abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 06:00 | Nová verze

Po čtyřech a půl měsících vývoje od vydání verze 5.3 byla vydána nová verze 5.4 svobodného open source redakčního systému WordPress. Kódové označení Adderley bylo vybráno na počest amerického jazzového trumpetisty Nata Adderleyho.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:44 | IT novinky

Association for Computing Machinery vzhledem k probíhající pandemii COVID-19 nabízí bezplatný přístup do databáze publikací ACM Digital Library, a to do 30. června 2020.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 2
včera 23:11 | IT novinky

Humble Bundle nabízí balík her (některých multiplatformních a/nebo bez DRM), knih, komiksů,… za cenu alespoň €28. Akce Humble Conquer COVID-19 Bundle probíhá do 7. dubna. Výtěžek bude věnován humanitárním/charitativním organizacím Lékaři bez hranic, Direct Relief, International Rescue Committee a Partners In Health.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 7
včera 18:44 | Komunita

Český LibreOffice tým vydává překlad příručky LibreOffice Online. Příručka vznikla překladem anglického originálu, který byl vytvořen v rámci projektu Google Season of Docs 2019. Příručka je ke stažení na českých stránkách LibreOffice. Český tým pokračuje s překladem příručky Začínáme s LibreOffice a hledá další dobrovolníky pro překlad z angličtiny a revize přeloženého textu.

Zdeněk Crhonek | Komentářů: 1
včera 17:55 | Nová verze

Theia je nové modulární vývojové prostředí (IDE) určené k běhu jako webová aplikace a modifikovatelné pomocí doplňků kompatibilních s MS Visual Studio Code. Vývoj zaštiťuje Eclipse Foundation. Více v oznámení vydání verze 1.0.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
včera 17:44 | Upozornění

V souvislosti s nedávnými kybernetickými útoky na nemocniční zařízení v České republice nabídl Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) ve spolupráci se sdružením CZ.NIC, správcem české národní domény a provozovatelem Národního bezpečnostního týmu CSIRT.CZ, pomoc klíčovým zdravotnickým subjektům, na které se vztahuje reaktivní opatření NÚKIB.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 16:55 | Komunita

GitLab je vyvíjen jako open core. Základ je open source a zdarma. Rozšiřující funkce jsou proprietární a je nutné za ně platit. Sid Sijbrandij, spoluzakladatel a CEO společnosti GitLab, oznámil, že 18 funkcí je nově uvolněno jako open source.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 14:11 | Zajímavý projekt

V souvislosti s koronavirem SARS-CoV-2 a onemocněním COVID-19 vzniká celá řada open source projektů. Zmínit lze například ochrannou polomasku vytisknutelnou i na běžné 3D tiskárně bez použití speciálních materiálů BUT–H1 nebo obličejový ochranný štít.

Ladislav Hagara | Komentářů: 24
30.3. 19:33 | Zajímavý software

OpenRGB (dříve OpenAuraSDK) je nový svobodný software (verze 0.1) umožňující nastavení podsvícení řady různých „herních“ komponent a periferií (dokáže se také integrovat s projektem OpenRazer); seznam již podporovaného hardwaru je ve wiki projektu.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
30.3. 15:33 | Zajímavý článek

Sergio Prado v článku Jak se testuje jádro Linux? poskytuje přehled nástrojů používaných právě k testování Linuxu, a to v oblastech statické analýzy kódu, automatizovaného testování a průběžné integrace.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
Se kterými dopady COVID-19 už jste se přímo osobně setkali?
 (3%)
 (54%)
 (39%)
 (38%)
 (37%)
 (6%)
 (20%)
Celkem 440 hlasů
 Komentářů: 43, poslední 29.3. 20:38
Rozcestník

www.AutoDoc.Cz

Eric S. Raymond: Právo být hrubý

Eric S. Raymond (ESR), programátor a autor publikací jako Katedrála a tržiště nebo Umění programování v Unixu, publikoval na svých stránkách článek The right to be rude (Právo být hrubý). Jedná se o reakci na jeho vyhození z diskusního listu organizace Open Source Initiative, kterou s Brucem Perensem spoluzakládal a byl 6 let jejím prezidentem. Bruce Perens odešel z Open Source Initiative v lednu letošního roku kvůli nestandardnímu projednávání Cryptographic Autonomy License (CAL).

