abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:44 | Bezpečnostní upozornění

    NÚKIB upozorňuje na kritickou zranitelnost v SharePointu. Jedná se o kritickou zranitelnost typu RCE (remote code execution) – CVE-2025-53770, která umožňuje neautentizovaný vzdálený přístup a spuštění kódu, což může vést k úplnému převzetí kontroly nad serverem. Zranitelné verze jsou pouze on-premise verze a to konkrétně SharePoint Server 2016, 2019 a Subscription Edition. SharePoint Online (Microsoft 365) není touto zranitelností ohrožen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 21:00 | IT novinky

    Společnost Valve zpřísnila pravidla pro obsah, který je možné distribuovat ve službě Steam. Současně řadu her ze Steamu odstranila. V zásadách a pravidlech přibylo omezení 15: Obsah, který by mohl porušovat pravidla a normy stanovené zpracovateli plateb a souvisejícími sítěmi platebních karet a bankami nebo poskytovateli připojení k internetu. Sem spadají zejména určité druhy obsahu pouze pro dospělé.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | Komunita

    Dle analytics.usa.gov je za posledních 90 dnů 6,2 % přístupů k webových stránkám a aplikacím federální vlády Spojených států z Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.7. 17:44 | Zajímavý článek

    Jak si zobrazit pomocí Chrome a na Chromiu založených webových prohlížečích stránky s neplatným certifikátem? Stačí napsat thisisunsafe.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    20.7. 00:33 | Bezpečnostní upozornění

    V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    20.7. 00:22 | Komunita

    Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.7. 13:22 | Komunita

    Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    18.7. 14:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.7. 12:00 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.7. 18:44 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (26%)
     (28%)
     (4%)
     (6%)
     (3%)
     (3%)
     (4%)
     (26%)
    Celkem 69 hlasů
     Komentářů: 10, poslední dnes 12:43
    Rozcestník

    Firefox 45.0

    Byl vydán Mozilla Firefox 45.0. Z novinek lze zmínit možnost společného procházení webů a sdílení panelů ve Firefox Hello, našeptávač rozšířený o synchronizované panely z ostatních zařízení nebo tlačítko pro přístup k synchronizovaným panelům. Odebrána byla podpora skupiny panelů Panorama (zprávička). Podrobné informace o Firefoxu 45.0 v poznámkách k vydání a na stránce věnované vývojářům. Řešeny jsou také bezpečnostní problémy.

    8.3.2016 18:00 | Ladislav Hagara | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    9.3.2016 10:47 coder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 45.0
    Další verze tohoto proglížeče, ve které stránka s výsledky Google nebývale vytíží procesor a jediné, co s tím můžete udělat, je používat Chrome(ium), nebo kompletně zakázat css animace někde v userChrome.
    A ano, bug report jsem nevyplnil. Tento problém má Firefox už delší dobu (roky) a když to naposledy někdo hlásil, tak to nikoho zodpovědného netankovalo. Hlavně, že tam je Hello a Pocket, priority.
    9.3.2016 10:58 Joelp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 45.0
    Já nic podobného nepozoruji. A to FF používám výhradně. Viděl bych to na nějaký plugin/addon nebo porušený profil.
    9.3.2016 13:37 coder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 45.0
    Viděl bych to na nějaký plugin/addon nebo porušený profil.

    Jo, to jsem si taky myslel. Ale tím to není.
    Tuhle záležitost pozoruji dlouhodobě u různých verzí Firefoxu a to na všech distribucí, které jsem poslední dobou zkoušel: Arch, Debian, Mint, Ubuntu, openSUSE, Fedora, SolusOS a pod.
    Takže bohatá přehlídka různých verzí kernelu, všemožných knihoven a v průběhu času i verzí samotného prohlížeče. A vždy stejné: výsledky hledání na Google vytěžují CPU a pomůže jenom globálně nastavit trvání přechodu animací v CSS na 0ms. Přesně si teď nevzpomenu, nějakou dobu to nepoužívám.
    Mimochodem HW to taky nebude. První co mě napadlo, byl grafický čip a ovladače. Zkoušel jsem to na Intel, AMD a NVIDIA čipech v Linuxu, se všemi dostupnými ovladači a výsledek pořád stejný.
    Dost však bylo kecání, tady je video z testu, které jsem teď natočil.
    Jsem schopen pochopit, že když je v současné době nejpoužívanějším správcem oken na Linuxu Mutter z GNOME Shellu - což je oboje neodladěná opičárna - tak si toho problému na stránce Google asi moc lidí nevšimne. Pro většinu uživatelů to tedy bude pouze nepatrný výkyv v zatížení CPU, ne moc se lišící od desítek jemu podobných, které má běžně během jedné minuty na svědomí již mnou zmíněné GNOME. (A nebo taky Compiz/Unity, ať nejsem obviněn z nevyváženosti.)
    9.3.2016 16:05 Joelp | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 45.0
    Abych byl uplně upřímný, tak netuším co přesně mám v tom videu hledat. Kdy že nastane to vytížení?

