abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 20:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 17:22 | Nová verze

    3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:22 | Komunita

    Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Komunita

    V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    včera 10:55 | IT novinky

    Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    13.7. 17:55 | Zajímavý projekt

    Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    11.7. 16:44 | Komunita

    Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    11.7. 14:55 | Humor

    McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    11.7. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (26%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 397 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Desátý KDE PIM Sprint

    Jos Poortvliet píše o desátém KDE PIM Sprintu, který proběhl 10.–12. února v Osnabrücku. Mezi tématy se objevila: Historie KDE PIM, opravování chyb, diskuze ohledně KDE Frameworks 5, spolupráce s OpenUsability.org, různé mobilní a desktopové platformy a integrace s Telepathy kontaky s využitím Nepomuku.

    18.2.2012 12:27 | Nicky726 | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    18.2.2012 16:18 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Desátý KDE PIM Sprint
    Od té doby co jsem vše kolem KDE PIM odinstaloval, zrušil všechny ty Nepomuky, Akonadi atd... a do Seamonkey přidal Lightning, to KDE snad i mohu používat.
    18.2.2012 20:10 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Desátý KDE PIM Sprint
    KDE PIM Sprint? No, kdyby akce spočívala v tom, že vývojáři té hrůzy budou prchat před kopanci do zadnice ze strany vytočených uživatelů, tak bych se i zúčastnil... :-D
    belisarivs avatar 18.2.2012 20:31 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Desátý KDE PIM Sprint
    Zvlastni, Kolegacek mi hlasi, ze mu to na Gentoo jede pekne.

    Tim teda ten krap nechci nejak obhajovat. Jenom is rikam, cim to.
    IRC is just multiplayer notepad.
    18.2.2012 20:35 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Desátý KDE PIM Sprint
    To bych teda chtěl vidět, jak to jede pěkně.
    19.2.2012 10:11 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Desátý KDE PIM Sprint
    +1

    jestli ono to nebude jak se tu někdo onehdá dohadoval, že mu nic nepadá a s ničím nemá problém, a pak z něj vylezlo, že to vlastně ani nepoužívá ...

    případně ti experti, co maj všechno plynulý, a pak z nich vyleze, že maj desetkrát lepší hardware, než o kterým je zrovna řeč, anebo jinej případ, daj video ze svýho stroje, a člověk si jen rve vlasy, jak někdo může říkat "rychlá odezva" tomu, když mezi akcí a reakcí je tak sekunda-dvě ...

    já bych se k tý variantě s kopáním do pr... s chutí přidal, kromě denodenních problémů mi navíc nedávno sračkonadi sežralo všechny maily z inboxu na IMAPu, zůstaly jen hlavičky a pár souborů, co jsem polovil z lokálních cache, musel jsem somrovat u poskytovatele vytažení ze zálohy
    19.2.2012 11:08 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Desátý KDE PIM Sprint
    Příloha:
    Nee, vazne to funguje, mam kmail a v nem 3 maily, gmail, imap.prace a groupwise.imap.prace.
    Jediny na co sem nemel koule je filtrovat zpravy na strane klienta takze sem si vsechna pravidla naklikal na strane serveru pro vsechny ucty.
    Co se tyce trafficu tak pracovni mail dostava jeden 20 a druhej 60 mailu denne a gmail ma kolem 200.
    Jedine co jsem zmenil proti vychozimu nastaveni je ze se mi to pripojuje na mysql server na serveru pac sem ho nechtel mit na desktopu (to same mi dela amarok).
    Kmail mam 4.7.4 ze stable (celej system az na par baliku je stable) a cele je to na hardened.
    scarabeus@arcarius: ~ $ cat /etc/portage/package.keywords/* 
    media-sound/amarok
    =sys-devel/gcc-4.6* **
    
    <sys-boot/grub-9999 **
    media-video/libav
    media-libs/x264
    app-office/libreoffice
    app-office/libreoffice-l10n
    =dev-cpp/libcmis-0.1.0 ~amd64
    =media-libs/libcdr-9999 **
    =sys-apps/portage-2.2* **
    =media-video/vlc-2.0*
    dev-db/virtuoso-odbc
    dev-db/virtuoso-server
    sys-libs/zlib
    Jak je videt tak nic extra z kde v keywords nemam. Amarok sem chtel pac stable verze mi nejak zapominala obsah sbirky a virtuoso je tam kvuli vlc, meli kolizi v zlib a jeho useflagach.
    Jinak v priloze je screenshot toho ze to fakt bezi :)
    19.2.2012 12:01 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Desátý KDE PIM Sprint
    O svém zážitku s tím, jak to "funguje" nad 8GiB testovacím IMAP účtem, jsem tady psal nedávno. Cachování v MySQL databázi nikdo svéprávný fakt vymyslet nemůže.
    19.2.2012 12:42 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Desátý KDE PIM Sprint
    To pozor ja netvrdim ze to je dokonalost sama nebo ze to bezi skvele, jen rikam ze to konecne funguje, coz je dost posun proti stavu "pridam imap ucet a cele to crashne".

