abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    25.7. 19:55 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Intel propustí 15 procent zaměstnanců (en), do konce roku by jich v podniku mělo pracovat zhruba 75.000. Firma se potýká s výrobními problémy a opouští také miliardový plán na výstavbu továrny v Německu a Polsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    25.7. 17:33 | Komunita

    MDN (Wikipedie), dnes MDN Web Docs, původně Mozilla Developer Network, slaví 20 let. V říjnu 2004 byl ukončen provoz serveru Netscape DevEdge, který byl hlavním zdrojem dokumentace k webovým prohlížečům Netscape a k webovým technologiím obecně. Mozille se po jednáních s AOL povedlo dokumenty z Netscape DevEdge zachránit a 23. července 2005 byl spuštěn MDC (Mozilla Developer Center). Ten byl v roce 2010 přejmenován na MDN.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.7. 14:55 | Nová verze

    Wayback byl vydán ve verzi 0.1. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.7. 13:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.18 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Nově se lze k síti Tor připojit pomocí mostu WebTunnel. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.5.5. Thunderbird na verzi 128.12.0. Další změny v příslušném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.7. 14:33 | IT novinky

    Meta představila prototyp náramku, který snímá elektrickou aktivity svalů (povrchová elektromyografie, EMG) a umožňuje jemnými gesty ruky a prstů ovládat počítač nebo různá zařízení. Získané datové sady emg2qwerty a emg2pose jsou open source.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.7. 14:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 25.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 25.7 je Visionary Viper. Přehled novinek v příspěvku na fóru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    24.7. 13:33 | IT novinky

    Před 40 lety, 23. července 1985, společnost Commodore představila první počítač Amiga. Jednalo se o počítač "Amiga od Commodore", jenž byl později pojmenován Amiga 1000. Mělo se jednat o přímou konkurenci počítače Apple Macintosh uvedeného na trh v lednu 1984.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    24.7. 06:00 | IT novinky

    T‑Mobile USA ve spolupráci se Starlinkem spustil službu T-Satellite. Uživatelé služby mohou v odlehlých oblastech bez mobilního signálu aktuálně využívat satelitní síť s více než 650 satelity pro posílání a příjem zpráv, sdílení polohy, posílání zpráv na 911 a příjem upozornění, posílání obrázků a krátkých hlasových zpráv pomocí aplikace Zprávy Google. V plánu jsou také satelitní data.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    23.7. 21:55 | Komunita

    Společnost Proxmox Server Solutions stojící za virtualizační platformou Proxmox Virtual Environment věnovala 10 000 eur nadaci The Perl and Raku Foundation (TPRF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.7. 21:22 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána nová verze 2.4.65 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešena je bezpečnostní chyba CVE-2025-54090.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (29%)
     (25%)
     (5%)
     (4%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (28%)
    Celkem 134 hlasů
     Komentářů: 17, poslední včera 20:08
    Rozcestník

    Fedora testuje grafické ovladače

    Zítra začíná týden testování grafických ovladačů ve Fedoře. První na řadě je ovladač Noveau, pak Radeon a nakonec Intel. Výsledné opravy poputují do upstreamu a k samotnému testování stačí LiveCD Fedory – uživatelé jiných distribucí se tak mohou také zúčastnit. Mimo jiné se testuje kompatibilita s GNOME Shell. Další informace na blogu hlavního organizátora.

    21.2.2011 21:45 | Nicky726 | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Grunt avatar 21.2.2011 23:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    Jak to je s LiveCD? Je tam COMING SOON. Sestavuje se něco speciálního nebo to bude obyč Rawhide, který se dá stáhnout už teď?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    22.2.2011 07:05 Cze.Honza | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    Co jsem se dočetl, tak by to mělo být speciální CD.
    Conscript89 avatar 22.2.2011 09:54 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    Oba livecd image i686 i x86_64 jsou uz k dispozici :)
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    22.2.2011 10:44 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    Už ťahám a budem testovať.
    22.2.2011 09:05 vadimo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    To je velmi zaujimave. Určite sa dnes pripojim s mojou nvidiou a zajtra s ATI. Nebudte rasisti aj ked nie ste Fedoraci. Určite to pomôže vývoju ovládačov pre všetky distribucie. Skor ci neskor. Ja sam som Ubunťák.
    vain avatar 22.2.2011 09:12 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    Tak výsledné opravy půjdou do upstreamu, takže s tím nemám problém (ale tak já jsem zrovna "Fedorák"). Kdyby nešly tak by to bylo asi o něčem jiném.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    22.2.2011 11:07 vadimo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    No az niekto z Vas poslal report? Nejak nie som si moc isty ako a kde ho zaslat.
    vain avatar 22.2.2011 11:28 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    Postup je vždy u Test Day popsán.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    22.2.2011 12:40 otokar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    Kulové!