3.3. 13:22 | Ladislav Hagara | Komunita


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

3.3. 13:57 mmm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eric S. Raymond: Právo být hrubý
jeste by mohl napsat pojednani: pravo na poslani hrybych lidi do prdele. a tim by se kruh uzavrel
3.3. 14:15 vase-jmeno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eric S. Raymond: Právo být hrubý
To snad neni treba, hrubost muzete pouzit na posilani do prdele jak hrubych lidi, tak i cry-babies, sjw a dalsich uzasnych a slunickovych lidi.
xkucf03 avatar 3.3. 14:51 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eric S. Raymond: Právo být hrubý
+1
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Fluttershy, yay! avatar 3.3. 14:58 Fluttershy, yay! | skóre: 86 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eric S. Raymond: Právo být hrubý
Po letmém prohlédnutí příslušné diskuze… ESR a jeho fanklub tam už zase (nebo spíš ještě pořád) rozjíždějí konspirační teorie o podřadných rasách, které nemají dostatečné IQ na přispívání do open source.

GTFO
✊ The old world is dying, and the new world struggles to be born. Now is the time of monsters. ✊
xkucf03 avatar 3.3. 15:33 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eric S. Raymond: Právo být hrubý

Poslal jsem mu odkaz na Sane software manifesto, kde se mj. píše:

Good quality code contributions with appropriate copyright and patent licenses or assignments should be accepted from anyone.

tak uvidíme…

Mimochodem, v reakci na loňské RMS/FSF události jsem psal o tom, že by se do vývoje softwaru neměla míchat politika:

What not to do: Mix our ideas with general politics, economics or other topics. We must stay focused on free software and free computing in general (which includes hardware, services or networks). Only focused organization can be strong and reach its goals. If we loose the focus, we will breakdown due to hassles about irrelevant topics. We must not promote e.g. so called „positive discrimination“. It is just toxic and hurts people. I had e.g several female colleagues – and they were respected because everybody knows that they are here because of they are good in their jobs, not because of being women or due to some quotas. If someone thinks that something like „positive discrimination“ is a good idea, he is free to establish a new separate organization and do such experiments on his own. And not to blur the focus of the FSF. People are different and have various opinions on various topics. But the pure free software ideas are a common interest which leads people from different groups and with different backgrounds to cooperation and shows them the way how to talk each other and eventually build a friendly and respectful community. It is much better than if people from different groups stay in their own bunkers and just bark at each other.

Tzn. nevidím tam prostor ani pro politiku a teorie o podřadných rasách, ani pro politiku pozitivní diskriminace nebo jiné levicové/SJW výmysly.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Fluttershy, yay! avatar 3.3. 15:41 Fluttershy, yay! | skóre: 86 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eric S. Raymond: Právo být hrubý
Software není ve vakuu.
✊ The old world is dying, and the new world struggles to be born. Now is the time of monsters. ✊
4.3. 09:18 Onanym
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eric S. Raymond: Právo být hrubý
To bolševici bohužel taky ne.
5.3. 01:20 yxca
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eric S. Raymond: Právo být hrubý
Mně osobně chybí v podmínkách konferencí zákaz běhat tam nahej.
Na IT konferencích je to dost potřeba.
Fluttershy, yay! avatar 5.3. 11:15 Fluttershy, yay! | skóre: 86 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eric S. Raymond: Právo být hrubý
To si pleteš se sjezdem Libertariánské strany, ačkoliv…
✊ The old world is dying, and the new world struggles to be born. Now is the time of monsters. ✊
3.3. 15:04 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eric S. Raymond: Právo být hrubý
Rek bych, ze ten obrazek u toho linku "vyhozeny" je samopopisnej, jen premejslim o tom, jestli je to vic prdel nebo ta cara z druhy strany.
3.3. 16:57 Zebra
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eric S. Raymond: Právo být hrubý
https://twitter.com/coralineada/status/860931974336315392
xxx avatar 3.3. 22:01 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eric S. Raymond: Právo být hrubý
Se obavam, ze az si do te navrhovanr permeable doplni kazdy sve favority, tak zjisti, ze pod takovou licenci nema kdo vyvijet.
Please rise for the Futurama theme song.
xkucf03 avatar 3.3. 22:23 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eric S. Raymond: Právo být hrubý

Ano, aneb:

People are different and have various opinions on various topics. But the pure free software ideas are a common interest

viz můj komentář výše.

