Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.
Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.
Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.
GCC 4.5 lze poprvé zkompilovat C++ překladačem.
Tiskni
Sdílej:
Nechápu moc význam takových zpráviček, já do toho moc nezasvěcený, jsem nepochopil, co z toho vyplývá a podobně :(
GCC 4.5 is the first release of GCC that can be compiled with a C++ compiler. This may not seem very interesting or useful at the moment (but take a look at the much improved -Wc++-compat option). However, this is only the first step of an ongoing project to use C++ as the implementation language of GCC. Except for some front-end bits written in other languages, notably Ada, most of GCC is implemented in C. The internal structures of GCC are under a continuous improvement and modularization aimed at creating cleaner interfaces, and many GCC developers think that this work would be easier using C++ than C. However, this proposal is not free of controversy, and it is not clear whether the switch would occur in GCC 4.6, later, or ever.
Imho by to mohlo znamenat lepší optimalizace v gcc, protože překladač C++ překládá stejně anebo lépe (ne hůře) než překladač C... Kdysi se o tom tady mohutně diskutovalo v blogu.imho se jednalo o jeden z uzasnych flamu s panem ponkracem v hlavnim roli.
překladač C++ překládá stejně anebo lépe (ne hůře) než překladač C[citation neeeded]
Pan děda.jablko by jistě udělal lépe, kdyby předložil nějaký zdroják v C, který by vygeneroval rychlejší, či lepší kód, než jeho efektivní ekvivalent v C++. Protože nic takového není už z principu možné, tak deda.jablko stojí argumenty na vodě.takze pane pankraci... stejne jako v matematice, pokud se nekdo vyslovi nejake tvrzeni, mel by jej dokazat. jinak se jedna o pouhou domenku a je potreba tak s ni i nakladat. ja jsem se zadneho takoveho tvrzeni o rychlosti C/C++ nedopustil, proto nemam potrebu cokoliv dokazovat.
protože bez lží, úskoků, umělých zneefektivnění C++, či Vaší neschopnosti psát v C++ prostě nepřinesete jediný zdroják v CHeh pomocí tohodle toho se dá zdroják odsoudit víceméně vždy :-/.
Je to jediná cesta, jak efektivně projekt udržet a nezbláznit se z toho, nehledat kvantilióny chyb, ambiguos identifiers, jak kooperovat s daleko větší graciézností ve více lidech a jak snadněji projekt udržovat.Ovšem zajímavý je, že mě obvykle vadí častější chyby ve velkých projektech. V těch menších se s nima ani nesetkávám.
Kmail, Konqueror a KDE 3.5 nestabilní? No to jsou mi věci....projdi si jejich bugzillu, ty backtracy si my, méně šťastnější, kterým to narozdíl od tebe padá (resp. padalo i v dobách KDE 3.5), fakt necucáme z palce
No moment. Tebe neučili ve škole, že každý program má alespoň jednu chybu? No a co takový moloch jako KDE, ale pod pojmem nestabilita si představuji něco opravdu jinéhoKmail, Konqueror a KDE 3.5 nestabilní? No to jsou mi věci....projdi si jejich bugzillu, ty backtracy si my, méně šťastnější, kterým to narozdíl od tebe padá (resp. padalo i v dobách KDE 3.5), fakt necucáme z palce
Chci říct, že to, jak bude projekt ve finiši vypadat a fungovat není podle mého názoru ani tak věcí jazyka, ale spíše lidí kteří na něm pracují. Konec konců stačí se podívat na projekty v tom poslední dobou tolik preferovaném Pýthonu...Problém jednoduchých jazyků je v tom, že v nich programují jednoduší lidé.
Problém jednoduchých jazyků je v tom, že v nich programují jednoduší lidé.jak se podle tebe měří jednoduchost jazyka? - já jen, že kdysi jsme dostávali od matfyzáků takový úkolík napsat něco v jazyce, který měl asi tři instrukce ... pak na to navazovalo nějaké dokazování, že v tom jazyce lze řešit stejné úlohy jako např. v Pascalu a zobecnění, nevím přesně, už si houby pamatuju ... nicméně, někteří studenti jiných nejmenovaných VŠ nejenže takové úložky nedokázali řešit (a směle bez důkazu tvrdili, že to nejde), ale měli vážné problémy pochopit, i když už jim člověk to řešení předhodil ... přitom na první pohled ten jazyk vypadal přeci jednodušeji než třeba nějaké to Cčko nebo C++, ve kterém každý druhý již sepsal nějakou semestrálku ...
Imho by to mohlo znamenat lepší optimalizace v gcc, protože překladač C++ překládá stejně anebo lépe (ne hůře) než překladač C... Kdysi se o tom tady mohutně diskutovalo v blogu.Ano, s výsledkem, že nikdo nenašel případ, kdy by překládalo C++ lépe