abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | IT novinky

    V San José probíhá vývojářská konference NVIDIA GTC 2024. CEO společnosti NVIDIA Jensen Huang měl dvouhodinovou keynote, ve které představil celou řadu novinek: NVIDIA Blackwell platform, NVIDIA NIM microservices, NVIDIA Omniverse Cloud APIs, Project GR00T, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Komunita

    Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 13:33 | Pozvánky

    Od 21. do 23. března proběhnou Arduino Days 2024. Sledovat bude možné oficiální streamy. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. V Česku jsou aktuálně registrovány dvě: v Praze na Matfyzu a v Poličce v městské knihovně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Pozvánky

    Letošní ročník konference LinuxDays se uskuteční o víkendu 12. a 13. října, opět se potkáme v pražských Dejvicích na FIT ČVUT. Také během letošního ročníku nás budou čekat desítky přednášek, workshopy, stánky a spousta doprovodného programu. Aktuální dění můžete sledovat na Twitteru, Facebooku nebo na Mastodonu, přidat se můžete také do telegramové diskusní skupiny.

    Petr Krčmář | Komentářů: 3
    včera 09:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 2.0.0 a krátce na to opravné verze 2.0.1 open source online editoru Etherpad (Wikipedie) umožňujícího společné úpravy v reálném čase.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:00 | IT novinky

    Elonem Muskem založena společnost xAI otevřela pod licencí Apache 2.0 svůj AI LLM model Grok-1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 00:44 | Nová verze

    Matematický software GNU Octave byl vydán ve verzi 9.1.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Nově je preferovaný grafický backend Qt a preferovaná verze Qt 6. V tomto vydání byly přepracovány funkce pro převod čísel z desítkové soustavy. Jako obvykle jsou zahrnuta také výkonnostní vylepšení a zlepšení kompatibility s Matlabem.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    17.3. 22:33 | Zajímavý článek

    Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu březnový souhrn novinek. Vypíchnout lze, že pracují na virtuálním asistentu PineVox a zatím bezejmenných sluchátkách na lícní kosti (bone conduction).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.3. 18:33 | Nová verze

    Hyprland, kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, je již dva roky starý. Při té příležitosti byla vydána verze 0.37.0 (a záhy opravná 0.37.1 řešící chybu ve vykreslování oken). Nově závisí na knihovně hyprcursor, která poskytuje škálovatelné kurzory myši.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 3
    17.3. 16:11 | Komunita

    Geolokační služba Mozilla Location Service, kterou používá množství svobodného softwaru (často přes Geoclue), letos skončí. Data budou dostupná pouze do 10. dubna 2024, API klíče třetích stran budou odstraněny 12. června. Příčinou je údajné porušení patentů firmy Skyhook v roce 2019, následná dohoda omezila rozvoj MLS.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    Steam
     (25%)
     (28%)
     (13%)
     (10%)
     (24%)
    Celkem 305 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 11.3. 21:45
    Rozcestník

    Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic

    Český hydrometeorologický ústav doposud poskytoval data z meteorologických měření pouze za úplatu, přestože jde o veřejnou instituci. Dlouhodobě se tím zabýval Jan Cibulka, datový novinář Českého rozhlasu. Dosavadní praxe se však nyní mění – Cibulka syrová historická data získal a zveřejnil včetně vzorové žádosti dle zákona o právu na informace o životním prostředí. Podle chystaného zákona o zabezpečení hydrometeorologické služby by měla odpadnout i nutnost o data explicitně žádat.

    26.3.2020 20:22 | Fluttershy, yay! | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    26.3.2020 20:36 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Škoda že to je až od roku 1961.
    26.3.2020 22:03 Jacob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    A do 2015.
    Fluttershy, yay! avatar 26.3.2020 22:09 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Můžeš si požádat o novější.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    26.3.2020 23:30 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Mě by spíš zajímaly ty starší. Je to zvláštní pocit, když si uvědomíš že data se kterými pracuješ, po několik let svého života pravidelně zapisoval tvůj prastrýc. Jenže ty data leží bůhví kde. Třeba taky čekají na to, až tu digitalizaci zaplatí někdo z USA, tak jako mormoni zaplatili kompletní digitalizaci matrik.
    27.3.2020 01:44 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Jo, jsem hrozně rád, že data ze všech českých matrik dostala nějaká sekta.
    27.3.2020 19:14 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Ty jsi do těch matrik asi moc nekoukal, co? Jinak bys tohle nikdy nenapsal.
    27.3.2020 23:18 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Kdo se kdy, kde a komu narodil až do roku 2013 ti nepřipadá jako osobní údaje?

    A bude legrace, až někde seberou 2 český agenty s tím, že nikdo s jejich datem narození nikdy neexistoval.

    "Firmu, pro kterou Urbanová pracuje, si najali právě mormoni. Elektronické kopie českých archivů shromažďují v Německu a pak je posílají do Ameriky. Celkem už se jedná o více než 40 milionů snímků se záznamy z let 1450 až 2013.

