abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    7.5. 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    7.5. 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.5. 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 556 hlasů
     Komentářů: 26, poslední včera 09:58
    Rozcestník

    Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu

    Mozilla na svém blogu věnovanému doplňkům oznámila, že bude digitálně podepisovat rozšíření Firefoxu. Po přechodném období nebude možné ve stabilní a beta verzi oficiálního Firefoxu nepodepsaná rozšíření instalovat.

    12.2.2015 17:18 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Jendа avatar 12.2.2015 17:37 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    After the transition period, it will not be possible to install unsigned extensions in Release or Beta versions of Firefox. There won’t be any preferences or command line options to disable this.
    OMFG
    12.2.2015 17:46 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Asi tak, takhle špatně na tom není ani Chromium.

    Jinak počítám, že řešením by snad mohl být IceCat.
    Bystroushaak avatar 12.2.2015 18:02 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Já teď používám palemoon. Firefox mě naprosto znechutil těma kravinama, co poslední dobou mozilla dělá.
    Bedňa avatar 12.2.2015 18:12 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Keď počujem Chrome, Chromium tak bývam fakt agresívny :-) V Ubuntu Phone bohužiaľ nemám na výber, je to kus šmejďárny.

    Mozilla je sympatický projekt svojim bojom za slobodný internet a aj closed sračky ako sprostredkovaný multimediálny obsah otvorili aj za hranice kde to podľa DRM je možné (A že okolo closed sračky CHR a IE je ticho). Ja som z tohoto sveta čo sa deje totálne sklamaný a každý boj za slobodu mi príde pozitívny. Ako tu už písali iný, čoskoro vznikne skript ktorý povinnosť podpisu z FF vyhodí, ale táto politika je v dlhodobom pláne Mozilly ako špionážnemu a deravému softvéru "utnout tipec".
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    12.2.2015 19:44 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Rozumna to slova, Bedno ;-)
    Václav 12.2.2015 20:06 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Stejně bych preferoval kdyby pro to byla pro pokročilé uživatele volba v about:config.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    coder avatar 12.2.2015 20:28 coder | skóre: 4 | blog: lINUKS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Do prefs.js v uživatelském profilu by mohl tuhle volbu zapsat každý škodlivý software. To by potom to celé podepisování doplňků bylo zbytečné. A nějaká kontrola po startu prohlížeče, že tohle nastavení bylo změněno, uživatele před jeho neznalostí již neochrání.
    Jendа avatar 12.2.2015 21:08 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    A taky se škodlivý software může zapsat do .bashrc a do crontabu a… Budeme podepisovat .bashrc a crontab?
    coder avatar 12.2.2015 21:27 coder | skóre: 4 | blog: lINUKS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Pokud by se měl Linux na desktopu rozšířit a měli ho používat stejní uživatelé, kteří jsou schopni si do systému natáhnout pomocí "další, další, dokončit" tunu škodlivého softwaru, tak takové věci jako .bashrc by měli být pouze read-only. To podepisování doplňků chápu jako zoufalou snahu Mozilly řešit zavirované Firefoxy na Windows. Setkávám se s tím u netechnických uživatelů zcela běžně. My ostatní si nainstalujeme jiný build.
    Jendа avatar 13.2.2015 15:05 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Očekáváš, že uživatel vůbec nebude mít roota, nebo že ho malwaru z nějakého důvodu nedá?
    Bedňa avatar 13.2.2015 10:37 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    A ty zdroje softvéru nemáš podpísané?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Jendа avatar 13.2.2015 15:05 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Řešilo se jak ochránit uživatele před tím, aby něco stáhnul z netu a spustil (což podle mě nelze jinak než jak to udělal Apple v iphone).
    Bedňa avatar 13.2.2015 18:31 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    A jasne, moja chyba, to už ale potom je v prdeli všetko.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Josef Kufner avatar 12.2.2015 22:45 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Tam to nezapíše, dokud se nenainstaluje.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Jendа avatar 12.2.2015 23:17 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    On to podle mě myslí jako že uživatel si nainstaluje Javu od Oraclu nebo nějakou jinou aplikaci která do Firefoxu přidá vlastní toolbar.
    Josef Kufner avatar 12.2.2015 23:32 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Ah, tak to pak jo.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    13.2.2015 13:40 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Přidávání toolbarů do uživatelovat browseru, měnění vyhledávacího enginu apod. by mělo být přidáno na seznam zločinů proti lidskosti. Nejde mi na rozum, jak se toho můžou i jinak seriózní firmy dopouštět...
    Bedňa avatar 13.2.2015 10:48 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Ako píše "coder" bezpečnostné prvky ktoré sa dajú obísť vypnutím sú zbytočné.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 13.2.2015 11:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    To není tak úplně pravda.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 13.2.2015 11:42 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Mal som napísať dôležité bezpečnostné prvky. Tak napr. že by root heslo išlo zmeniť užívateľom by som tiež nepokladal za bezpečné, s podpisom to vidím rovnako.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 13.2.2015 11:48 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Root heslo jde za mnoha okolností změnit uživatelem, tedy rozhodně to lze uživateli povolit a nemusí to být nijak zvlášť nebezpečné. Ťedy špatné příklad.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 13.2.2015 11:59 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Tento komiks poznám veľmi dobre a radím ho medzi top. Ty máš nastavené sudo bez hesla? Podpis je tiež len varianta bezpečnostného prvku pre overenie softvéru, alebo užívateľa.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 13.2.2015 12:05 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Ty máš nastavené sudo bez hesla?
    To nemám ale hlavně kvůli sobě, navíc mám ještě na roota jinou barvu promptu, ale to je Gentoo default. Ale ochrana root účtu proti přístupu z mého uživatelského účtu opravdu na mém pracovním stroji není účinný bezpečnostní prvek, právě proto, že je to můj pracovní stroj.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 13.2.2015 12:24 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Ako prirovnanie sa mi to príde dostačujúce, ale riešenie od Mozilly s podpisom a nemožnosťou to vypnúť bezpečnejšie. Hlavne to chráni tie tvoje údaje a aj ten nepotrebný systém :)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 13.2.2015 12:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    To, že to nejde jednoduše vypnout, mě nijak nechrání, právě naopak, v případě, že kvůli tomu budu nucen instalovat Firefox z jiných zdrojů.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 13.2.2015 13:24 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Berem to takto, open source pluginy nemajú problém s podpisom (môžeš si ich dať podpísať aj sám) a closed softvéru ako takému sa vyhýbam, čiže pre mňa je to prínos. Ľudia ktorí používajú closed, tým nieto pomoci. Jedinú brzdu vidím v schvalovacom procese a že sa to môže ťahať.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 13.2.2015 15:17 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    To už ale utíkáš od tématu, čímž ztrácí diskuze smysl.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 13.2.2015 16:25 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Myslíš tému ako si zámerne znížiť bezpečnosť systému? Stále sa jej držím. Podpisy vidím ako rokmi overenú bezpečnostnú politiku a nemožnosť ju vypnúť pokladám za dobrý nápad. Kto si chce zvoliť opak tak môže, počitam že za pár dní vznikne skrip ktorý to vyrieši a bude sa to ľahko buildovať, rovnako ako rady nováčikom v Linuxe ako odsrániť potrebu hesla. Aź tu mám kopec preklepov tak sorry píšem to z mobilu cestou domov.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 13.2.2015 16:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Jenže já jsem používání podpisů nekritizoval.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 13.2.2015 17:54 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Ale že sa nedá vypnúť, to tiež v komentári popisujem.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 13.2.2015 18:11 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Ne. Že se nedá vypnout pohodlně. Nebo si opravdu pleteš bezpečnost s buzerací?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 13.2.2015 18:27 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Ale však na túto buzeráciu si sťažuje väčšina užívateľov ktorí skúšajú slobodný softvér. Tých otázok o odstránení hesla sú státisíce, teraz sa to pretransformovalo do nechcenia podpisovania zdrojov. Fakt si vážim tvoje vedomosti, ale toto mi pripadá ako krok správnym smerom.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 13.2.2015 19:32 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Ale však na túto buzeráciu si sťažuje väčšina užívateľov ktorí skúšajú slobodný softvér.
    Nesmysl.

