abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.12 svobodného multiplatformního softwaru pro konverzi a zpracování digitálních fotografií primárně ve formátů RAW RawTherapee (Wikipedie). Vedle zdrojových kódů je k dispozici také balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:33 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za květen (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Bezpečnostní upozornění

    Byly publikovány informace (txt) o zranitelnostech CVE-2025-5054 v Apport a CVE-2025-4598 v systemd-coredump. Lokální uživatel se může dostat k výpisu paměti programu (core dump) s SUID a přečíst si tak například /etc/shadow.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:11 | IT novinky

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu aktuálně činí 2,69 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 30,95 %. Procesor AMD používá 68,77 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.6. 23:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 open source programu na kreslení grafů Veusz (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Proběhla portace na Qt 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.6. 11:44 | Nová verze

    Dibuja je jednoduchý kreslící program inspirovaný programy Paintbrush pro macOS a Malování pro Windows. Vydána byla verze 0.26.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    31.5. 23:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.13 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 21:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.22.0, tj. první z nové řady 3.22, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 00:33 | IT novinky

    FEL ČVUT vyvinula robotickou stavebnici pro mladé programátory. Stavebnice Brian byla navržená speciálně pro potřeby populární Robosoutěže. Jde ale také o samostatný produkt, který si může koupit každý fanoušek robotiky a programování od 10 let, ideální je i pro střední školy jako výuková pomůcka. Jádro stavebnice tvoří programovatelná řídicí jednotka, kterou vyvinul tým z FEL ČVUT ve spolupráci s průmyslovými partnery. Stavebnici

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 67
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (55%)
     (33%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 186 hlasů
     Komentářů: 14, poslední včera 08:30
    Rozcestník

    GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn

    The H Open Source píše o zveřejnění vývojové verze GIMPu 2.7.1, která mimo jiné zahrnuje nové uživatelské rozhraní [zprávička]. GIMP přejde z rozhraní s více volně plovoucími okny na rozhraní, kde sice bude stále několik zobrazených oken, ta budou však ukotvena v okně hlavním, vedle editovaného obrázku. Aplikace půjde přepnout i zpět do původního rozhraní.

    3.7.2010 12:58 | Jan Grmela | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    stativ avatar 3.7.2010 13:29 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Ten popis Single window mode v Gimpu je krapet zavádějící. To, jak to popisuje zprávička to má např. Photoshop (screen). V gimpu je to opravdu jen jedno okno, uvnitř kterého žádná další okna nejsou vidět (screen).
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    3.7.2010 13:33 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Mea culpa. Screenshot nového rozhraní jsem nemohl nikde najít, tak jsem uvěřil tomu, že od té únorové zprávičky se toho zas tak moc nezměnilo. Kompilovat se mi to teď nechce, third-party balíky jsem nehledal. V tom článku na Ars Technica to vypadá spíše jako několik oken bez ovládacích prvků přilepených na sebe.
    stativ avatar 3.7.2010 14:06 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Aa, já jsem tomu zas tak dobře taky neporozuměl. Z popisu jsem si představoval právě situaci, kdy jednotlivá okna jsou do jisté míry samostatná jako v Photoshopu (můžu si je dát na libovolné místo, i přes obrázek). Chování dokování v Gimpu 2.7.1 v Single window je víceméně stejné jako dříve (nelze je nacpat na libovolné místo), akorát je to sdruženo do jednoho okna.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    3.7.2010 14:28 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Ukážka Gimp 2.7.1 je napr. aj v najnovšom (143.) videu na stránke Meet the GIMP.
    Jardík avatar 3.7.2010 15:43 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Příloha:
    Jdou vypnout ty praštěný náhledy v tabech? Musí to zabírat strašně místa... Jinak mně stačí pinta.
    Věřím v jednoho Boha.
    stativ avatar 3.7.2010 15:47 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    A on to někdo bude používat?
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    stativ avatar 3.7.2010 15:49 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Vlastně jo, uživatelé systémů co neumí pořádně pracovat s okny.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Jardík avatar 3.7.2010 17:29 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    No jako pořád lepší, než když vytvoříte/otevřete obrázek a kus okna, co gimp vytvoří se schová za paletu a nemůžete pořádně s obrázkem pracovat, dokud to nepřesunete - pokud otevíráte několik obrázků chvilku po sobě, začne to být docela otravné.
    Věřím v jednoho Boha.
    3.7.2010 19:07 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    V novém GUI se obrázek automaticky přizpůsobí šířce vymezeného prostoru?
    Jardík avatar 3.7.2010 19:17 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    To já nevím. Ve staré verzi se přizpůsoboval nově otevřenému oknu, pokud se to nevešlo na obrazovku, ale to okno bylo velký a skončilo pod panelem nástrojů, muselo se posouvat, zmenšovat, ... tady to bude prostě mezi panely a maximálně tam bude posuvník, ale nemusím dělat čachry s oknem.
    Věřím v jednoho Boha.
    3.7.2010 19:26 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Ono posunout okno a upravit mu velikost a nastavit ho dvěma kliky, aby vyplnilo volnou oblast mezi docky je mnohem lehčí než bojovat se scrollbarem.
    Jardík avatar 3.7.2010 22:57 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Ten v tom okně budu mít stejně, protože tem je stejně dostupného místa mezi okny, jako v tom tabu. Já nevím, někomu se něco nelíbí a hned je to špatně a kdo to chce používat, je debil ...
    Věřím v jednoho Boha.
    3.7.2010 19:13 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Pěkný screenshot. Je to z Windows nebo z Linuxu? Jaké téma GTK a ikonek?
    Jardík avatar 3.7.2010 19:24 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Téma je mírně upravené "Murrina Redmond" (akorát zmenšené paddingy tlačítek, tabů a toolbaru, nastavený gtk-auto-mnemonics a zmenšené velikosti ikon). Ikony jsou Humanity (ty výchozí z ubuntu 9.10).
    Věřím v jednoho Boha.
    3.7.2010 21:11 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Mohl bys mi prosím někam nahrát to upravené téma?
    Jardík avatar 3.7.2010 23:01 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Příloha:
    Hmm, budeš potřebovat ještě Murrine GTK engine. Jinak to téma používá pár "deprecated" vlastností murrine enginu, takže to do konzole vypisuje asi 2 warningy při startu GTK aplikace, ale to se dá vydržet, upravovat se mi to teď nechce, možná zítra.
    Věřím v jednoho Boha.
    4.7.2010 11:05 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Příloha:
    Děkuji. To téma jsem dříve nepoužíval jen kvůli nemožným tabům. Z tématu jsem odstranil „deprecated“ vlastnosti a nahradil je.
    3.7.2010 13:48 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    GIMP přejde z rozhraní s více volně plovoucími okny na rozhraní, kde sice bude stále několik zobrazených oken, ta budou však ukotvena v okně hlavním, vedle editovaného obrázku. Aplikace půjde přepnout i zpět do původního rozhraní.
    Zde je typická ukázka špatného vedení "svobodného" softwaru.

