abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:33 | Bezpečnostní upozornění

    Training Solo (Paper, GitHub) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel s eIBRS a některých procesorů ARM. Intel vydal opravnou verzi 20250512 mikrokódů pro své procesory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.05.11 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:11 | Nová verze

    Svobodný elektronický platební systém GNU Taler (Wikipedie, cgit) byl vydán ve verzi 1.0. GNU Taler chrání soukromí plátců a zároveň zajišťuje, aby byl příjem viditelný pro úřady. S vydáním verze 1.0 byl systém spuštěn ve Švýcarsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 00:55 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 209. brněnský sraz, který proběhne tento pátek 16. května od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Jelikož se Brno stalo jedním z hlavních míst, kde se vyvíjí open source knihovna OpenSSL, tentokrát se OpenAlt komunita potká s komunitou OpenSSL. V rámci srazu Anton Arapov z OpenSSL

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:22 | Komunita

    GNOME Foundation má nového výkonného ředitele. Po deseti měsících skončil dočasný výkonný ředitel Richard Littauer. Vedení nadace převzal Steven Deobald.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    10.5. 15:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    9.5. 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    9.5. 15:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 594 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    Co čekat od Gnome 3.0

    Co můžeme očekávat v Gnome 3.0? Bruce Byfield o tom mluvil se šéfem Gnome Foundation (Vincent Untz). Mimo jiné by Gnome chtělo změnit to, že jej lidé vnímají jako jeden velký celek - raději by se prezentovalo jako ekosystém řady aplikací.

    13.5.2010 18:27 | Robert Krátký | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    13.5.2010 18:39 Rivon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čekat od Gnome 3.0
    *cough* KDE SC *cough*
    13.5.2010 18:56 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čekat od Gnome 3.0
    Na GNOME shellu mě zaráží jedna věc (co jsem viděl ukázky) - jak to, že tam není seznam oken (aka taskbar)? Jak se potom přepnu na nějaké okno překryté jiným oknem? Doufám, že to na tu horní lištu půjde normálně dát (stejně tam jinak nic není). Doteď byly ve Windows/GNOME/KDE všechny okna vidět na panelu a jedním kliknutím se dalo do kteréhokoliv přepnout. Teď to vypadá jako že to chtějí zrušit, na liště nezobrazovat kromě tlačítka "Activities" nic (takže jen zbytečně zabírá místo) a uživatel musí vlézt do menu jen aby se podíval, co je otevřené za okna nebo se do některého přepnul. Nechápu to. Proboha proč?
    Josef Kufner avatar 13.5.2010 19:09 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čekat od Gnome 3.0
    Taskbar je zbytečnost. Žiju bez něj (i bez celého panelu) naprosto spokojeně už několik let.

    Pokud chceš vidět seznam oken bez taskbaru, zmáčkni alt+tab.

    A určitě se tam dříve či později objeví, pokud tam už není, seznam oken v menu na jedno kliknutí myší i klávesnicí.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    13.5.2010 19:18 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čekat od Gnome 3.0
    Když už tam ten panel je, tak mi přijde nelogické na něj okna nedat. Alt+Tab - i to znamená, že musím něco zmáčknout, nevidím to pořád.
    Marek Bernát avatar 13.5.2010 19:39 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čekat od Gnome 3.0

    A načo ich potrebuješ vidieť? Teda okrem zvyku. Ja tiež panel nemám a vôbec mi nechýba. Pravda, chce to systém vo virtuálnych plochách (1 -- xtermy, 2 -- browser, 3 -- IM, etc.), ale jak si naňho človek zvykne, tak vždy vie, kde čo je a na jednu klávesu sa dostane ku každému programu.

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    13.5.2010 19:49 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čekat od Gnome 3.0
    "potřebuju" je silné slovo, nutně to samozřejmě nepotřebuju. Je to prostě rychlejší: hned vím, kde přesně kliknout, zatímco když otevřu menu, tak pak teprv vidím, co něm je.

    Taky pokud okna vidím, mám o nich přehled. Když třeba něco začne blikat, tak to uvidím.

    Zvyknout se dá, to nepopírám, ale nevidím důvod to měnit, když to bude míň nebo (v nejlepším případě) stejně efektivní jako teď. Panel tam stejně je, nezmizel.
    Marek Bernát avatar 13.5.2010 20:17 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čekat od Gnome 3.0

    Ale aj ja viem, kam presne kliknúť: na plochu, ktorá obsahu danú aplikáciu (snáď toho nepoužívaš toľko, že nevieš, kde čo máš?). To by samozrejme bolo za predpokladu, že by som klikal a nie stláčal, ale to je fuk. Pager, predpokladám, z gnome 3.0 ešte nezmizol :-)

    Nikdy som nepochopil, prečo by okno malo blikať. Nejaký príklad? Napadajú ma len IM, prichádzajúci mail a podobne, ale na to predsa presne slúži status bar, notifications, alebo obdoba týchto vecí.