    A to ze to pouziva mysql mi dost stve ale moc s tim nenadelam...
    19.2.2012 12:53 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Desátý KDE PIM Sprint
    jen rikam ze to konecne funguje, coz je dost posun proti stavu "pridam imap ucet a cele to crashne".
    A není to málo, Antone Pavloviči? :-)

    Jako jásat nad tím, že poštovní klient konečně aspoň okamžitě nespadne, když přidám IMAP účet, to mi teda v roce 2012 přijde jako skutečně vývojářská tragédie.

    Jinak já když přidám tenhle testovací účet, tak se uswapuje k smrti nebo to zabije OOM killer. Vzhledem k tomu, že můj normální Gmail má něco kolem 2GiB, to na ostrých datech fakt zkoušet nehodlám.
    19.2.2012 12:56 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Desátý KDE PIM Sprint
    Divne, a pouzivas taky remote db? Nebo tu interni co spusti hromady mysqld procesu?
    19.2.2012 13:00 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Desátý KDE PIM Sprint
    Samozřejmě lokální, ono remote DB se na notebooku, který se na cestách připojuje přes WiFi tethering s Android telefonem, bude používat vzhledem k "rychlosti" a datovým limitům opravdu dost obtížně. :-D

    Já to jen zkoušel, jestli se to někam posunulo, z mého hlediska bohužel stále zcela nepoužitelné => zpět k TB.
    19.2.2012 13:09 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Desátý KDE PIM Sprint
    No tam je za remote db povazovano i napojeni na bezici mysqld na locale. Protoze kdyz to akonadi nespravuje ty konexe ale stara se o to systemovej mysqld (z initscriptu) tak to funguje lip (aspon dle meho skromneho odhadu).
    Ale jinak souhlasim ze stav kdepim je nejvetsi killer KDE.
    19.2.2012 13:20 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Desátý KDE PIM Sprint
    To sice můžu zkusit, ale ze zkušenosti, kdy jsem testoval logování Apache do MySQL na celkem vytíženým serveru vím, že když ta databáze nabobtná na pár giga, tak jde prostě výkon do nevídaným způsobem do kytek, tak bych si od toho asi moc nesliboval. :/
    19.2.2012 15:36 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Desátý KDE PIM Sprint
    Nee, vazne to funguje, mam kmail a v nem 3 maily,
    LOL, tady jsem si dal pauzu ve čtení, a říkal jsem si, že se třemi zprávami mi to ještě fungovalo :-)
    Jediny na co sem nemel koule je filtrovat zpravy na strane klienta ...
    mno, měl jsem dojem, že do 4.8 to snad ani nešlo? (resp. od 4.8 mně začal otravovat, že mám nastavený nějaký filtry, a on pro ně nemůže najít cílový složky - moc libová vlastnost se na ně odkazovat místo jména/umístění nějakým blbým indexem, kterej se změní, když odeberu/přidám účet ...)
    Jedine co jsem zmenil proti vychozimu nastaveni je ze se mi to pripojuje na mysql server na serveru pac sem ho nechtel mit na desktopu (to same mi dela amarok).
    no ... já se pokoušel použít sqlite

    flag v USE nahozenej, všechno rekompilovaný, a v nastavení prostě není a není, zato si tam můžu vybrat mysql a postgres, kterej ani nemám instalovanej, ou jé ...

    takže jo, jedu na lokálním mysql, i když na Fedorce se sqlite tváří použitelně (nicméně bug vám na to reportovat nebudu, co by z toho bylo ...)
    Kmail mam 4.7.4 ze stable (celej system az na par baliku je stable) a cele je to na hardened.
    ten jsem na Gentoo přeskočil, na jednom stroji honím pořád 4.4.11.1, a na druhým jsem rovnou odmaskoval 4.8.0, po zkušenostech z Fedory ... a ten výše zmíněný zlikvidovaný inbox se týká právě toho 4.8.0 na Gentoo
    Jinak v priloze je screenshot toho ze to fakt bezi :)
    takovejch ti udělám dvanáct do tuctu, a jak mám vědět, že pět sekund po PrintScreen to neletělo do kytek?
    20.2.2012 20:16 jamar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Desátý KDE PIM Sprint
    Jenom k tomu sqlite - ono to není oficiálně podporované (prý akonadi s sqlite nemusí fungovat správně), takže se to nedá nastavit v gui. Ale stačí otevřít ~/.config/akonadiserverrc a tam napsat:
    [%General]
    Driver=QSQLITE3
    
