abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:44 | Bezpečnostní upozornění

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) upozorňuje na sérii kritických zranitelností v Cisco Adaptive Security Appliance (ASA) a Firepower Threat Defense (FTD) a Cisco IOS, CVE-2025-20333, CVE-2025-20363 a CVE-2025-20362. Zneužití těchto zranitelností může umožnit vzdálenému neautentizovanému útočníkovi spustit libovolný kód (RCE). Společnost Cisco uvedla, že si je vědoma aktivního zneužívání těchto zranitelností.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 12:11 | IT novinky

    Ochrana uživatelů a zároveň příznivé podmínky pro rozvoj umělé inteligence (AI). Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) připravilo minimalistický návrh implementace evropského nařízení o umělé inteligenci, tzv. AI aktu. Český zákon zajišťuje ochranu občanům a bezpečné používání AI, ale zároveň vytváří pro-inovační prostředí, ve kterém se může AI naplno rozvíjet, firmy mohou využít jeho potenciál a nebudou zatíženy zbytečnou administrativou. Návrh je nyní v meziresortním připomínkovém řízení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 05:11 | Komunita

    Dle plánu Linus Torvalds odstranil souborový systém bcachefs z mainline Linuxu. Tvůrce bcachefs Kent Overstreet na Patreonu informuje, že bcachefs je nově distribuován jako DKMS modul.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:44 | IT novinky

    PIF, Silver Lake a Affinity Partners kupují videoherní společnost Electronic Arts (EA) za 55 miliard dolarů (1,14 bilionu korun).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:33 | Pozvánky

    Konference LinuxDays 2025 proběhne již tento víkend 4. a 5. října v Praze v areálu ČVUT v Dejvicích na FIT. Konference znamená desítky přednášek a workshopů, zástup zajímavých osobností, místo pro setkání, spoustu nových nápadů a informací a stánky řady různých projektů: Fedora, openSUSE, vpsFree.cz, Mozilla, MacGyver - bastlíři SH, OpenAlt a mnoho dalších. Účast na konferenci je zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | Zajímavý článek

    Před měsícem Google oznámil, že bude vyžadovat ověření identity vývojářů aplikací pro Android. Dnes se k této změně vyjádřil F-Droid, tj. instalovatelný katalog svobodných a open source aplikací pro platformu Android. Změna ohrožuje F-Droid a další otevřené platformy pro distribuci aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 00:22 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.16 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.17. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna a Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:11 | Pozvánky

    The Catch 2025, oblíbená podzimní CTF (Capture the Flag) soutěž, začne v pondělí 6. října přesně ve 12:00. Letošní ročník s podtitulem TCC Power Grid prověří znalosti hráček a hráčů na scénářích spojených s elektrickou rozvodnou sítí. Kromě hlavních výher čekají na soutěžící ceny až do 50. místa a také speciální bonusy za nejrychlejší řešení či kvalitní write-upy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.9. 17:22 | Nová verze

    Společnost System76 vydala beta verzi Pop!_OS 24.04 LTS s novým desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    26.9. 16:22 | Komunita

    Komunitní Wikikonference 2025 aneb setkání s tvůrci české Wikipedie plné přednášek, diskuzí a novinek ze světa Wikimedia, proběhne v sobotu 8. listopadu 2025 v Didaktikonu Kampusu Hybernská v Praze. Hlavním tématem letošního setkání je otázka, která hýbe nejen komunitou, ale i širší společností: „Je Wikipedie jenom pro boomery?“

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (39%)
     (50%)
     (12%)
     (14%)
     (17%)
     (14%)
     (19%)
     (14%)
     (14%)
    Celkem 139 hlasů
     Komentářů: 9, poslední 24.9. 17:28
    Rozcestník

    BirdFont

    Libre Graphics World informuje o aplikaci BirdFont, jež slouží k tvorbě fontů, které je možné exportovat ve formátech TTF, EOT a SVG. Program je dostupný pod licencí GNU/GPL a je navíc multiplatformní, neboť kromě Linuxu podporuje i Windows, Mac či OpenBSD.

    19.9.2014 16:01 | xkomczax | Zajímavý software


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    19.9.2014 17:10 Žirafa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    Tak a teď se přiznejte, kdo kdy vyráběl vlastní font (font family), jak moc úmorné to je a v čem to bylo.

    Dle mě existuje takové množství fontů (a všechny jsou skoro stejné), že jediné co u nich řeším je podpora speciálních znaků a to, zda jsou bezpatkové nebo s.