    Zdroj: https://www.lidovky.cz/domov/mormoni-plati-digitalizaci-ceskych-matrik.A170623_222355_ln_domov_sij"
    27.3.2020 23:47 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Než začneš papouškovat něčí bláboly, tak se na ně laskavě nejdřív podívej.

    Ty matriky jsou volně dostupné pro každého. Ale rozhodně ne do roku 2013. A aby si z nich něco vydoloval, tak v nich musíš umět číst a hledat. Což já na rozdíl od tebe umím. Takže vím, že tohle žádná AI nedá, protože bez širší znalosti kontextu jsi namydlený.
    28.3.2020 00:18 ....
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    To 2013 tam píší jasně, nebo podezříváš Lidovky z toho, že šíří fakenews?
    Jinak jsi jen další informatik, kterej nechápe rozdíl mezi "vždyť si tam každej může dojít" a "je to ofocený na internetu". Data ohledně narozených a zemřelých za posledních 50-100 let nevypadají tak strašně. V podstatě to jsou jen tabulky, který je potřeba zOCRkovat a rozparsovat, a podívat se do které kategorie spadá ten který název sloupečku. Když jsou v buňkách věty, tak to bude trochu vyšší dívčí, ale pořád mi to nepřipadá tak strašný.
    xxx avatar 28.3.2020 00:25 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Kapica je blabolajici prostacek. Mormoni jsou sekta, ze ktere se neodchazi. Ti fakt nepotrebuji AI, ti maji na hromadne zpracovani dat jine prostredky. Je smutne pozorovat, jak nekterym staci hazat kosti pod stul, aby takove cinnosti adorovali.

    Please rise for the Futurama theme song.
    Fluttershy, yay! avatar 28.3.2020 00:30 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Ale taky si rozumí s třípísmenkovými agenturami, ne nadarmo je v Utahu datacentrum NSA a CIA tam s oblibou rekrutuje – poslušní pracující, kteří nechlastají, nejsou od věci.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    xxx avatar 28.3.2020 00:35 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Spis je smutny, ze si neuvedomuje, ze tyhle data jsou uzitecny predevsim v pripadech, kdyz je potreba zajistit topivo, nebo zjistit kdo si zaslouzi macetu.
    Please rise for the Futurama theme song.
    Gréta avatar 26.3.2020 20:46 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic

    proč jako do teďka ty data byly tajný?? s nima jako kšeftovali nebo proč jako?? :O :O

    Prcek avatar 26.3.2020 21:32 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Chtěli před tebou zatajit globální oteplování :-P
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    26.3.2020 22:27 Cabrón
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Přesně tak, veřejně financovaná instituce pomocí technologií koupené za veřejné peníze vytváří data, která pak prodává. A to dost mastně. Léta páně 2010 jsme dělali dashboard pro tehdy kvetoucí business "správy fotovoltaických elektráren" (:D), klíčovou součástí bylo propojení s informacemi o počasí a pro naše poměrně malé nasazení (až desítky uživatelů) vycházela licence na nějakých 140 tisíc Kč měsíčně. Tak jsme to udělali s daty z norského YR, zadarmo.
    26.3.2020 23:26 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Škoda slov.
    27.3.2020 01:48 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Podle mě by ta data by měla být veřejně přístupná pod skutečně svobodnou licencí. Ale pak jim stát bude muset víc platit.
    Jendа avatar 27.3.2020 15:44 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Tak jako on ten argument že díky prodeji dat zaplatí daňoví poplatníci méně má něco do sebe (protože se část zaplatí z komerce a příspěvky od státu pak nemusí být tak velké; a kdyby ČHMÚ neexistoval, tak si to budeš muset koupit od nějaké komerční firmy taky (tobě zrovna stačila data zdarma z yr.no, ale ti samozřejmě nemají pokrytí ČR všemi produkty a v dostatečném rozlišení pro některé aplikace)). Jenom bych si asi představoval větší transparenci ohledně toho kolik se na čem vydělá, když je to ta veřejná instituce.
    27.3.2020 23:53 Cabrón
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    to tu někdo odkazoval - ČHMÚ se sice na první pohled touto komercí financuje z asi jedné pětiny (zbytek jde přímo z rozpočtu ČR), ale většina těch komerčních zákazníků jsou zase státní instituce (školy atd.). V roce 2017 tak skutečně ze soukromého sektoru získali pouze 6 milionů Kč, neboli 8 promile z celkového rozpočtu. Podle mě je už prakticky jedno, jestli je instituce živená z daní ze 100% nebo "jenom" z 99.2%, rozhodně to nestojí za ty komplikace pro vnitřní trh. Takhle máme fůru technologií závislou na zahraničních službách.
    Fluttershy, yay! avatar 27.3.2020 23:54 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Ten odkaz je přímo ve zprávičce.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Jendа avatar 28.3.2020 00:49 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Píšu o tom tady a pokud tedy opravdu 99% je přelévání v rámci státu, tak je ta situace úplně jasná. (mimochodem sečíst hodnotu smluv se soukromými subjekty číslo ještě k tomu nadhodnocuje, protože do toho bude zahrnutý i přeprodej zahraničních dat)
    27.3.2020 01:46 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    To je jednoduchý. Na svůj provoz mají nějaké náklady, a pak jsou 3 možnosti:
    1) Veškeré náklady zaplatí stát
    2) Část zaplatí soukromé firmy výměnou např za data
    3) Část věcí přestanou dělat

