abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    18.4. 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    18.4. 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 566 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dotaz: Economy 10 - praktické zkušenosti?

    Dalibor Smolík avatar 8.3.2005 14:32 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Economy 10 - praktické zkušenosti?
    Přečteno: 1619×
    Prosím o informaci, zda má někdo praktické zkušenosti s podvojným účetnictvím Economy 10, zejména zda už toto účetnictví prošlo finanční kontrolou.
    Za případné připomínky předem děkuji.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.

    Odpovědi

    19.5.2005 08:43 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    Rád bych oživil diskuzi na toto téma. Stojím před výběrem účetního programu a Economy je jeden z kandidátů...
    Dalibor Smolík avatar 19.5.2005 08:51 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    Economy 10 jsem nainstaloval, zdá se, že je funkční. Ale do účetnictví jsme se ještě nepustili, zkušenosti ještě nemám.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    19.5.2005 09:08 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    Děkuji za odpověď. Uvažuji o tom velmi vážně také. Kdybyste měl nějaké poznatky, moc by mi to pomohlo.. Díky! Luděk Smolík :-)
    20.5.2005 08:57 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    Tak si zatím odpovídám sám :-) Nainstaloval jsem Economy na notebook vedoucího (pod Windows XP), abychom systém odnesli naší paní účetní - aby se na něj podívala a řekla, jestli je ochotná s ním pracovat. Překvapila mne velká nestabilita - během cca 10 minut se aplikace při přepínání funkcí na hlavním panelu 3x zhroutila (!), což - obávám se - mého nadřízeného příliš nepřesvědčilo :-( Pokusil jsem se tedy nainstalovat systém na Suse 9.2, který je hlavní kandidát na pracovní stanice - leč zatím bez úspěchu... Další příspěvky časem...
    Dalibor Smolík avatar 20.5.2005 09:12 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    Díky za příspěvek, já to budu dělat asi počátkem června. Instalace na Debian proběhla bez problémů, když napíšete, v čem je problém při instalaci, pokusím se zodpovědět (budu-li to vědět). Při zadávání pokusných dat aplikace držela a nespadla.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    1.8.2005 08:08 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    Já jsem zatím nepokročil. Economy padalo ve Windows ;-) V Linuxu se mi ho zatím nepodařílo nainstalovat (RedHat, CentOS, Fedora, Suse, Mandrake..) ale neměl jsem zatím čas to déle řešit - je tam prý nějaký problém s právy...? Pod Debianem to prý chodí dobře... ale to jsem nezkoušel (při vší úctě k Debianu - vyrostl jsem na RedHatu ;-)) Je polovina roku a ve firmě chtějí "doúčtovat" v dosovském programu Bukovec software. Tak teď řeším kódování kamenických pod dosemu :-( zatím ne příliš úspěně... do toho dělám strukturku, datový server... a hodně dalšího... takže snad časem to bude lepší....

    Na konci roku by se mělo rozhodnout o tom jaké účto se bude dál používat. (Třeba se mi podaří přesvědčit pana Bukovce, aby to portoval pro Linux ;-) (to byl vtip!). S účtem pro Linux je to tedy vážně bída.. :-(
    4.12.2006 13:10 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    Po čase jsem se k problému vrátil. Podařilo se mi ho úspěšně rozběhnout v CentOSu. (Na homepage projektu lze stáhnout jen deb balíčky a balšícky pro Windows - naiinstaloval jsem to tedy ze starších rpm balíčků, které jsem si tehdy stáhnul). Problém, proč se mi to dříve (i pro nedostatek času) nepodařilo byl ve změně hesla v nové verzi Firebirdu a také v právech u adresáře tdf2. Nyní se to tváří funkčně... :-)
    20.2.2010 20:15 Jačko Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    Projekt Economy 10 nyní E10, žije, pokud má někdo zájem nové informace např. na http://www.online-is.cz/
    21.2.2010 10:42 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    Díky za zprávu, blahopřeju, nicméně pro mne žel pozdě..
    11.6.2005 10:51 Tirak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    Tak jsem si s ním chvíli hrál - no mám smíšené pocity. Dobrá myšlenka, ale bohužel to spíše psali programátoři a účetní se k tomu moc nevyjdřovali....

    Fakturu jsem třeba vystavil, ale ani po hodině marného zkoušení jsem jí nevytisknul, ani nezaúčtoval....

    Stejně tak jsem nepochopil, jak probíhají roční uzávěrky, jak si vytisknout průběžnou uzávěrku, nenašel jsem filtry....