    1) Jestli obecně označuješ hesla a kontrolu přístupu za buzeraci, tak jsi vůbec nepochopil, která bije.

    2) Open source k buzeraci příliš netíhne.
    Tých otázok o odstránení hesla sú státisíce
    Odstranění hesla může a nemusí mít vliv na bezpečnost. Software a distribuce se snaží být univerzální, proto je výchozí politika většinou tvořena tak, aby byla bezpečná pro větší množství uživatelů. Ale ta politika jde, při použití sudo, velmi jednoduše změnit.
    teraz sa to pretransformovalo do nechcenia podpisovania zdrojov.

    Nesmysl. Bavíme se pouze o tom, zda a jak je ta bezpečnostní politika konfigurovatelná. V případě sudo je konfigurovatelná dobře. Pokud v případě Firefoxu nebude, považuju to za chybu a hlavně pokrytectví. Vydávání buzerace za bezpečnost je prvním krokem k naprostému ignorování bezpečnosti a tak doufám, že se Mozilla tvojí cestou nakonec nedá.
    Fakt si vážim tvoje vedomosti, ale toto mi pripadá ako krok správnym smerom.
    Nemám páru, o čem teď mluvíš.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 13.2.2015 21:32 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Neviem prečo, ale mám pocit že to berieš ako osobný útok. ja pokladám po svojich skúsenostiach ako dobré nemožnosť znižovať bezpečnosť a užívateľov naučiť že je dobré sa chrániť.

    Mozilla samozrejme je z veľkej časti tvorená užívateľmi a pokiaľ sa im to bude zdať ako pokrytecké, alebo buzerácia tak sa to určite bude dať vypnúť, čím to celé stratí zmysel, ale budiž.

    Rozhodne mi môj názor nestojí za to aby som sa s tebou rozhádal.