    Vedení GIMPu podlehlo (dlouhodobému) tlaku nejrůznějších existencí a mění dle jejich rad svůj produkt. Naneštěstí jsou tito lidé vesměs ze skupiny, která se o daný produkt stejně nezajímá - nejsou to (ani potenciální) uživatelé GIMPu. Jedná se třeba o uživatele Photoshopu (ten typ, jak umí jen oříznout fotky, ale musí na to mít Photoshop), kteří neustále trousí poznámky směrem ke GIMPu s porovnáním obou programů.

    Slabé vedení GIMPu sice odolávalo (ne aktivně, spíš nebyli lidé na to, aby porážka byla v dřívějším čase, tj. neměl to kdo naprogramovat), ale nakonec povolilo...

    GIMP se mění. A kvůli komu? Kvůli uživatelům Photoshopu, kteří by si GIMP stejně ani nenainstalovali. Kvůli uživatelům Windows (kteří doplácejí na to, že jejich systém nepodporuje virtuální plochy). Tito stejně nejsou cílovou skupinou GIMPu. Biti budou kmenoví uživatelé GIMPu - typicky grafici používající unixové systémy. GIMP se mění, ale ne kvůli nim.

    Odvrhnout staré uživatele a nepřijmout nové. Povedlo se to už KDE a brzy se to povede GIMPu - gratulujeme.

    V citaci jsem zvýraznil jednu větu. GIMP nepřidal ke stávajícímu novou funkci. On vyměnil starou za novou a starou upozadil. Trend je jasný. Kdo GIMP poslední roky někdy zapnul, ten ví, že se nejedná jen o epizodu s počtem oken - ten trend je dlouhodobý a změn už proběhlo povícero.

    Když si někdo pod sebou řeže větev svého vlastního stromu, je mi to jedno. Jen mám strach, aby mi nespadl na hlavu. :(
    stativ avatar 3.7.2010 14:02 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Já naopak v té změně vidím hodně velké plus. Dokování je o mnoho lepší a teď je možné mít i více doků vedle sebe, což před tím nešlo. Takže díky vývoji single window mode došlo i k výraznému zlepšení původního rozhraní s více okny.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    3.7.2010 14:03 MoB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Chápu všechno, co jsi napsal, ale myslím, že to není tak černobílé.