    Je tam napsáno, ať to pošleme do Bugzilly do patřičné sekce xorg. Jenže třeba to, že nefunguje dodané iso, to přece nebudu psát do Bugzilly k ovladači grafárny...
    Ravensun avatar 22.2.2011 13:16 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    Stáhnout znova a kontrolní součet ;)
    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    22.2.2011 13:32 otokar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    kontrolní součet souhlasí
    22.2.2011 13:53 Matěj Cepl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    Jo, potvrzuju, že máme zbodaný ISO ... snažím se zjistit, co je špatně a jak to napravit.
    michich avatar 22.2.2011 14:12 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    U mě gfx_test_week_20110221_x86-64.iso nakopírovaný na flashku nabootoval v pořádku.
    Grunt avatar 22.2.2011 17:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    Jo, potvrzuju, že máme zbodaný ISO
    Nemusí být. Tu tmu po inicializaci KMS může způsobovat bug ovladače Nouveau (řada 5XXX při připojení skrze DVI, ale může se to týkat i jiných karet – jediný workaround na který jsem zatím přišel je použití VGA) a nic z LiveCD. Stejně jako nepřipojení rootu může být způsobeno exotickou HW konfigurací. Nevím jak komu, ale mně LiveCD funguje bez problému a to očividně i přesto, že ho mám špatně vypálené :-)
    $ sha256sum /dev/dvd 
    sha256sum: /dev/dvd: Chyba vstupu/výstupu
    
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    vain avatar 22.2.2011 17:30 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    Mě taky funguje.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    23.2.2011 08:47 otokar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    podivné - na jiném počítači funguje stejné livecd bez problému a nastartuje do krásného gnomeshellu, či jak se ta vyfikundace jmenuje. Je to o něco novější počítač, ale podobná konfigurace - core2duo, mb od gigabyte a LG mechanika. Tak nevím. Na tom předchozím nefungoval ani obraz pro 80686 ani pro x64.
    23.2.2011 13:17 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    Nevíte o něčem solidním, čím by se ten kontrolní součet dal zkontrolovat na windowsech? Ty programy co jsem zkoušel SHA256 neumí.
    22.2.2011 12:06 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    Ja ten odpad nemusim. Pod Windows 7 mam spickove Intel ovladace :) Asi namiesto toho vo volnom case pretiahnem frajerku :)))
    22.2.2011 12:39 Já, kdo jinej?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    Tu přítelkyni ti všichni závidíme, trolle, stejně jako koupená Windows 7 s funkčními ovladači od Intelu :-)
    22.2.2011 12:41 Já, kdo jinej?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    A když příště ušetříš čas trollováním, můžeš pretiahnut frajerku viacero krat :-D
    22.2.2011 17:23 coLa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    Zatímco my, kteří nemáme Windows 7, brousíme partnerky i v pracovní době, heč.
    22.2.2011 12:35 otokar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    noooo - ani to nenaběhne. Pokud takhle bude vypadat Fedora 15, tak potěš koště. Při startu z DVD (image stažené ze stránek test. projektu) není přes grafickou startup screen nic vidět (ani pokud se tato vypne ESC). Pak to padne do textového režimu s hláškou "can't find root", nahodí se nějaký odlehčený (čti polofunkční) terminál, který buď zadaný příkaz nenajde nebo napíše sh: can't access tty; job control turned off.

    Škoda média...
    vain avatar 22.2.2011 13:01 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    O jakém DVD mluvíš? Já tedy stahoval CD ISO. RW ti nic neříká? To normálně pálíš takové věci na R média?
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    22.2.2011 13:34 otokar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    CD jako DVD. Samozřejmě iso pálím na R (spindl 40 ks za pár šupů). To jako když vypálím iso na rwéčko, tak pak to jako bude bootovat nějak lépe?
    vain avatar 22.2.2011 13:49 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    když vypálím iso na rwéčko, tak pak to jako bude bootovat nějak lépe?
    Nebudeš ho muset vyhodit, když to bootovat nebude vůbec.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    22.2.2011 12:58 mato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    to je pekne .. len mne osobne tam chyba aj test proprietarnych ovladacov nvidie/ati ..
    Rezza avatar 22.2.2011 13:27 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    A co pak s tim?
    vain avatar 22.2.2011 13:34 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    No přeci to pošleš do nVidie respektive AMD a oni to bleskově opraví ;-)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    22.2.2011 13:37 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    omlacovat o hlavu vývojářům KDE, že je něco shnilého u nich, když se jim to sere na všech ovladačích