Svobodný software1 je sám o sobě dostatečně silná a významná myšlenka, aby mělo smysl se kvůli němu spojit a spolupracovat – a odložit v tu chvíli názory na jiná témata a nehádat se o nich.

[1] ESR ať mu klidně říká open-source

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
xxx avatar 3.3. 22:57 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eric S. Raymond: Právo být hrubý
No ESR jim hlavne musel lezet hodne v zaludku, kdyz ho vyhodili za:
With whatever moral authority I still have here, I say to all advocates of soi-disant "ethical" licensing not just "No" but "To hell with you and the horse you rode in on."
Protoze nic jineho v tech mailech neni. A jestli ho vyhodili, za jeho osobni nazory, tak to vypovida akorat o predstavach o svobode onoho poulicniho vyboru.
Please rise for the Futurama theme song.
3.3. 22:58 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eric S. Raymond: Právo být hrubý
ESR ať mu klidně říká open-source

Moc dobře víte že neříká. Termín open source je obecnější a zahrnuje i software, který nesplňuje definici "Free Software" podle FSF. Pro Erica Raymonda je podstatné právě to open source a za ty podmínky, které tam má FSF navíc (a bez kterých to podle nich nemá smysl), rozhodně bojovat nebude.

xkucf03 avatar 3.3. 23:05 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Svobodný software a Open-source

Vážně? Už v době psaní své diplomky jsem porovnával obě definice a došel jsem k tomu, že jsou v principu kompatibilní. Odpovídají tomu i seznamy licencí schválených organizacemi FSF a OSI – tam je téměř 100% shoda (co si vzpomínám, tak rozdíl byl u nějaké okrajové licence, nic podstatného).

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
3.3. 23:31 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodný software a Open-source

To je takové obratné žonglování s termíny, které se šikovně vyhýbá tomu podstatnému, a to, že termín "compatible" tak, jak ho používá FSF, označuje kompatibilitu striktně jednosměrnou (v jejich prospěch). Dokonce to došlo tak daleko, že GPL různých verzí nejsou ani kompatibilní mezi sebou (zkuste třeba kombinovat GPL2 a GPL3 kód, pokud k žádnému nemáte práva umožňující vám ho přelicencovat).

4.3. 03:58 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodný software a Open-source
Vzhledem k tomu, že GPL3 i GPL2 jsou úplně stejně free software licence jako open-source licence (to není žádné žonglování s trermíny, ale oficiální stanovisko obou stran, nezpochybnitelný fakt), jsou takové úvahy bezpředmětné. Myslím, že si pletete ideologii FSF a definici free software. Taky v definici svobodného softwaru nevidím nic zvláštního navíc oproti definici open source. Definice svobodného softwaru a definice open-source softwaru říkají jinými slovy téměř totéž, až na to, že definice svobodného softwaru je stručnější a obecnější (proto se mi líbí víc: má to, co jsem vždycky obdivoval na Stallmanovi, schopnost precizně a naprosto jasně formulovat podstatu věci bez zbytečných slov), open-source definice je ukecanější, detailnější a zabíhá do konkrétních podrobností, je tam třeba ta pasáž o tom, že změny programu lze šířit ve formě patchů. Ale v zásadě nejsou, v drtivé většině případů, nijak v rozporu a drtivá většina licencí z jednoho tábora spadá i do druhého.
4.3. 07:35 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodný software a Open-source
Když je to tedy vlastně v podstatě totéž, proč je FSF tak alergická na "open source" a píše sáhodlouhá pojednání na téma Why Open Source misses the point of Free Software?
4.3. 10:46 Jacob
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodný software a Open-source
Proč FSF preferuje termín free software je popsáno právě v tom článku, na který odkazuješ. Pokud si ho přečteš, dozvíš se odpověď na svou otázku.
4.3. 10:47 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodný software a Open-source
…a když si mou otázku přečtete pozorně, zjistíte, že se ptám na něco úplně jiného.
4.3. 14:38 Jacob
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodný software a Open-source
Tak to bych neřekl. Ptáte se na něco, co přímo vysvětluje článek, na který jste odkázal. To, že dané vysvětlení možná nechcete akceptovat, je věc jiná. Ale na vaši otázku daný článek odpovídá.
4.3. 15:42 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodný software a Open-source
Jednak to byla otázka řečnická a jednak se přímo v tom článku výslovně píše, že autor (autoři) tam rozdíl vidí a že ho považuje(-í) za velmi podstatný.
5.3. 02:30 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodný software a Open-source
Asi jste to opravdu nečetl pořádně. Ten článek není o tom, že ty dva pojmy znamenají něco jiného (určitý rozdíl tam je, a je tam vysvětlen, ale to není základní věc). Naopak celý článek je o tom, že ačkoli (jak je v článku opakovaně zmíněno) ty dva pojmy znamenají prakticky totéž, on (RMS) preferuje termín svobodný software proto, že v názvu má slovo svobodný, což je to jediné, o co mu jde, celý smysl existence FSF a GNU. Jde mu o to, že open-source software nemá v názvu svobodu, a ačkoli ji ve své definici de facto vyžaduje stejně jako free software, nepropaguje ji skrze název. To je ten v kostce ten často zmiňovaný „filozofický rozdíl“ mezi oběma tábory. RMS a FSF jde o propagaci svobody v IT světě, OSI o toto nejde, tak to nepropaguje (ale vyžaduje).