    Pochybuji, že jim stát doplatí výpadek příjmů, takže prostě nějaké aktivity omezí a někoho propustí.
    27.3.2020 07:52 Ptr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    A to je přesně ono, ČHMÚ je příspěvková organizace podle modelu 2 (stát zaplatí jen část nákladu na provoz a zbytek "sežeňte si jak chcete").
    27.3.2020 09:08 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    To jsou zas nehorazny zvasty ... stat si objednava a plati nejakou sluzbu, dodavatel (at uz soukromy nebo statni, to je totiz uplne jedno) vycisli cenu, a tu mu stat (tedy my vsichni) zaplatime. Dalsi ekonomicky aktivity jsou tak maximalne bonus navic.

    Nadto naprosto vseobecne plati, ze cokoli plati stat, plati za to nejmin 10x vic, nez jaka je realna cena.

    Jinak je spouste podobnych dat se da dostat zalobou pres 106.
    27.3.2020 13:51 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Bude mít míň peněz, protože mu propad příjmů stát nevykompenzuje. Důsledkem bude omezení služeb pouze na ty, které si stát přímo zaplatil.

    Co se týká toho žvástu o efektivitě, ty bys dokázal provozovat ČVUT, Matfyz nebo Akademii Věd s desetinovým, nebo i jen polovičním rozpočtem jako soukromník? Podle těch keců jsi jen další Urzofil z Paralelní Polis.
    27.3.2020 17:35 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    "ty bys dokázal provozovat ..."

    Podle toho jak si to pamatuju, naprosto bez problemu. Protoze v prvni rade bych vykop vsechny ty gerontni docenty, doktory, a profesory, co se strasne urazej, kdyz je clovek co je vidi prvne vzivote oslovi pane inzenyre ... a ucej veci, ktery uz 50 let nejsou pravda.

    Protoze prece kazdej potrebuje vedet, kolikata polozka v menu T602 je ulozit zato o principu scanovani 3D objektu nema ani paru (!docent! Trestik - teda tenkrat -, abychom byli konkretni). A jo, tohle konkretne je samo nejakych +- 25 let stary, ale nedelam si iluze ze se neco zmenilo. Podobnych dementu tam totiz bylo nespocetne mnoho.

    Nehlede na to, ze (i v souladu se zakonem) to je tak, ze co si platime ze spolecnyho to taky mame pravo spolecne bez dalsiho uzivat. Protoze vsichni ti, kteri si pripadne podobna data kupuji, za ne defakto plati (nejmin)2x.

    A jestlize jakakoli slozka/organizace statu dela cokoli co po ni stat vyslovne nechce, tak rozkrada spolecny majetek.
    27.3.2020 17:51 ....
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Takže říkáš, že takových je tam půlka, a využívají i polovinu výpočetních klastrů, chemikálií a vybavení laborek? :-)
    Jinak s tou kritikou do značné míry souhlasím. Určitě tam takoví jsou. Ale nevyhazoval bych je. Místo učení o T602 by mohli vykládat o tom, co za svoji kariéru kde potkali, a jak se konstruovalo kdysi. Člověk by si aspoň udělal představu, a kdo ví, třeba by se nějaké triky daly využít i dneska. Ať už pro inspiraci, nebo protože ne každá firma si dokáže platit pokročilé modelářské nástroje.
    A pak tu jsou prostě věci co se nemění...
    27.3.2020 18:37 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Co myslis, jak moc uzitecna ti bude znalost fungovani mechanickyho pocitace? Zkus si predstavit, ze budes nekolik stovek hodin vyuky (klidne v prubehu nekolika let) travit prave timhle.

    Jo, jasne, kdyz te to zajima, jako tvuj konicek, OK, dohodni si s duchodcem rande nekde v parku, a tam si s nim popovidej, proc ne. Ale ve standardni vyuce to nema naprosto co pohledavat.