    Vážim si ťa za to že si spravil veľa pre slobodný softvér, to mi hádam nebudeš rozporovať.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 14.2.2015 20:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Neviem prečo, ale mám pocit že to berieš ako osobný útok.
    Nevím, z čeho tak usuzuješ.
    ja pokladám po svojich skúsenostiach ako dobré nemožnosť znižovať bezpečnosť a užívateľov naučiť že je dobré sa chrániť.
    Papouškování bezpečnostích pouček má smysl v komerční sféře, když potřebuješ prodat nějaký produkt. Open source má tu nevýhodu, že je potřeba o bezpečnosti víc přemýšlet a poučky a jejich interpretaci a aplikaci podrobovat kritickému myšlení.
    Vážim si ťa za to že si spravil veľa pre slobodný softvér, to mi hádam nebudeš rozporovať.
    Já ti za to děkuju, ale tady nejsme ve Valhalle, ale bavíme se o praktické bezpečnosti :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 14.2.2015 21:44 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Neviem prečo, ale mám pocit že to berieš ako osobný útok.
    Nevím, z čeho tak usuzuješ.
    Mal som ten pocit.
    ja pokladám po svojich skúsenostiach ako dobré nemožnosť znižovať bezpečnosť a užívateľov naučiť že je dobré sa chrániť.
    Papouškování bezpečnostích pouček má smysl v komerční sféře, když potřebuješ prodat nějaký produkt. Open source má tu nevýhodu, že je potřeba o bezpečnosti víc přemýšlet a poučky a jejich interpretaci a aplikaci podrobovat kritickému myšlení.
    Tak v slobodnom softvéri to ide vždy prepísať podľa chuti. CA spojené s distribúciami sa berie ako samozrejmosť, tak túto praktiku pevne zadrátovala aj Mozilla. Ty chceš aby sa dala jednoducho vypnúť, pokiaľ to tak bude cítiť väčšina aktívnych užívateľov tak sa tak aj stane. Je to predsa prehliadač tvorený užívateľmi. Môj názor je jasný, keď nedôverujem softvéru tak iná CA, alebo možnosť ju vypnúť nič nerieši.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 14.2.2015 23:39 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Obávám se, že stále vůbec nevíš, o čem mluvím. Prostě nemám rád hraní si na bezpečnost a už vůbec ne házení klacků pod nohy. Ale jednak je úplně jedno, co nemám rád, ale pokud Mozilla bude postupovat tak, jak se to prezentuje, tak prostě a jednoduše přijde o uživatele, případně je nezíská, kde by mohla.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.2.2015 16:52 mc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Pokud si uživatel bude moci instalovat CA, kterým důvěřuje k podepisování doplňků tak ať si to zavedou (když je to baví...). Mám problém s modelem, že jedině Mozilla je ta správná CA pro podepisování doplňků.

    Mám problém s modelem, že jedině Apple je ten kdo dává důvěru aplikacím pro iOS (proto si žádné iOS nepořídím).... A tak dále. On totiž prohlížeč je již nějaký pátek takový poloviční OS...
    Bedňa avatar 13.2.2015 18:03 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Toto neviem prečo sa Mozilla nechváli tým že prispievajú aj do všelijakých iných slobodných projektov a že to netvorí jeden Apple markeťák, ale stovky ľudí z celého sveta. Počítam že aj niekto (niekoľký) z tunajšej komunity má vytesané meno na FF mohyle. U mňa má táto komunita vysokú dôveru a ani nepoznám dôveryhodnejšiu autoritu ako sú oni. Občas si tu pripadám ako PT, ale tak to cítim. Keby som im neveril určite by som FF nepoužíval.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    13.2.2015 19:54 mc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    To je pěkné, ale různá například nějaká interní firemní rozšíření šitá pro firmu opravdu nemá co schvalovat Mozilla.
    pavlix avatar 13.2.2015 19:56 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Interní firemní rozšíření jsou zlá a nebezpečná věc a pokud chce firma navíc používat necracknutý Firefox, to už je napováženou.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    14.2.2015 09:02 mc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Přiznám se, že nerozumím co che být sděleno. Kdysi jsem dělal takové rodinné rozšíření pro bookmarky umístěné na rodinném serveru - nakonec jsem to sice opustil, ale možná jsou jiní lidé co něco takového mají... Ve firmách si také ledacos dokáži představit.

    Osobně používám minimum rozšíření, takže by mne tohle nemělo až tak trápit. Dívám se ovšem na to jiným pohledem. Vidím, že tu bylo cosi co umožňovalo rozšiřování prohlížeče různým skupinám a bylo to zcela otevřené a nikdo nebyl omezován. Nyní se to zavírá - respektive se staví zdi a vytváří komplikace a vzniká tu jakási CA co rozhoduje. Vše je údajně v zájmu "bezpečnosti", protože uživatelé jsou "hlupáci". Je to pro mne jasný signál, že Firefox přestává mít jeden z důležitých atributů pro který ho používám. Opravdu nehodlám používat něco, co se zavírá a snaží se za lidi rozhodovat.

    Není tak dávno co jsem začal používat Web Apps ve Firefox pod Androidem. Žel pak přišli s konceptem (kde hraje kromě podepisování důležitou roli market někde na Internetu), který znemožnil (respektive VELMI zkomplikoval) užívání Web Apps, které jsou serverové, ale běží na localhost. Přestává se mi to líbit.
    Bedňa avatar 14.2.2015 13:27 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Ako ten zlý FireFox zkomplikoval používanie Web Apps? Takže CA Mozilla nedôveruješ, ale chceš používať ich softvér. Daj ďalší, toto ma skoro zabilo. Nechceš s tým ísť do stand-up comedy show? Rád si to prídem vypočuť.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    kyknos avatar 14.2.2015 16:17 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    o voze a o koze
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    14.2.2015 20:29 mc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Dej mi info, jak ve Firefox na Android sestavit serverovou Web App (předpokládám, že víš co jsou Web Apps), kde server je na localhost (například ve Firefox 27 s tím problém nebyl, ale nyní již je).

    Mozille jsem důvěřoval (stále ještě moji důvěru zcela neztratila), ale nechci, aby mi například zakazovala instalaci rozšíření, které není podepsané od ní. Nechci, aby to zakazovala ani mým přátelům. Tím, že to chce začít zakazovat, moji důvěru ztrácí.
    Bedňa avatar 16.2.2015 09:10 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Keď nad tým rozmýšľam, tak problém môžu spôsobovať dve veci:
    1. Treba zapnúť "Bypass proxy settings"
    2. CORS - čo je bežne dosť nebezpečná vecička a dnes "by default" vypnutá vo všetkých prehliadačoch.
    