    jo vono je na tom live GNOME ... tak nic :-)
    tomboytom-deviant avatar 23.2.2011 15:30 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    22.2.2011 15:09 mato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    ja osobne hned ako prve posielam do prec noveau driver a davam tam orig. od nvidie. bol by som radsej, kebyze ten ovladac je open, ale zase az tak konzervativny nie som, ze na ukor vykonu budem pouzivat open ovladac.

    tie testy by mi ukazali ako daleko (blizko) je vykon noveau od proprietarneho.

    vain avatar 22.2.2011 15:13 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    Záleží, já v dobách nv také instaloval proprietární ovladač, ale nouveau už je daleko a je lépe propleten se systémem, navíc odpadávají problémy s instalaci, "prostě to je v jádře". Pokud ovšem potřebuješ opravdu dobrý výkon v 3D třeba na hry nebo podobně, tak je to jasná volba. Mě stačí, že je grafika pasivně chlazená a funguje =)

    Jinými slovy nouveau bych nezatracoval.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    22.2.2011 15:22 mato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    najviac na nouveau nadavam na jeho nazov - vzdy mi to robi problem, ked to chcem napisat z hlavy. ;-)

    najcastejsie vyuzity vykon je na HD filmy .. ale opat sme spat pri testoch - prave tie testy by ukazali, kde sa nouveau nachadza.
    nuz a ked som vysolil peniaze za grafiku tak chcem, aby sa ten vykon vyuzil, resp. mohol vediet vyuzit.

    Rezza avatar 22.2.2011 18:06 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    Ten nazev me trval, nez jsem prisel na to, ze je to snad francouzsky a od te doby to jde :D Jinak ja jsem na nouveau vdecny, 3D nepotrebuji, oproti dobam, kdy jsem zacinal a mel jsem tolik seku Xek... Ale nastesti Ben Skeggs vzdy opravil. Ted dokonce jedou i desktopove efekty v KWinu, kdyz se vyhodi Blur effekt, jinak to sleti.
    belisarivs avatar 22.2.2011 19:37 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    Musim uznat, ze Nouveau je fakt dost daleko.

    Ne teda ze bych s nim delal kdo vi co, ale fakt jsem cumel, kdyz mi sly efekty v kvinu v pohode a prehavani videa v youtube taky. Neni to teda zadny extra benchmark, ale naslapnute maji fakt solidne.
    IRC is just multiplayer notepad.
    22.2.2011 21:49 mato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    jj, tiez som si to pozeral, ze co to znamena .. vyznam si zapamatam, ale ako to spravne napisat zabudnem do 2 dni;)
    inak moj fluxbox tiez vela nepotrebuje, ale ak si aplikacia vypyta (1920x1080 je predsalen dost) - tak nech dostane .. na fbsd pouzivam nvidiacky driver uz 9 rokov a nikdy s tym problem nebol (aspon si nepamatam). a kedze zvyk je zelezna kosela, tak to nahodim vzdy aj k sebe do debianu :)
    Grunt avatar 22.2.2011 15:20 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    ja osobne hned ako prve posielam do prec noveau driver a davam tam orig. od nvidie.
    Místo toho než aby si ho otestoval, popř. přispěl? Tak to gratuluju. A teď chceš po nás ostatních co? Aby jsme to samé dělal i my aby si nemusel mít výčitky svědomí? Nebo nějak nechápu důvod proč tady s tím otravuješ.
    tie testy by mi ukazali ako daleko (blizko) je vykon noveau od proprietarneho.
    A chceš to v procentech?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    22.2.2011 15:29 mato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    lol

    Nebo nějak nechápu důvod proč tady s tím otravuješ.
    nie kazdy ma cas na vsetko predsa. hovori sa tomu teamwork, kebyze si nebol s tym pojom za jedno. a kedze sa niekto rozhodol, ze by rad robil testy, tak tato cast by bola urcite zaujimava.
    A chceš to v procentech?
    ty si vzivote nerobil testy na nic?
    btw. free software je prave o tom, ze si viem vybrat, co chcem .. a za peniaze, ktore som dal NVIDIA-e chcem od toho pozadovany vykon ..NVIDIA mi ho vie aj na fbsd/lx ponuknut .. that's a deal

    inak relax and take it easy..