    Asi jsem hodně zmlsanej z Windows účetnictví, ale obávám se, že to v praxi není použitelné....

    Docela by mě zajímalo, zda to někde a někomu běží natvrdo v praxi....

    Roman
    11.6.2005 13:46 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    Kde se ten projekt válí? Nemůžu to nikde najít, ono hledat na Googlu slovo "economy" ... ;-) a na Freshmeatu jsem to taky nenašel. Můžu poprosit o link?
    11.6.2005 13:48 honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    http://economy10.strazza.cz/
    16.3.2006 18:47 ing. Karel Jačko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    Ano mám a mohu být případně nápomocen

    Kontakt: - Karel Jačko - tel.: +420 602 561 567 - mail: karel@jacko.cz
    16.3.2006 19:41 aR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    Moc účetnictví sice nerozumím, ale zkusmo jsem nainstaloval balíček Grisbi a vypadá to na jakési účetnitví. Ale asi do firmy to moc nebude, spíš na doma.
    Jinak jsem našel tyto zajímavé linky:
    http://www.linuxsoft.cz/sw_list.php?id_kategory=32
    http://www.honeycalc.com/phpwcms/index.php
    4.12.2006 09:39 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    Zdravím, po čase jsem se vrátil k myšlence rozběhnout Economy 10. Pokud byste to někdo hledal, domovská stránka se přesunula sem
    4.12.2006 09:41 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    Nebo ještě přesněji sem.
    4.12.2006 15:24 jenda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    micha Economy stale jeste ucetnictvi se skladem a zakazkama ?
    4.12.2006 15:27 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    To je otázka spíš sem. My to budeme teprve testovat.
    5.12.2006 08:59 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    Dnes přibyly na http://tdf2.org/download.html zatím netestované balíčky ke stažení pro Fedoru Core 5, 6 a pro CentOS 4,4 (děkuji panu Šebíkovi).
    5.12.2006 15:13 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    A co tohle? www.linkonto.cz
    5.12.2006 15:21 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    Díky za odkaz, je to zajímavé. Já bych se však rád dostal z prostředí DOSu někam dál (a pokud to dobře chápu,je to v podstatě dosovský program v emulaci)..
    Dalibor Smolík avatar 5.12.2006 15:24 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    Přesně tak, spoléhat se na emulaci DOSu pro vážnou práci (účetnictví je nosná záležitost firmy) bych se neodvážil.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    5.12.2006 15:31 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?

    I když objevil jsem tam zajímavou větu:

    V závislosti na zájmu uživatelů i komunity vývojářů pak stanovíme další postup vývoje směrem k čistě linuxové aplikaci.

    To je skvělý úmysl ale jen úmysl pro ostré nasazení nestačí.. :-(

    5.12.2006 15:38 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    Nestačí a přesně proto to bylo zveřejněno takto i s tímto odstavcem.

    Když se ukáže, že o to lidi mají zájem, bude se portovat. Když ne, skončí to a vy budete mít neustále na výběr pouze mezi polofunkčnímy systémy pro Linux bez podpory, nebo funkčními systémy pro Windows.
    5.12.2006 15:59 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?

    Chápu tento přístup, ale nejsem si jistý,jestli je realistický. Protože žádná firma nepůjde do rozpracovaného projektu s nejistou (nezaručenou budoucností). Naopak pokud bude vidět, že ně tom někdo pracuje a že je projekt živý, možná to někdo zkusí a případně doporučí.. Čekat na to, že nejdřív bude zájem a pak se na tom bude pracovat myslím nebude fungovat. Už jsem se s podobným přístupem setkal (a znovu píšu, že to chápu, protože nikdo nechce investovat síly do vývoje nejistého projektu) a vždy to dopadlo špatně (pro údajný nezájem).

    Takže: Podle mne to chce člověka / tým, (který ekonomickému sw rozumí) který do toho s vizí a riskem prostě půjde (naplno) i když je to nejisté a vabank. A buď se to povede (že to jde je vidět právě na Honey Calc) a nebo ne. Já osobně bych takový přístup i rád nějak podle svých možností podpořil (třeba testováním). A určitě by se našlo takových lidí víc.

    Momentálně mne povzbuzuje to, že se na Economy pracuje, že stránky mají novou podobu, projekt vypadá živě a když tam člověk napíše, dočká se reakce. To ve mně budí důvěru, že by se to mohlo pohnout.

