Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.
Byla vydána nová verze R14.1.4 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání. Podrobný přehled v Changelogu.
Bylo vydáno OpenBSD 7.7. Opět bez písničky.
V Tiraně proběhl letošní Linux App Summit (LAS) (Mastodon). Zatím nesestříhané videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.
Zdrojový kód hry Doom 3 BFG Edition byl zveřejněn pod licencí GNU GPLv3. Samotná hra nebyla vydána pro Linux, proto se nyní otevírá cesta portování.
Tiskni
Sdílej:
ziadna poriadna hra od zverejnenia ich kodu nebola nikdy vytvorenaNo pokud odečtu všechny FPS založené na Unreal enginu tak už zbývají asi přibližně všechny ostatní. Herní studia moc kód nevyvíjejí. Mají pár programátorů co jim naroubují na zakoupenou licenci enginu to co jejich artisti vytvoří a pak se to vydá. ID Software (teda především John Carmack ať jsem konkrétní) je jedna z mála firem co hry opravdu píše. Všichni ostatní už jen kopírují a kupují. Proto téměř všechny FPS od roku 1994-1996 vypadají ± stejně.
a vyvoj skoncil hned ako ID vydali dalsi engine pod open source licenciou (v tom lepsiom pripade , v horsom a castejsom pripade do pol roka od zacatia "nadejneho projektu")Důvod je jednoduchý: ID Software je relativně malá firma (žádné velké herní studio), která píše herní enginy a po pár letech vývoje většinou udělají jednu hru která je spíš jako demo prezentující současná engine a ten nadále prodávají ostatním. Navíc John Carmack se už dávno nevěnuje vývoji herních enginů, ale hraje si s raketama. Herní enginy se většinou dají spočítat na prstech jedné ruky. Bohužel firem, které by je ke všemu ještě navíc otvírali moc není. Vlastně asi jen jedna.
obrazky v ascii neviem kreslit takze ti to nenakreslim :)No, ne. Nerozumím tomu z toho důvodu, že všechno je přesně naopak než bylo řečeno.