abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:11 | IT novinky

    Google minulý týden představil Material 3 Expressive, tj. novou verzi svého designového jazyka Material Design pro Android 16 a Wear OS 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:55 | Nová verze

    Byl vydán Debian 12.11, tj. jedenáctá opravná verze Debianu 12 s kódovým názvem Bookworm. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 12 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 14:55 | Zajímavý software

    Makepad dospěl do verze 1.0 (𝕏). Jedná se o multiplatformní open source UI framework pro Rust napsaný v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    16.5. 17:11 | Komunita

    Konference OpenAlt 2025 hledá přednášející. Proběhne o víkendu 1. a 2. listopadu na půdě Fakulty informačních technologií VUT v Brně. Témata konference jsou: Otevřený a svobodný software, IoT a Hnutí tvůrců, Vzdělávání, Bezpečnost a soukromí, Otevřená společnost, komunity a data, OpenMobility a další.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 15:33 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 153 (pdf)

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 12:22 | Komunita

    Byl publikován květnový přehled dění a novinek z vývoje Asahi Linuxu, tj. Linuxu pro Apple Silicon. Vývojáře lze podpořit na Open Collective a GitHub Sponsors.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.5. 21:33 | Nová verze

    Programovací jazyk Rust (Wikipedie) dnes slaví 10 let od vydání verze 1.0. Přímo na oslavě byla vydána nová verze 1.87.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.5. 14:44 | IT novinky

    Evropská komise obvinila provozovatele čínské platformy TikTok z porušování pravidel EU kvůli netransparentnosti v reklamě. Komise, která v EU plní i funkci antimonopolního úřadu, to dnes uvedla v tiskové zprávě. TikTok, který patří čínské firmě ByteDance, se může k předběžnému nálezu vyjádřit. Pokud ale podezření komise nevyvrátí, hrozí mu pokuta až do šesti procent z ročního globálního obratu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    14.5. 20:44 | Komunita

    Sovereign Tech Agency (Wikipedie), tj. agentura zabezpečující financování svobodného a otevřeného softwaru německou vládou, podpoří GFortran částkou 360 000 eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.5. 14:00 | IT novinky

    Microsoft hodlá zrušit zhruba tři procenta pracovních míst. Microsoft na konci loňského června zaměstnával kolem 228.000 lidí. Tři procenta z tohoto počtu představují téměř 7000 pracovních míst.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (67%)
     (33%)
     (0%)
     (0%)
     (0%)
     (0%)
     (0%)
    Celkem 3 hlasů
     Komentářů: 0
    Rozcestník

    Budoucností zvuku ve hrách je OpenAL

    Budoucností zvuku v počítačových hrách se stane OpenAL. S příchodem další verze Windows přestane být DirectSound hardwarově akcelerován, což může některé společnosti přimět používat multiplatformní OpenAL, které bude HW akceleraci stále podporovat. Širší používání multiplatformních knihoven může ve výsledku znamenat více her pro Linux.

    18.9.2006 09:31 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    18.9.2006 10:14 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucností zvuku ve hrách je OpenAL
    To je nějaké pomotané. DirectSound i OpenAL může být hardwarově akcelerované jenom tam, kde je nějaký hardware, který by to akceleroval. 99% zvukovek na trhu žádný takový hardware nemá, jsou to jenom DACy/ADC s vhodným interfacem na některý z používaných rozhraní (PCI, PCI-E, USB, Firewire). Takže to spíš vypadá, že si akorát někdo přihřívá svojí polívčičku.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 18.9.2006 10:19 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucností zvuku ve hrách je OpenAL
    DirectSound i OpenAL může být hardwarově akcelerované jenom tam, kde je nějaký hardware, který by to akceleroval.
    Mě to pomatené nepřipadá, hráčské zvukové karty HW akceleraci mají. Sám jsem vyzkoušel OpenAL akcelerované pro Audigy a znát to bylo hodně.
    18.9.2006 10:48 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucností zvuku ve hrách je OpenAL
    Ja jsem se s OpenAL setkal u TORCSu. Na obycejne neakcelerovane zvukovce. Nevim, cim to bylo, ale prislo mi to strasne pomaly (neprijmne zpozdeni oproti videu).
    18.9.2006 11:08 pzad | skóre: 30 | blog: pzad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucností zvuku ve hrách je OpenAL
    Z novych zvukoviek nieco akceleruje akurat X-Fi, Audigy 2 ZS, Audigy 4 + niektore starsie (uz nevyrabane - stare SB Live, Audigy, Audigy 2, yamaha, Aureal a par dalsich). To je tak vsetko. Ostatne vsetko robia v driveroch.
    V podstate Microsoft urobil dobru vec. By som chcel vediet, ako sa s tym vyrovnaju vyrobcovia vstavanych zvukoviek, ked uz nebudu moct klamat, ze nieco akceleruju,aj ked to nikdy ich hardware nedokazal.
    18.9.2006 11:18 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucností zvuku ve hrách je OpenAL
    Mě to pomatené nepřipadá, hráčské zvukové karty HW akceleraci mají.
    Nevím, co si mám představit pod pojmem "hráčské karty". Já vím akorát o Creative (a i ta má v nabídce modely, které žádným HW, co by mohl něco akcelerovat, nedisponují) a ty právě spadají do toho 1% zbytku o kterém jsem mluvil.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 18.9.2006 11:22 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucností zvuku ve hrách je OpenAL
    a ty právě spadají do toho 1% zbytku o kterém jsem mluvil
    Pravděpodobně se pohybuji v jiném trhu, okolo mě je Audigy opravdu mnoho.
    18.9.2006 11:36 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucností zvuku ve hrách je OpenAL
    A co jako? Podívejte se někdy na www.thomann.de nebo i www.audiotek.cz a uvidíte hned, že na jeden model creative připadá nejméně 10 různých karet jiných výrobců.
    18.9.2006 11:49 Thorgun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucností zvuku ve hrách je OpenAL
    Tady kolem mě, kam až oko dohlédne panuje hlavně CMI 8738 v 4 a 6 kanálové variantě, občas nějaký integrovaný Realtek či VIA a jen jeden starý SB Live. Takže alespoň u nás v zapadákově není co akcelerovat.
    Mikos avatar 18.9.2006 12:09 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucností zvuku ve hrách je OpenAL
    Mezi "normálními lidmi" co mám tak možnost sledovat jsou karty Creative Audigy (a novější) absolutně nejrozšířenější zvukovky (hned po těch integrovaných). Typuji si že tak aspoň 90% prodaných zvukových karet mezi normálními lidmi jsou právě Creative s hardwarovou akcelerací. Mezi hudebníky a audiofily to bude samozřejmě jinak, ale těch je minimum :-P
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    18.9.2006 12:28 Thorgun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucností zvuku ve hrách je OpenAL
    To nepochybně ano, nicméně je to 90 % z těch řekněme 5 %, které nejsou integrované. Podívejte se na většinu obchodů s HW - mají v nabídce obvykle právě dvě karty - nějakou tu Cmedia pro starší počítače, popř. počítače kterým zvukovka odešla a Creative pro inteligenty, kteří si myslí, že na 5 W chrastítkách poznají rozdíl od té integrované.
    18.9.2006 12:37 pzad | skóre: 30 | blog: pzad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucností zvuku ve hrách je OpenAL
    Ono aj polovica s tych creative su neakcelerovane (vsetky audigy se, rozne value, sb live 24 bit, vsetky externe).
    18.9.2006 13:06 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucností zvuku ve hrách je OpenAL
    Mě nezajímá, co kdo používá. Já jsem počítal procenta ze všech aktuálně prodávaných zvukovek. Co se týče takzvaných "normálních lidí", tak když vezmu jenom sestavy co odchází z naší firmy, je poměr integrované versus creative je tak 30:1, což o moc velkém podílu nesvědčí.
    Mikos avatar 18.9.2006 13:36 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucností zvuku ve hrách je OpenAL
    Mě zas nezajímá, že vás to nezajímá :-P Sám mám sice jen integrovanou zvukovku, ale kdybych si koupil nějakou plnohodnotnou, tak rozhodně budu chtít využít hardwarové akcelerace. A to OpenAL nabízí.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    18.9.2006 21:41 xy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucností zvuku ve hrách je OpenAL
    Mam desktop s Audigy 1 a notebook s Realtek. Rozdiel medzi nimi je len, ze s Audigy funguje HW mixovanie a s Realtek nie. Posledna verzia OpenAL s Gentoo Testing nepodporuje HW akceleraciu na Linuxe. Existuje nejaka experimentalna verzia OpenAL pre Audigy, ktora sa uz nevyvija a nie je kompatibilna.
    19.9.2006 08:52 pzad | skóre: 30 | blog: pzad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucností zvuku ve hrách je OpenAL
    Sa mi zda, ze v tej neoficialnej verzii staci zmenit jeden riado (mozno viacej). Proste zmenit interface contol z mixer na pcm.
    18.9.2006 12:27 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucností zvuku ve hrách je OpenAL
    Souhlasím na 10 zvukovek jedna Creative SB něco, teda když nebydlíte v Praze v té bohatší čtvrti :)
    18.9.2006 20:03 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Budoucností zvuku ve hrách je OpenAL
    Tak třeba HW mixování, o kterém se tady před nějakým časem flamovalo, je také akcelerace. A umí to jak staré, tak nové Creative karty.
    Quando omni flunkus moritati

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.