abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:11 | Komunita

    Na webu konference Den IPv6, která se konala 4. června v Národní technické knihovně v pražských Dejvicích, jsou nyní k dispozici všechny prezentace (v PDF) a jejich videozáznamy. Organizátory konference byly i letos sdružení CESNET, CZ.NIC a NIX.CZ.

    VSladek | Komentářů: 0
    dnes 13:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.1.0 správce sbírky fotografií digiKam (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení (NEWS). Vypíchnout lze vylepšené vyhledávání nebo podporu Pixel Motion Photos. Nejnovější digiKam je ke stažení také jako balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:44 | Pozvánky

    Přihlaste svou přednášku na další ročník konference LinuxDays, který proběhne 3. a 4. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích. Příjem témat poběží do konce prázdnin, pak proběhne veřejné hlasování a následně sestavení programu.

    Petr Krčmář | Komentářů: 2
    dnes 04:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.4.68 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 13 zranitelností.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 22:44 | IT novinky

    Apple na své vývojářské konferenci WWDC26 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek. Vypíchnout lze novou generaci Apple Intelligence a zbrusu novou Siri, která dostala název Siri AI. Kvůli Aktu o digitálních trzích (DMA) však funkce Siri AI nebudou v systémech iOS 27 a iPadOS 27 k dispozici uživatelům v Evropské unii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.18.0 distribučního frameworku Flatpak (Wikipedie), tj. technologie umožňující distribuovat aplikace v podobě jednoho instalačního souboru na různé linuxové distribuce a jejich různá vydání. Přehled novinek na GitHubu. Vypíchnout lze podporu rozhraní /dev/kfd pro výpočty na kartách AMD (AMDKFD).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | Nová verze

    aMule (Wikipedie), tj. multiplatformní klient pro peer-to-peer sdílení souborů pro sítě eD2k and Kademlia, byl po více než pěti letech od vydání poslední verze 2.3.3, vydán v nové major verzi 3.0.0 (GitHub). S novou webovou stránkou a dokumentací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 12:55 | IT novinky

    Byly vyhlášeni vítězové a zveřejněny vítězné zdrojové kódy (YouTube, GitHub) již 29. ročníku soutěže International Obfuscated C Code Contest (IOCCC), tj. soutěže o nejnepřehlednější (nejobfuskovanější) zdrojový kód v jazyce C.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | IT novinky

    Evropská komise předložila evropský balíček pro technologickou suverenitu, tedy soubor opatření, která mají posílit kapacity EU v oblasti polovodičů, umělé inteligence, cloudu a open source. To Evropě pomůže stát se lídrem v oblasti umělé inteligence, posílit její digitální autonomii a vytvářet podmínky pro udržitelnější digitální budoucnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 04:44 | Nová verze

    OpenCV (Open Source Computer Vision, Wikipedie), tj. open source multiplatformní knihovna pro zpracování obrazu a počítačové vidění, byla vydána v nové major verzi 5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (11%)
     (8%)
     (2%)
     (15%)
     (31%)
     (3%)
     (6%)
     (3%)
     (15%)
     (26%)
    Celkem 1856 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník


    České živé CD PCLinuxOS 2007

    Vyšla finální verze českého živého CD PCLinuxOS 2007. Všechny interní součásti distribuce by měly být přeloženy do češtiny. Systém zahrnuje Windows kodeky, Jabber klienta Psi a je možné jej provozovat na strojích od 256 MB RAM.

    30.10.2007 14:24 | Luboš Doležel (Doli) | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    30.10.2007 16:08 Genesis | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    ano všechny interní součásti jsou skutečně přeloženy do češtiny, žádné záludnosti v podobě zapomenutých "anglismů" na uživatele nevybafnou.
    michich avatar 30.10.2007 16:31 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Opravdu licence těch windowsích kodeků umožňuje jejich šíření?
    30.10.2007 17:53 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Tiez sa mi to nezda. A hlavne neviem, naco tam vobec su...
    31.10.2007 17:52 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Neboj, to se "spraví" hned, jak bude PCLinuxOS dost významný na to, aby si jej někdo všimnul.

