Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.
Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.
Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).
Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.
Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.
Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.
V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Společnost Codeweavers vydala CrossOver 22, komerční implementaci Wine. Tato verze je založena na Wine 7.7, obsahuje Wine Mono 7.2.0 a vkd3d 1.4, přináší počáteční podporu DirectX 12, běží na macOS Ventura beta a opravuje spoustu chyb pro běh MS Office 2016/365.
Pokud hrajete GTA Online, přečtěte si nejdříve tento thread, můžete totiž dostat ban od Rockstar Games. Oficiální oznámení viz Introducing CrossOver 22.
Tiskni
Sdílej:
Blizzard kedysi istú nemenovanú mimoriadne populárnu hr, keď mala bežať pod Linuxom v rámci toho, že by používala ofiko dáta, za ktoré by človek musel zaplatiť, tak to Blizzard zatrhol a chcel ich hnať pred súd, tak z toho zišlo a navyše sa museli premenovať(robili aj iné veci) a daná hra doteraz(a ani žiadna iná od ich spoločnosti) nebeží pod Linuxom.Máš k tomu nějaké bližší informace? Pokud je mi známo, tak Blizzard svého času běh WoW pod Wine podporoval, jeho vývojáři do Wine sami poslali několik patchů pro zlepšení běhu WoW (které již předtím běželo skvěle díky tomu, že mělo nativní OpenGL renderer), interně měl Blizzard dokonce nativní linuxový port WoW. Samozřejmě Blizzard dříve a Activision Blizzard dnes jsou dvě naprosto odlišné společnosti.
spustil všechny hry od Blizzardu přes Wine
WarCraft byl pro DOS, ne? Dokonce koukám, že původně i WarCraft 2 (původní kopii jsem ztratil a znovu jsem pořídil až Blizzard Anthology). Taky jsem si vzpomněl na The Lost Vikings (ti jsou oficiálně ke stažení pro DOSBox).
Já tedy nic novějšího než WC3:TFT nezkoušel. Zrovna ten mi běžel až překvapivě dobře. Ale se SC:BW jsem se natrápil, hlavně s pluginy a multiplayerem.
Ve WoW OpenGL renderer zařízli už někdy ve verzi 3 (Wrath of the Lich King) před 10 lety.Hm, já měl za to, že ještě Mists of Pandaria měla použitelný OpenGL renderer a rozbili jej až ve Warlords of Draenor (a následně v Legion kompletně odstranili). Ale možná si to již špatně pamatuji.