    Jezis je to tak 2 dny, bohuzel nemam odkaz, ale nejakej ucitel se tam vyjadroval k tomu, kolik picovin se na zakladnich skolach uci, a ze se prave ted krasne ukazuje jaky mnoztvi hovadin to je a ze to konecne videj i rodicove. Zminoval trebas prave cestinu a vetny rozbory, stim, ze to prece nikoho nezajima a nikdo to vzivote nanic nebude potrebovat. Dal zminoval nesmyslnou hromadu encyklopedickych vedomosti a presne uvadel, ze nejaky datumy a podobny kraviny, si prece kazdej koho to zajima muze lusknutim prstu najit, pokud vi jak a kde, coz je prozmenu to, co se neuci vubec.

    Defakto konstatoval, ze kdyz se tyhle kokotiny vyhodej (hudebni vychova trebas ...), takze se vlastne nakonec zjisti, ze ani 1/2 roku zavreny skoly nejsou zadnej problem.
    27.3.2020 18:52 ....
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Spíš jsem myslel přednášky o myšlenkách, který psal Turing a spol ve svejch článcích. Jinak mi to připomíná PARy a Vyčíslitelnost. S tím rozdílem, že je neučej důchodci, takže je to nejspíš otázka chybějící koncepce. :-)
    27.3.2020 19:02 ....
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Jinak ten zbytek: podle mě nějaká výuka v konceptualizaci jazyka se hodí. Potřebuješ vědět co to je sloveso, a jak fungují vazby ve větách, pokud se chceš naučit 2 cizí jazyky. Spíš bych vyškrtal nesmysly z pravopisu. Stejně v 99% případů nehraje i/y roli (bít vs. být poznáš z kontextu tak jako v mluvené řeči)...
    Dějepis by se měl učit v souvislostech, a včetně moderních dějin.
    Co se výchov týká, tak souhlas. Snížil bych dotaci, byť bych něco nechal, jako takovej úvod do krásna. Ale třeba pracovní činnosti mi fakt pijou krev. Dělaj ze základek učňák.
    29.3.2020 15:31 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Vyuka jazyku je tragedie sama o sobe. Prave proto, ze se neuci ten jazyk, ale naprosto nesmyslna a naprosto zbytecna gramatika. Spoluzak propadal z nemciny, presto, ze mluvil nemecky zcela plynne, a ucitelka, ktera ho ucila, si realne neumela objednat kafe. On to proste neumel "spravne" napsat, coz naprosto nikoho nezajima.

    Je to uplne stejny, jako kdyby nekdo nemluvneti zacal vysvelovat ty slovesa a dalsi nesmysly, kdyz neumi rict mama. Vubec nejkrasnejsi jsou pak skolemetsky kokotarny na tema vysvetlete nekomu cestu ... kdyz bych se uz u druhyho rohu ztratil i cesky. Onehda sem v praglu potkal anglicky mluvici par, kterej se ptal na cestu, a po par vterinach premejsleni, jak bych jim to vysvetlil, sem jim rek, ze je tam radsi odvedu (bylo to par bloku). Fak si nedovedu predstavit, ze si nekdo bude pamatovat ze na 5ty krizovatce ma jit doleva, protoze blbe odboci uz na ty druhy.

    BTW: Dva spoluzaci kteri jeli na rok do US a predtim se tu 10 let ucili anglicky (a meli z jazyku jednicky), po tydnu psali, ze tam sou jak v polsku - oni nerozumej amikum a amici jim. Asi takhle tu funguje ta vyuka.
    27.3.2020 19:18 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Já bych řek, že poslední dement, který opustil ČVUT jsi byl ty. Za posledních 10 let se toho dost změnilo. Přinejmenším na Karláku.
    27.3.2020 20:37 Rejpal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Myslíš Karlácký byznys model, nebo to jak se od FELu v roce 2009 odtrhl FIT, a v roce 2013 CIIRC?
    27.3.2020 22:18 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    To všechno k tomu patří. V dobrém i zlém.
    Jendа avatar 27.3.2020 13:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Chtělo by to ověřit, jestli tohle není ten případ, kdy režie spojená s prodejem stojí víc než kolik se vydělá (podobně jako je to u katastru a možná u jízdenek u DPP).
    27.3.2020 13:59 ....
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Si najdi, kolik na tom vydělávaj předtím, než začneš šířit FUD.
    To víš že jo. Prodávat data určitě tvoří čtvrtinu nákladů ČHMÚ....
    Další anarchokapitalista tyvole. Koukám, že Brmlab není o nic lepší.
    27.3.2020 14:00 ....
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Doufám, že podobně uvažuješ i o efektivitě výzkumu na Matfyzu a v AVu.
    27.3.2020 14:08 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Otázka na náklady spojené s prodejem je zcela legitimní. Nelze implicitně předpokládat, že jsou malé nebo zanedbatelné, ačkoliv by k tomu většina lidí intuitivně inklinovala.
    27.3.2020 14:12 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Nelze implicitně předpokládat, že historická data ČHMÚ jsou správná, a proto nechápu, proč o ně má kdokoliv zájem.
    27.3.2020 14:39 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    1. AFAIK nebyla řeč o historických datech.