    Jasné, nič proti. Len som bol zvedavý. Mňa totiž strašne zaujíma, ako ľudia pracujú. Mám asi takú úchylku, že sa snažím všetko optimalizovať; tak keď vidím, že niekto používa zaujímavý program, alebo nejaký trik, tak sa rad priučím :-) Aj keď obvykle sa dozviem, že ľudia používajú prehistorické metódy vynájdené niekedy pred 30 rokmi, ukradnuté MS pred 20 a implementované do linuxu pred 5 :-D

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    13.5.2010 20:28 bedla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čekat od Gnome 3.0
    Ale aj ja viem, kam presne kliknúť: na plochu, ktorá obsahu danú aplikáciu
    A ako vieš, že môžeš kliknúť na plochu, ktorá by mala obsahovať danú aplikáciu, ak nevidíš, či je daná aplikácia spustená?
    Marek Bernát avatar 13.5.2010 20:52 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čekat od Gnome 3.0

    A bavíme sa o mojom systéme, alebo o systéme niekoho druhého? Lebo vo svojom systéme viem, čo si spúšťam. Znie to možno prekvapujúco, ale tých pár bežiacich programov (z ktorých väčšina sa spúšťa automaticky -- xtermy, browser, IM) si ešte zapamätať zvládam :-D Za druhé, ak je tam pager, ideálne ešte aj s ikonkami, tak z toho je to tiež vidieť.

    Ešte nejaké triviálne otázky? :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    14.5.2010 10:08 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čekat od Gnome 3.0
    Okno (resp. jeho tlačítko na liště) se rozbliká když vyžaduje focus. WM to obvykle dělají automaticky, když píšu a někde vyskočí okno, tak mi nesebere focus, ale místo toho se rozsvítí/rozbliká. Jinak notifikace jsou taky použitelné, dalo by se to určitě řešit i jinak než jenom blikáním tlačítka na liště. Rozhodně není důvod jenom kvůli něčemu takovému je tam mít, s tím souhlasím. Co mi prostě nejde do hlavy je, jak se GNOME ohání oproti KDE konzervativností a "postupnou evolucí" a pak prostě jen tak zruší takový naprosto standardní ovládací prvek. Nedává to žádný smysl. Pamatovat si, co mám otevřené, někomu nedělá problém, někomu třeba jo (zvlášť pokud jim jistý Němec schovává věci :) ), prostředí mi má používání usnadnit, ne mě nutit si něco pamatovat.

    Jak jsi psal že se prostě přepneš na plochu, kde je jiná aplikace - problém je, na tohle nesmím mít žádné okno zakryté. Jde to, s tímhle přístupem můžeme překrývání oken zrušit, budou všechny vidět a bude se přepínat mezi plochama - prostě tiling WM. Pak stačí samotné okno, nemusí ho navíc reprezentovat tlačítko na liště. Je to svým způsobem pro uživatele jednodušší. V GNOME se ale okna překrývají, tak jak je na to dneska 99 % lidí zvyklých, a to se nezmění. Že v Xmonadu panel není potřeba je pro GNOME irelevantní.
    Marek Bernát avatar 14.5.2010 10:16 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čekat od Gnome 3.0

    Hm, za vyskakujúce okná by som vraždil, ale kým máme programy, aké máme, tak máš asi pravdu, panel je jedno z tých lepších riešení. Asi mám šťastie, že moc takých aplikácií nepoužívam. S tým gnome máš pravdu. Ale to fakt plánujú dať gnome shell ako defaultnú variantu? Alebo dokonca jedinú?

    Aha, jasné. Sorry, som príliš zvyknutý na svoj spôsob práce. Určite kope ľudí vyhovuje mať 10 aplikácií na jednej ploche a prepínať sa Alt+TAB, ale IMHO je to veľmi neefektívne. Ale proti gustu... :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    14.5.2010 10:34 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čekat od Gnome 3.0
    Pokud vím má to být tak, že GNOME shell bude defaultní, půjde zůstat u starého gnome-panelu, ale už se nebude dál vyvíjet.
    Marek Bernát avatar 14.5.2010 11:04 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čekat od Gnome 3.0

    Čiže presne ten istý krok ako KDE 3 -> KDE 4. IMHO je pekne nahovno totálne zničiť ľuďom systém, na ktorý sú roky zvyknutý v honbe za nejakým imaginárnym svätým grálom...