    Raději jsem si to nyní porovnal. Firefox mi při renderování vyhledávání na Google vezme 8% CPU a Chromium 16%. U multiprocesorové verze developer edition (FF 46) je to 6+4%.
    Boys don't cry
    9.3.2016 17:21 coder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 45.0
    Načítal jsem google, bing a duckduckgo. Na střídačku, tuším 2x.
    U google je přítomno konstantní vytížení, přestože tam nic nedělám. Stránka se načte a pak, jako u bing a ddg, se vytížení CPU nezklidní k nule, ale neustále je v rozmezí 15-25%. A to není v pořádku. Nevidím důvod, proč by tomu tak mělo být.
    K dalšímu porovnání si např. mohu zároveň otevřít nějakou page na Facebooku, WordPress blog s Disqus komentáři, Reddit a CNN a Firefox je mezi 0-3%.
    Oproti tomu jedna stránka Google s výsledky hledání, jakmile je viditelná (problém mizí při otevření další karty v prohlížeči) si bere konstantně ~20% po celou dobu, co je otevřená.
    V Chromiu zhruba půlku a méně.
    (což mimochodem ukazuje, že ta jejich stránka je vadná taky sama o sobě, něco tam pořád "jede" a Firefox to interpretuje pomaleji, a tedy abych neplakal na špatném hrobě, Firefox je v něčem, co se děje na Google stránce s výsledky, pomalý a měl by zrychlit.)
    10.3.2016 16:14 Joelp | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 45.0
    Zajímavé, toho jsem si nevšiml. Asi proto, že mám průměrný HW, nic obstarožního.

    Když udělám to stejné jako ty, tak po vyrenderování mám CPU na cca 10s na 0%. Pak párkát cca 2s 1%. A konec. Dále je to konstantní 0%.

    Asi hodně pomůže i to, že mám SSD. Nemáš třeba WD Green v /home? Ty se vyznačují brutální pomalostí. Mohl by to způsobovat.
    Boys don't cry
    11.3.2016 12:54 coder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 45.0
    Jo, mám obstarožní dvoujaderné mobilní Pentium, Google to dnes již nedává :-D
    Vliv disku (na cache a profile v home) při testu dokážu eliminovat, ale stejně tam mám SSD, takže tím to není.
    Znovu jsem to trochu gůglil a asi jsem na to přišel:
    • dnes se to neděje, vytížení CPU je na Googlu v normě
    • kromě obecně popsané chyby, že google vytěžuje CPU ve Firefoxu
    • Je v Bugzille konkrétní hlášení, že Google doodle logo/animace vytěžují enormně Firefox

    Takže to nakonec dává smysl. Byl tam ten Google Doodle, veledůležitá to věc. Elektřinu, co Google ušetří díky svým zeleným serverům a moderním data centrům, pak zbytek populace propálí při připomenutí si, že se někdo někdy narodil a pod.
    On to tu již někdo zmínil, že se tam nějaká kravina animuje. Já to nějak vytěsnil a doufal jsem, že Google by takovou zbytečností nepodkopával používání své služby...
    Tak třeba až přijde Servo, tak tento problém vymizí. U zprávičky o vydání Firefoxu 69 na viděnou.
    mirec avatar 9.3.2016 15:10 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 45.0

    Zaujímavé. Mne to s vypnutým noscriptom ukazuje 20% vyťaženie, ale firefox spúsťa nejakú javascriptovú funkciu od googlu asi 10x častejšie než chrome.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    9.3.2016 17:35 coder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 45.0
    To zní stejně jako to, co se mi děje. Běžně kolem 20%, se zakázaným JS 0%. Když však při povoleném javascriptu přidám do ~/.mozilla/firefox/profile_folder/chrome/userContent.css
    následující:
    * {
    animation-delay: 0ms !important;
    animation-duration: 0ms !important;
    transition: none !important;
    }
    tak se Firefox chová na googlu spořádaně. Mohu se tedy odvážit tvrdit, že tam ten js kód od Google spouští nějaké css animace a Firefoxu to dělá problém?
    mirec avatar 9.3.2016 19:05 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 45.0

    U mňa žiaden rozdiel pri zákaze animácií. Jediné čo pomáha je zkaz js.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    9.3.2016 16:23 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 45.0
    Mne Google vo Firefoxe zobrazi nejake pseudo-popup okno, v nom sa toci ta p***vina a to je vsetko, Firefox je tuhy...
    9.3.2016 16:55 Leinad | skóre: 18 | blog: spheniscidae
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 45.0
    Nevím jak na Google stránce, ale musel jsem utéct od Firefoxu, protože se vždy z rychlého prohlížeče po pár hodinách browsení po hodně JS stránkách stával zpomalený slimák. A to i po vypnutí všech doplňků a odstranění profilu. S Chrome se tohle nestává.
    10.3.2016 11:58 Froggy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 45.0
    Já zase utekl od Chrome - pořád mi vyžíral ramku, s Firefoxem se mi tohle nestává. (Desítky tabů, prohlížeč spuštěn i několik dní bez restartu)
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 10.3.2016 22:47 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 54
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 45.0
    Já jsem byl s Firefoxem spokojen léta a vlastně jsem i dnes. Mám ho však nastaven tak, aby si nic nepamatoval (krom záložek) a výkonostní problémy nepozoruji. Avšak na svém primárním stroji jsem přešel na PaleMoon jednak proto, že před tím jsem jel beta kanál a naštvali mne detailem. U 44 zprovoznili dvojklik na liště záložek a v 45 zase přestal fungovat. Prostě klasická cyklická chyba. Předpokládám však, že ve finální (jelikož je i ESR to funguje). Ale tím hlavním důvodem je otestování, kdyby náhodou Firefox šel do těch kytek, jak je mu předpovídáno, tak abych nebyl zaskočen a nepřipraven. :D
    12.3.2016 09:42 yed_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox 45.0
    Pokud si dobre pamatuju, neco takoveho se kdysi delo na Youtube nebo v Gmailu, tj. uzivatele s Firefoxem si stezovali na pomalost. Zajimavy bylo, ze kdyz zmenili User-Agent na Chrome, vykon se zazracne zlepsil.

    Takze ciste ze zvedavosti bych zkusil zmenit User-Agent na Chrome, jestli to pomuze.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.