    5.12.2006 16:01 jenda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    a jakym stylem se ukaze, ze je zajem. Ma se jit na Vaclavak cinkat klicema ?
    5.12.2006 15:33 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    V takovém případě bych se asi nespoléhal ani na aplikaci, která padá, že? A vzhledem k tomu, jak lidi nadávají na podporu Honeycalcu, což je jediné trochu komerčně podporované účetnictví, tak na výběr moc není.

    Ten program je vyzkoušený a funguje dobře. Kromě toho jsou zaručeny změny v případě legislativy a podpora pro případ problémů.
    5.12.2006 15:44 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    Padalo mi to "tehdy" při prvním pokusu instalace a ještě k tomu ve Windows. V Linuxu se mi to zatím nestalo. Ale souhlasím s tím, že vyzkoušený program s legislativním updatem a podporou je silný argument. Však to také nezavrhuji (psal jsem, že je to zajímavý odkaz :). Přesto bych raději trojvrstvou architekturu. Škoda, že ten projekt není dál. Pokud je to opravdu vyzkoušené a funkční, linuxová verze by se jistě chytla :-)
    5.12.2006 16:00 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    Ale souhlasím s tím, že vyzkoušený program s legislativním updatem a podporou je silný argument.

    No, spíš bych řekl, že než silný argument jsou to naprosto základní pomínky, které po vás bude chtít jen každý trochu soudný účetní.

    Přesto bych raději trojvrstvou architekturu. Škoda, že ten projekt není dál. Pokud je to opravdu vyzkoušené a funkční, linuxová verze by se jistě chytla :-)

    A kdo ji podle vás udělá a za co? Tedy proč?

    JFYI: pro to přepsání se snažíme sehnat peníze nebo lidi půl roku od doby, co to bylo domluveno (pozn: domluva začala v roce 2003!). Byl jsem za několika linuxovými subjekty zde a všichni mně vyhodili, že na to nemají peníze. My teď máme k dispozici padesát tisíc řádků kódu ve foxce (+110 tisíc moduly), máme k dispozici sestavy, tabulky, funkční a použitelný interface, legislativní podporu komerční firmy a dalších mnoho věcí. Hlavně máme k dispozici ochotu té firmy participovat na vývoji v případě, že se to celé ukáže jako průchozí (model vývoje a podpory pro linuxové uživatele).

    Jediné, co nám chybí, je člověk, který to začne portovat, předelá to na C/S a oddělí datovou a prezentační vrstvu. Optimistický odhad je 2 člověkoroky, v praxi to znamená minimálně jeden člověk na plný úvazek, který udělá základ a bude řídit vývoj (samozřejmě veřejné zdrojáky atd). Ale na toho v neziskovce nejsou peníze, protože to neoslovilo ani velké linuxové molochy, u kterýh se na to snažíme sehnat podporu. Proto jsme nabídli komerční implementaci v naději, že do toho uživatelé půjdou a vydělají na něj. Chcete vědět, jak to dopadlo?
    5.12.2006 16:16 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    No, spíš bych řekl, že než silný argument jsou to naprosto základní pomínky, které po vás bude chtít jen každý trochu soudný účetní.
    Přesně tak.
    A kdo ji podle vás udělá a za co? Tedy proč?
    Této otázce nerozumím. Economy je tak např. stavěné (Firebird - TDF server - TDF klient).
    ... Chcete vědět, jak to dopadlo?
    Myslím, že je mi to právě jasné. Proto jsem napsal výš to o té práci bez jistého výsledku. Já bych nerad, abyste to bral osobně (asi víte víc kolik to stojí úsilí atd). Zkuste to brát jako konstruktivní polemiku :-). Myslím to tak, že do toho prostě někdo musí jít i bez předem zaručeného výsledku. Protože kýženého "zájmu" se prostě nejspíš dopředu nedočká. To potvrzuje i to co jste psal o "zájmu" těch, kterým jste spolupráci nabízeli. Prostě to buď zastřeší velká firma, která si může dovolit risk pracovat s vizí na něčem co z počátku vypadá nejistě (a to si nemůže jen tak někdo dovolit), nebo to bude mít (podle mých zkušeností) přesně všechny tyto "porodní bolesti" o kterých píšete. No a ty se právě bez té silné vize těžko dají překonávat.. :)
    5.12.2006 16:26 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    Této otázce nerozumím.

    Je to jednoduché, zadarmo takovou práci nikdo dělat nebude.