    2. Z hlediska financování není relevantní existence poptávky, ale její nasycenost.
    Jendа avatar 27.3.2020 15:30 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Asi by bylo pro šíření pravdy lepší, kdybys to lidem, co tomu zdá se nerozumí (ano, hlásím se k tomu, že o tom skoro nic nevím), třeba vysvětlil - samozřejmě někdy může být lepší neztrácet tím čas, ale v této diskuzi je takových lidí zdá se více, takže se to asi vyplatí.

    Například o kousek níž sám píšeš, že mezi hlavní zákazníky patří ČEZ, Česká televize a ŘSD. Takže do té čtvrtiny započítáváš, když jeden kus „státu“ platí jinému kusu „státu“.
    27.3.2020 15:45 ....
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Jo aha, takže ty na ty náklady koukáš z hlediska státu, a ne z hlediska ČHMÚ, to je něco jiného. Můj ideál je taky, aby stát prostě platil ČHMÚ 100% nákladů a data by byla dostupná zdarma pro všechny.
    Na druhou stranu, nelze říct že by současný stav byl nějaké zlo. Obchodování mezi složkami státu mi naopak přijde jako pěkně pravicový způsob jak zjistit, jaká je skutečně tržní cena nějaké služby, a tedy způsob jak stát zpřehlednit a zefektivnit - co se státu vyplatí dělat, dělá stát, co umí lépe soukromník, kupuje se od soukromníka, co umí lépe jiná než zamýšlená složka státu, kupuje se od ní.

    Jinak, ČEZ není součást státu, ale pouze náhodná firma ve které stát vlastní nějaký podíl.
    Jendа avatar 27.3.2020 15:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Jo aha, takže ty na ty náklady koukáš z hlediska státu, a ne z hlediska ČHMÚ, to je něco jiného.
    Chtěl jsem do toho prvního příspěvku dát odkaz na tu kauzu s katastrem, kde právě někdo vy106koval, že katastr sice na prodeji vydělá 12M a režie ho stojí 2M, jenže 10M z toho jsou platby od různých obcí a dalších státních uživatelů, a výsledek byl, že celkově je celý ten proces pár set tisíc ve ztrátě, ale nedokážu ho najít. Tím by se to vyjasnilo hned, omlouvám se.
    Můj ideál je taky, aby stát prostě platil ČHMÚ 100% nákladů a data by byla dostupná zdarma pro všechny.
    To je otázka, jak píšu výše. Stejně jako u mýta/dálničních známek/silniční daně (ano, vím, že fyzické věci a data nejdou úplně srovnávat) by možná dávalo smysl, aby ti, kdo data chtějí, na to přispěli. Na druhou stranu ceny musí být nastaveny tak, aby se nevyplatilo stavět v ČR „paralelní“ soukromou síť, protože to by bylo zjevně plýtvání prostředky.
    Obchodování mezi složkami státu mi naopak přijde jako pěkně pravicový způsob jak zjistit, jaká je skutečně tržní cena nějaké služby, a tedy způsob jak stát zpřehlednit a zefektivnit
    To je dobrý nápad, to mě nenapadlo.
    co se státu vyplatí dělat, dělá stát, co umí lépe soukromník, kupuje se od soukromníka, co umí lépe jiná než zamýšlená složka státu, kupuje se od ní.
    Tady bude porovnání složité v tom, že ČHMÚ má zařízení „dotované od státu“, takže data může vlastně prodávat libovolně levně, ale soukromník si ho musí nakoupit a musí prodávat tak, aby se mu to vrátilo.
    27.3.2020 16:09 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Znám i soukromé firmy, které prodejem něčeho prodělávají, jen si to ti lidé neumí spočítat…

    Pokud jde o mě, nevím, do jaké míry služby ČHMÚ stát potřebuje (to není kritika/zpochybňování, fakt to nevím), ale pokud na to potřebuje nějakou síť měřících stanic a prodejem dat se podaří částečně pokrývat náklady, které by jinak hradil stát, nemám s tím problém.
    27.3.2020 16:41 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    o je otázka, jak píšu výše. Stejně jako u mýta/dálničních známek/silniční daně (ano, vím, že fyzické věci a data nejdou úplně srovnávat) by možná dávalo smysl, aby ti, kdo data chtějí, na to přispěli. Na druhou stranu ceny musí být nastaveny tak, aby se nevyplatilo stavět v ČR „paralelní“ soukromou síť, protože to by bylo zjevně plýtvání prostředky.

    To mi pro změnu připomíná systém vědeckých publikací: sice jsi už ten výzkum zaplatil z daní, ale pokud si ho chceš přečíst, zaplať ještě jednou.

    Tady bude porovnání složité v tom, že ČHMÚ má zařízení „dotované od státu“, takže data může vlastně prodávat libovolně levně, ale soukromník si ho musí nakoupit a musí prodávat tak, aby se mu to vrátilo.