    Grunt avatar 22.2.2011 15:38 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    ty si vzivote nerobil testy na nic?
    No právě, že to Nouveau jsem nejen testoval, ale ještě se o to podělil. Což ovšem nemá nejmenší šanci zastavit takové ideologické štěkání.
    that's a deal
    V pohodě. Mě jen zajímá proč s tím otravuješ pod zprávičkou na testování ovladače Nouveau zrovna 22.2.2011? Proč si to prostě nenecháš pro sebe, když to s největší pravděpodobností tady stejně nezajímá vůbec nikoho. Teda samozřejmě vše platí za podmínky, že nejsi jen hnusný otravný troll.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    22.2.2011 15:50 mato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    aby sme si tu "nevylievali" srdcia, este ti raz odpoviem a pak to uz nehajme tak.
    Mě jen zajímá proč s tím otravuješ pod zprávičkou na testování ovladače Nouveau zrovna 22.2.2011?
    omyl - titulok znie "Fedora testuje grafické ovladače". a teda je skoda, ze netestuje aj proprietarne. testom by to rozhodne neuskodilo.

    tvoja reakcia je zbytocne nervozna ..

    ci som hnusny povedat neviem (zrkadlo pri mne vydrzi) :-), troll nie som.

    niekedy davno som si aj login abc zalozil, ale zabudol som heslo .. a lenivost je svina

    22.2.2011 17:17 Matěj Cepl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    Fedora je pouze open source distribuce a tudíž binární drivery nemáme. Chcete-li nvidia blob, musíte někam jinam.
    Grunt avatar 22.2.2011 17:35 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    Zrovna jsem chtěl napsat kde ten ovladač tak asi hledat:
    $ yum search nvidia
    Loaded plugins: langpacks, presto, refresh-packagekit
    Adding en_US to language list
    fedora/metalink                                          |  18 kB     00:00     
    fedora                                                   | 4.2 kB     00:00     
    fedora/primary_db                                        |  11 MB     00:32     
    updates-testing/metalink                                 |  22 kB     00:00     
    updates-testing                                          | 4.7 kB     00:00     
    updates-testing/primary_db                               | 1.0 MB     00:02     
    updates-testing/pkgtags                                  |  10 kB     00:00     
    ============================= N/S Matched: nvidia ==============================
    nvclock.i686 : Utility that allows users to overclock NVIDIA based video cards
    xorg-x11-drv-nouveau.i686 : Xorg X11 nouveau video driver for NVIDIA graphics
                              : chipsets
    
      Name and summary matches only, use "search all" for everything.
    [liveuser@localhost ~]$
    Testování binárních ovladačů nVidie je věc, která náleží pouze firmě NVIDIA Corporation a pokud už některý z uživatelů má tu potřebu, pak je tady špatně, ale je takové věci dobré konzultovat zde. V případě, že řeč o Fedoře a grafických ovladačích, tak je automaticky řeč o otevřených grafických ovladačích. Nic jako binární ovladače nVidie v takovém případě oficiálně neexistuje.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    22.2.2011 18:01 mato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    která náleží pouze firmě NVIDIA
    ty ako keby si schvalne chcel pridavat do ohna ..

    tvojou (zvratenou) logikou by som ani nemohol testovat svoje auto .. vsak tebuh - ved som ho nevytvoril. ale nadrapujes sa a zakazujes kto co ma/nema pisat.

    test by bol zaujimavy, dal by sa porovnat pokrok open ovladaca. teda nie ze spustim glxgears a poviem: aha! - ono to je zle .. take testy mozu robit ziaci na ZS..