    Zkuste to brát jako konstruktivní polemiku :-)

    Jenže potíž je v tom, že ničeho jiného jsem se zatím od nikoho nedočkali. A z takové konstruktivní kritiky ten software neuplácáme...

    Myslím to tak, že do toho prostě někdo musí jít i bez předem zaručeného výsledku.

    Jo, právě toho teď hledáme, proto se o tom mluví, prezentuje se to na konferencích, shánějí se na něj peníze atd. Pokud to ale lidi nebudou ochotni nasazovat, tak to cenu nemá. Tuhle verzi jsme zveřejnili proto, že se dá bez potíží používat hned a má zajištěnou podporu. Když se to někomu zdá málo, tak se s tím už moc dělat nedá.

    No a ty se právě bez té silné vize těžko dají překonávat.. :)

    Vize je k ničemu, tu máme a silná je dost. Potřebujeme prostředky nebo ochotníky.
    5.12.2006 16:17 jenda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    me se nelibi jedna vec. Ze sa na to jde (prave v teto oblasti) tim 40 let starym stylem. Nejdrive projekt a kdyz to vyjde, tak produkt. Se vsim vsudy. Nejlepe se sklady a zakazkami a nejlepe (jak u Ekonomy) pro kazdou pozici nejake zakazky jeste udaje k plneni atd. a to vsechno pekne provazane, aby z toho byl pak moloch jak SAP.

    Proc se k certu neudela jedno ucetni jadro, bez prezentacni vrstvy, bez databaze, jen ta legislativni logika. Pote to muze kazdy chytit a udelat si k tomu ukladani dat a prezentaci po svem. Jako firma bych to jadro koupil i stou stalou podporou. Ale prezentacni vrstvu si musime udelat sami, aby se hodila k nasim aplikacim. Ale mozna je to tim, ze je stale jeste ve hlavach ta komunisticka doba, kdy se ucetnistvi zamenovalo s ekonomikou - a pritom neni ucetnictvi nic jineho, nez statem vicemene narizene vystupy urcitych ukazatelu firmy.

    Ucetnictvi dnes potrebuji k tomu, abych predlozil bernaku udaje ve forme, na kterou jsou pani urednici zvykli, k rizeni firmy je to naprosto k nepotrebe!
    Dalibor Smolík avatar 5.12.2006 16:30 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    Ucetnictvi dnes potrebuji k tomu, abych predlozil bernaku udaje ve forme, na kterou jsou pani urednici zvykli, k rizeni firmy je to naprosto k nepotrebe!> Není to tak úplně pravda, ale faktem je, že skutečné výsledky firmy ovlivňují i faktory, které se v účetnictví nepromítnou. Jsou to různé mimořádné příjmy "do ruky", zboží bez papíru apod. Nemělo by to sice být, ale je to všude ... Dále v ekonomickém systému jsou různé statistiky, jako je např. podíl jednotlivých zákazníků na prodeji, cenový vývoj apod., to také v účetnictví běžně nebývá. Jinak ale účetní osnova umožňuje vytvářet podúčty, které nejsou povinné, ale slouží pro vnitřní evidenci firmy.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    5.12.2006 17:59 jenda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    Jinak ale účetní osnova umožňuje vytvářet podúčty, které nejsou povinné, ale slouží pro vnitřní evidenci firmy.

    rad bych skutecne znal nekolik pripadu, kdy to ma smysl. Jeste jednou, pro rizeni firmy. Evidovat neco, jen kvuli evidovani nema jiste smysl. Klasickymi pripady, kdy ekonomicky system nenabizi podporu jsou energie, mzdy a inventar. Ani u jedne z techto polozek nevidim, jakym zpusobem by mely ovlivnit operativni rozhodovani at uz by byly tato polozky rozuctovany jakkoliv.

    Ja nerikam, ze ucetnictvi je jako takove uplne k nicemu. Snazim se prosadit, aby se do toho software investovalo co nejmene, protze nevidim krome vyse uvedeneho zadny uzitek.