    Je to vec názoru ja používam pár doplnkov ktoré si môžem dať podpísať aj sám. Inak potrebe doplnkov sa hádam už dá úplne vyhnúť vďaka HTML5.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Bedňa avatar 13.2.2015 21:34 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Firefox je open source a každá firma si ho môže ušiť na mieru.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    13.2.2015 21:36 victor8 | skóre: 24 | blog: blog | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Ta "kazda" firma to ale robit nebude, a bude proste pouzivat IE, ktoremu market share bude zase len utesene rast.
    16.2.2015 10:39 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Ehm ... to sem zvedav, jak si sam budes neco podepislovat klicem mozilly. Spis jde o zpusob, jak eliminovat uzne "unwanted" addony, trebas takovy, ktery vracej zpatky odstranenou funcionalitu, nebo likvidujou vsemoznej malware (social api a dalsi).
    Jendа avatar 13.2.2015 15:10 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Ty máš nastavené sudo bez hesla?
    Ano. Proč se ptáš?
    Jendа avatar 13.2.2015 15:06 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Toto ale není bezpečnostní prvek. (v případě nesouhlasu prosím uveďte příklad útoku, kterému to zabrání)
    Petr Tomášek avatar 12.2.2015 17:45 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Takže pokud si budu chtít vyrobit vlastní rozšíření, tak mám smůlu? Idioti!
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    12.2.2015 17:51 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    A jaký je problém si ten firefox opatchovat a prostě tu kontrolu vyhodit? Stejně si při každé aktualizaci ten kód musíte projít a zkontrolovat, jestli tam v nové verzi není nové špehovátko nebo mazátko.
    Petr Tomášek avatar 12.2.2015 18:03 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Jo, na takový čípoviny mám fakt čas, teda jo...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    pavlix avatar 12.2.2015 18:50 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Tak se asi budeš muset jako vždy spohehnout na to, co za tebe udělá někdo jiný.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    12.2.2015 18:58 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Ako keby to kazdy nerobil.:-) kto osobne kontroluje kazdy patch v linuxe co ide ako aktualizacia? Plus mobil, telka,auto atd...
    pavlix avatar 12.2.2015 19:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Ako keby to kazdy nerobil.
    Kdyby každý spoléhal jenom na druhé, žádný open source by nebyl.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    vain avatar 12.2.2015 20:53 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Kdyby každý spoléhal jenom na druhé, nebylo by vůbec nic :-)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    12.2.2015 21:04 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Tu nejde o spoliehanie sa ale o to, ze predstava samo kontroly je uplne mimo moznosti jednotlivca. To je to co som chcel povedat. Odhliadnuc od faktu ze kopec open source sw je vytvarana komercnymi spolocnostiami kde si dovolim pochybovat o tom kolko ludi by robilo ten isty job keby to nemali zaplatene alebo inde by dostali 2x viac. Takze aj altruisticke chovanie naraza na urcite mantinely. Cest vynimkam ktore nepodlahnu caru penazi:-)
    pavlix avatar 12.2.2015 21:13 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Já o voze a ty o koze. To vlákno je celé nejednoznačné. Já píšu v kontextu toho, že Petr reaguje na první jardíkovu větu, tu v kontextu toho, že reaguje na druhou. Myslím, že nemá smysl se v tom dál pitvat.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    16.2.2015 10:44 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Jakej je problem si ten ff opatchovat, a vyhodit social api, vyhodit talk, vyhodit ... jo aha, nebude ono lepsi aefektivnejsi proste ff nepouzivat, nebo si naisntalovat par let starou verzi, ktera proste funguje? Na vyvoj addonu se v poslednich par letech vysralo tisice lidi, protoze jim mozilla jen haze klacky pod nohy. Tohle je jen jeden z dalsich.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 12.2.2015 18:08 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    I tak se dá zabít jediná výhoda tohoto prohlížeče ...
    12.2.2015 18:25 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    To je "slobodny" software, ako sa patri... Dufam, ze IceWeasel bude mat tuto uzasnu vlastnost vypnutu.
    12.2.2015 18:38 Linus Thornvalds
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    OMG WTF?! A co třeba jeden z nejdůležitějších doplňků HTTPS Everywhere?!

    No už aby přišlo to vylepšený Epiphany...
    pavlix avatar 12.2.2015 18:52 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Když už jsme u toho, je k dispozici nějaký slušný browser, co v něm půjdou všechna možná multimedia, je plně open source, hezky integrovaný se zbytkem linuxového ekosystému, funguje v něm Kerberos a podobné ptákoviny, a nekompiluje se na relativně moderním laptopu hodinu?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    12.2.2015 19:25 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Nie. Jediny browser, ktory je poriadne integrovany s desktopom, je Konqueror.
    Rezza avatar 12.2.2015 19:26 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Ne? Minimalne na tech multimediich narazis na Flash a jeste hur - na Silverlight.
    pavlix avatar 12.2.2015 19:32 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Oběma se zdárně vyhýbám, ale potřeboval bych něco na Bluejeans, které chce svůj plugin a ještě flash, na to bohužel nemám ani moc hardware, když nepočítám starší osobní Lenovo, které má aspoň tu blbou díru na mikrofon.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Rezza avatar 12.2.2015 19:42 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    BJ delaji na WebRTC verzi, ale co vim, tak bojuji s nekompatibilitou prohlizecu...
    Hans1024 avatar 12.2.2015 19:31 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Prilis mnoho neznamych :-D Co ma byt ten "zbytek linuxoveho ekosystemu"? Jak se pozna, ze se neco integruje "hezky"? Ktera jsou "vsechna mozna multimedia"? A jak dlouho se ti kompiluje treba WebKit?
    Veni, vidi, copi
    12.2.2015 19:34 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Je v planu nejaky hromadny email uzivatelu Firefoxu vedeni proti tehle zmene? Docela bych to ocenil. Na Hacker News koukam ma tenhle blog post jen 20 hlasu, asi uz moc nadsencu ma Chrome na to, aby to bylo zajimave...
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    12.2.2015 19:38 tm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    To je zase kriku pre nic ... z toho announcementu:

    Installation of unsigned extensions will still be possible on Nightly and Developer Edition, as well as special, unbranded builds of Release and Beta that will be available mainly for developers testing their extensions.

    Si proste nainstalujete ten unbranded build alebo developer edition a je.
    12.2.2015 19:46 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Vsechno pujde obejit, dokud pouzivanost vsech Firefoxu neklesne pod 5% a nezacne byt jeste vic v poradku, ze Google pise stranky jen pro Chrome (Inbox).

    Hlavni potiz je v tom, ze Chrome je rychlejsi a ma opravdu dobry marketing. Co ma Mozilla? Svobodu a silnejsi rozsireni... a tohle rozhodnuti omezuje oboje.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    coder avatar 12.2.2015 20:17 coder | skóre: 4 | blog: lINUKS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu

    Co má Mozilla? Prohlížeč s Hello tlačítkem ale bez řádné implementace CSP, web components, MSE a pod. Nevidím důvod, proč by měl Google na Mozillu čekat. Zdroje Mozilla má, ale kraviny jsou pro ni důležitější, než výše jmenované fundamentální funkce.

    Ale je "cool" napsat, že zlý Google píše Inbox, nebo YouTube pouze pro Chrome.

    PS: Používám zásadně Firefox ;-)

    12.2.2015 20:37 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Si proste nainstalujete ten unbranded build alebo developer edition a je.
    Testovat potřebuju na tom, na čem to má běžet. Ne na nějakým nightly developer nesmyslu.
    coder avatar 12.2.2015 20:47 coder | skóre: 4 | blog: lINUKS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    unbranded build - víš, co to znamená?
    12.2.2015 21:09 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Takže aby mohol otestovať plugin na správnej verzii, bude si musieť najskôr skompilovať Firefox?
    coder avatar 12.2.2015 21:34 coder | skóre: 4 | blog: lINUKS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Ne. Mozilla bude nabízet ke stažení např. Firefox 38.1 a někde malým písmem bude možnost stažení prohlížeče např. "Geekfox" 38.1, který se bude od Firefoxu lišit pouze jiným názvem, ikonkou, a tím, že bude schopen načíst nepodepsané doplňky. Takže budeš moci testovat doplňky pro aktuální stabilní vydání FF, i pro jeho betu. Pro Dev Edition a Nightly to bude povolené nadále.
    13.2.2015 01:07 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Ano, to bude báječné. Na to jsem úplně nažhavenej, abych si instaloval takovou kravinu. Protože udělat např. volbu --allow-unsigned-addons by bylo moc logické.
    pavlix avatar 12.2.2015 21:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Nebylo by jednodušší to udělat konfigurovatelné, než dělat dva buildy?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Petr Tomášek avatar 13.2.2015 08:11 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Proč? Já chci používat tu versi FF, kterou má moje linuxové distro jako default. Proč bych se měl patlat s nějakýma nočníkovýma buildama?
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    13.2.2015 09:37 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Podla Mozilly mas pouzivat Windows...
    coder avatar 12.2.2015 19:58 coder | skóre: 4 | blog: lINUKS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Mozilla a Firefox mi poslední dobou silně připomíná Cannonical a Ubuntu. Nejsou schopni dotáhnout do funkčního stádia jeden produkt, či jeho funkci, ale každý měsíc od nich slyšíte, s čím novým/revolučním/úžasným/potřebným zase přišli.
    12.2.2015 20:30 mc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Doufám, že to nemyslí vážně. I v tom šíleném Androidu si mohu jedním klepnutím zapnout instalace z "Neznámé zdroje".

    Ztratí vývojáře. Občas totiž něco vznikne jen proto, že na začátku si někdo chtěl jen něco zkusit, pak to dal kamarádům a nakonec je z toho něco velkého. Ovšem pokud házím klacky pod nohy tak k tomu nedojde.

    Okleštění lidí v údajném zájmu bezpečnosti je vždy chybné. Lidé nesmí ztrácet možnost kontroly nad svými stroji. Nemám rád takové to "my se o Vás postaráme".

