abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:00 | Komunita

    Debian dnes slaví 32 let. Ian Murdock oznámil vydání "Debian Linux Release" 16. srpna 1993.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 17:44 | IT novinky

    Policisté zadrželi odsouzeného drogového dealera Tomáše Jiřikovského, který daroval ministerstvu spravedlnosti za tehdejšího ministra Pavla Blažka (ODS) bitcoiny v miliardové hodnotě, a zajistili i darovanou kryproměnu. Zadržení Jiřikovského může být podle ministerstva důležité k rozuzlení kauzy, která vypukla koncem května a vedla ke konci Blažka. Zajištění daru podle úřadu potvrzuje závěry dříve publikovaných právních

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 13:44 | IT novinky

    Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa jedná o možném převzetí podílu ve výrobci čipů Intel. Agentuře Bloomberg to řekly zdroje obeznámené se situací. Akcie Intelu v reakci na tuto zprávu výrazně posílily. Trump minulý týden označil Tana za konfliktní osobu, a to kvůli jeho vazbám na čínské společnosti, čímž vyvolal nejistotu ohledně dlouholetého úsilí Intelu o obrat v hospodaření. Po pondělní schůzce však prezident o šéfovi Intelu hovořil příznivě.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 05:44 | IT novinky

    Společnost Purism stojící za linuxovými telefony a počítači Librem má nově v nabídce postkvantový šifrátor Librem PQC Encryptor.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    14.8. 18:00 | Nová verze

    VirtualBox, tj. multiplatformní virtualizační software, byl vydán v nové verzi 7.2. Přehled novinek v Changelogu. Vypíchnou lze vylepšené GUI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.8. 14:11 | IT novinky

    Eric Migicovsky, zakladatel společnosti Pebble, v lednu oznámil, že má v plánu spustit výrobu nových hodinek Pebble s již open source PebbleOS. V březnu spustil předprodej hodinek Pebble Time 2 (tenkrát ještě pod názvem Core Time 2) za 225 dolarů s dodáním v prosinci. Včera představil jejich konečný vzhled (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    14.8. 12:44 | Zajímavý software

    Byla oznámena nativní podpora protokolu ACME (Automated Certificate Management Environment) ve webovém serveru a reverzní proxy NGINX. Modul nginx-acme je zatím v preview verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    14.8. 12:22 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.08. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.8. 11:55 | IT novinky

    Společnost Perplexity AI působící v oblasti umělé inteligence (AI) podala nevyžádanou nabídku na převzetí webového prohlížeče Chrome internetové firmy Google za 34,5 miliardy dolarů (zhruba 723 miliard Kč). Informovala o tom včera agentura Reuters. Upozornila, že výše nabídky výrazně převyšuje hodnotu firmy Perplexity. Společnost Google se podle ní k nabídce zatím nevyjádřila.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    13.8. 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 34 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20250812 mikrokódů pro své procesory řešící 6 bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (52%)
     (19%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (17%)
    Celkem 397 hlasů
     Komentářů: 23, poslední 4.8. 13:01
    Rozcestník

    FreeBSD je nejpopulárnější BSD systém. I

    FreeBSD je nejpopulárnější BSD systém. I přesto je na tom s popularitou mnohem hůře než řada linuxových distribucí. Proč je tomu podle vás tak? Můžete se vyjádřit v anketě, která se tomu snaží přijít na kloub.

    30.8.2004 08:58 | Petr Krčmář | Upozornění


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    30.8.2004 09:24 Frank J. Tomes | skóre: 29 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše upřesnění
    Co prosím myslíte tím, že FreeBSD je na tom mnohem hůře než řada linuxových distribucí?
    [frank]$ uname -prs FreeBSD 4.11-RELEASE-p25 i386
    30.8.2004 09:36 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: upřesnění
    Po větě FreeBSD je nejpopulárnější BSD systém zřejmě že je méně populární než Linux, ne?
    30.8.2004 09:50 Frank J. Tomes | skóre: 29 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: upřesnění
    To je sice možný a pravděpodobně ten správný výklad, ale tady člověk nikdy neví :) Jinak diskuse na osnews je pěkná.
    [frank]$ uname -prs FreeBSD 4.11-RELEASE-p25 i386
    30.8.2004 12:10 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše tak spatne to neni
    Z FreeBSD (a Lynxu :-)) vam ted pisu, takze je mi jasne, ze na tom tak spatne byt nemuze.
    Copak toho není dost?
    30.8.2004 19:51 Frank J. Tomes | skóre: 29 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tak spatne to neni
    Souhlas :-)
    $ uname -a FreeBSD galileo 4.10-RELEASE FreeBSD 4.10-RELEASE #0: Tue May 25 22:47:12 GMT 2004 root@perseus.cse.buffalo.edu:/usr/obj/usr/src/sys/GENERIC i386 $
    [frank]$ uname -prs FreeBSD 4.11-RELEASE-p25 i386
    30.8.2004 20:49 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tak spatne to neni
    FreeBSD má (jako všechna BSD) špatnou licenci. Ponechám teď stranou filosofickou stránku, protože ta je na flamewar. V čistě technickém smyslu: GPL má od určitého nadkritického množství silnou positivní zpětnou vazbu, která urcyhluje vznik dalšího GPL software, BSD licence má jen velmi slabou zpětnou vazbu. K ovládnutí světa je tedy BSD nevhodné, a bude v tom zaostávat za Linuxem. Z toho, že tuto možnost do ankety ani nedali, usuzuji, že jediným cílem byl právě ten flamewar.
    30.8.2004 21:20 Frank J. Tomes | skóre: 29 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tak spatne to neni
    Tak to slovíčko "špatnou" bych prosil nahradit "jinou", protoze tady se asi neshodneme :-) Ovšem není to myšleno jako útok na osobní názor, takže klídek.
    [frank]$ uname -prs FreeBSD 4.11-RELEASE-p25 i386
    30.8.2004 22:00 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tak spatne to neni
    Stejně jako poprvé zkus být v kontextu ;-) Tématem je popularita (,,ovládnutí světa``).