    Z toho duvodu mam take obavy, ze ta parta tech lidi (jak pise pan Bibr) ktera je uz 15 let u toho vyvoje na to pujde tak, jak jsou zvykli. Ale tim pro me vznikne je 852 ucetnictvi na ceskem trhu. Cimz samozrejme nechci snahu pana Bibra nijak snizovat.
    Dalibor Smolík avatar 5.12.2006 18:10 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    Fakt je, že my jsme malá firma (kolem 20 - 30 zaměstnanců dle sezóny, ale jen pár počítačů). Úřední účetnictví máme vedené externě, zužuje se jen na nejnutnější evidenci vyplývající ze zákona. Skutečnou firemní agendu včetně statistik máme přímo ve firmě, tato agenda však umí vystavovat faktury, které se dodávají do účetních dokladů.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    5.12.2006 18:31 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    Z toho duvodu mam take obavy, ze ta parta tech lidi (jak pise pan Bibr) ktera je uz 15 let u toho vyvoje na to pujde tak, jak jsou zvykli. Ale tim pro me vznikne je 852 ucetnictvi na ceskem trhu. Cimz samozrejme nechci snahu pana Bibra nijak snizovat.

    Opravdu jste to nepochopil - viz moje reakce níže.
    7.12.2006 11:15 jenda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    ne, vy jste nic nepochopil....jen na okraj, k tomu, aby bylo software modularni nemusi byt svobodne ..
    7.12.2006 14:26 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    To je sice pravda, nicméně skutečnost, že je software modulární, sama o sobě nic nepřináší a nezaručí vám ani to, čeho se dožadujete. Neřekl bych, že všechen ekonomický software v ČR je nemodulární, přesto vám ani jeden nevyhovuje. Opravdu si myslím, že jediná cesta v tomto případě vede přes dostupné zdrojáky...
    7.12.2006 07:11 Tirak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    He, he, he. Teď jsem se pobavil. Jste asi jediný člověk v tomto státě, který se přiznává veřejně k tomu, že si eviduje v počítači i pohyby bez papíru apod.... Bavíme se o oficiálním účetnictví, které si přiohneme našim požadavkům a které zároveň vyhoví i požadavkům finančního úřadu, sociálky, zdravotní pojišťovny, ministerstva čehosi při projednávání dotací, bance, společníkům, akcionářům atd. nebo o tabulce, kde si eviduji, kolik jsem komu dal na úplatcích a kolik jsem dostal???? Tohle je trošku mimo mísu... Problém je v tom, že neexistuje normálně použitelný ekonomický systém pod Linuxem, v češtině a odpovídající české legislativě, za rozumnou cenu (nejsem fantasta, který věří, že se u nás najde tým nadšenců, kteří budou programovat, až se z nich bude kouřit, zadarmo). Které by umělo sklady a prodeje a fakturace, zakázky, reklamace. Hlavní je jednoduchá kostra a pár "šílenců", kteří budou dopisovat jednotlivé agendy a přizpůsobovat je požadavkům uživatelů. Většina účetních nejsou programátoři, stejně tak zbytek uživatelů. Popravdě řečeno Linkonto mě osobně moc nenadchlo. Zkoušel jsem ho pod Ubuntu - tak instalace není pro běžného účetního a těch je většina, i pod Windows - a tady je zase problém, že to je DOS aplikace... Jsem asi už zmlsaný ze současného systému, který používáme - a není to jen v tom, že jsem se ho naučil ovládat poslepu, ale třeba ve vychytávce, že (protože běží pod Win) nemusím při pořizování dokladů sundat ruku z klávesnice na myš... I z takových drobností se skládá použitelné účetnictví.... A dodržování legislativních parametrů je další věc. Nechal bych zatím spát otázku mezd a souvisejících agend, protože tam je taková džungle, že to nechápou už ani sami tvůrci zákonů. Základ účetnictví je totálně jednoduchý - jednou má dáti, jednou dal, nutno to mít vyrovnané. Jestli je číslo účtu 311 nebo 551, to už je otázka jiná (jestli tam dám předdefinové souvztažnosti, nebo to nechat uživateli zaúčtovat ručně - optimálně obě možnosti), jaké podklady pro DPH, jak rozdělit účty analyticky, jak rozdělit nákladové a výnosové účty (z pohledu vztahu na daň z příjmů), jak má vypadat výsledovka a rozvaha, jestli evidovat střediska a zakázky atd... "Manažerské" nadstavby jsou hezké, ale vždy si sahají někam na základní data....
    Dalibor Smolík avatar 7.12.2006 08:59 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    Kdo mluví o úplatcích? Mám na mysli výrobu a prodej produktů "z ruky do ruky". Tito lidé zboží zaplatí, ale nejde to přes účetnictví. Jenomže zboží se vyrobilo a prodalo. I tyto položky ovlivňují rentabilitu firmy. Proto je nutné je do statistiky prodeje zahrnout, i když účetnictví předložené úřadům vykáže menší zisk. Ono v případě prodeje tzv. "bez papíru" může rentabilita tohoto zboží (kalkulovaný zisk) být i úplně nulový. Význam je v tom, že náklady zahrnuté na jeho výrobu se v účetnictví projeví = nižší vykázaný zisk.
    Ale to se pohybujeme v oblasti spekulací, nicméně i k takovým situacím je nutné přihlédnout při tvorbě systému.
    V ostatním však s Vámi zcela souhlasím.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    7.12.2006 11:17 jenda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    tak co ted, jednoduchy system nebo nejaky , kde je vsechno tak vychytano, ze se nemusi sahnout na mys? Nejak jsem to nepochopil.
    7.12.2006 17:55 Tirak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    Jednoduchý a přitom vychytaný systém :-D. Dobrým příkladem budiž např. Účto pro daňovou evidenci firmy Tichý a spol... Ten je ve své podstatě jednoduchý a postupem času i vychytaný. Ale uznávám, že klasické účetnictví je trošku složitější... Ale nebavme se jenom na úrovni - co by, kdyby... O víkendu vyzkouším Economy a dám do fóra své poznatky. Podle webových stránek to vypadá slušně.
    7.12.2006 18:16 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    ...O víkendu vyzkouším Economy a dám do fóra své poznatky. Podle webových stránek to vypadá slušně.