    A to jsem se dnes smál, jak někteří chudáci užívající chytré Samsung televize nemají raději před nimi nic vykládat (protože se vše posílá někam do éteru k zpracování) a nebo že přehrávání vlastních záznamů z dovolené mají přerušováno reklamami co se natahují z Internetu....
    coder avatar 12.2.2015 20:42 coder | skóre: 4 | blog: lINUKS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Jestli si někdo bude schopen uvědomit, že nemá kontrolu nad svým strojem (no uživatel Windows, OS X nebo Androidu to ale asi nebude), tak si bude schopen nainstalovat jiné sestavení Firefoxu. Tímto Mozilla očividně cílí na tzv. netechnické uživatele, kteří mají ve Windows profily prohlížeče prolezlé škodlivým softwarem.
    12.2.2015 21:13 L_l
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Jsem schopen si uvědomit, že nemám kontrolu nad svým strojem, ale nejsem schopen si nainstalovat jiné sestavení Firefoxu. Co s tím? Respektive pokud bude existovat doplněk, který podepsán nebude, a ani jiná alternativa tohoto doplňku k dispozici, potom mám stejně smůlu.
    Jendа avatar 12.2.2015 21:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Doufám, že to nemyslí vážně. I v tom šíleném Androidu si mohu jedním klepnutím zapnout instalace z "Neznámé zdroje".
    Ale roota na většině zařízení stejně nemáš… A v iOS nejde ani to.
    13.2.2015 00:18 mc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Ale mezi iOS a Firefox je obrovskej rozdíl - tedy dosud byl. iOS je naprosto nesvobodý a to dokonce tak, že mnoho svobodných aplikací se nemohlo dostat do toho jejich marketu.

    Pokud mi je svoboda putna, tak si pořídím iOS.

    Mne ovšem na svobodě a soukromí záleží a proto pro mne nepřipadá iOS v úvahu. V oblati prihlížečů pak nepřipadá v úvahu Chrome. Pokud Mozilla svůj postoj nepřehodnotí, budu muset hledat jinou alternativu.
    Petr Tomášek avatar 13.2.2015 08:12 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Doufám, že to nemyslí vážně. I v tom šíleném Androidu si mohu jedním klepnutím zapnout instalace z "Neznámé zdroje".

    Ztratí vývojáře. Občas totiž něco vznikne jen proto, že na začátku si někdo chtěl jen něco zkusit, pak to dal kamarádům a nakonec je z toho něco velkého. Ovšem pokud házím klacky pod nohy tak k tomu nedojde.

    Okleštění lidí v údajném zájmu bezpečnosti je vždy chybné. Lidé nesmí ztrácet možnost kontroly nad svými stroji. Nemám rád takové to "my se o Vás postaráme".
    Mluvíš mi z duše!
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    12.2.2015 20:35 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    vulgární

    Zobrazit komentář
    12.2.2015 20:40 anise
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    jen málokterý ajťák má přístup k píči
    pavlix avatar 12.2.2015 20:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    A jak se to teda tak rychle množí?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    12.2.2015 21:07 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Zjavne kdesi chyba spravny catch blok:-)
    pavlix avatar 12.2.2015 21:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    O chybějícím catch bloku bych mohl vyprávět.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    kyknos avatar 12.2.2015 21:13 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    obavam se, ze ajtaci se mnozi sirenim memu :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    coder avatar 12.2.2015 20:49 coder | skóre: 4 | blog: lINUKS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Proč? V čem tě to omezí? Stáhneš si od Mozilly balíček/instalátor s jiným názvem a ikonkou a nebo si nainstaluješ jiný balíček z repositáře své oblíbené distribuce. Kde je problém? Četl jsi ten blog vůbec?
    12.2.2015 22:09 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    To si môžeš dovoliť ty alebo ja. Ale nejde to povedať tisícke zákazníkov.
    pavlix avatar 12.2.2015 22:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Těm dáš přece plugin podepsaný.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    coder avatar 12.2.2015 22:22 coder | skóre: 4 | blog: lINUKS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    To jakože třeba bude vyvíjet pro nějakou firmu nějaký doplněk pro Firefox, kde v kódu může být nějaké citlivé know-how a on to pošle Mozille na kontrolu? Tohle nám Mozilla (zatím) ještě nevysvětlila.
    pavlix avatar 12.2.2015 22:31 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Třeba se Mozilla jen inspirovala u Microsoftu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.2.2015 00:40 mc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Nebude dlouho trvat a přijdou s Mozilla Secure Boot. Jen se obávám, že si nevšimli, že si nemohou dovolit takové šílenosti co Microsoft.
    Bystroushaak avatar 13.2.2015 03:08 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    No a nebo by mohli firefox integrovat do systemd.
    13.2.2015 09:39 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    To by do systemd museli integrovat aj Windows, kedze ich pouziva vacsina pouzivatelov Firefoxu.
    Bystroushaak avatar 13.2.2015 15:03 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Já bych se spíš přikláněl k integraci windows do systemd ;)
    coder avatar 12.2.2015 22:17 coder | skóre: 4 | blog: lINUKS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Ale jde. Prostě si stáhnou ze stránek Mozilly jinak pojmenovaný prohlížeč s jinou ikonkou (a ve stabilní verzi a s aktualizacemi, jako oficiální Firefox). A nebo jim takový build zkompiluješ a nabídneš ty, jestli je to pro tvé podnikání důležité.
    kyknos avatar 12.2.2015 22:20 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    pokud ma zakaznik pravo si na pocitaci instalovat

    pokud pouziva platformu, pro kterou mu prohlizec skutecne pripravis

    atd
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    16.2.2015 10:50 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Tvle takovy sracky co tu pises .. user si nic stahovat ani instalovat nebude. A vyvojar radsi napise neco pro IE, protoze v nem to bude chodit bez kecu.
    13.2.2015 00:33 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Proč? V čem tě to omezí? Stáhneš si od Mozilly balíček/instalátor s jiným názvem a ikonkou a nebo si nainstaluješ jiný balíček z repositáře své oblíbené distribuce. Kde je problém? Četl jsi ten blog vůbec?
    Tak zrovna v Archu - což imho není úplně okrajová distribuce - je v repo jen firefox. Jasněže v AURu jich bude XY, ale ručně to kontrolovat a pokaždé sestavovat není nic moc.
    13.2.2015 01:52 JoHnY3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Nesirte paniku pratele. Kdo potrebuje delat na add-onech nebo chce neco nepodepsaneho, tak proste stahne nebrandovanou nebo developer edici FF. Docela tehnle krok vitam, protoze uz jsem zachranoval dva chudaky co meli ve FF natazene vselijake nadhery. Tech kde pomuze jen zachrana nejnutnejsich dat a format celych Windows je asi tak stejne.