    Osobně pořád nerozumím tomu nadšení pro tuto distribuci, když a) vykrádá Mandrivu ještě víc, než všemi kritizované Ubuntu, b) tři lidé nejsou schopni distribuci udržet, c) ony významné klady, jako kodeky a jedna repository na vše, jsou imho jenom obrazem toho, že jde o mladou a ne příliš významnou distribuci. Prostě na budoucnost PCLinuxOS bych si moc nevsadil. Tak jak je teď nedokáže přežít (leda jí koupí Microsoft ;-)).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    31.10.2007 19:59 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Podle mě "nadšení" uživatelů pramení z prostého faktu, že v PCLOS buď rozjeli naprosto bez problémů věci, na kterých v jiné distrubuci ztroskotali a nebo je to jejich první distro a jsou s ním spokojeni. Na obojím nevidím nic divného.
    David Šmíd avatar 1.11.2007 08:09 David Šmíd | skóre: 10 | blog: dsmid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007

    a) Používat slovo "vykrádat" ve světě svobodného softwaru je holý nerozum. Jinak bys musel většinu linuxových vývojářů nazvat "bandou zlodějů". Navíc PCLinuxOS "vykrádá" i Fedoru, SuSE, Yoper a další distribuce. A nijak se nebrání tomu, aby ostatní distribuce "vykrádaly" PCLinuxOS (VideoLinux, Granular, CAE Linux, ...).

    b) Ripper Gang má rozhodně více než tři členy. A čím populárnější PCLinuxOS bude, tím více bude přibývat vývojářů a baličů.

    c) Uvidíme. Každopádně svoje místo si PCLinuxOS v nabídce distribucí našel. Některým lidem se prostě líbí. Nicméně šplhání po žebříčcích není cílem. Cílem je vytvořit distribuci, se kterou bude běžný uživatel maximálně spokojen.

    Jediné "intuitivní" rozhraní je bradavka. Všechno ostatní se musíte naučit. -- Bruce Ediger, o uživatelském rozhraní
    1.11.2007 13:42 Genesis | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Pane Vyskoči, ehm, pardon, spletl jsem si Vás s populární postavou ze Švejka, nám je zcela buřt, na co si konkrétně Vy vsadíte. Zkuste třeba Sportku :-) . Začal jste s flamem, tak jen vracím.
    30.10.2007 18:35 Andrtalec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Ach jaj. U mňa to nejde spustiť. BusyBox sa hneď na začiatku sťažuje: can't access tty; job control turned off.
    Slušné distribúcie tento problém už takmer rok nemajú. Mno, nepotěšili jste mě... :-(
    Pavel Půlpán avatar 30.10.2007 18:44 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Debian taky neni slusna distribuce? ;-)

    Tento problem v naprosty vetsine pripadu souvisi s ACPI. Coz neni problem distribuci, ale velice "kvalitniho" navrhu teto "genialni" technologie a jeji komunikace s kernelem. :-D Reseni bych hledal v parametrech acpi=off atp. ;-)
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    30.10.2007 19:22 Andrtalec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Neviem, čo je ACPI :-( Hardweru sa rozumiem ako hus pivu. Skúsim si zaexperimentovať (a keď bude najhoršie, aj sa čosi doučiť :-) :-) ) Toto live CD ma totiž láka tým, že je celé české - mohla by to byť dobrá ukážková vec na propagáciu a linuxové misionárstvo (viem, že existujú aj iné, tuším Slax, Danix... ale dobrého nikdy nie je dosť ;-) )
    Pavel Půlpán avatar 30.10.2007 19:35 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Psal jsem to proto, ze jsem naprosto podobny problem mel i s jinymi distry, vcetne Debianu nebo Ubuntu. :-)

    Tenhle problem se vraci stale a stale po nejakem tom case. A vetsinou se jedna o kombinaci novejsi hardware plus starsi kernel. Nekdy se to podari vyresit, nekdy ne a musi se cekat na novejsi verzi. :-)

    Zkus si pohrat s parametrama bootu, treba budes mit stigro. ;-)
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    30.10.2007 19:54 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Toto live CD ma totiž láka tým, že je celé české …
    Zcela česky hovořící je pouze infrastruktura distribuce. O konkrétních aplikacích to rozhodně neplatí.
    30.10.2007 21:57 David
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    O konkrétních aplikacích to platí zhruba z 95 %.
    30.10.2007 22:38 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Pokud jste prošel nabídku aplikací v desktopovém prostředí, tak asi ano. Jenže v porovnání s množstvím negrafických aplikací se poměr obrací zcela někam jinam. (Na druhou stranu záležitost se týká jediného CD, takže kromě busyboxu tam třeba nic jiného není (seznam balíčků jsem nenašel).)
    David Šmíd avatar 31.10.2007 08:15 David Šmíd | skóre: 10 | blog: dsmid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Jelikož PCLinuxOS je desktopová distribuce zaměřená na běžného uživatele, právě grafické aplikace jsou zde považovány za stěžejní.