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    14.5.2010 12:53 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čekat od Gnome 3.0
    Asi jo. Sice tvrdí, že se z KDE poučili a GNOME jde cestou postupného vývoje (žádné radikální kroky), je vidět že se po něm opičí. Zeitgeist má být (až to bude) pokud jsem správně pochopil nějaká databáze na soubory - taky možná inspirace u KDE. GNOME 3 taky bude "potřebovat" (těžko říct jestli nutně) grafickou akceleraci kvůli nějakým cool efektům. Na druhou stranu starý gconf nahradí dconf a má se zrychlit start, takže i pozitivní změny budou (i když na dconf zase někdo nadává že používá binární databázi a je to jako registry ve windows ... když to bylo celé na XML, bylo to nechutně pomalé).
    14.5.2010 13:03 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čekat od Gnome 3.0
    http://i39.tinypic.com/34htgfc.gif Vypadá to zajímavě... ale prostředí založené na neustálém drag&drop a soubory schované pod různé abstrakce místo normálních adresářů, to se mi teda moc nezamlouvá. Už to není to staré, jednoduché GNOME. Uvidíme.
    Marek Bernát avatar 14.5.2010 13:09 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čekat od Gnome 3.0

    Ja už som pár videí videl. Ale netuším, čo to má okrem cool efektov prinášať. Použiteľné mi to rozhodne nepripadá. Na druhej strane, aspoň je to čiastočné oslobodenie sa od tej paradigmy tlačítko Štart + taskbar, ktorú rozšíril windows a na ktorej sa skoro 20 rokov nič nezmenilo. Možno je to vývoj správnym smerom. Uvidíme.

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Bedňa avatar 13.5.2010 20:23 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čekat od Gnome 3.0
    Já mám bežne otvorený FF, Gedit, niekoľko obr. v Gimpe, Inkscape, Empathy, Skype, Terminál a občas keby som sa nepozrel na lištu tam som v ..., ale uzávam že pre človeka čo stabilne používa pár app ho netreba.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    14.5.2010 01:09 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čekat od Gnome 3.0
    Tohle se dá poměrně úspěšně řešit více virtuálními plochami. Každá na nějakou činnost, např. jedna na Gimp, jiná s editorem a terminálem a pod. Rychleji se pak dá mezi různými činnostmi přepínat a přijde mi to i přehlednější.
    There is no point in being so cool in a cold world.
    13.5.2010 21:56 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čekat od Gnome 3.0
    Tak zkus mojí mámu naučit alt+tab :) Ta si prostě (a miliony jiných) žádné kl. zkratky do hlavy brát nebude a přepínání FF / TB / .. je kliknutím na taskbar to nejjednodušší. Ona si nepamatuje ani co všechno jí běží, musí to na tom taskbaru vidět. Už jen autohide taskbar je problém a schováno do Activities jí pošle do kolen :) Zrovna tak jako já nikdy nelezu do menu, protože alt+f2 je 100x rychlejší a pohodlnější (mám KDE), tak uživatelé jako ona nikdy nevlezou do alt+f2 a nebudou se lehce smiřovat se ztrátou taskbaru, který mají jako jeden z pilířů práce s pc.
    13.5.2010 23:29 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čekat od Gnome 3.0
    Gnome má taky Alt-F2 -- a dokonce umí věci, které určitě neumí Alt-F2 v KDE (třeba free the fish ;-) )
    Solitary avatar 13.5.2010 23:46 Solitary
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co čekat od Gnome 3.0
    Kazdy ma jiny styl pouzivani pocitace... nepochybuju o tom, ze jsem o nekolik urovni zdatnejsi uzivatel nez tvoje matka a presto je pro me taskbar dulezity, jsem na nej zkratka zvykly. Pouzivam Gnome a nedokazal jsem si nikdy zvyknout na vice ploch (mam jen dve) a druhou pouzivam jen zridka, treba kdyz chci jen neco nekomu predvest na "ciste" plose nebo kdyz si chci rozdelit dve odlisne prace. Jinak ale vyuzivam jen jednu, ikdyz s prichodem Gnome Shellu si dokazu predstavit, ze bych jich zacal vice vyuzivat... je to totiz mnohem vice prehlednejsi. Ja sam jsem bordelar a chaotik, takze opravdu nedokazu efektivne vice ploch vyuzit, mel bych v nich za chvili strasny bordel.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.