abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:00 | Zajímavý software

    WoWee je open-source klient pro MMORPG hru World of Warcraft, kompatibilní se základní verzí a rozšířeními The Burning Crusade a Wrath of the Lich King. Klient je napsaný v C++ a využívá vlastní OpenGL renderer, pro provoz vyžaduje modely, grafiku, hudbu, zvuky a další assety z originální kopie hry od Blizzardu. Zdrojový kód je na GitHubu, dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    dnes 13:33 | IT novinky

    Byl představen ICT Supply Chain Security Toolbox, společný nezávazný rámec EU pro posuzování a snižování kybernetických bezpečnostních rizik v ICT dodavatelských řetězcích. Toolbox identifikuje možné rizikové scénáře ovlivňující ICT dodavatelské řetězce a na jejich podkladě nabízí koordinovaná doporučení k hodnocení a mitigaci rizik. Doporučení se dotýkají mj. podpory multi-vendor strategií a snižování závislostí na vysoce

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 12:22 | Humor

    Nizozemský ministr obrany Gijs Tuinman prohlásil, že je možné stíhací letouny F-35 'jailbreaknout stejně jako iPhony', tedy upravit jejich software bez souhlasu USA nebo spolupráce s výrobcem Lockheed Martin. Tento výrok zazněl v rozhovoru na BNR Nieuwsradio, kde Tuinman naznačil, že evropské země by mohly potřebovat větší nezávislost na americké technologii. Jak by bylo jailbreak možné technicky provést pan ministr nijak nespecifikoval, nicméně je známé, že izraelské letectvo ve svých modifikovaných stíhačkách F-35 používá vlastní software.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 5
    dnes 06:00 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 162 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:55 | IT novinky

    Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, zveřejnilo Domain Report za rok 2025 s klíčovými daty o vývoji domény .CZ. Na konci roku 2025 bylo v registru české národní domény celkem 1 515 860 s koncovkou .CZ. Průměrně bylo měsíčně zaregistrováno 16 222 domén, přičemž nejvíce registrací proběhlo v lednu (18 722) a nejméně pak v červnu (14 559). Podíl domén zabezpečených pomocí technologie DNSSEC se po několika letech stagnace výrazně

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 18:33 | IT novinky

    Google představil telefon Pixel 10a. S funkci Satelitní SOS, která vás spojí se záchrannými složkami i v místech bez signálu Wi-Fi nebo mobilní sítě. Cena telefonu je od 13 290 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 16:22 | Komunita

    Byl publikován přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Fedora 43 Asahi Remix s KDE Plasma už funguje na M3. Zatím ale bez GPU akcelerace. Vývojáře lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | IT novinky

    Red Hat představil nový nástroj Digital Sovereignty Readiness Assessment (GitHub), který organizacím umožní vyhodnotit jejich aktuální schopnosti v oblasti digitální suverenity a nastavit strategii pro nezávislé a bezpečné řízení IT prostředí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Zajímavý software

    BarraCUDA je neoficiální open-source CUDA kompilátor, ale pro grafické karty AMD (CUDA je proprietární technologie společnosti NVIDIA). BarraCUDA dokáže přeložit zdrojové *.cu soubory (prakticky C/C++) přímo do strojového kódu mikroarchitektury GFX11 a vytvořit tak ELF *.hsaco binární soubory, spustitelné na grafické kartě AMD. Zdrojový kód (převážně C99) je k dispozici na GitHubu, pod licencí Apache-2.0.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    17.2. 17:00 | IT novinky

    Podvodné reklamy na sociálních internetových platformách, jako je Facebook, Instagram nebo X, vytvořily loni v Česku jejich provozovatelům příjmy 139 milionů eur, tedy zhruba 3,4 miliardy korun. Proti roku 2022 je to nárůst o 51 procent. Vyplývá to z analýzy Juniper Research pro společnost Revolut. Podle výzkumu je v Česku zhruba jedna ze sedmi zobrazených reklam podvodná. Je to o 14,5 procenta více, než je evropský průměr, kde je podvodná každá desátá reklama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (27%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
     (12%)
     (27%)
    Celkem 905 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník

    API pro podepisování doplňků pro Firefox

    V únoru Mozilla oznámila (zprávička), že bude digitálně podepisovat doplňky pro Firefox. Dnes je ve Firefoxu 42 u nepodepsaných doplňků pouze zobrazeno varování. Pravděpodobně už v příští verzi 43 budou nepodepsané doplňky automaticky zakázány. Doplňky na oficiálním serveru addons.mozilla.org jsou testovány a podepisovány automaticky. Vývojáři, jež nechtějí své doplňky umístit na oficiálním serveru si je doteď museli na oficiálním serveru nechat ručně podepsat. Nově mají k dispozici API pro jejich podepisování.