    a kedze lkm na linuxe funguje, nebude mat s tym problem ani fedora

    vain avatar 22.2.2011 18:39 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    by som ani nemohol testovat svoje auto .. vsak tebuh - ved som ho nevytvoril.
    Tak tohle přirovnání je hustodoménskykrutopřísné.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    22.2.2011 20:01 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    Nech toho uz. Pokud bude krpa v os driveru, muzou si to ogari spravit tam, maji moznost hledat, ladit. Pokud bude chyba v binarnim blobu, neudelaji s tim nic. Pokud vyjdou nove xorg/kernel/... s nejakou novou funkci, bude problem ukecavat nvidii/amd/kohokoliv aby svuj binarni blob upravili a do te doby budou muset cekat, nez se to uraci spravit. Je tedy pochopitelne, (krome neprakticke licence, samozrejme) ze je primarnim cilem lidi (nejen) kolem Fedory, aby byly os drivery funkcni (idealne spolehlive). A uprimne, diky jim za to. (neni nad to chytit instalacku, nainstalovat a mit funkcni stroj. Ondyno sem musel jednem preinstalovat windowsy (xp, nejaky postarsi dell s stolni dell s 2.8GHz Xeonem) a ziral jsem, co se s tim musi vsechno delat... sem nejak odvykl :-D )

    A az se uklidnis a prestanes nazory ostatnich brat jako umyslne napadani Tve osoby, muzes si klidne takove kvalitni porovnani udelat. Opravdu. Nikdo Ti v tom nebrani. A kdyz to pak nezaujate sepises a nekde vystavis, urcite Ti i par lidi podekuje. Ale zkus v sobe potlacit zaujatost a kdyz reknes "a" (je to rychlejsi), zkus rict i "b" (takhle se to kompiluje, treba...na live odcela pakarna, kdyz to chce restart)... jenom se priprav na to, ze se najde i par takovych, kteri Ti nepomohou, ale budou poukazovat, jak jsi to Ty (ve svem volnem case) udelal blbe. Ale takovy uz je zivot. :-)
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    22.2.2011 17:50 mato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    mno, vsak web nvidia.com funguje :) ale ze fedora je len opensource dist. som nevedel ..
    ja som primarne na fbsd a menej na debiane; moc neriesim, ci to ma v repo alebo nie .. dolezite, aby som sa vedel k tomu dostat
    Grunt avatar 22.2.2011 18:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Fedora testuje grafické ovladače
    moc neriesim, ci to ma v repo alebo nie .. dolezite, aby som sa vedel k tomu dostat
    Úžasné.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    22.2.2011 13:05 vadimo
    Rozbalit Rozbalit vše Som to vzdal
    CD mi nabootovalo fajn, no len do Gnome panel. Nevadi, poznacil som si to ako Warning. Zacal som testovat a pisat si poznámky. Asi som dosiel az testu c.3. Tem bolo treba testnut video v prostredi s grafickou akceleraciou - Compiz a pod. Lenze nie je ako prepnut a command na to nepoznam. Tak OK. Doriesi sa to potom, idem dalej. Lenze OS zacal cim dalej tým viac hrabat na CD a system bol pomaly, sekal sa a bol nepuzitelny. Tak som si spravil bootovacie USB, lenze 1x boot zlyhal a 2x sa spustila max login screen. No to je uz moja chyba, mal som to skusat z LiveCD. Ale, este spet k tym reportom. Do bugzili sa nahlasuju iba chyby. Vysledky za zapisuju úpravou tej tabulky vo Wiki. Aspon ja som to tak pochopil. A kedze som niky nepisal wiki, tak nemam s tym skusenosti a nechcem to tam rozbit. A ani neviem ci by sa mi to podarilo. Ale najhorsie na tom je, ze ta tabulka v editacii nie je ako tabulka, ale su to formatovacie znacky. No bol som z toho jelen. Ale je dost mozne ze som to zle pochopil. Zial vzdal som to. Zabil som pri tom 2 hod a vysledok nulovy. Bolo by to az tak moc tazke naprogramovat im nejaku stranku v php kde sa budu odovzdavat vysledky? Zvolis si jednorazovy nick, a vyplnis formular. Ale toto je fakt bieda. Ma to ozaj nahnevalo. Dobry napad, dobra reklama, ale zle dotiahnuty koniec. Testuje cela planeta a budu tam mat max 100 reportov. Skoda.
    22.2.2011 13:07 vadimo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Som to vzdal
    A tých 100 som prehnal. Max 20-30.
    michich avatar 22.2.2011 13:33 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Som to vzdal
    Podle mě je důležitější bugzilla než ta tabulka.
    22.2.2011 13:58 Matěj Cepl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Som to vzdal
    a) ano, bugzilla je mnohem důležitější

    b) ta tabulka je wiki, prostě okopírujte jednu řádku už existujících testů a pak to vyplňte podle svého. To by podle mého mělo být pochopitelné.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.