Ubuntu 25.10 má nově balíčky sestavené také pro úroveň mikroarchitektury x86-64-v3 (amd64v3).
Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Dle článku na stránkách Blenderu byl tento svobodný software pro modelování a vykreslování 3D počítačové grafiky a animací použit pro tvorbu visuálních efektů (VFX) ve filmu Hardcore Henry (Wikipedie, ČSFD). Část peněz potřebných na dokončení tohoto filmu natočeného z pohledu hlavního hrdiny, pomocí digitálních kamer GoPro, byla získána díky kampani na Indiegogo.
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                 
            
    
 5.5.2016 07:33
jiri.one             | skóre: 19
             | blog: Jiriho blog
        5.5.2016 07:33
jiri.one             | skóre: 19
             | blog: Jiriho blog
            
         5.5.2016 08:44
Rezza             | skóre: 25
             | blog: rezza
             | Brno
        5.5.2016 08:44
Rezza             | skóre: 25
             | blog: rezza
             | Brno
         5.5.2016 10:26
jiri.one             | skóre: 19
             | blog: Jiriho blog
        5.5.2016 10:26
jiri.one             | skóre: 19
             | blog: Jiriho blog
            
        Pre fanusikov hier a hernej logiky to bolo urcite skvele. Osobne by som tam uvital este trocha viac sialenej akcie ako mal napr. Crank.
Kazdopadne, ako potencialne intro k hre by som to bral. 
 6.5.2016 10:34
Rezza             | skóre: 25
             | blog: rezza
             | Brno
        6.5.2016 10:34
Rezza             | skóre: 25
             | blog: rezza
             | Brno
         6.5.2016 11:03
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
        6.5.2016 11:03
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
         6.5.2016 11:15
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
        6.5.2016 11:15
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
         
             6.5.2016 11:26
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
        6.5.2016 11:26
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
         6.5.2016 13:10
Rezza             | skóre: 25
             | blog: rezza
             | Brno
        6.5.2016 13:10
Rezza             | skóre: 25
             | blog: rezza
             | Brno
         6.5.2016 09:29
Ravensun             | skóre: 11
             | blog: Ravensun's blog
             | Praha
        6.5.2016 09:29
Ravensun             | skóre: 11
             | blog: Ravensun's blog
             | Praha
        Tak nějak. Efekty byly sice super, pohled z pohledu hrdiny také zajímavě pojato. Ale ta zbytečná brutalita...
Hlavně ten závěr byl úplně šílený. Jak z nějakého hororu se zombíky. Jako ze hry L4D2.
Divím se, že ty holky či ženy v tom kině se nesebraly a neodešly.
 6.5.2016 10:53
Ruža Becelin             | skóre: 40
             | blog: RuzaBecelinBlog
        6.5.2016 10:53
Ruža Becelin             | skóre: 40
             | blog: RuzaBecelinBlog
            
         
             6.5.2016 09:58
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
        6.5.2016 09:58
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
         6.5.2016 10:41
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
        6.5.2016 10:41
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
        Why have we chosen Blender?Protože jsme z Ruska a Číny a nemáme prachy. That's why. Nevím jak Rusové ale u Číňanů jsem si všiml už vícekrát že používají Blender.
 6.5.2016 14:20
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot
        6.5.2016 14:20
Grunt             | skóre: 23
             | blog: Expresivní zabručení
             | Lanžhot