Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).
V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).
Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.
Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.
Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevili v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.
Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 3.0.4 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.
Byla vydána nová stabilní verze 7.4 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 136. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Australským parlamentem prošel zákaz sociálních sítí pro děti do 16 let [𝕏, APNews].
Tiskni
Sdílej:
The Problem-Reaction-Solution theory, often intertwined with the Hegelian Dialectic, is a framework frequently used to scrutinize major global events and policies. This analytical lens suggests that powerful groups or entities engineer a problem, anticipating a public reaction that allows them to offer a pre-planned solution. While ostensibly solving the issue, these solutions often serve hidden interests, whether they be financial gains, increased power, or expanded control.https://colindixon.substack.com/p/the-problem-reaction-solution-paradigm
The general rule is that there is a profit in confusion; the more confusion, the more profit. Therefore, the best approach is to create problems and then offer solutions.https://lawfulpath.com/ref/sw4qw/index.shtml
Nicméně tohle mají řešit rodiče, ne stát.
Rodiče mají poškozený mozek, pročež to nevyřeší.
Říkám to celou dobu. A teď už na to začínají pomalu přicházet i experti z USA. Viz např.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/audio-podcast-5-59-expert-nenavist-na-sitich-vidaji-ceske-deti-casteji-nez-ve-vetsine-evropy-231492
Americký federální úřad pro veřejné zdraví vydal minulý týden důrazné varování před negativním vlivem sociálních médií na duševní zdraví děti a dospívajících. „Ta zpráva říká, že sociální média mají pro děti a adolescenty i pozitiva. Daleko šířeji se ale věnuje jejich potenciálním rizikům a možným negativním dopadům,“
As more and more transactions become digital in nature and are built around a single global identification standard, supported by Microsoft, the question of who will govern this evolving global community and economy becomes relevant. Especially since non-participants in this system would be unable to buy or sell goods or services.https://unlimitedhangout.com/2023/10/investigative-reports/sdg16-part-2-enforcing-digital-identity/