    Souhlasím. Na druhou stranu si stát musí u takovýchto systémů dávat pozor na to, aby i v případě krizí vše fungovalo jak má, a nezjistilo se, že v době krize např. není náhradní HW, nefunguje komunikační infrastruktura, chybí zdravotnický materiál, nebo nám může někdo dát nůž na krk a šponovat cenu (Třeba roušky za 60 násobek. Příště už tu samou chybu neudělaj, a líp utají sklad.). Ten příplatek by se dal chápat jako daň za zaručenou dostupnost.
    Jendа avatar 27.3.2020 17:04 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    To mi pro změnu připomíná systém vědeckých publikací: sice jsi už ten výzkum zaplatil z daní, ale pokud si ho chceš přečíst, zaplať ještě jednou.
    Ne, tam je to horší, protože ty poplatky za žurnály nejdou té instituci/autorovi/státu, ale soukromému publisherovi, který to nějak adminuje, ale třeba za peer review AFAIK většinou stejně neplatí. Ale good point, kdyby se za články platilo veřejným výzkumným institucím, tak bych asi taky prskal.
    xxx avatar 27.3.2020 17:19 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Obchodování mezi složkami státu mi naopak přijde jako pěkně pravicový způsob jak zjistit, jaká je skutečně tržní cena nějaké služby, a tedy způsob jak stát zpřehlednit a zefektivnit
    To je dobrý nápad, to mě nenapadlo.

    Ne, to fakt neni dobrej napad. To je uplna picovina.

    Za 1. Slozky statu maji svoje ukoly dane zakonem, a jsou financovany z rozpoctu. Tudiz maji neomezene zdroje. A to minimalne z toho pohledu, ze velikost onech zdroju je jen velmi volne vazana na vysledek jejich uziti. Zjednodusene, muzou si koupit shit za kolik penez budou chtit.

    Za 2. CHMU diky prisunu penez, ktery neni vazany na vysledky jejich prace, muze nabizet zpoplatnene sluzby za libovolne ceny. Muze je nadstrelit, podstrelit podle potreby.

    To nema s pravicovosti ani volnym trhem nic spolecneho. Tyhle hybridy fungovani jsou pekny zlo. CHMU ma delat to co si stat objedna, a vysledky maji byt verejne dostupne. Pokud chce delat napr. nejake fancy grafy, nebo co ja vim, pak mu ma stat zaplait vic penez. Nebo, pokud je to uz mimo zajem statu, pak mu ma zaplatit jen tolik, aby mohl udelat verjen dostupne zdroje, pro ty fancy grafy.
    Please rise for the Futurama theme song.
    27.3.2020 17:51 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    +100
    27.3.2020 17:53 Josef K.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    to minimalne z toho pohledu, ze velikost onech zdroju je jen velmi volne vazana na vysledek jejich uziti
    Myslíš něco jako vysoké školy, které mohou propustit půlku studentů a zůstane jim 90% peněz? :-)
    (Masarykova univerzita už pochopila, že studenti jsou přítěž zdržující od výzkumu, a začala se podle toho zařizovat.)
    xxx avatar 27.3.2020 17:59 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Do toho bych radsi nezabrusoval, abych z toho nemusel vybrusovat.
    Please rise for the Futurama theme song.
    27.3.2020 18:09 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Se skolama bych to zaridil uplne opacne ...

    Tam by se platilo za vysledek => rekneme ze by skola dostavala nejaky % prijmu (to klidne muze byt pojato jako ucelove navazana cast dane, ne neco navic) svych absolventu s nejakym koeficientem prepoctu oboru*. A pak by se teprve videlo.

    Klidne bych to pak dotah az na jednotlivy vyucujici. Potkal sem hovado, ktery se chlubilo, ze k maturite pripusti tak 5% tech, co do skoly nastoupi. Coz jednoznacne indikuje jeho naprostou neschopnost dotcene studenty necemu naucit, takovej clovek nema ve skolstvi vubec co pohledavat, a protoze by chcip hlady, tak by to bylo naprosto vporadku.

    *Tohle je mineno tak, ze pokud dotycny v oboru zustane, dostane skola vic, kdyz ne, dostane vyrazne min.

    Potiz je, ze tady se vysledek vubec neresi, a presne podle toho vypada, a jde se odezdi (placeni per hlava) ke zdi (placeni za oduceny hodiny, klidne pred prazdnou tridou).
    27.3.2020 19:06 ....
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Zdravotní sestry, učitele, a arabisty nepotřebujem.
    Ale nezapomínej, že 5 bagristů je lepší než jeden zdravotnický záchranář.
    Jendа avatar 27.3.2020 21:01 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Podle mě mu šlo o to, že ŘSD třeba chce mít husté pokrytí meteostanicemi, aby věděli, kdy je potřeba začít sypat, jenže to hydrák stojí prachy, a on chce tímhle způsobem zpropagovat tuhle informaci, a tím zařídit, že si někdo na ŘSD řekne „hm, tak tohle je moc drahý a spíš se vyplatí občas sypat zbytečně“.