Je to tedy primárně věc výběru názvu. Ostatně pojem open source software vznikl před 22 lety právě jenom jako jiný název pro free software. Skupině lidí se ten název free software nelíbil proto, že podle nich odrazoval komerční sféru, velké firmy (což byla a asi je dodnes pravda), tak vymysleli jiný název pro totéž. Pak si k tomu nabalili i trochu jinou, pragmatičtější filozofii a propagaci (zaměřenou na praktické, technologické výhody open-source, meritokracii apod. – nic z toho FSF nezajímá). Ale v jádru, po technické stránce, je open-source software téměř totéž co free software. I RMS tehdy na chvíli uvažoval, že by ten název přijmul, ale nakonec to zavrhl.

Však i ten ESR tam jasně píše, že není problém v tom, že by nesouhlasil s tím, o co RMS a FSF jde. Píše, že s nimi v zásadě souhlasí. Jenom říká, že ten slovník RMS prostě nemá šanci přesvědčit, uspět. Proto taky vzniklo open-source a OSI, jako pragmatičtější způsob, jak prosadit free software, bez té „svobodné“ ideologie.
5.3. 07:43 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodný software a Open-source
Obávám se, že na tomhle se prostě nemáme šanci shodnout.
5.3. 08:09 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodný software a Open-source
Bohužel nemáte na čem byste stavěl. Fakta hovoří proti vám. Opíráte se o článek, který tvrdí opak toho, co říkáte. Oficiální stanoviska obou stran jsou rovněž jasná a desítky let velmi dobře známá. To zkrátka není věc názoru. To, jestli se my dva na tom shodneme, nic nemění na faktu, že to je tak, jak to je.
5.3. 08:57 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodný software a Open-source
To, jestli se my dva na tom shodneme, nic nemění na faktu, že to je tak, jak to je.

Jak jsem řekl: neshodneme.

xkucf03 avatar 5.3. 08:12 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Svobodný software a Open-source
+1
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
4.3. 18:32 Odin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eric S. Raymond: Právo být hrubý
Kdybych náhodou někdy takovou licenci použil, tak bych na seznam nezvaných osob musel dát idividua jako je David Kolibáč, JS1, Coraline Ada Ehmke nebo Sarah Mei.

