Rocky Linux 8.6, klon Red Hat Enterprise Linuxu (RHEL) 8.6, byl vydán. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 13.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 1.2 svobodného multiplatformního vektorového grafického editoru Inkscape. Podrobný přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání a ve videu na YouTube.
Multiplatformní audio přehrávač DeaDBeeF (Wikipedie) byl vydán v nové verzi 1.9.0 a krátce na to v opravné verzi 1.9.1. Odstraněna byla ruská lokalizace.
Byla vydána nová verze 2022.2 průběžně aktualizované linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Letošní konference OpenAlt proběhne již o víkendu 17. a 18. září. Organizátoři hledají přednášející.
Alyssa Rosenzweig informuje o aktuálním stavu open source ovladače pro Apple M1 GPU. Po trojúhelníku a točící se kostce lze již zobrazit i točícího se králíčka z glmark2.
Nadace The Document Foundation oznámila vydání sedmého opravného balíku LibreOffice 7.2 Community, posledního z řady LibreOffice 7.2. Opravuje téměř 50 chyb.
V návaznosti na středeční vydání nové verze Red Hat Enterprise Linuxu bylo oznámeno vydání jeho klonu AlmaLinux 8.6.
Byla vydána nová verze 1.38.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Ľubomír Rintel.
Nadace GNOME v květnu oficiálně oznámila, že od anonymního dárce má v průběhu následujících dvou let přislíbeno 1 000 000 dolarů. Včera oznámila, že získala 300 000 dolarů pro GNOME a 100 000 dolarů pro GIMP od Handshake, decentralizované certifikační autority a peer-to-peer DNS aneb DNS v blockchainu. Handshake má v plánu rozdělit mezi svobodné a open source projekty celkově 10,2 milionu dolarů.
Tiskni
Sdílej:
No ja neviem, keď pozerám na vývoj GIMPu tak by som ho asi nechal najradšej umrieť. Vidím pre neho čoraz menšie uplatnenie. Na úpravu fotografií máme už našťastie lepšie nástroje. Na kreslenie grafiky sa to moc nehodí. Za čias nízkych DPI sa to dalo prekusnúť, ale dnes som celkom rád keď dostanem design s vektorovými vrstvami a smart objektmi a viem si z tho rovno vytiahnuť CSS (teda minimálne fonty, tiene, background color atď fungujú s adobe extractom, sketchom aj s illustratorom).
Motor má asi taký, že aké-také dorobenie podpory väčšj bitovej hĺbky trvalo len 18 rokov (ak pozerám na začiatok práce na GEGL). Smart objekty sú scifi a vkladanie vektorovej grafiky a podpora hdpi v nedohľadne. Radšej by som peniazmi pdoporil vývoj úplne nového editoru ako napr. sketch pre dizajn UI, alebo vylepšenie inkscapu nech sa výkonom aspoň trochu priblíži xara xtreme, alebo by som podporil kritu, kde vývoj tiež pekne napreduje. Jednoducho GIMP sú podľa mňa vyhodené peniaze pretože je to starý kód, ktorý by bolo ľahšie napísať na zelenej lúke než tam niečo dorábať.
AfterShot Pro, Darktable, RawTherapee ...
Neviem, čo si pod úpravou fotografií predstavujete. Ja za úpravu fotografie považujem orez (možno malé otočenie), doladenie expozície, prípadne odstránenie malých nedokonalostí snímača (napr. hot pixely). Potom exportovať do TIF a šup do tlačiarne.
Keby som fotografoval pre módny časopis asi by ma trápila hlavne podpora CMYK. Fotomontáže prakticky neuznávam ako fotografiu a väčšina fotomontáži, ktoré som videl bola úplný odpad.
Klonovanie, rozmazanie, lokálne úpravy, odstránenie fľakov (či už prach na snímači alebo sken), rozšírenie dynamického rozsahu mimochodom zvládne aj darktable, ale minimálne to klnovanie sa používa dosť blbo.
BTW: skoda ze za vrchol fotografickeho umeni povazujes foceni do modniho casopisu
To si ma asi pletiete s anonymom nadomnou. Ja ak už nájdem čas na fotografovanie tak najčastejšie makro a občas krajinky (1) (2)