    Za mě je nejhezčí písmo Ubuntu, do zdrojáku a konzole jedině písmo Consolas od MS.
    otula avatar 19.9.2014 18:19 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    Párkrát jsem využil fontforge, když jsem chtěl písmu doplnit znaky s diakritikou. Ale jinak mám také vybranou velmi malou množinu fontů, které používám. Největší problém byl najít font, který by byl při malé velikosti pěkný při tisku a zároveň velmi dobře čitelný v PDF.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    pepe_ avatar 19.9.2014 18:46 pepe_ | skóre: 48
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont

    A je to ?

    otula avatar 20.9.2014 22:16 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    Mám ho nastavený v jedné publikaci v práci, tak se v pondělí podívám, co jsem to vlastně nakonec použil...
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 22.9.2014 07:51 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    Takže používám FPL Neu a na nadpisy URW Classico.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    19.9.2014 18:44 Georgius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    Přiznávám se.

    Kdysi jsem dělal písmo ve Widlích, už nepamatuji v čem, ale bylo to dost přítulné i podobné fontforge (možná dokonce fontforge pro widle, už fakt nepamatuju) a bylo to písmo podle nálezů v Pompejích, t.j. jenom velká písmena. To byla pohoda. Po letech jsem si říkal, že bych potřeboval nějaké 14-15. století v Čechách a je do dost bída, na netu jsou tuny Schwabachu, fraktur a staroanglických písem, ale slušná předtisková člověčina nikde. Chvíli jsem fontforge trápil a nakonec jsem se rozhodl pro začátek dodělat české a ostatní znaky Dukovi, což je kompromis mezi autenticitou a čitelností. Plánuju to jako hlavní font do středověkého lxde , jenom mi chybí čas na dotažení projektu. Docela oříšek byly číslovky, ale už jsem něco +- rozumného našel (arabské číslovky se začaly používat někdy koncem 14ky, ale bylo to dost neustálené).
    20.9.2014 00:58 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    Co to ma znamenat? Jak dodelat diakritiku? Pred Husem se pouzivaly sprezky. :-)
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    20.9.2014 07:06 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    no a není náhodou 15. století po Husovi?
    20.9.2014 09:59 Georgius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    V tom právě je ten vtip, ono v průběhu 15. století se diakritika používala tak napůl, třeba krátké nabodeníčko na ž, ale ss místo š, cz místo č a podobně stále zůstávalo, o dvojhláskách (nejlépe dvojsmyslných - ie může být buď í nebo ě, podle toho kde) nemluvě. Takže pokud chci "středověké LXDE" s moderní (bezzpřežkovou) češtinou, potřebuju mít ty spřežky namapované na příslušné UNICODE znaky, t.j. ss jako š. To se dělá v fontforge docela dobře, jenom se vždycky musí člověk zamyslet, protože klasicky se řeší opačný problém, t.j. jak přepsat "a Piesmo die, že" než jak nejelegantněji zobrazit středověkým písmem georgius@pc-12:~$. Největší sranda byl zatím zavináč, aby vypadal alespoň trochu jako psaný brkem (obecně je nutno se vcítit do písaře a písmo tomu přizpůsobovat). Akurát s tím dolarem furt ještě nevím co udělám ...
    20.9.2014 16:16 Jindřich
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    Akurát s tím dolarem furt ještě nevím co udělám

    přemapovat na něj pražský groš ;-)
    20.9.2014 18:45 Georgius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    Zajímavý nápad, teď jenom rozhodnout, jestli stylizovaná korunka nebo lev (ten je asi dolaru podobnější) ...
    20.9.2014 19:29 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont - LXDE - středověk

    To je jasné. Musí to být koruna, protože moravská orlice je také korunovaná, a tak bude toto LXDE možné používat i na Moravě.

     

    Moravská grošová měna také existovala.

    20.9.2014 19:36 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    Ale když to vezmeš od lva, tak je to ve výsledku to samé. Je to symbol jednoty republiky, a navíc i ten lev se nejprve používal na Moravě. :-)
    20.9.2014 21:45 Jindřich
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    Nebo stylizované G - jako groš? to tedy asi nikdo nepozná, korunka např. v kroužku by byla jištější ;-) byl bych pak velmi zvědavý na screenshot toho "středověkého LXDE"
    20.9.2014 22:38 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    Příloha:
    Anebo písmeno K jako koruna - jako začáteční písmeno slova, části symbolu na těch penízcích, namísto obrázku koruny, na způsob dnešních značek pro měnu, ale přeškrtnuté jednou svislou čarou, umístění, jak je na obrázku (písmeno K, svislé čáry byly zesíleny, jak jsem nejprve vybral obdélník, a pak jej vyplnil barvou.

