Byla vydána nová verze 4.8.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie).
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 142 (pdf) a HackSpace 79 (pdf).
Qtractor (Wikipedie) dospěl do verze 1.0.0. Jedná se o Audio/MIDI vícestopý sekvencer.
Byl vydán svobodný kancelářský balík OnlyOffice Docs 8.1. Vedle četných oprav přináší několik funkcí včetně podpory editace textu v PDF a vytváření formulářů v PDF.
Daniel Stenberg, autor nástroje curl, z databáze SteamDB zjistil, že aktuálně 22 734 her na Steamu používá curl.
Společnost Anthropic vydala Claude 3.5 Sonnet, tj. novou verzi své umělé inteligence Claude (Wikipedie). Videoukázky na YouTube. S Claude 3, stejně jak s GPT-3.5, Llama 3 a Mixtral, si lze pokecat bez přihlašování na DuckDuckGo AI Chat.
Byla vydána nová stabilní verze 6.8 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 126. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu a na YouTube. Vypíchnuta jsou vylepšení v integrovaném poštovním klientu.
Příspěvek Aukce domén – měsíc po spuštění na blogu CZ.NIC shrnuje první měsíc provozu Aukce domén .CZ. Aukcemi prošlo celkem 18 174 domén, z toho na 742 z nich byl učiněn alespoň 1 příhoz. Nejdražší aukcí byla na doménu virtualnisidlo.cz s cenou 95 001 Kč, která však nebyla včas uhrazena. Nejdražší aukcí, která byla vydražena i zaplacena je praguecityline.cz s cenovkou 55 600 Kč.
Před 40 lety, 19. června 1984, Bob Scheifler představil první verzi okenního systému X (X Window System). Vycházela z okenního systému W (W Window System).
Desktopové prostředí MATE bylo vydáno ve verzi 1.28. V gitových repozitářích je sice už od února, ale oznámení vydání se na webu objevilo s několikaměsíčním zpožděním (únorové datum zveřejnění je nepravdivé). Jde o první velké vydání od roku 2021. Uživatelsky nejvýznamnější pokrok je v podpoře Waylandu.
aby odpovídalo požadavkům na moderní ikony a zapadalo do stále více používaného tzv. „flat“ designu
Flat UI Elements Attract Less Attention and Cause Uncertainty:
Flat interfaces often use weak signifiers. In an eyetracking experiment comparing different kinds of clickability clues, UIs with weak signifiers required more user effort than strong ones.
The popularity of flat design in digital interfaces has coincided with a scarcity of signifiers. Many modern UIs have ripped out the perceptible cues that users rely on to understand what is clickable.
Nereagoval jsem až tak na logo, jako spíš na to obecné prohlášení:
stále více používaného tzv. „flat“ designu
používaný sice je, ale nemyslím, že by to bylo zrovna šťastné. Na webových stránkách a mobilech to částečně/místy smysl dává, ale třeba na desktopech nebo pracovních stanicích je to vyloženě zlo.
...aby odpovídalo požadavkům na moderní ikony a zapadalo do stále více používaného tzv. „flat“ designu.Flat design už tady jednou byl. Říkalo se tomu Windows 1.0. Pak se dloooouuuuuho ladilo 3D GUI na to, abychom se k němu vrátili? Není to hloupost?
Určitá přirozená touha po nových věcech samozřejmě existuje, ale na druhé straně, spousta uživatelů (zejména na Windows) nové verze odmítá a pokud možno by rádi používali to samé – často říkají, že budou rádi, když to bude fungovat pořád stejně, ať se radši nic nemění, protože z minulosti mají se změnami špatné zkušenosti. K upgradu je většinou donutí až nekompatibilita s okolím (formáty a protokoly, které s původní verzí nemůžou používat).
V případě GUI hrají jistou roli módní trendy i snaha o samoúčelné změny, aby se nová verze lépe odlišila i díky vzhledu – ale tuto „potřebu změny“ lze uspokojit třeba skrze změny barev nebo nějakých nepodstatných detailů, tak aby to nenapáchalo větší škody. Pokud ale v GUI není poznat, který prvek je nahoře a který dole nebo na co se dá kliknout, tak je to objektivně špatné GUI bez ohledu na módní trendy a spor mezi „konzervativci“ a „inovátory“.
Pokud ale v GUI není poznat, který prvek je nahoře a který dole nebo na co se dá kliknout...Teď jsem byl na webu paypalu - to je úplně přesně ten případ.
Nejlepší je, když je ten posuvník skrytý a zobrazuje se až při najetí myší – jenže ty v zrovna nechceš posouvat, ale chceš kliknout na nějaký prvek, který ti to zakrylo (např. ikonu/tlačítko v krajním sloupci tabulky).
Flat design už tady jednou byl. Říkalo se tomu Windows 1.0. Pak se dloooouuuuuho ladilo 3D GUI na to, abychom se k němu vrátili? Není to hloupost?Problém není ve flat designu nebo 3D designu, problém je, že návrháři stepují mezi těmito dvěma pozicemi a nějak nejsou schopni se z toho vymanit a přitoupit na ten skutečně správný styl - RPG.
Tiskni Sdílej: