abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 02:22 | Nová verze

    D7VK byl vydán ve verzi 1.2. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 5, 6 a 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:00 | Nová verze

    Byla vydána verze 12.0.0 knihovny libvirt (Wikipedie) zastřešující různé virtualizační technologie a vytvářející jednotné rozhraní pro správu virtuálních strojů. Současně byl ve verzi 12.0.0 vydán související modul pro Python libvirt-python. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:22 | Humor

    CreepyLink.com je nový zkracovač URL adres, 'díky kterému budou vaše odkazy vypadat tak podezřele, jak je to jen možné'. Například odkaz na abclinuxu.cz tento zkracovač převádí do podoby 'https://netflix.web-safe.link/logger_8oIlgs_free_money.php'. Dle prohlášení autora je CreepyLink alternativou ke zkracovači ShadyURL (repozitář na githubu), který dnes již bohužel není v provozu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    včera 12:33 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byla představena rozšiřující deska Raspberry Pi AI HAT+ 2 s akcelerátorem Hailo-10 a 8 GB RAM. Na rozdíl od předchozí Raspberry Pi AI HAT+ podporuje generativní AI. Cena desky je 130 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:11 | Komunita

    Wikipedie slaví 25. výročí svého založení. Vznikla 15. ledna 2001 jako doplňkový projekt k dnes již neexistující encyklopedii Nupedia. Doména wikipedia.org byla zaregistrována 12. ledna 2001. Zítra proběhne v Praze Večer svobodné kultury, který pořádá spolek Wikimedia ČR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po více než dvou letech od vydání předchozí verze 2.12 byla vydána nová stabilní verze 2.14 systémového zavaděče GNU GRUB (GRand Unified Bootloader, Wikipedie). Přehled novinek v souboru NEWS a v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 02:22 | Nová verze

    Google Chrome 144 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 144.0.7559.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 10 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 01:55 | Humor

    Microsoft zveřejnil zdrojový kód XAML Studia a uvolnil ho pod MIT licencí. XAML Studio je nástroj ze světa Windows, určený pro tvorbu uživatelského rozhraní aplikací pomocí XAML (Extensible Application Markup Language). Stalo se tak zhruba po osmi letech od prvního prohlášení Microsoftu, že se tento kód chystá zveřejnit.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    včera 01:44 | Zajímavý projekt

    TimeCapsule, 'časová kapsle', je jazykový model trénovaný výhradně na datech z určitých míst a časových období, aby se tak napodobila autentická slovní zásoba, způsob vyjadřování a názory dané doby. Na Hugging face jsou k dispozici modely natrénované na historických textech dostupných v oblasti Londýna mezi lety 1800 až 1875.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    14.1. 17:55 | Nová verze

    Radicle byl vydán ve verzi 1.6.0 s kódovým jménem Amaryllis. Jedná se o distribuovanou alternativu k softwarům pro spolupráci jako např. GitLab.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (4%)
     (0%)
     (8%)
     (20%)
     (3%)
     (6%)
     (3%)
     (11%)
     (43%)
    Celkem 451 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 14.1. 21:12
    Rozcestník

    20 % aplikací pro Android otevírá přístup k soukromým datům

    Podle zprávy bezpečnostní firmy SMobile Systems umožňuje přibližně 20 % ze 48 000 aplikací dostupných přes Android Market přístup k citlivým nebo soukromým informacím (obsah e-mailů či textových zpráv, informace o hovorech a pozice telefonu). Některé aplikace dokonce dokáží telefonovat nebo posílat SMS, aniž by uživatel cokoliv dělal.

    23.6.2010 18:03 | Robert Krátký | Humor


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    danaketh avatar 23.6.2010 18:14 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 % aplikací pro Android otevírá přístup k soukromým datům
    To je zjištění... Asi vydám zprávu, že ve Windows Mobile to jde taky, jen se není čeho bát, protože WM skoro nikdo nepoužívá díky jeho uživatelské přívětivosti :)
    23.6.2010 18:20 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 % aplikací pro Android otevírá přístup k soukromým datům
    To je teda zase zpráva (ta originální). Neměl by tady být odkaz zařazen spíš v sekci humor?

    Příště by mohli vydat třeba zprávu o tom, jak většina ze zkoumaných linuxových distribucí obsahuje aplikace, které mohou smazat data uživatele, a 80 % distribucí obsahuje už ve výchozí instalaci aplikace, které spouští další aplikace (tedy napříkald i ty mazací) bez zásahu uživatele. Že těmi „hroznými“ aplikacemi je rm, správce souborů, cron nebo atd, to už samozřejmě není potřeba do zprávy uvádět.
    23.6.2010 18:27 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 % aplikací pro Android otevírá přístup k soukromým datům
    Máš pravdu, Humor bude lepší.
    Vykook avatar 24.6.2010 11:40 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 % aplikací pro Android otevírá přístup k soukromým datům
    Samozrejme, dotklo se to prece nedotknutelneho Androidu!
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    23.6.2010 23:29 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 % aplikací pro Android otevírá přístup k soukromým datům
    To je neco jako ta studie o skodlivosti chleba".
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    24.6.2010 15:29 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 % aplikací pro Android otevírá přístup k soukromým datům
    No, ale tim rm nesmazete vse, pouze soubory, na ktere mate prava. To je dano bezpecnostnim modelem.

    Pokud je ale nastaven tak, ze si bez vedomi uzivatele muze prohlizet citliva data (potrebuje aplikace budik cist obsahy sms?), tak neco neni v poradku. A zrovna u telefonu tezko by mel byt uzivatel ten prvni, kdo by mel omezovat pristup aplikacim.
    24.6.2010 16:10 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 % aplikací pro Android otevírá přístup k soukromým datům
    Android samozřejmě také má nějaký bezpečnostní model, a uživatel musí při instalaci odsouhlasit aplikaci přístup k citlivým údajům apod. Takže při instalaci se zobrazí okno, kde je napsáno, že tato aplikace může přistupovat k obsahu kalendáře a posílat SMS, a uživatel s tím buď souhlasí, nebo instalaci nedokončí. Takže když třeba aplikace budík bude chtít číst SMS, prostě instalaci přeruší. Když chce ale číst SMS program na archivaci SMS, není na tom nic divného – ale „odborníci“ z SMobile System o tom vydají zprávu, jak aplikace čtou SMS.
    23.6.2010 19:38 Ivanhoej | skóre: 26 | blog: ss2_Debian | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 % aplikací pro Android otevírá přístup k soukromým datům
    Boze to je kravina, kto taketo veci vymysla? Naozaj tam chyba stitok "humor".
    24.6.2010 09:41 Martin Soušek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 % aplikací pro Android otevírá přístup k soukromým datům
    Nechápu, proč tu zprávu odsuzujete?

    Když jsem si pořídil Android, tohle byla první věc, která mě udivila. Proč při instalaci aplikace řekne, jaké služby chce využívat a já můžu dát buď instalovat, anebo neinstalovat? Proč nemůžu odškrtat, k čemu aplikace nemá mít přístup a přesto ji nainstalovat?

    Už jsem narazil na řadu aplikací, které chtěly mít přístup k hovorům, sms, adresáři apod. a přitom to ke své funkci vůbec nepotřebovaly! Např. některé hry, jedny hodiny, widget na plochu na počasí apod.

    Dále si aplikace může vyžádat plný přístup k internetu. Proč tam nejde nastavit, že má mít přístup jen na svoji předem danou url a ne úplně všude?

    Když už v Androidu řešili bezpečnost, proč to nedotáhli? Proč to nechali na půl cesty?
    24.6.2010 10:51 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 % aplikací pro Android otevírá přístup k soukromým datům
    Protože bezpečnost aplikací se nedá posuzovat podle toho, zda aplikace něco dělá nebo nedělá, ale podle toho, zda dělá to, co má. Pokud mi bude prohlížeč obrázků na pozadí mazat systémové soubory a odesílat soubor s uloženými hesly v prohlížeči někam přes internet, je to bezpečnostní problém. Pokud ale soubory maže rm, které je k tomu určeno, nebo pokud soubor s uloženými hesly použije prohlížeč, aby mi předvyplnil formulář, je to v pořádku. Jenže „odborníci“ ze zmiňované společnosti ty programy nasypali všechny na jednu hromadu. Takže mezi těmi programy, které ó hrůza posílají SMS, aniž by uživatel něco udělal, bude třeba program, který pošle SMS s informací o aktuální poloze pokud zjistí neoprávněné nakládání s telefonem (třeba se dostane mimo vyhrazenou zónu, nebo prostě jen dostane aktivační SMS, kterou majitel telefonu pošle z jiného mobilu když zjistí, že ten svůj ztratil). To ale není žádný bezpečnostní problém, to je základní funkce toho programu.
    Proč nemůžu odškrtat, k čemu aplikace nemá mít přístup a přesto ji nainstalovat?
    Protože by ta aplikace nefungovala. Pokud by v aplikaci měla být volitelná část, která potřebuje rozšířená práva, ale aplikace může fungovat i bez ní, je rozumnější tu volitelnou část oddělit jako plugin (a distribuovat jí samostatně).
    Už jsem narazil na řadu aplikací, které chtěly mít přístup k hovorům, sms, adresáři apod. a přitom to ke své funkci vůbec nepotřebovaly! Např. některé hry, jedny hodiny, widget na plochu na počasí apod.
    Tak takovou aplikaci nepoužívejte. Pokud její autor taková práva vyžaduje, pravděpodobně ta práva v aplikaci využívá. Nemá smysl aplikace pro mobilní telefon programovat tak, že pokaždé, když bude vyžadovat nějaké oprávnění, bude si muset zjistit, zda takové oprávnění má, a případně uživatele informovat, že bez takového oprávnění není možné danou akci provést. To by pak 90 % kódu té aplikace byly jen takovéhle testy.
    24.6.2010 11:21 Martin Soušek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 % aplikací pro Android otevírá přístup k soukromým datům
    Promiň, ale programoval jsi něco pro Androida? Zdá se mi že ne.

    Autor každé aplikace musí v manifest souboru uvést, jaká práva chce mít (zjištění polohy, přístup na net atd). Uživatel tyto požadavky při instalaci vidí a může se rozhodnout, jestli ji nainstaluje.

    Kdyby tam byla možnost aplikaci zakázat některé z těch požadavků, aplikace by stále fungovala. Jen na její požadavky by se vracely chybové kódy, které autor aplikace stejně musí mít podchycené, protože jeho požadavek na určení polohy ještě neznamená, že mobil bude mít gps, nebo jeho požadavek na net ještě neznamená, že net poběží. Takže by to žádná práce navíc nebyla.

    Tím je vysvětlen i druhý bod diskuse.

    S tímto názorem rozhodně nejsem osamocen, stačí si přečíst vývojářskou diskusi.
    24.6.2010 12:04 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 % aplikací pro Android otevírá přístup k soukromým datům
    Podchycené to nemusí mít nijak speciálně, ta aplikace může jednoduše vypsat chybu a skončit. Když mám třeba aplikaci na záznam trasy z GPS, nemá asi smysl tu aplikaci bez GPS používat. Nebo máte nějakou představu, co by asi ta aplikace bez GPS mohla dělat? Takže výsledek je úplně stejný, jako když při instalaci rovnou řeknete, že tahle práva aplikaci nedáte a instalaci nedokončíte – akorát ta aplikace nemusí nějak extra ošetřovat spousty případů, ve kterých by stejně fungovat nemohla.

    To volitelné nastavení práv by mělo smysl v jediném případě (ale to už jsem psal) – když aplikace poskytuje nějakou funkcionalitu navíc, která vyžaduje další práva. Třeba aplikace pro vyhledávání v jízdních řádech může jako bonus umět vyhledaný spoj přidat do kalendáře. Pak je ale logičtější přístup vydat tohle jako volitelný plugin do té aplikace, který bude vyžadovat extra práva navíc. Protože když budete té aplikaci náhodně nějaká práva odebírat, snadno jí odeberete práva, která jsou pro ni životně důležitá a bez kterých nemůže dělat nic rozumného.
    Vykook avatar 24.6.2010 12:07 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 % aplikací pro Android otevírá přístup k soukromým datům
    Problem je, ze vetsina lidi si cche nainstalovat aplikaci a pouzivat ji, ne zjistovat ze pro funkci X potrebuje plugin X1 a pro funkci Y zas plugin Y1.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    24.6.2010 13:02 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 % aplikací pro Android otevírá přístup k soukromým datům
    V tom rozhodně není žádný problém, to se dá vyřešit velice snadno, třeba po prvním spuštění nabídnout uživateli seznam pluginů. Ale máte pravdu, že většina lidí chce nainstalovat aplikaci a používat ji, a ne zkoumat, se kterými právy ta aplikace aspoň trochu poběží a bude dělat něco rozumného.
    24.6.2010 15:33 kaká
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 20 % aplikací pro Android otevírá přístup k soukromým datům
    NO lol svoboda je proste svoboda, takze svobodne odevzdejte vyvojarum svoje data a nedlejte drzky....

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.