    --------

    Bezny uzivatel vubec nepostrehne ze ten youtube vypada nejak divne, nahore je sdofhsjdhgkjfhg.kjfghdkjfg.com a prohlizec krici jedno varovani za druhym. Vzdyt mu ten odkaz prisel mailem od nejlepsiho kamarada s predmetem "Super video, musite videt!!!" a odkaz v sobe mel napsano youtube.com. A kdyz na nej vyskoci nejaky dotaz a varovani? Pche, to skace kvuli aktualizaci flashe, javy, windows a antiviraku co pul hodiny. Ano! Chce provest zmeny na tomto pocitaci. Chce prece videt to super video, tak proc ten blbej pocitac porad necim prudi! Proc to ty idioti nedelaj pro normalni lidi!

    {o chvili pozdeji zbela obrazovka a objevi se napis:}

    Police Chezke Repibliky zjistil, źe pouźiváte nelegální verzi operaćní systému Okna. Pokud nechcete být uvéznén prosíme uhra´d 4500CZK na ucet ....
    Jendа avatar 13.2.2015 02:27 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Docela tehnle krok vitam, protoze uz jsem zachranoval dva chudaky co meli ve FF natazene vselijake nadhery.
    A pomůže to? Cožpak malware, nedej bože pokud uživatel ještě pracuje pod administrátorem, nemá dostatek možností jak to obejít?
    Bedňa avatar 13.2.2015 10:33 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Administrátor je k hovnu keď to nebude podpísané tak to Firefox nenainštaľuje, kurwa chlapy čítajte o čom táto správička vlastne je.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Jendа avatar 13.2.2015 15:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Nějaká kontrola ve Firefoxu je k hovnu když administrátor přepíše tu binárku. Kurwa Bedňo přemýšlej taky trochu tou koulí na krku.
    pavlix avatar 13.2.2015 15:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    +1
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 13.2.2015 18:07 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Téma je inštalovanie podpísaných doplnkov, takže ako mi nepodpísaný doplnok pod administrátorom prepíše tú binárku?

    Téma nieje mám trojana ktorý poslúcha niekoho na druhom konci kábla a všetky bezpečnostné prvky sú mi k hovnu.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 13.2.2015 18:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Psal jsi, že je ti administrátor k hovnu (tedy že administrátor nemůže porušit ochranu, o které se zde mluví). Jenda to triviálně vyvrátil. Teď zase otáčíš kurz.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 13.2.2015 18:39 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Takže odstránim si ako administrátor potrebu podpisovania doplnkov a čudujem sa že mi nainštalovalo nepodpísané doplnky, tu som sa fakt stratil.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 13.2.2015 19:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Obávám se, že jsi se v tomhle vlákně ztratil dřív, než jsi začal odpovídat. Jenda se zeptal dobře a taky dostal dobrou odpověď, když se podíváš, a i na ni dobře reagoval. Otázka se netočí kolem toho, jestli je administrátor k hovnu, ale jestli bude počítač nakažen přes Firefox a jestli to bude instalací SPI nebo třeba EXE a jak mo Firefox a potažmo zbytek systému uživateli ulehčuje nákazu způsobit.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 13.2.2015 21:38 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    V tejto téme sa pletie veľa vecí a to užívateľ, adminstrátor zavírovaný komp a stupeň bezpečnosti ktorý užívateľ/administrátor opomenul.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 14.2.2015 20:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    To souhlasím.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    16.2.2015 10:54 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Tvle ty mas fakt na krku leda dekl od popelnice ...

    Ty imbecilove z mozilly tvrdej, ze tim zabranej instalaci sracek do ff, ale zabranej leda hownu, protoze ty srajdy se instalujou tak, ze se spusti nejaka binarka. A jestli si nekdo pusti binarku velkou 5 nebo 15MB je uplne jedno, proste kdyz mu budu chtit nakou sracku nainstalovat, jakl mu k tomu klidne pribalim i celej prohlizec.
    13.2.2015 10:52 JoHnY3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Pomuze, protoze to zavira instalaci addonu jako vstupni bod nakazy. FF proste odmitne instalaci a spusteni XPI filu, tim pokus o nakazeni browseru a PC konci. Ochrana bude fungovat i na breberky natazene jinou cestou, protoze odmitnuti XPI bude porad fungovat. Vyjimka je ziskani administratorskych prav skodlivym kodem. Pak uz je to vsechno jedno, protoze v tu chvili ma utocnik skoro kompleni kontrolu na PC.
    Jendа avatar 13.2.2015 15:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Tak holt místo XPI budou distribuovat EXE. Počet kliků na spuštění EXE je zhruba stejný jako počet kliků na nainstalování addonu.
    13.2.2015 17:04 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Firefox dost vehementně odmítá instalovat XPI z nedůvěryhodných zdrojů už asi 30 let...
    kyknos avatar 13.2.2015 22:53 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    ty vole pred triceti lety se "webove stranky" psaly na psacim stroji pres kopirak :D
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    16.2.2015 10:56 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Tak nejak, a kdyz ho nainstalovat chces, tak mas jen dve moznosti, bud zdroj rucne pridat mezi duveryhodny, nebo balicek ulozit lokalne a nainstalovat az potom. Ani jedno z toho neudelas omylem. A BFu enco takovho nezvladne vubec. Zato spustit binarku zvladne kazdej.
    13.2.2015 17:51 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    To je nějaká Hospoda na mýtince nebo co? Snad s každou verzí tam zanesou nějakou novou ptákovinu (stačí se podívat, o kolik voleb se rozrostla konfigurace rozšíření Classic Theme Restorer za těch pár měsíců, co existuje), ale ti lidé to pořád používají, tak je potřeba přitvrdit. :-(
    13.2.2015 20:05 victor8 | skóre: 24 | blog: blog | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu

    Hlavne by ma zaujimalo, ako bude riesena korporatna podpora...

    Ked konecne zacina byt ratane s firefoxom aj u korporatnych prostredi, Mozilla musi vymysliet nejaku cypovinu ktorou tym, ktori sa snazia z monopolu s nazvom IE ujst uberie argumenty do diskusie, preco IE nie...

    1. Zakazme instalovat privatne doplnky z nam doveryhodneho https zdroja, lebo http je predsa bezpecnejsie (skuste to vysvetlit securitakom).
      Je jedno ze pouzivate vlastnu internu certifikacnu autoritu, ktorej CA mate naimportovany. Mozille to nestaci, stranka musi mat certifikat vystaveny "tou spravnou" CA!
      Podari sa? (ci uz tym, ze pretlacite instalaciu cez http, alebo si vymyslite domenove meno mimo privatnej TLD, ktory vam niekto aj bude ochotny podpisat?)
    2. Vysvetlite im, ze odteraz sa nebude instalovat oficialny, Mozillou podpisany LTS build, ale nejaky pochybny nightly release s nulovym release planom. (sak nech vsetky anti-malwary kricia, ze mame na zopar tisich workstationoch nainstalovany firefox.exe, ktoreho hash ale vobec nesedi s tym v ich daabaze...)
      Alebo, vytvetlite pravnemu (v kombinacii so security), ze planujete pustit do sveta kod, ktory pouzivate interne, aby vam ho Mozilla mohla podpisat...

    Vysledok?

    Papa FF, vitaj IE! Teba lubime, lebo ty nam narozdiel of FF dovolis si ta cez domenu nacustomizovat ako len chceme, a nehadzes nam polena pod nohy... A admin (a pouzivatel) len place...

    13.2.2015 20:22 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu

    Hlavne by ma zaujimalo, ako bude riesena korporatna podpora...

    Samozřejmě nijak. FF je ve firmách zcela nepoužitelný. GPO nebo jakákoliv centrální správa neexistuje.
    13.2.2015 20:44 victor8 | skóre: 24 | blog: blog | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu

    Castokrat je dokonca potrebny, kvoli roznym "udelatkam" od vendorov (rozne hw konzoly, appliances, ...), idealne rozneho datumu vyroby, od relativne modernych az po 15rocne vykopavky.

    Len kvoli nim mam u seba na workstatione 3 rozne verzie firefoxu, kedze kazde udelatko je samozrejme kompatibilne len z browsermi (a castokrat aj Javami)  len urciteho veku.

    IE nepomoze, tazko donutim spravcov domeny aby mi nainstalovali IE 6, 8 a 10 naraz :)

    (nahradu centralnej spravy som doteraz riesil prave pomocou doplnku, ktorym som zatial dokazal nastavit vsetko potrebne).

    13.2.2015 20:23 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Vysvetlite im, ze odteraz sa nebude instalovat oficialny, Mozillou podpisany LTS build

    Skutečně ho v těchto prostředích používají? Nebude to spíš standardní balíček příslušné distribuce?

    13.2.2015 20:46 victor8 | skóre: 24 | blog: blog | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Linuxovu workstation bohuzial nemam, tam by som samozrejme predpokladal standardny distribucny balicek. Vo Win prostredi je samozrejme rozumne deployovat "oficialnu" binarku, podpisanu Mozillou.
    16.2.2015 12:57 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Deployovat to nějak rozumně je pod Windows práce úplně na <|>, protože matláci z Mozilly jaksi neprodukují MSI balíčky.
    17.2.2015 08:13 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    To je jeste ten nejmensi problem, daleko vetsi je, ze se to neda nijak centralne konfigurovat. A by default to ani neumi prevzit z widli autentifikaci ... na coz se teda da doinstalovat plugin. Ale je opravdu uzasny to instalovat kazdymu userovi zvlast.
    Václav 17.2.2015 08:49 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Nebo si sestavit MSI sám, že ano :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    17.2.2015 09:32 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Tím, že si sestavím MSI sám, si ohledně centrální konfigurace přes GPO nijak nepomůžu. Stále budu mít velký lejno. No, hlavně že tam je podpora Oculus Rift.
    16.2.2015 14:50 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    Aha, jasně. Pokud je řeč o Windows, tak tam je to samozřejmě něco jiného.
    16.2.2015 11:02 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla bude podepisovat rozšíření Firefoxu
    A nebude se ve firemnim prostredi mluvit prevazne o widlich?

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.