Ale já budu tak hodný a budu používat standardní svobodné/open-source licence, které nikoho nediskriminují.
4.3. 04:36 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eric S. Raymond: Právo být hrubý
Neznám okolnosti toho dění v OSI a konkrétních pořípadech a lidech, o kterých ESR píše, ale s tou obecnou myšlenkou, která tvoří prakticky celý článek, souhlasím stoprocentně. Ono nejde ani o právo být drzý nebo hrubý, ale o to, že současný trend vytváření populace mentálních klonů určitě nevede k dobrým cílům. Různost myšlenek, která je pro zdravé, svobodné uvažování nezbytná, souvisí i s růzností chování, způsobů komunikace, daných i růzností temperamentu. V minulosti bylo úplně normální, když brilantní mozek někoho brilantně (a často poprávu, trefně) setřel. Nikoho by nenapadlo mu to zakazovat nějakým nařízením. ESR má pravdu, že výchova generace netykavek, potlačování jiných než sterilních způsobů komunikace v důsledku nevyhnutelně vede i k duševnímu umrtvování, k potlačování a cenzuře myšlenek. A to je cesta do pekel. Nějaké občasné drzé, neurvalé chování (zejména u člověka, který si to rozhodně může dovolit – i drzost může mít úroveň), pokud tedy je vedeno ve verbální rovině, a navíc jej lze označit za férové nebo aspoň legitimní, je proti tomu prkotina.
4.3. 11:12 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eric S. Raymond: Právo být hrubý
Tak otázka jestli je u názorů typu "jsi píčus, neomarxista a transka" o co stát, když si autor nedá ani tu práci srovnat si myšlenky a napsat argumenty věcně. Ani ten blog nedokázal napsan bez toho aby si do někoho nekopl.
5.3. 02:42 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eric S. Raymond: Právo být hrubý
Ten blog je napsán celkem věcně a výstižně a myslím, že o názorech, které popisujete, není řeč.
4.3. 11:07 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eric S. Raymond: Právo být hrubý
Meh.

Byl vyhozen za následující, mohl to napsat slušně a věcně, na nikoho osobně neútočit, ale zvolil si taktiku ze čtvrté cenové. Dobře mu tak, neandrtálci.
Here is everything you need to know about the ESD:

* Its originator is a toxic loonytoon who believes "show me the code" meritocracy is at best outmoded and in general a sinister supremacist plot by straight white cisgender males.

* The actual goal of the movement behind the ESD is to install political officers on every open-source project, passing on what constitutes "ethical" and banishing contributors for wrongthink. Even off-project wrongthink.

* They have already had an alarming degree of success at this through the institution of "Codes of Conduct" on many projects. This *has* led to the expulsion of productive contributors for un-PCness; it's not just a problem in theory.

* The "Persona Non Grata" clause is best understood as an attempt to paralyze resistance to such political ratfucking by subverting the freedom-centered principles of OSI. It is very unlikely to be the last such attempt.

Make no mistake; we are under attack. If we do not recognize the nature of the attack and reject it, we risk watching the best features of the open-source subculture be smothered by identity politics and vulgar Marxism.
4.3. 12:50 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eric S. Raymond: Právo být hrubý
Víš co, jestli ho s nějakými takovými sračkami otravuje někdo aspoň jednou denně, dokážu pochopit, že postupně přestává mít náladu to poslouchat pořád dokola a používá čím dál lepší slovník :-)

V tom blogu je odkaz na tenhle CoC. Autor si taky nebere servítky, ale jinak mi to celkem vyhovuje a jestli některý svůj projekt otevřu, nejspíš pravidla budou dost podobná :-)
... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
4.3. 13:06 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eric S. Raymond: Právo být hrubý
Přišel tam sám dělat bordel.
After twenty years of staying off this list, I have joined it.

I didn't, until now, because whenever I checked in on this list the regulars seemed to be doing the job I expected them to do quite competently. And I had enough of an "I can't be everywhere, dammit!" problem without adding to it.

But there are two recent developments I find concerning that have convinced me I need to weigh in. Please pay careful attention, as I am not making this choice likely.