    Já GIMP používám už léta, i když nejsem profi grafik, ale pomáhá mi s grafikou na web, úpravy screenshotů, prostě kdykoliv potřebuju něco s obrázky, sáhnu pro GIMP. Nainstaloval jsem si ho i na počítač s Windows, protože se mi zdál jako nejvhodnější dostupný nástroj. A především jej znám a vím kam sáhnout.

    Za sebe pak můžu říct, že ta změna 'více oken -> jedno okno' mě nic neříká. Zvykl jsem si na více oken, ale nejspíš si snadno zvyknu i na jedno okno, bude to takové kompaktnější a popravdě, celkem se na tu změnu těším. Konečně na liště s běžícími aplikacemi nebude u GIMPu deset "oken", to se mi zdá pozitivní.

    A navíc pro staromilce nebo prostě lidi co se jim nechce nebo nemají čas se hned učit nové GUI je tu možnost nechat zatím věci postaru. A skladba nástrojů se asi nezmění, takže je to opravdu jenom o mírně odlišném uspořádání.

    Zkrátka, já bych se toho nebál.
    3.7.2010 18:15 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    ... i když nejsem profi grafik, ale pomáhá mi s grafikou na web, úpravy screenshotů, prostě kdykoliv potřebuju něco s obrázky ...
    I takové uživatele jsem zahrnul mezi zmíněné "grafiky". Grafik nemusí být jen profesionál.
    Konečně na liště s běžícími aplikacemi nebude u GIMPu deset "oken", to se mi zdá pozitivní.
    Tohle lze nastavit i bez režimu jednoho okna. Ale stejně si myslím, že by to nevadilo, pokud by člověk používal více virtuálních ploch.
    A navíc pro staromilce nebo prostě lidi co se jim nechce nebo nemají čas se hned učit nové GUI je tu možnost nechat zatím věci postaru.
    Zrovna věc s okny lze nastavit (i když jsi sám řekl "zatím"). Ale jsou tu i jiné změny, které nastavit nelze - třeba umístění nabídek apod.

    A jde i o výchozí nastavení - proč se kmenoví uživatelé mají přizpůsobovat nějakým údajným novým uživatelům?

    Taky bych rád dodal, že nejsem nutně staromilec. Vítám jakoukoli pozitivní změnu.
    Zkrátka, já bych se toho nebál.
    Já se toho bojím, protože jsem byl svědkem pohřbu již několika projektů. Samozřejmě je tím nejkřiklavějším KDE. Tam taky pořád říkali (a možná ještě říkají), že je možnost používat verzi 3.x... Jaká byla realita, to nebudu ani zmiňovat.
    poky74 avatar 4.7.2010 00:28 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn

    Tak to mi prosím řekněte kdy bylo KDE pohřbeno?

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    4.7.2010 10:47 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Myslím, že nelze říct jeden den pohřbu. On to vlastně byl složitější proces: nákaza, umírání, smrt, balzamování, pohřbívání, neúšpěšný pokus o exhumaci. Dohromady to vydá na několik let. :)
    poky74 avatar 4.7.2010 11:17 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn

    Aha, je zajímavé že někdo považuje druhé nejpoužívanější a nejmodernější prostředí za několik let mrtvé.

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    pavlix avatar 5.7.2010 12:24 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Ono je KDE 3 druhé nejpoužívanější a nejmodernější prostředí?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    poky74 avatar 5.7.2010 14:40 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn

    Ne, mluvíme o kde.