    [QSQLITE3]
    Name=/home/user/.local/share/akonadi/akonadi.db
    
    [Debug]
    Tracer=null 
    Po restartu už to pak poběží na sqlite. A žádných problémů navíc jsem si nevšiml.
    20.2.2012 23:18 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Desátý KDE PIM Sprint
    Příloha:
    Jenom k tomu sqlite - ono to není oficiálně podporované (prý akonadi s sqlite nemusí fungovat správně), takže se to nedá nastavit v gui.
    jasně, vůbec to v GUI nejde ... viz příloha
    Ale stačí otevřít ~/.config/akonadiserverrc a tam napsat:
    [%General]
    Driver=QSQLITE3
    
    [QSQLITE3]
    Name=/home/user/.local/share/akonadi/akonadi.db
    
    [Debug]
    Tracer=null 
    Po restartu už to pak poběží na sqlite. A žádných problémů navíc jsem si nevšiml.
    a přesně tohle jsem v Gentoo měl

    ale jistě, to, že to vůbec nefunguje, není "problém navíc" - je to totiž problém základní
    21.2.2012 21:24 jamar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Desátý KDE PIM Sprint
    Příloha:
    Tak, ono asi jak kde, defaultně v archu to v GUI není, viz příloha, ale zas na druhou stranu mi to aspoň s tím nastavením v konfiguráku funguje ;-)
    20.2.2012 11:54 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Desátý KDE PIM Sprint
    Příloha:
    tak k těm screenshotům, viz příloha - takovýchto hlášek jsem právě odklikal asi třicet a zdá se, že jim není zdaleka konec ...
    20.2.2012 11:57 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Desátý KDE PIM Sprint
    ... tak po odeslání příspěvku jsem to začal počítat, a bylo jich ještě 43 - fakt úžasný, a vzhledem k frekvenci jejich zjevování na dýl, než si tady postěžovat, ať žije produktivita!
    20.2.2012 13:20 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Desátý KDE PIM Sprint
    Roztomile, to jsem nastesti nemel. Vtipna featurka.
    Ale me to vazne jeste zadnej error nevyhodilo, za coz jsem docela happy.
    Jinak nejdyl mi to v kuse bezelo 16 hodin, bohuzel primarni system na masine jsou windows, takze jsem si pak sel zahrat battlefield :D
    Existuje moznost ze jsi ty maily migroval ze stareho nastaveni? Ja to radsi nechtel riskovat a proste jsem veskere kde4 config smazal (i ta v XDG adresarich) a velice opatrne a polehonku vse pridaval.
    20.2.2012 15:26 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Desátý KDE PIM Sprint
    Existuje moznost ze jsi ty maily migroval ze stareho nastaveni?
    to ten krám udělal sám

    jenže to stejně nechodilo, tak jsem odebíral a přidával ty jeho agenty, dokud to nesežral (za pomocí akonadiconsole, neb v systemsettings se neobtěžuje to mít všecko)

    u lokální pošty jsem to na pracovním stroji dělal naněkolikrát, než jsem přišel na to, co funguje, na domácím to pak s touto znalostí stačilo jednou (jde o agenta Local folders, nikoli KMail folders, který mi tam narval při pokusu o konverzi, a nikoli Maildir, i když to je maildir ...)

    IMAP se tvářil, že funguje napoprvý, ale pak se rozesral po změně mailserveru, odmítal se přihlásit přes ssl, po změně na nešifrovaný a přesměrování na ssltunel to chodilo ... opět pomohlo jen odebrat a přidat znova

    doma ženský IMAP nechodil projistotu vůbec, ani se neobtěžoval s nějakou chybovou hláškou ... opět odebrat a přidat, teď chodí, ale je mu občas potřeba ručně připomenout, že má zkontrolovat poštu
    Migi avatar 19.2.2012 10:47 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Desátý KDE PIM Sprint
    tohoto sprintu bych se velmi rád zůčastnil
    belisarivs avatar 19.2.2012 14:59 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Desátý KDE PIM Sprint
    Mas casu dost. Tech sprintu jeste bude. A je otazka, zda to bude stacit.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Petr Bravenec avatar 19.2.2012 21:16 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Desátý KDE PIM Sprint
    Bude se kopat do zadnic vývojářů KDE PIM? Taky se chci zúčastnit!

    KMail mi jako poštovní klient vždy velmi vyhovoval. Ale teď, když používá tu skvělou technologii Akonadi a funguje pouze v úterý a v lednu, dostanu maximálně tak seznam mailů v některých složkách, a občas - po restartu - i nějakou poštu. Že je inbox zanořený abecedně mezi ostatními složkami a nedá se přesunout, k tomu se ani nedá slušně vyjádřit.

    KDE PIM 4.8 je zatím ten největší šmejd, jaký se v KDE objevil. Nesplňuje ani základní funkčnost - neumí přečíst poštu.
    Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
    xxx avatar 20.2.2012 23:00 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Desátý KDE PIM Sprint

    Tak mi prave kwallet poslala do vecnych lovist sebe samu vcetne hesel. Kolik je potreba let vyvoje, pridanych mezivrstev, zbytecnych databazi, aby se clovek nemohl spolehnout na zakladni funkce?

    Please rise for the Futurama theme song.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.