abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:22 | Nová verze

    Po půl roce vývoje od vydání verze 49 bylo vydáno GNOME 50 s kódovým názvem Tokyo (Mastodon). Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 17:22 | Nová verze

    Článek na stránkách Fedora Magazinu informuje o vydání Fedora Asahi Remixu 43, tj. linuxové distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 43.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program konference Installfest 2026. Konference proběhne o víkendu 28. a 29. března v Praze na Karlově náměstí 13. Vstup zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 03:55 | Nová verze

    Byla vydána Java 26 / JDK 26. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 10. Odstraněno bylo Applet API.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    17.3. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 260 správce systému a služeb systemd (Wikipedie, GitHub). Odstraněna byla podpora skriptů System V. Aktualizovány byly závislosti. Minimální verze Linuxu z 5.4 na 5.10, OpenSSL z 1.1.0 na 3.0.0, Pythonu z 3.7.0 na 3.9.0…

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    17.3. 18:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.1 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.3. 04:55 | Nová verze

    Bylo oznámeno vydání nové verze 8.1 "Hoare" kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Doprovodný příspěvek na blogu Khronosu rozebírá kódování a dekódování videa pomocí Vulkan Compute Shaders v FFmpeg.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    17.3. 04:33 | Zajímavý projekt

    Byl představen open-source a open-hardware prototyp nízkonákladového raketometu kategorie MANPADS, který byl sestaven z běžně dostupné elektroniky a komponent vytištěných na 3D tiskárně. Raketa využívá skládací stabilizační křidélka a canardovou stabilizaci aktivně řízenou palubním letovým počítačem ESP32, vybaveným inerciální měřicí jednotkou MPU6050 (gyroskop a akcelerometr). Přenosné odpalovací zařízení obsahuje GPS,

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 46
    16.3. 14:22 | IT novinky

    Vědci z univerzity La Sapienza v Římě vyvinuli systém, který dokáže identifikovat jednotlivce pouze na základě toho, jak narušují signály Wi-Fi. Autoři tuto novou technologii nazvali WhoFi. Na rozdíl od tradičních biometrických systémů, jako jsou skenery otisků prstů a rozpoznávání obličeje, nevyžaduje tato metoda přímý fyzický kontakt ani vizuální vstupy. WhoFi může také sledovat jednotlivce na větší ploše než kamera s pevnou polohou; stačí, je-li k dispozici Wi-Fi síť.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    16.3. 04:22 | Nová verze

    SuperTux (Wikipedie), tj. klasická 2D plošinovka inspirovaná sérií Super Mario, byl vydán v nové verzi 0.7.0. Videoukázka na YouTube. Hrát lze i ve webovém prohlížeči.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (1%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1107 hlasů
     Komentářů: 27, poslední 17.3. 19:26
    Rozcestník

    API pro vyčítání faktur

    Český AI startup Rossum.ai, který má kořeny v české open source komunitě, otevřel veřejnou verzi svého HTTP API pro univerzální vyčítání údajů z faktur. V omezeném objemu je vyčítání faktur pro všechny zdarma, dokumentace je k dispozici na Apiary.

    7.5.2018 11:11 | pasky | Zajímavý software


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Ilfirin avatar 7.5.2018 11:24 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    Dnes jsem se asi špatně vyspal. Takže z původního udělali placenou službu, která je trochu zdarma, ale všechny své faktury, ala firemní tajemství, posíláte třetí straně? Abych citoval Krytona, jsem tu snad jediný, komu tohle všechno připadá tak trochu nevkusné?
    xkucf03 avatar 7.5.2018 11:41 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur

    Nejkomičtější na tom je, že dodavatel často pošle do jednoho cloudu strojově čitelná data, aby mu to z nich vyrobilo fakturu v PDF. A jeho zákazník pak toto PDF1 pošle do jiného cloudu, aby mu to z něj vyrobilo strojově čitelná data. To je panečku pokrok a smysluplné využití moderních technologií!

    [1] Další úroveň je vložit do toho ještě tiskárnu a skener.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Acci avatar 7.5.2018 11:46 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    A přitom stačí používat existující standardy: https://cs.wikipedia.org/wiki/ISDOC
    7.5.2018 12:00 SazeVaclav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    kdyz uz, tak

    https://en.wikipedia.org/wiki/EDIFACT
    Bystroushaak avatar 7.5.2018 18:19 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    UNA:+.? '
    UNB+IATB:1+6XPPC:ZZ+LHPPC:ZZ+940101:0950+1'
    UNH+1+PAORES:93:1:IA'
    MSG+1:45'
    IFT+3+XYZCOMPANY AVAILABILITY'
    ERC+A7V:1:AMD'
    IFT+3+NO MORE FLIGHTS'
    ODI'
    TVL+240493:1000::1220+FRA+JFK+DL+400+C'
    PDI++C:3+Y::3+F::1'
    APD+74C:0:::6++++++6X'
    TVL+240493:1740::2030+JFK+MIA+DL+081+C'
    PDI++C:4'
    APD+EM2:0:1630::6+++++++DA'
    UNT+13+1'
    UNZ+1+1'
    To vzniklo někde na sálových počítačích, ne?
    xkucf03 avatar 7.5.2018 18:24 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur

    Existuje i XML varianta nebo pak ten ISDOC. Nicméně pointa je v tom, že je to nějak definovaný formát, jsou pro něj napsané knihovny a stačí je použít. Zrovna ten ISDOC podporují snad všechny účetní programy, které se tu používají.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    7.5.2018 23:24 bernard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    ano, edifact je z dob salovych pocitacov, stale hojne pouzivany vo svete transakcneho spracovania dat uz aj nielen na salovych pocitacoch
    7.5.2018 16:16 pasky | skóre: 5 | blog: pasky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    Samozřejmě, že v ideálním světě by to vypadalo tak, že počítače si vyměňují mezi sebou strojově čitelná data, a lidé celý proces sledují jen z co největšího povzdálí. Proti tomu jdou dvě pozorování:

    - strojově čitelné formáty popisující reálný svět (dostatečně univerzálně a přesně) je těžké vymyslet a hlavně pořád dokola v různých softwarech implementovat. Ano, máme EDI, UBL, ISDOC, ... a to už desítky let, ale přesto si stále vyměňujeme PDFka. Je potřeba přemluvit mnoho článků v hodně konzervativním procesu, a změna většina článkům řetězce nepřinese moc výhod. Pokud už se EDI používá, není bez zajímavosti, že přesný formát určuje odběratel (a diktují si to ti největší odběratelé), ne vydavatel faktury.

    - lidé v tom procesu stále jsou kvůli všemožným výjimkám, okrajovým případům a pokročilejším úlohám (třeba zaúčtovávání). A pokud tam jsou, potřebují na data vidět a zároveň vidět i to, co stroj nepotřebuje (třeba různé popisky, poznámky, telefonní čísla, ...).

    V Rossumu vlastně budeme rádi, když právě pomůžeme tomu, aby si lidé faktury vyměňovali pohodlněji a smysluplněji. (A až nás ve fakturách nebude potřeba, chceme my už dávno vyčítat spoustu jiných dokumentů technologií, kterou teď na fakturách ladíme.)
    xkucf03 avatar 7.5.2018 18:37 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur

    Chápu ten byznys model (už před lety jsem viděl průzkumy, kolik peněz velké firmy vyhazují za přepisování faktur) a možná je to i lepší než aby spousta lidí seděla u počítače a opisovala čísla z obrázku do formuláře… ale stejně je mi trochu smutno z toho, k čemu se potenciál technologií používá. Když se to to člověk podívá trochu s odstupem třeba jako nějaký mimozemšťan, tak z toho lidstvo vychází opravdu hloupě – část lidí generuje problém a část lidí se ho pokouší řešit – vyplýtvají na to obrovské množství prostředků, místo aby se dohodli. A jak jsem psal ve vedlejší diskusi, mám trochu obavu, aby technologie tohoto typu nezafixovala současný špatný stav a neudělal z něj normu (protože lepší a čistější řešení nebude už tak akutně potřeba). Tak snad to bude aspoň k něčemu a časem najdete smysluplnější využití pro to, co se naučíte na fakturách.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 7.5.2018 22:35 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    Ano, máme EDI, UBL, ISDOC, ... a to už desítky let, ale přesto si stále vyměňujeme PDFka. Je potřeba přemluvit mnoho článků v hodně konzervativním procesu, a změna většina článkům řetězce nepřinese moc výhod.
    Chápu, že je složité, přehodit se z „defaultně lidsky čitelného“ PDFka na nějaký úplně jiný formát. Fascinuje mě ale, že lidstvo nedokáže dát do rohu toho PDFka malý QR code. Faktura by vypadala a šla zpracovávat (člověkem) pořád stejně, ale současně by to šlo strojově.
    Bystroushaak avatar 8.5.2018 01:22 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    Fakturoid co používám já to tak umí. Ale chápu, že různé jiné instituce mají větší setrvačnost. Ale zase s nástupem mobilních plateb je to čím dál častější.
    8.5.2018 01:39 pasky | skóre: 5 | blog: pasky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    Neveril bys, co vsechno chteji ruzni uzivatele z faktur vycitat. :) Ten QR kod by byl pekne velky. Dalsi zadrhel, ktery komplikuje spoustu "strojove citelnych" dat na fakturach, je adversarialni dodavatel, ktery vygeneruje fakturu, kde bude neco jineho v QR kodu nez lidsky citelne.
    Jendа avatar 9.5.2018 02:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    Dalsi zadrhel, ktery komplikuje spoustu "strojove citelnych" dat na fakturach, je adversarialni dodavatel, ktery vygeneruje fakturu, kde bude neco jineho v QR kodu nez lidsky citelne.
    No, ne, že by zrovna dnes používané neuronky byly nějak odolné třeba proti adversariálním pixelům ;)
    Grunt avatar 8.5.2018 09:23 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    Valná většina faktur ho tam ale má (a malý teda rozhodně není). Akorát zkus účetní vysvětlit co to je. By pak chudina neměla absolutně co na práci ;-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 8.5.2018 12:38 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    Já teda když takovou fakturu vidím, tak je to spíš rarita.
    Grunt avatar 8.5.2018 12:44 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    Máš špatné faktury. Jestli chceš, zašlu ti lepší i s fakturačníma údajema a fiktivním zbožím ;)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    8.5.2018 22:30 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    Jenže ten QR kód obsahuje platební, nikoli účetní informace.
    6.3.2019 21:12 Lukym
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    A umí to z PDF ten ISDOC vygenerovat? Rázem by byla podpora pro téměř všechny účetní systémy v ČR.
    Jendа avatar 7.5.2018 11:45 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    Ono to někdy bylo zdarma a na vlastní infrastruktuře?
    7.5.2018 12:23 SazeVaclav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    koukam , ze sidli kousek od SUSE. Potichu , pomalu nam tady v Praze vznika Karlin valley.
    7.5.2018 17:57 Master of Puppets
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    A co je tazke na tom spravit z PDFka TXT a ten skrz bash "nacitat" ?
    Bystroushaak avatar 7.5.2018 18:24 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    1. Ne každé PDF má textovou vrstvu. Řekl bych, že jich dokonce bude minimum.
    2. Když už ty data grepneš, tak taky potřebuješ chápat jejich význam. Protože každá faktura vypadá jinak, má jinde uvedené číslo účtu, variabilní symboly a tak podobně, tak pokud to chceš řešit obecně, narazíš rychle na problém přiřazení jednoznačného významu. Je 121655448894 kus čísla účtu, nebo variabilní symbol? Nebo číslo zakázky?
    Jendа avatar 7.5.2018 18:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    Protože to není takhle jednoduché? Tak například tady mám fakturu, u které pdftotext vyrobí nějaké nesmysly, a výstup OCR hlavičky je tento:
    Variabilní symbol (uvádějte při platbě): 2111800075
    Konst.symbol: | 308 Stranač. 1
    