I will start individual threads for both issues.


nejspíš pravidla budou dost podobná
Nech si to zkontrolovat právníkem, vlastnictví podobného CoC je v konfliktu s třetím bodem ;-)
6.3. 12:14 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eric S. Raymond: Právo být hrubý
Hm, bordel? To spíš vypadá, že se zapojil, aby bordel začal hasit...
Nech si to zkontrolovat právníkem, vlastnictví podobného CoC je v konfliktu s třetím bodem ;-)
Tomu úplně nerozumím - jestli to myslíš tak, že jsem asshole a tím pádem jsem mimo, tak to řeší bod 1 (plus k tomu 5), nebo ne? :-)
... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
5.3. 02:41 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eric S. Raymond: Právo být hrubý
Nevidím v tom textu nic hrozného. Naopak tam vidím velmi alarmující zprávu o stavu věcí, kterou je hřích ignorovat. Podstata problému je tady daleko zásadnější než ta forma, která tady není zdaleka nějak strašná (pokud to někomu přijde jako čtvrtá cenová, pak asi dnešní třetí cenová je jako dřívejší InterContinental). Pokud se někoho dotkla ta dvě nebo tři ostřejší slova, pak je opravdu důkazem toho, v jak nezdravě přecitlivělém světě plném vzácných „snowflakes“ dnes žijejme. S jeho názory na Codes of Conduct a lidi, kteří se jimi zmocňují kontroly nad dříve solidními projekty, souhlasím.
5.3. 09:16 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eric S. Raymond: Právo být hrubý
O to je to horší, mohl to útočení na lidi v emailové konferenci jednoduše úplně vypustit a nic by se nestalo.

Taky můžeš přijít do krámu a začít nadávat prodavačce že má tlustou prdel. A potom to racionalizovat krejčovským metrem, svobodou slova a “právem být hrubý”. Přitom sis tam mohl prostě koupit rohlíky a nebýt za edgelorda.
5.3. 09:29 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eric S. Raymond: Právo být hrubý
Ta analogie vůbec nesedí. Píše věcně o tom, co mu vadí na současném stavu věcí, ne o tom, jestli má někdo tlustou prdel. Nikomu bez udání důvodu nenadává. Děláte z něj primitiva, kterým vůbec není.

Mimochodem, přesně tohle je to, co na dnešním světě vadí i mně. Pokud dnes někdo něco zkritizuje a vysvětlí proč, hned se na něj oboří lidi, kteří jej nesmyslně obviní z nějakého nadávání, nenávisti a jiných nesmyslů. Bohužel smysl pro realitu, poctivou, rozumnou diskusi, je dnes už hodně zapomenutá věc. A i ty Codes of Conduct jsou jedním z nástrojů, které pomáhají tomu, aby byla normální debata vyloučena.
5.3. 10:03 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eric S. Raymond: Právo být hrubý
bez udání důvodu nenadává
A zde je ta analogie racionalizace krejčovským metrem ;-) "Bez udání důvodu". Ok.
Bohužel smysl pro realitu, poctivou, rozumnou diskusi, je dnes už hodně zapomenutá věc. A i ty Codes of Conduct jsou jedním z nástrojů, které pomáhají tomu, aby byla normální debata vyloučena.
Ano, zakázáním urážek je normální a rozumná diskuze vyloučena, to určitě :-D Nikdo ho nevyhodil za názor.

xkucf03 avatar 4.3. 17:52 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Význam copyleftu

Tady se mimochodem ukazuje, jak moc důležitý je copyleft. Stejně jako jde software pod permisivní licencí uzavřít a zabudovat do proprietárního softwaru, tak jde software pod permisivní licencí přelicencovat nebo zabudovat do jiného softwaru, který bude diskriminovat určité skupiny lidí (ať už uživatelů nebo vývojářů). Oproti tomu svobodný copyleftový software bude svobodný navždy a nikdo nemůže ostatním tuto svobodu sebrat (bez ohledu na to, zda sleduje svoje ekonomické či politické zájmy).

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
5.3. 01:55 zxc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Význam copyleftu
Jo no. V licenci linuxovýho kernelu mělo bejt napsaný, že je zákaz používat ho v zemích, který omezujou export SW do jinejch zemí.
4.3. 18:49 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Eric S. Raymond: Právo být hrubý
Existuje důvod, proč by mě mělo jakkoli zajímat, co dělá OSI nebo ESR?

Od ESR mam celkem rád unixové koány, ale to je spíš jen taková legrácka. Jinak nevim o ničem od ESR ani od OSI, co bych nějak ve svém životě chtěl nebo postrádal, kdyby nebylo.
Přidej se k odporu proti eko-fanatismu! Konzumuj prémiové informace plné zdravého rozumu a vyhýbej se těm nevhodným!

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.