    Nemohu napsat, že BSD má jinou licenci [k ovládnutí světa], když chci vyjádřit, že BSD má špatnou licenci [k ovládnutí světa].
    30.8.2004 22:10 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tak spatne to neni
    Licence a licence. Ach jo. Nevím jestli je cílem *BSD ovládnutí světa. Spíš ne, *BSD má stále publikum, které ví co dělá. [trocha ironie] To je zase ta komerce ... jak lidi nevidí, že graf [čehokoliv] letí strmo vzhůru, tak je to mrtvé/nepopulární/šrot. [konec ironie] Co se dá dělat.
    Copak toho není dost?
    30.8.2004 22:13 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tak spatne to neni
    Asi píšu do špatného threadu. Je tohle ten správný thread ke zprávičce k anketě, proč je FreeBSD méně populární než Linux?
    30.8.2004 22:25 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tak spatne to neni
    Ano. Zajímavé. Nevadí mi to. Nemám potřebu to změnit. Musí se vždy, když se napíše, že X je méně populárnější než Y objevit dvacet fanatiků a začít nadávat, že je to špatné, že je to nadutostí příznivců X, že X je fuj a nebo, ještě hůře, že X se podobá Microsoftu ?
    Copak toho není dost?
    30.8.2004 22:35 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tak spatne to neni
    Tak teď už vůbec nechápu, o čem mluvíš. Vysvětlil jsem, že BSD licence nevytváří atraktor, na rozdíl od GPL, což je pro popularitu vcelku problém. Co s tím má společného Microsoft a dvacet fanatiků s Mac OS X, to fakt netuším.
    30.8.2004 22:57 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tak spatne to neni

    Mac OS X ? O tom nepadlo jediné slovo. Je pravda, že povídám blbosti, ale tomu se nelze divit, to je normální :-)

    Pouze jsem vyřkl svůj názor, že *BSD nemá světové nadvlády zapotřebí a lidé okolo *BSD jsou pravděpodobně s BSD licencí spokojení. Vzhledem k tomu že můj názor nepůsobil dost akčně a nebyl myšlen jako nesouhlas s nějakým jiným, tak asi vypadá dost divně. Poslední dobou se mi zdá, že nejlepší způsob jak tu člověka vyvést z míry je souhlasit s ním.

    Vlastně nevím, v čem se OSnews zase rýpou, asi nemají už co psát. Novinařina je krutý obor.

    Copak toho není dost?
    31.8.2004 08:00 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tak spatne to neni
    thingwath: Ty máš zjevně problémy s pochopením kontextu. Jak se zdá pochopení jednotlivých částí textu a dokonce celých vět to není tak špatné, ale pochopit celou stránku od začátku až do konce včetně historického backgroundu a odkazů, které z ní vedou ti zjevně dělá problémy a přitom se Yeti tak snažil. No ještě to skusím já, i když si nemyslím, že bych byl lepší než Yeti. Tak tedy, ta zprávička odkazuje na anketu, ve které se dotazují, proč je FreeBSD méně populární než Linux. No a Yeti se ti pokusil na toto odpovědět naprosto věcnou formou, že k účelu být populárnější než Linux má špatnou licenci. Ty ho vzápětí obviníš, že je fanatik a sám říkáš, že BSD nemá zapotřebí být populárnější než Linux (dosáhnout světové nadvlády), což je výrok implikující výrok Yetiho. Aby toho nebylo málo, tak jej ještě obviníš, že je dvacet fanatiků, přičemž není ani jeden. Styď se!
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    31.8.2004 11:39 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: tak spatne to neni

    Ale neee. Yetiho jsem nijak neobvinil a pokud to tak vypadalo, tak jsem to buď blbě napsal nebo to někde nepochopil.

    Je pravda, že jsem byl trošku mimo (a možná stále jsem), nicméně prve jsem si nebyl zcela jist, jestli je Yetiho licenční vysvětlení TímJedinýmVelkýmASprávnýmDůvodem.

    Později už jsem si správností vysvětlení byl jist více, ale chtěl jsem nastolit diskuzi na téma "komu to vlastně vadí". No, to mi nevyšlo, tak jsem to zkusil ještě jednou a teď to schytávám.

    Jinak, mnohem více se mi líbí vysvětlení Linuse (asi, nejist), že Linux je populárnější protože: "386BSD je komplikovaný název se spoustou čísel a písmen, Linux zní líp" (není doslovné). No a do FreeBSD už jim to holt zůstalo a nedohnali to ... :-)

    Copak toho není dost?

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.