optimalizovaný pro cloud.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:00 | IT novinky

    Co způsobilo včerejší nejhorší výpadek Cloudflare od roku 2019? Nebyl to kybernetický útok. Vše začalo změnou oprávnění v jednom z databázových systémů a pokračovalo vygenerováním problém způsobujícího konfiguračního souboru a jeho distribucí na všechny počítače Cloudflare. Podrobně v příspěvku na blogu Cloudflare.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    18.11. 23:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) první RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.11. 23:22 | Komunita

    Eugen Rochko, zakladatel Mastodonu, tj. sociální sítě, která není na prodej, oznámil, že po téměř 10 letech odstupuje z pozice CEO a převádí vlastnictví ochranné známky a dalších aktiv na neziskovou organizaci Mastodon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (46%)
     (19%)
     (18%)
     (23%)
     (15%)
     (23%)
     (15%)
     (17%)
    Celkem 373 hlasů
     Komentářů: 17, poslední včera 21:57
    Rozcestník

    Dotaz: Virtualni HW USB flash

    14.2.2023 14:16 ok2zar | skóre: 19
    Virtualni HW USB flash
    Přečteno: 542×
    Kdysi jsem videl navod, jak propojit dva stroje USB-A <--> USB-A kabelem a na tom jednom spustit virtualni USB disk, takze pro druhy stroj se to tvarilo jako obyc USB flashka. Ted bych to potreboval a jak na potvoru to nemuzu nikde dohledat. Nevim uz, zda se pouzil obycejny USB kabel majici na obou stranach USB-A nebo jestli byl potreba nejaky "specialni".

    Proc vlastne toto: Pro jednu specialni aplikaci potrebuji mit USB flash, jejiz obsah muzu na dalku menit.

    Nejdriv me napadlo pouzit android telefon s DriveDroid. Jasne, potrebuje root, ale to neni prekazkou.

    Jako druha varianta se tedy nabizi nejaky jednodeskovy pocitac, asi nejlepe s OTG portem, ale pak zbyva ta SW cast a to prave nemuzu uz nikde najit.

    Naposled me napadlo protunelovat USB pres TCP a druhem konci pripojit prave budto realnou flashku nebo jeji virtualni sestru.

    Ma tedy nekdo nejaky napad? Jako spis me to zajima jako tema, pac jako reseni se da ten DriveDroid pouzit a mozna to bude nejeelegantnejsi.

    Odpovědi

    14.2.2023 14:29 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualni HW USB flash
    Co takhle nejdrive dodelat predchozi?
    Max avatar 14.2.2023 14:40 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualni HW USB flash
    Takto jednoduše to podle mě nejde. Vím jen o projektu USBIP, ale to není to, co chceš.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.2.2023 16:34 ok2zar | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualni HW USB flash
    Ja uz asi deset let pouzivam https://www.virtualhere.com/ (vychazi to, tusim, ze stejneho projektu) na nektere "boxy", ktere se pres to USB nastavuji a chodi pres to diagnostika. Proto me toto reseni napadlo taky, ale rikam si, zda nebude vhodnejsi neco jineho.
    Max avatar 14.2.2023 19:02 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualni HW USB flash
    No, a potřebuješ, aby to byl FAT32, nebo ten box umí i MTP?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.2.2023 23:14 ok2zar | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualni HW USB flash
    Ne, neumi. Proste FAT32 only.
    14.2.2023 15:27 MM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualni HW USB flash
    Jednodeskovy pocitac s OTG portem - ano, pak použiješ modul g_mass_storage,g_acm_ms nebo g_multi nebo configfs + libcomposite + složitější konfigurace případného více v jednom,...

    Mass storage (g_mass_storage)

    Mass storage and Serial (g_acm_ms)

    Multi (g_multi) - Allows you to configure 2 from Ethernet, Mass storage and Serial

    viz třeba zde
    14.2.2023 15:34 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualni HW USB flash
    V cem je to jine nez kdyz nasdilis z jednoho stroje flashku?
    14.2.2023 16:28 ok2zar | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualni HW USB flash
    Nerozumim otazce :-/
    14.2.2023 23:45 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualni HW USB flash
    “Pro jednu specialni aplikaci potrebuji mit USB flash, jejiz obsah muzu na dalku menit” - pres smb nasdilenou fleshku - ssh na stroj s fleshkou a pouzit tool co bude modifikovat fleshku

    Proc do toho tahat nejake kabely?
    14.2.2023 16:33 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualni HW USB flash
    Nějak tu úvahu vůbec nechápu. Protože USB flash se po připojení stane normální součástí filesystému. Na Win dostane písmeno, na linuxu mount někam. A aplikace pracuje už jen s tím filesystémem. Pak vzdáleně je to také jen nějaké sdílení/export dat, ať již NFS nebo SMB/CIFS, které si lokálně připojím. Zůstat u standardních řešení a standardních protokolů je nejjednodušší a nejbezpečnější.
    14.2.2023 17:08 ok2zar | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualni HW USB flash
    Tak si predstav, ze mas black-box na druhym konci republiky/sveta/(dopln vlastni) a jeho funkci muzes ovlivnit JENOM TAK, ze do nej vrazis USB flash ve ve formatu FAT32, kde je presne dana struktura. Pripojis, box si to nacte a zacne vykonavat. No a toto chces delat centralizovane/vzdalene nad nejakou flotilou techto boxu.
    14.2.2023 18:31 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualni HW USB flash
    14.2.2023 22:12 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualni HW USB flash
    Jo, ale pořád na tom boxu musíš spustit a provozovat nějaký soft, který ti to sdílení USB umožní a pak bys tu flash vrazil lokálně a vzdáleně se sdílela (jako virtualhere). A nezdá se mi, že by pak na tom boxu nebylo možné spustitelný jiný soft, který management umožní i jinak než "JENOM TAK, ze do nej vrazis USB flash", nějakým dosti standardním způsobem.
    14.2.2023 18:32 TechnikTom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualni HW USB flash
    14.2.2023 23:17 ok2zar | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualni HW USB flash
    Jo, neco takoveho. To zitra prubnu. Dikec.
    Max avatar 15.2.2023 08:20 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualni HW USB flash
    Já si myslím, že to je přesně to řešení. Teoreticky by se ti nemusela ani ta FAT32 rozbíjet.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    15.2.2023 12:26 [Jooky]
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualni HW USB flash
    Pozri si pikvm.org ... Jedna z veci je:

    - OTG Keyboard & mouse; Mass Storage Drive emulation.
    - Ability to simulate "removal and insertion" for USB.

    Emulovat to vie USB CD-ROM a USB Flash ... e.g. pride mi to ako idealne riesenie ... popripade druha moznost je RPi Zero a nejak si v userspace zbastlit OTG + USB Flash.

    ps: RPi sa samostantne stale tazko zhana, ale celkom vpohode da kupit napr ako kit pre Octoprint. Je tam RPi, krabicka, zdroj, etc. Cize v podstate aj tak sa vyuzije skoro vsetko z toho kit-u, takze to ani cenovo nie je zle.
    16.2.2023 03:23 BFU
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualni HW USB flash
    Pro uplnost jeste viz Toshiba FlashAir (SD karta s WiFi), jde to strcit do normalni USB ctecky SD karet, co se pak chova jako USB mass storage a uploadovat do toho data pres WiFi . Nicmene menit namountovany filesystem ze strany media je divne.

    g_mass_storage s nejakym embedded hardwarem co ma USB OTG je asi nejlepsi moznost. Mozna ne to raspi, protoze tam je DWC2 OTG a to je odpad, spis nejake OrangePi s H2/H3 SoC ktere ma tusim ChipIdea OTG radic by mohlo byt lepsi.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.