Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Monado, tj. multiplatformní open source implementace standardu OpenXR specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro virtuální realitu (VR) a rozšířenou realitu (AR), bylo vydáno ve verzi 25.1.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána listopadová aktualizace aneb nová verze 1.107 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.107 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Pornhub zveřejnil podrobné statistiky za rok 2025. V části věnované zařízením a technologiím se lze dočíst, že 87 % přenášených dat směrovalo na telefony, 2 % na tablety a 11 % na desktopy. Operační systém Linux běžel na 6,3 % desktopů. O 22,4 % více než před rokem. Firefox má na desktopu 8,4 % podíl.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak dorazte na prosincovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. O čem budou tentokrát strahováci referovat? Téměř každý už si všiml významného zdražení RAM a SSD, jsou zde ale i příjemnější zprávy. Průša uvádí
… více »Byla vydána verze 1.12 systému pro správu a verzování zdrojových kódů Apache Subversion (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Tiskni
Sdílej:
SVN ma par uzitecnych use-cases i v dobach Git/Hg/Bzr
Jak už tu padlo, ne na "jiný DVCS", protože subversion není DVCS.
Řekl bych, že existují dva typické důvody, proč projekty stále ještě používají subversion:
Pokud "oprávnění" znamenají to, kdo smí co měnit, tak to se i s gitem zařídit snadno dá. Pokud byste chtěl, aby uživatel část repozitáře nemohl ani vidět, pak se spíš nabízí otázka, jestli je opravdu rozumné to mít jako jeden repozitář. Ona mi celá ta vaše konstrukce vůbec připadá spíš jako typický use case na submodules.
Další důvod je, že nás nic moc neomezuje
To bude spíš ten hlavní důvod, i s ohledem na
a kde ano, jdeme cestou oddělení dílčích subprojektů spravovaných přes git se synchronizací do master SVN.
To zní ještě víc jako submodules.
svn update na celé working copy a vím, že mám všechny projekty které mě zajímají aktuální.
Těch subprojektů, co by musely být jako submoduly, je u jednoho z repozitářů několik desítek za rok. V současnosti stačí založit adresář ve správném místě v existující struktuře a případně upravit nastavení práv, což zvládne kdokoliv. GUI zároveň poskytuje přehledný katalog všech existujících projektů pro výběr co chci klonovat a co ne.
Uvažovali jsme o gitlabu, který na některé věci už dlouho používáme, ale byla by to dost velká změna paradigmatu, pro uživatele víc práce, a jiný přínos skoro žádný. Musel by založit projekt v gitlabu, přidat ho jako submodul do hlavního projektu, ... k tomu hlavnímu projektu by muselo být nějaké lepší GUI pro výběr, které submoduly mě zajímají a které ne.