    23.11.2015 20:40 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    23.11.2015 21:55 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro podepisování doplňků pro Firefox
    Ano ano, pomodlete se k svemu Bohovi, nebot pouze Buh vi, co je pro vas dobre, a jen Buh bude rozhodovat o tom, co smite a co ne.
    23.11.2015 22:48 JoHnY3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro podepisování doplňků pro Firefox
    Zda se mi to, nebo se nam tu mnozi trollove co nemaji dostatecne schopnosti na pochopeni obsahu clanku/zpravy pod kterou trolluji?

    Václav 24.11.2015 06:58 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro podepisování doplňků pro Firefox
    No jo, no… Tím API odbourali největší problém podpisů (firemní addony které nikdo do addons dávat nechce). Navíc, nebudou vydávat i developer verzi FF která to hlídat nebude?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    24.11.2015 09:09 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro podepisování doplňků pro Firefox
    Ne, to vazne neresi vubec nic, coz by ten dment o post vejs vedel, pokud by si precet aspon ten odkaz.

    "Pokud po nahrání přes toto API doplněk projde všemi testy," ... NIKDO nebude NIKAM zadnej addon nahravat. Obzvlast ne, kdyz jde o placenou vec.
    24.11.2015 10:14 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro podepisování doplňků pro Firefox
    Tím API odbourali největší problém podpisů (firemní addony které nikdo do addons dávat nechce).

    API neřeší nic. Buď to podepisování bude fungovat úplně automaticky (a nejlépe bez poskytnutí celého addonu, jen z hashe) a pak je z bezpečnostního hlediska úplně k ničemu, nebo bude probíhat nějaká kontrola a pak to znamená, že Mozilla Foundation bude muset všechny addony vidět (ve vámi zmíněném případě samo o sobě nepřípustné) a bude rozhodovat, které podepíše (prostor pro cenzuru nepohodlných addonů).

    Navíc, nebudou vydávat i developer verzi FF která to hlídat nebude?

    Takže ve firmách, kde potřebují používat vlastní interní addon, všichni poběží na development verzích? To bude radosti…

    Celé by to mohlo jakž takž fungovat, kdyby umožnili, aby si ve firmách interní addony mohli podepisovat svým vlastním klíčem, který by šlo v rámci firmy nastavit jako důvěryhodný. A totéž by mohl udělat ve své instanci i sám uživatel. Ale obávám se, že podobně jako v případě "public key pinning" je tento model nekompatibilní se směrem, kterým se vývoj Firefoxu v současné době ubírá. :-(

    Ještě víc mne ale znepokojují plány postupně zrušit současné API pro extensions a přejít na omezené API kompatibilní s chrome. (V kombinaci s tím vynuceným podepisováním a ověřováním ještě víc.)

    little.owl avatar 24.11.2015 13:27 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro podepisování doplňků pro Firefox
    Pokud to garantuje, ze distribuovany addon je instalovan tak jak ho autor uvolnil a nebyl modifikovan treti stranou, je to prinos.
    A former Red Hat freeloader.
    24.11.2015 14:15 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro podepisování doplňků pro Firefox
    V tomhle ohledu ano - ale některé způsoby využívání addonů to buď úplně znemožní nebo přinejmenším hodně zkomplikuje.
    25.11.2015 23:03 Martin Stransky | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro podepisování doplňků pro Firefox
    Ano, to je pravda. Mozilla stala pred rozhodnutim zda vyjit vstric vetsinovemu uzivateli na MS Windows ktery je napadan/obtezovan ruznymi pochybnymi doplnky (addware, zmena domovske stranky, pridavani ruznych obskurnich liset/tlacitek) a nebo to nechat tak coz vyhovuje spise "power" uzivatelum.