    Je to úžasné, i když zpracování chce grafika.
    pavlix avatar 21.9.2014 08:27 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    No úžasná dioda ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    21.9.2014 18:32 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    :-D Už jen zbejvá přidat šipečky pro LED a do PS1 přidat escape sekvenci pro bright&bold barvu. :-D
    Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
    otula avatar 21.9.2014 20:04 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    Přesně :-D
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    21.9.2014 20:22 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont - znak F

    A napadla mě chlapci ještě jedna věc. Celý den jsem si připomínal, že se s vámi o ni musím podělit.

    Uvažoval jsem o české zlaté měně - o českém dukátu - florénu.

    http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cesk%C3%BD_duk%C3%A1t

    Teď stačí vzít písmeno F a je to. Není potřeba si s tím moc hrát, všechno je na svém místě. A má to samé výhody. Vždycky, když to F uvidíte, vzpomenete si. No vy víte na koho.

    pavlix avatar 21.9.2014 20:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont - znak F
    Nevzpomenem.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    21.9.2014 21:47 Jindřich
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont - znak F
    jasně, ale florén byl spíš exportní záležitost, doma se používaly mince založené na stříbrném standardu...
    21.9.2014 15:22 Já
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    Tak, do idey "středověké LXDE" to celkem zapadá. Tím způsobem, že je to karikatura středověku na úrovni toho, jak the Flinstones karikují dobu kamennou. Což není nic proti ničemu, akorát... no, whatever.
    21.9.2014 21:52 Jindřich
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    no třeba já mám pro různé "karikatury" středověku slabost... Svatý grál od Monty Pythonů taky vadí? nebo Hodina prasete? nic z toho není "ten pravý středověk", ale na podkladě středověkých kulis se dá leccos rozehrát, co má jisté sdělení k dnešku... ne že by až na takové úrovni bylo "středověké LXDE", ale proč se nad to trochu nepovznést
    Josef Kufner avatar 19.9.2014 21:58 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    Fonty se dají použít jako ikonky na webu. Je to celkem praktické, elegantní a hezký editor se hodí. Jdu ten BirdFont vyzkoušet …
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    20.9.2014 07:28 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    Ano, debilita vývojářů webových stránek nezná mezí. Unést definovaný znak, překreslit ho v rozporu s Unicode a udělat z něho navigační prvek, aniž by místo něj existoval zástupný text, je fakt chuťovka. Zdravím ruby on rails.
    mirec avatar 20.9.2014 08:30 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont

    Pokiaľ viem tak unicode má oblasti pre použitie privátnych symbolov. Ale aj tak tú vlastnosť neznášam.

    Ako je ti inak v súčasnosti s svg symbolmi? Ešte pred pár rokmi všetci ospevovali, že to bude super, odstránia sa tým neškálovateľné bitmapy a zrazu bum všetci používajú namiesto svg fonty.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    20.9.2014 07:53 Michal Karas | skóre: 45 | blog: /dev/random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    A obzvláště praktické jsou pak takové stránky pro lidi s NoScriptem, který použití takového fontu nedovolí kvůli děravosti FreeType.
    20.9.2014 12:09 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    V metafontu, a díky parametrizaci to moc úmorné nebylo. Naopak bez parametrizace by to byla hrůza. Ale byl to font spíš na hraní a pro jeden konkrétní text.
    Václav 20.9.2014 19:23 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    Font Forge, ale jen jsem dodělával nabodeníčka do existujícího fontu. Trefit stejný styl nebyla sranda, ale s vyráběním celého fontu se to nedá srovnat.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    mirec avatar 19.9.2014 17:30 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont

    Oproti fontforge sa mi zdá dosť slabé :-(. Fontforge má síce super funkcie, ale to rozhranie je také ... (napadá ma jedine slovo unixové :-D)

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    22.9.2014 08:36 gsnak | skóre: 22 | blog: gsnak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: BirdFont
    Ked som ho skusal naposledy nefungoval kerning ani ligatury. Nepouzitelne.
    Čo Rys, to vrah!

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.