    Bohužel teda zrovna u hydráku tohle může nefungovat i z toho důvodu, že dělá typicky věci co mají velkou vstupní investici (spočítat model/koupit radar/koupit meteostanice) a pak se dají neomezeně kopírovat. Takže když by to chtěl někdo na jednu věc, tak to bude drahý, a když to pak bude chtít 50 institucí, tak to bude 50x levnější. Ale komerční firmy tohle taky nějak nacenit umí, tak se to třeba dá.
    CHMU diky prisunu penez, ktery neni vazany na vysledky jejich prace, muze nabizet zpoplatnene sluzby za libovolne ceny. Muze je nadstrelit, podstrelit podle potreby.
    My se (doufám) nebavíme o tom, že hydrák bude jako side-job ještě opravovat kancelářské židle, ale o prodeji dat, která už mají kvůli něčemu jinému. A já na to asi nemám teď úplně názor.
    30.3.2020 00:25 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Kolik tak asi stoji provoz nejaky krabice, kusu traverzy, a k tomu pripojeny anteny/vetrniku? Jinak jeste porad fungujou meteo hlasky kde to lidi reportujou rucne, ale to spis proto, ze to delaj gratis.

    Sypaci zasadne a zcela vzdy reagujou naprosto v souladu s tou pisnickou ... "jsou prekvapeni velice, ze snih zasypal jim silnice". Pokud totiz napadne, tak naprosto bezne na nejakych 100km (vcetne dalnice) nepotkam behem prujezdu (a pri 5+cm) ani jedno jejich auto. Vzdycky cekaj nejmin do druhyho dne - to aby se to stihlo ujezdit, a zmrznout.

    Jo a taky aby kamionysti mohli zatarasit prujezd ve vsech pruzich, to je taky nase specialita.

    Na druhou stranu, loni v praglu byly silnice posoleny ... pri 10 stupnich. Nemrzlo tejden pred a tejden po taky ne. Nejspis by ta sul prosla ci co, tak ji bylo treba vykydat.
    27.3.2020 17:47 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Takze ty ses dalsi z tech zvanilu, co neumj ani zaklady poctu ... uz to chapu.

    Vi shosiku, zazil sem firmu, ktera chtela vedet, co ji kolik stoji. A tak zavedla vnitrofiremni fakturaci. Takze trebas IT fakturovalo kazdou hodinu svy prace, jednotlivym oddelenim fakturovalo kazdej pocitac, kazdou klavesnici ... kdyz se to pak po cca roce vyhodnocovalo, tak se zjistilo, ze to vlastne vubec knicemu neni, protoze se na tom stejne neda vubec nic usetrit, ale cela a vopicarna tu firmu stala miliony na nakladech.

    V pripade statu a jeho slozek, je to pak o nekolik radu horsi. Protoze stat kuprikladu vybira desitky tisic ruznych poplatku a dani, jejihz sprava a papirovani kolem stoji o nekolik radu vic, nez kolik se vybere.

    Typicky ukazky byly zmineny - jizdny v MHD. Ale trebas taky silnicni dan, specielne v provedeni pro osobaky. To se totiz plati na 5 casti, cca +- do200Kc ... a to kupodivu znamena, ze kazdou jednu tu platbu musi nekdo nejak zpracovat. A to zpracovani stoji mnohem vic.

    S prodejem dat ktery si stat objednava je to nemlich stejny. Jestlize tu nekde vedle je uvedeno 140k mesicne, tak i to muze klidne generovat minus, protoze s takovou smlouvou se urcite par stovek clovekohodin propali jen na tom, ze se o ni jedna.

    CEZ je statni firma. S mizivym procentuelnim podilem soukromych vlastniku.
    27.3.2020 18:06 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Takže do té doby neměli evidenci, které oddělení dostalo kterou koupenou klávesnici, a kdy na čem dělalo IT oddělení? :-) Jak velká to byla firma?

    "V pripade statu a jeho slozek, je to pak o nekolik radu horsi. Protoze stat kuprikladu vybira desitky tisic ruznych poplatku a dani, jejihz sprava a papirovani kolem stoji o nekolik radu vic, nez kolik se vybere." To je strašně zjednodušující. Poplatky mají i regulační funkci, aby si lidi rozmysleli, jestli skutečně něco chtějí, a vyjímky mají taky svůj účel. Pokud se hospodským nezdá milion sazeb DPH na pivo, není problém. Může být jednotná sazba DPH pro supermarkety a pro hospody. Jenže ta sazba bude někde mezi supermarketovou a hospodskou, tedy hospody budou přijdou o slevu na dani... :-)

    Mizivý, třicetiprocentní, podíl soukromých vlastníků je důvodem, proč si stát s ČEZem nemůže dělat co chce, a musí brát ohledy na ostatní akcionáře. Ale jo, taky mi připadá zvláštní, že soukromníci vlastní 30% Temelína. Zajímalo by mě, jestli by zástupci těch 30% mohli vyslat třeba kontrolu do meziskladů vyhořelého paliva, aby viděli, jak se vedení stará o jejich investici.
    27.3.2020 18:24 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    IT sem uved jako priklad, ono vsem prislusnym oddelenim fakturovalo trebas i ucetni oddeleni svoje sluzby atd atd.

    A normalni firmu kupodivu prevazne naprosto nezajima, co jeji IT dela, dokud vse co ma funguje. Coz nijak neznamena, ze nevi, ze se nakoupilo 1000 klavesnic, jen si nevede evidenci, ze 5 klavesnic dostala uctarna a 8 marketing. Protoze normalni firma vi, ze ta evidence bude stat vic, nez ta klavesnice.

    Chces zarnej priklad v provedeni statu? Detske pridavky. Misto aby se plosne vyplatily vsem per hlava (a osobne bych to jeste zjenodusil o to, ze by 1/2 dostala matka a 1/2 otec, a tam kde nahodou otec neni uveden, by proste matka dostala tu svoji pulku, protoze jeji blbost ...), a tudiz by to nestalo vlastne vubec nic, tak musi kazda rodina dokladovat kazdorocne prijmy, a tisice zbytecnych darmozroutu to zpracovavat, aby tech cca 5% znich nedostalo nic.

    Jinak receno, zaplatime za to ze 5% rodin nedostane decke pridavky nejspis tisicinasobky castky, ktera se tak "usetri".

    Poplatky zadnou regulacni funci nemaji. Pokud potrebuju prihlasit auto, tak ho proste potrebuju prihlasit. Je to o to desivejsi, ze JA ho nikde prihlasovat nepotrebuju, chce to po me stat.
    27.3.2020 07:54 Ptr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    No, kšeftovali, aby zaplatili chybějící část peněz na provoz. Protože na rozdíl od třeba americké NWS jim stát neplatí všechno.
    27.3.2020 13:57 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Prostě seškrtají svoje aktivity o 25-30%, a budou dělat jen to, za co je stát platí. Smůla. V kapitalismu každý dostane jenom a pouze to, za co si zaplatí. Lid nezaplatí, lid mít nebude.

    "Mezi zdroje financování patří rovněž příjmy z komerční činnosti (25–30 %), zajišťované převážně příjmy z letecké meteorologie, resp. smlouvami s velkými odběrateli meteorologických předpovědí a dat (např. ČEZ, Česká televize, ŘSD, aj.), v menší míře také příjmy z posudků a ze zpoplatněných služeb souvisejících s poskytováním dat."
    27.3.2020 14:19 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Taky bych to tak viděl.
    27.3.2020 15:55 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Mě nevadí, že ČHMU provozuje též komerční činnost. Ale raději bych to viděl za nějaké služby s přidanou hodnotou. Čistá data považuju za veřejný statek, který by měl být dostupný zdarma nebo za manipulační poplatky. A je jasné, že jde o systémový problém ale on je také systémově podchycený právě tím právem na přístup k datům.
    -- OldFrog
    27.3.2020 17:59 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Organizace statu nema a nesmi podnikat. TECKA

    To je uplne stejny, jako kdyby se cojavim CNB rozhodla, ze bude lidem pucovat ... proc ne, zejo, kdyz na to prijde, dotiskne si dalsich par zilionu.

    Mimochodem, zajimalo by me, jak si cenis manipulacni poplatek pri prenosu tyhle stranky na webu ... to je totiz asi tak stejny, jako si stahnout ty data.
    29.3.2020 21:37 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Proč by státní organizace neměly realizovat zisk?
    29.3.2020 21:47 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Že by proto, aby nepřestaly být závislé na milodarech od politiků a jejich pohůnků?
    30.3.2020 00:28 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Doufam, ze ti prislusnej ourad az tam polezes pro novej OP nebo RP vyuctuje nejmin 100k. To aby nebyl zavislej na nejakych milodarech.
    xxx avatar 29.3.2020 23:42 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Protoze to je uplnej sen tyhle "firmy". Treba OSA, ta treba ma super zisky. Jo jo, vic firem co muzeou diky pravnimu ramci radne podojit obcany.
    Please rise for the Futurama theme song.
    29.3.2020 17:33 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Český hydrometeorologický ústav začal bezplatně poskytovat data z meteorologických stanic
    Chmu i statni rozhlas by mely byt privatizovany, nebo bez nahrady zruseny. Ve chvili, kdy firmy nejedou kvuli statnimu narizeni, neni moralni z dani slusnych lidi tyto statni zbytne instituce financovat.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.