    Vzhledem k tomu ze "power" uzivatelu je celkem minimum (muj soukromy odhad cca 3% vsech uzivatelu) tak se tomuto rozhodnuti nelze az tak divit. Muzeme s tim nesouhlasit, muzeme o tom diskutovat ale to je asi tak vsechno.
    26.11.2015 04:09 Ostap Kotab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro podepisování doplňků pro Firefox
    Já s tím nemám problém ;-)
    26.11.2015 07:47 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro podepisování doplňků pro Firefox
    Já pořád nevidím, proč by nemělo být možné mít v konfiguraci checkbox "instalovat pouze podepsané doplňky". Klidně ať je defaultně zaškrtnutý. Nebo to klidně může být jen volba dostupná about:config nebo třeba nastavením proměnné prostředí YES_I_AM_AN_IDIOT_WHO_WANTS_AN_INSECURE_BROWSER. To je mi úplně jedno, ale nechápu, proč by to u standardního buildu nemělo jít vůbec.
    26.11.2015 08:33 Martin Stransky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro podepisování doplňků pro Firefox
    V prvni rade chapejte ze Mozilla toto cili na Windows kde je (IMHO) velky bordel v ruznych nastavenich, lide mivaji svuj ucet spusteny jako admin a tak podobne.

    Mozilla se boji se ze by pripadny malware toto nastaveni prepsal a obesel to. To je take duvod pro se omezuji mista (na lokalnim disku) ze ktereho se daji rozsireni automaticky instalovat/spoustet.

    Jiste, pokud jste prihlaseny jako admin a radi vam tam pod vasim uctem malware/vir tak jste celkem v haji, ale toto je bohuzel realita spousty windows uzivatelu. Ale prave v tomto pripade je to podepisovani doplnku nejucinejsi.

    V Linuxu by toto mohlo byt i snad jednodussi ale Linux tu opet neni cilova platforma (celkem asi 2% uzivatelu Firefoxu je na Linuxu) a mozilla bohuzel nechce resit zadne speciality pro Linux.

    26.11.2015 09:09 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro podepisování doplňků pro Firefox
    V prvni rade chapejte ze Mozilla toto cili na Windows

    Že Mozilla cílí všechno v podstatě jen na uživatele Windows, jsem pochopil nedávno, když jsem při hledání, jak Firefox přesvědčit, aby nebránil vytvoření normálního core dumpu, narazil na tento dokument.

    Jiste, pokud jste prihlaseny jako admin a radi vam tam pod vasim uctem malware/vir tak jste celkem v haji, ale toto je bohuzel realita spousty windows uzivatelu. Ale prave v tomto pripade je to podepisovani doplnku nejucinejsi.

    Tedy aspoň do chvíle, než se malware naučí tu kontrolu zneškodnit… :-)

    24.11.2015 18:23 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro podepisování doplňků pro Firefox
    Tohle je neco, co je mezi autorem addonu a uzivatelem browseru, co do toho ma co zvanit treti strana?

    Zkus si predstavit, ze v M$ nekomu jebne, a vydaji patch, ze nepude spustit zadna v M$ nepodepsana binarka.

    Ano, pokud by browser umel kontrolovat libovolny podpis vuci nejakemu seznamu povolenych, OK.

    Ve firemnim sektoru je FF ve vetsim meritku stejne nepouzitelny, protoze se neda centralne administrovat. A mimochodem, mam tu trebas appku, ktera ma mimo jiny addon, kterej je zcela objektivne velice nebepecnej - umoznuje totiz pomoci "hloupeho" odkazu spoustet primo z browseru binarky (bez dotazu). Tedy neco, co se prece nesmi do prohlizece nikdy dostat. Tudiz kdyz si takhle na webu otevru seznam pocitacu, tak si na ne muzu kliknutim poslat trebas ping/wol/trace/ssh/... proste cokoli si tam pridam. A nemusim to vypisovat do shellu/commandline.

    Kdyz takovej addon vcetne nejakyho toho silent formatu predhodim userovi a on si klikne ....
    24.11.2015 14:58 VM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro podepisování doplňků pro Firefox
    Zk*rvit rozhraní pro addony a sebrat uživatelům hlavní důvod, proč používat Firefox? To musel někdo hodně přemýšlet...
    Václav 26.11.2015 07:07 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro podepisování doplňků pro Firefox
    Nevím jak to s tím vypadá, o té verzi jsem četl při první zmínce o podepsání. Nemělo se jednat o development verzi, ale developer verzi pro vývojáře addonů. Prostě jen trochu víc zastrčený download buildu FF s vypnutou kontrolou podpisů (ono testovat vlastní addon při vývoji a nechávat ho po každé změně řádku kódu podepisovat by bylo asi dost naprd)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.