    Faktura - daňový doklad č.: FVCN-75/2018
    
    Dodavatel: Odběratel: Zákaznické číslo: Brmlab z.s.
    CM PROPERTY, s.r.o.
    
    K Žižkovu 282/9
    19000 Praha 9 Brmlab z.s.
    
    IČ: 05778042 Bubenská 1477/1
    
    DIČ: CZ05778042 170 00 Praha 7
    
    Česká republika
    
     
    
    Doprava:
    
    Úhrada: © Na bankovní účet x
    
    Banka: Česká Spořitelna a.s. IČ: 22860657
    
    Číslo účtu: 500026012/0800 Datum vystavení dokladu: 9.4.2018 Datum splatnosti:
    IBAN: © CZ4308000000000500026012 Datum zdanitelného plnění: 25.3.2018
    
    SWIFT: GIBACZPX Místo plnění: CZ 29.4.201 8
    Předmět zdanitelného plnění Množství /j. © rozk koz DH a vš Cena U
    
    Bez koukání do rejstříku a bez googlení z toho demangluj, kdo kde sídlí a jaké má IČ.
    Jendа avatar 7.5.2018 18:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    A ještě koukám že ani očima z toho nedokážu tipnout, které je Datum splatnosti a které Datum zdanitelného plnění.
    7.5.2018 19:02 SazeVaclav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    no a to je presne co pise nahore Franta. Rossumi ted nauci nejaky AI system za pomoci milionu faktur kde se tak obvykle takove udaje nachazi, kde se v okoli 'nejakeho' stringu, ktery vypada jako datum nachazi text jak 'splatnost' a dalsi silenosti.

    Ale jak pise pasky, oni se vlastne chteji ucit, jak se ta neuronova sit uci.
    Jendа avatar 7.5.2018 18:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    Jinak jsem přesvědčen, že když dodáš svoje řešení, Rossum ho rád otestuje na své testovací množině, a pokud bude mít vyšší úspěšnost/nižší nároky než to jejich, tak tě opravdu bohatě odmění.
    8.5.2018 13:03 borgcube | blog: nexus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    staci do PDF ulozit metadata( napr. zugferd) a PDF bude aj strojovo spracovatelne.
    Jendа avatar 8.5.2018 13:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    To snad všichni víme. Jak to souvisí s tématem zprávičky nebo komentáře, na který reaguješ?
    8.5.2018 13:16 borgcube | blog: nexus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    zdalo sa, ze vsetci to nevedia. ci zastupujes vsetkych?
    Jendа avatar 8.5.2018 13:22 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    Kdo to tady nevěděl?
    8.5.2018 15:53 borgcube | blog: nexus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    ty povedz, ty vies vsetko.
    9.5.2018 00:22 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    Vy tvrdíte "zdalo sa, ze vsetci to nevedia" - pokud něco tvrdíte, je na vás to doložit. A nebo se přiznat, že jste se spletl.
    Quando omni flunkus moritati
    9.5.2018 15:23 Jenda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: API pro vyčítání faktur
    diky za ten hint - zugferd

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.