    Za nedopatření se seznamem balíků na live CD se omlouvám, kompletní seznam najdete zde: http://cesky.pclinuxos.cz/package.list.



    Poznámka: David = Ender, předchozí příspěvky jsem psal nepřihlášen z jiného počítače.
    Jediné "intuitivní" rozhraní je bradavka. Všechno ostatní se musíte naučit. -- Bruce Ediger, o uživatelském rozhraní
    30.10.2007 19:38 Genesis | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    No flame. ale co Ti nejde spustit ? Tohle distro jsem vyzkoušel jak v originále , tak i v českém provedení na opravdu různých strojích. Nebude to tedy náhodou trošinku pokus o flame a nebo problém v komunikaci mezi židlí a počítačem ?
    Pavel Půlpán avatar 30.10.2007 19:43 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Precti si moje prispevky vejs,,, treba to vazne neni jeho chyba! ;-)
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    30.10.2007 20:25 Genesis | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Asi to bude HW záležitost. Protestoval jsem na svém PC snad vše co je k mání z první pětadvacítky (via distrowatch) a neměl jsem se základní instalací a spuštěním žádný problém. Musím ovšem říci, že určité problémy nastávaly při použití 64 bitových dister jak od Ubuntu, tak od Mandrivy i Fedory. Což bych na svém AMD64 neočekával, ale budiž,takže jedu 32bit.A PCLOS je jenom 32bit. A skutečně vše naprosto bez problémů.
    Pavel Půlpán avatar 30.10.2007 20:30 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Presne tak je to HW problem. Nekdo ma stesti na bezproblemovy provoz cehokoliv, nekdo ma problem s kazdym distrem. ;-)

    Co se tyce PCLOS, tak je postaveny tusim na relativne starsim jadre 2.6.18. Daji se pak i nektere problemy ocekavat, zvlaste pak na novejsich strojich. :-)

    64-bitova distra jsem zatim nezkousel, tudiz jsem na problemy taky nenarazil... :-D
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    30.10.2007 20:50 Andrtalec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Nejde mi spustiť ono live CD ako také. Skúsil som aj do núdzového režimu, aj do konzoly.. nič. Furt rovnaká hláška. Keď mi kedysi nešlo Suse 10.0, Kubuntu 6.10, tak som okolo toho dosť googloval a prišiel som na dve veci. 1. Podpora hw v distre ešte nehovorí nič o tom, či pôjde spustiť inštalačné CD, pretože tam je dôležitá podpora hw, ktorú má ten akýsi "miniatúrny linux" (sorry za laické vyjadrovanie), ktorý sa zavádza na začiatku inštalácie. 2. Ďalej som zistil, že mám fakt akýsi divný stroj. Už si z toho dávneho googlovania moc nepamätám, ale nemôžem sa zbaviť pocitu, že v mojom konkrétnom prípade tam figuruje okrem toho J-Micron problému ešte niečo ďalšie...
    Pavel Půlpán avatar 30.10.2007 20:54 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Ten miniaturni linux bude patrne prave to jiz zminovane jadro systemu. ;-)

    JMicron je pripad sam o sobe. Jeho podpora v Linuxu je bohuzel stale nic moc, skoro az vubec. Teda pokud se neco za posledni mesic od mych hratek s Gentoo neubehlo. :-D
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    30.10.2007 22:03 David
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    V novějších jádrech by podpora měla být mnohem lepší. Tohle liveCD skutečně může mít problém s nejnovějším hardwarem, protože používá jádro 2.6.18. Nicméně v nejbližší době by mělo být jádro 2.6.22 přemístěno z testing do main a až se tak stane, vydáme nové liveCD.
    31.10.2007 00:49 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Bože, jak můžete používat tak neskutečně zastaralé jádro jako 2.6.18? To je vážně v PCLinuxOS default? No to tedy potěš koště...
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    AltOS avatar 31.10.2007 01:38 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Nemelo tohle jadro do nedavna defaultne (open)SUSE?
    AltOS avatar 31.10.2007 01:43 AltOS | Jizak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    ooops, ten cestin...
    Pavel Půlpán avatar 31.10.2007 07:30 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    2.6.18 je odzkousena a odladena klasika... nevidim problem. Navic jsem mel stejny problem i s jadrem 2.6.22. Takze ono zase tak moc nehori... ;-)
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    David Šmíd avatar 31.10.2007 07:53 David Šmíd | skóre: 10 | blog: dsmid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    To, že PCLinuxOS jako nejnovější stabilní verzi jádra používá 2.6.18 má dva důvody:

    1) Ripper Gang, což je komunita vývojářů PCLinuxOSu, je dost konzervativní v rozhodování, kdy přesunout balík z testing repozitáře do main. Prostě dokud to není bezproblémově funkční, tak k tomu nedojde, žádné deadliny neexistují. Pro někoho to může být plus, pro jiného mínus.

    2) Protože PCLinuxOS se snaží pomáhat uživatelům i s konfigurací hardwaru a instalací ovladačů, na určitou verzi kernelu je návázána i spousta uživatelských nástrojů a ty je také třeba odladit pro bezchybnou spolupráci s novou verzí jádra.

    Chápu, že člověku, který liveCD prostě na svém novotou zářícím hardwaru nespustí, může rok staré jádro připadat jako "neskutečně zastaralé". Jak jsem však již napsal, přesun jádra 2.6.22 z testing do main je na spadnutí a pak vyjde i aktualizované české liveCD.
    Jediné "intuitivní" rozhraní je bradavka. Všechno ostatní se musíte naučit. -- Bruce Ediger, o uživatelském rozhraní
    30.10.2007 22:05 pepe1 | skóre: 13 | blog: abcde
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Tak jsem neodolal stáhl vyzkoušel. Velké naděje iluze jsem si nedělal, protože když jsem chtěl zkusit PCL z časopisu Linux+ tak hned na začátku se to zaseklo a spuštění se nepodařilo. Jaké však bylo moje překvapení že tento lokalizovaný PCL se spustil úplně bez problémů. Zkusil jsem ho nainstalovat a taky na žádný problém jsem nenarazil. MB je P5B Plus a C2D E6600. vše šlape jak má a oproti Kubuntu je to nesrovnatelně lepší distro. Pouze ten Synaptic s rpm balíčky je trochu pomalejší než v Ubuntu. Taky balíčků v tom jedinném repozitáři není zdaleka tolik jako v U/Kubuntu. Ale vypadá to že vše potřebné tu je obsaženo. Spuštění 3D a Compizu zcela triviální záležitost. Tolik asi moje první dojmy. Všem moc díky kdo se na práci pcl-cz podíleli.
    31.10.2007 08:49 Genesis | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    K tomu Synapticu: vyzkoušej jiný mirror, cvut popř. švýcarský debian.otg , z nich downloaduju povětšinou maximální rychlostí. Velmi dobrý je i http://spout.ussg.indiana.edu/linux/pclinuxos/pclinuxos/apt/ , byť je za vodou.
    Honza Balák avatar 31.10.2007 16:21 Honza Balák | skóre: 23 | blog: Jaxův linuxový zápisník | Předklášteří
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    ...ten Synaptic s rpm balíčky je trochu pomalejší než v Ubuntu...
    RPM? PCLinuxOS používá APT s DEB balíčky, nebo ne?
    <null>
    31.10.2007 16:31 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    ne, APT s rpm balíčky.
    Honza Balák avatar 31.10.2007 16:45 Honza Balák | skóre: 23 | blog: Jaxův linuxový zápisník | Předklášteří
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Aha, díky za upřesnění.
    <null>
    31.10.2007 17:57 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    Jasně, vývojáři se nudí, tak konvertují rpmka z Mandrivy do debu :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    1.11.2007 14:00 Genesis | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: České živé CD PCLinuxOS 2007
    co Vás žere , pane Vyskoč ? Že už nemůžete ventilovat ty své rádoby odborné bláboly v LinuxExpresu ?

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.