    Super (těším se). Já jsem na to zatím neměl čas a přes víkend to také nemůžu dohnat... :-(

    Moje postřehy z instalace: - u FC byl problém s českými znaky, u CentOSu to bylo lepší. Tam jsem to ale rozchodil se staršími balíčky, které tam již nejsou (můžu je případně poskytnout) a s posledním souborem economy10.org-full-xxx.xxx.tdfpkg. Problémy byly s heslem do Firebirdu a s právy pro /home/tdf2 - ale to už jsem psal dřív. Na Debianu je to údajně bezproblémové. Ve Windows to také chodí...

    Přeju hodně úspěchů :-)

    5.12.2006 16:37 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    Proc se k certu neudela jedno ucetni jadro, bez prezentacni vrstvy, bez databaze, jen ta legislativni logika. Pote to muze kazdy chytit a udelat si k tomu ukladani dat a prezentaci po svem. Jako firma bych to jadro koupil i stou stalou podporou. Ale prezentacni vrstvu si musime udelat sami, aby se hodila k nasim aplikacim. Ale mozna je to tim, ze je stale jeste ve hlavach ta komunisticka doba, kdy se ucetnistvi zamenovalo s ekonomikou - a pritom neni ucetnictvi nic jineho, nez statem vicemene narizene vystupy urcitych ukazatelu firmy.

    Toto přesně je otázka, na kterou je odpověď jediná - svobodný software. Protože do toho si můžete sahat a když se vám nebude líbit, můžete si ho upravit. Ve všech ostatních případech jste odkázán na milost či nemilost výrobci (a jeho programátorům).

    O to se taky snažíme - jádro s legislativou, nezávislé formy prezentace (web, X klienti, konzole), moduly pro různé databáze a další věci. Máme k dispozici lidi, kteří dělali ty předchozí verzi a pomohli by s návrhem a dalšími věcmi (zkušeností mají dost, vyvíjejí to patnáct let a mají i C/S verzi). Ale...

    ... Proc se k certu neudela jsem popsal výše, nejsou na to prostředky a intenzivně se je snažíme sehnat.
    matla avatar 5.12.2006 15:47 matla | skóre: 16 | Sticany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    Linkonto jsem nainstaloval mamce "ucetni" o vikendu doma jestli by ho nezkusila. A rikala, ze loni by bylo jeste dobry, ale letos ze nesedi neco jako odpocitatelny polozky u mezd, co si tak pamatuju. Mozna, ze toho bude o neco malo vic.
    5.12.2006 16:02 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    Podle našich informací v tom "naostro" účtuje ještě cca 200 firem, takže bych neřekl, že tam bude nějaký takový problém. Jestli ano, pošlete požadavek, popis chyby (případně další detaily) a opravíme to.
    7.12.2006 18:23 secido | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Economy 10 - praktické zkušenosti?
    Veď vás je tu vývojárov dosť, čo takto napísať niečo nové? Navrhoval by som web interface, a server side php resp. java, python (ak by bol predpoklad rozvoja). Niečo jednoduché a funkčné... Robiť nový SAP nemá význam, ale má význam spraviť ABAP runtime a zobrať zo SAPu komplet zdrojáky :-).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.