Konference Prague PostgreSQL Developer Day 2026 (P2D2) se koná 27. a 28. ledna 2026. Konference je zaměřena na témata zajímavá pro uživatele a vývojáře. Příjem přednášek a workshopů je otevřen do 14. listopadu. Vítáme témata související s PostgreSQL či s databázemi obecně, a mohou být v češtině či angličtině.
Byl vydán Devuan 6 Excalibur. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Kódové jméno Excalibur bylo vybráno podle planetky 9499 Excalibur. Devuan (Wikipedie) je fork Debianu bez systemd. Devuan 6 Excalibur vychází z Debianu 13 Trixie. Devuan 7 ponese kódové jméno Freia.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu poprvé překročil 3 %, aktuálně 3,05 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 27,18 %. Procesor AMD používá 67,10 % hráčů na Linuxu.
Joel Severin v diskusním listu LKML představil svůj projekt linuxového jádra ve WebAssembly (Wasm). Linux tak "nativně" běží ve webovém prohlížeči. Potřebné skripty pro převod jsou k dispozici na GitHubu.
Byla vydána nová verze 25.10.31 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
O víkendu probíhá konference OpenAlt 2025 (Stream). Na programu je spousta zajímavých přednášek. Pokud jste v Brně, stavte se. Vstup zdarma.
Josef Průša představil novou velkoformátovou uzavřenou CoreXY 3D tiskárnu Prusa CORE One L a nový open source standard chytrých cívek OpenPrintTag i s novou přepracovanou špulkou.
Na GOG.com běží Autumn Sale. Při té příležitosti je zdarma hororová počítačová hra STASIS (ProtonDB: Platinum).
Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Apple začal v aplikaci iPhoto používat mapových podkladů OpenStreetMap. Aplikace donedávna používala Google Maps, avšak s novou verzí Apple přesedlal na vlastní mapy založené na OpenStreetMaps z roku 2010. Apple tak ale učinil možná nevědomky během některé z akvizic jiných společností. Nové mapy totiž postrádají zásluhy vývojářům OSM, které vyžaduje jejich licence.
Tiskni
Sdílej:
Pokiaľ katastrálne mapy nestačia (to tam máte čo za bordel?) a pokiaľ nemáš GPS, tak potom satelitné snímky z Bingu alebo OrbView-3 (len tam by sa asi hodila nejaká WMS služba, viem, že ľudia okolo freemap.sk urobili pre Slovensko, či je niečo také pre ČR, netuším).
A nakoniec, môžeš skúsiť pozrieť GPS záznamy, ktoré nahrali do OSM ostatní. Ja používam JOSM a tam si pri sťahovaní oblasti na editovanie môžem zaškrtnúť stiahnutie cudzích GPS záznamov ako podklad.
Ja mam na svedomi cca 1.6 % republiky. :) Viz aktivita uzivatelu v CR.ano a kvalita? ... nic proti, ale dost mě sere, pokud má nějakej uživatel šáhnuto prakticky na každej bod v oblasti, kde si zrovna hraju, a přitom jsou tam zjevný blbosti
A taky na Google Maps úplně chybí potoky, rybníky, pěšina/cesta z Louček do Rohlin, atd.jistě, zato OSM je lepší, tam rybník nechybí ale naopak přebejvá - nebo že by tam opravdu byl, ale byl schovanej pod trávou a rohem baráku?
Android + OsmAnd -> ještě jsem se nikde neztratil 
Vidim ze je tu dost expertov na editovanie map pomocou JOSM,ehm, a jak ten dotaz souvisí s konkrétním editorem?
name - www.test.commno, nemělo by to být spíš
website=http://www.test.com/?
tak ako to mam dat na celu budovu alebo len na roh budovy? Ono sa mi napr. tam zobrazi len nazov ale cislo uz nie(ak to vsetko dam na komplet budovu) preto sa pytam ci to nie je lepsie dat cislo domu na niektory roh.pokud vím (...) konvence, a z toho plynoucí defaulty při renderování, je taková, že adresa se dává na bod, ne na celou budovu, přestože pravidla umožňují oboje - ovšem podíváš-li se na taginfo, vidíš, že využití na body tvoří skoro 90% všech použití optimální je dát tyto atributy přímo na vchod (
building=entrance), ke kterému číslo popisné patří
pokud pozice vchodu není jasná, nebo se to z nějakých důvodů nehodí, pak by adresní bod měl být plusmínus ve středu budovy - roh typicky není příliš vhodný (osobně s tím tedy nesouhlasím, pokud nelze mít adresu konkrétně na vchodu, pak by to mělo být vlastností budovy, a ne jako samostatný bod, renderer by si s tím měl poradit, ale občas je lepší pragmaticky z ideálů ustoupit ...)
naopak různé amenity/shop by mělo být spíše na plochu, kterou zabírá, nežli na bod (u čehož rendering na area funguje, teď jsem se podíval na jednu biergarten, která má atributy právě na čtverci ji vymezujícím, a nikoli na bodě, a renderuje se tam značka a název normálně)
a dalsia vec ako robite ak dve budovy maju rovnaky nazov aj adresu? 1.obom zadate dupliticne info, alebo ich spojite do jedneho celku ?IMHO spojit
mno, nemělo by to být spíš website=http://www.test.com/?
no niekedy je lepsie to dat hned ako url kedze ten obchod je eshop a tak je i znamejsi, nazov nemusi nikomu nic vraviet.
inak dik za rady budem davat cisla domov na vchod, doteraz som to robil na budovy, skoda.
Ad budova - pokud jsou to samostatne budovy (i propojene) tak spis nespojovat, ale adresu dat jednoduse na jednu z nich. Dost pochybuju ze by obe budovy na sobe mely cedule. Proc nespojovat - protoze bodovy muzou byt ruzne vysoke + OSM umoznuje uz dnes 3D zobrazeni a na to je treba dalsich tagu, ktere budou predpokladam pro kazdou budovu jine.hm, asi si nerozumíme, co znamená "spojit" ... ta výška se přeci dá udělat různá u jednotlivých částí, ne?