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    pavlix avatar 5.7.2010 17:03 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Měl jsem za to, že jsi reagoval na voida, který podle mě psal o KDE 3.x.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 5.7.2010 16:48 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    A je už KDE 4.5 KDE 4, nebo pořád ještě ne?
    3.7.2010 15:48 druid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    je to tak, svět se přizpůsobuje ukvičeným idiotům, protože je jich většina :(
    3.7.2010 18:17 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Ona jich ani nemusí být většina. Možná jde jen o zdání, že jich je hodně. Dobré vedení by mělo poznat, kdo změnu žádá a kdo ji odmítá, a na základě toho změnu provést nebo neprovést.
    3.7.2010 17:02 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Najviac ma doteraz nasralo, ked vymenili poradie tlacidiel vo vsetkych dialogoch. To fakt moze urobit len uplny idiot.
    3.7.2010 19:06 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Pokud to mají správně napsané, tak pořadí tlačítek lze prohazovat v nastavení GTK.
    stativ avatar 3.7.2010 19:15 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    No, oni GTK vymysleli…
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Jardík avatar 3.7.2010 19:20 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    To nemění nic na tom, že v .gtkrc můžeš nastavit gtk-alternative-button-order a docílit tak opačného pořadí a pokud to gimp bude respektovat, tak je budeš mít opačně (neznamená, že když napsali toolkit, tak "musí" dodržovat jeho nastavení).
    Věřím v jednoho Boha.
    stativ avatar 3.7.2010 19:30 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Tím jsem chtěl naznačit, že oni jistě o té možnosti ví a i jak ji obejít.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Jardík avatar 3.7.2010 23:04 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Tak obejít to jde snadno - zabalit si do dialogu ty tlačítka sám.
    Věřím v jednoho Boha.
    3.7.2010 19:21 zzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    A co vám na tom vadí? Možnost pracovat v původním rozhraní zůstává.
    4.7.2010 10:47 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Myslím, že jste nepochopil myšlenku mého příspěvku.
    pavlix avatar 5.7.2010 12:26 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Ona nějaká byla?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    3.7.2010 19:52 Ivanhoej | skóre: 26 | blog: ss2_Debian | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    absolutny nesuhlas, i ked robim len v Gimpe lezie mi na nervy jeho ovladanie uz roky no inu moznost nemam len si pustat Gimp v cistom Desktope, inak sa v nom poriadne neda robit.
    3.7.2010 20:38 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Naopak, vedení svobodného softwaru zde konečně, po několika dekádách, ukázalo zdravý rozum. Na příšerné uživatelské rozhraní GIMPu si stěžovalo víc než 90 procent lidí, co s ním kdy přišli do styku. I pro mě, přestože jej používám již 11 let, je práce s ním utrpení. Na zrůdnost se prostě zvyknout nedá. Jenom ji trpět. Jediná skupina lidí, která jeho straré rozhraní obhajuje, je malinká hrstka unixových dinosaurů, pro které jsou hrátky s desítkami oken a vitruálních ploch příjemným stimulem mozku a příležitostí, jak v diskusích ukázat, že na to intelektuálně mají.

    GIMP je seriózní program, i pro grafiky. A grafici se už dávno, v předminulé dekádě, shodli na tom, jakým způsobem se jim pracuje nejpohodlněji. Dodnes se na tom nic nezměnilo. GIMP to konečně vzal na vědomí, přizpůsobil se svým uživatelům, stávajícím i potenciáním novým (pro mnoho lidí bylo odjakživa GUI GIMPu jediným důvodem, proč jej nepoužívají) a přestal jim házet klacky pod nohy. Protože to je jeho cílová skupina. Grafici a lidé, pracující s grafikou. Ne nějací unixoví teoretici, kteří brblají jenom z principu, protože se jim hroutí jejich svět zastaralých GUI principů, ale jinak jim je GIMP a grafika u zadku. Ono spojení „unixoví grafici“, jejichž práva jsou tu prý pošlapávána, to je asi něco jako „cimbálová diskotéka“. Fiktivní pojem. (Pomiňme teď to, že Mac OS X je, na rozdíl od Linuxu, UNIX.)
    3.7.2010 21:38 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    +1
    3.7.2010 22:38 prcek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    -1
    otula avatar 3.7.2010 23:27 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    -1
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    stativ avatar 4.7.2010 07:52 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Kecy. Grafici většinou používají více monitorů a tam je několik oken výhodou.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    4.7.2010 18:40 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Samozřejmě, že používají více monitorů. S Adobe Photoshopem. Který nemá okna à la GIMP. Nikomu to nikdy jako nevýhoda nepřišlo. Proč taky. Není s tím problém. To jenom dinosauři absolutně nemají přehled o současné konkurenci, proto taky věčně obhajují svoje zastaralé koncepty tím, že v roce 1981 neměl MS-DOS multitasking, a Linux ho má, což dokazuje, že je Linux lepší než Windows.
    stativ avatar 4.7.2010 18:47 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Jaký je rozdíl mezi řešením v Gimpu a Photoshopu? Prakticky žádný, akorát, že v Photoshopu je to v taskbaru zobrazeno jako jedno okno. A okraj palet je o něco užší než u normálního okna.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    4.7.2010 18:54 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Už ty dvě věci samy o sobě jsou dostatečná výhoda. Navíc je u toho velmi podstatná třetí výhoda: neobtěžuje to lidi, kteří nepoužívají víc monitorů.
    5.7.2010 00:26 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Nepoužívam viac monitorov a Gimp ma nijako neobťažuje. Takže ak to obťažuje teba, píš len za seba a nie za ľudí. ;)
    pavlix avatar 5.7.2010 12:32 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    To jenom dinosauři absolutně nemají přehled o současné konkurenci, proto taky věčně obhajují svoje zastaralé koncepty tím, že v roce 1981 neměl MS-DOS multitasking, a Linux ho má, což dokazuje, že je Linux lepší než Windows.
    Ty mě chceš rozesmát, co? :).

    Pak se najdou tací dinosauři, co v diskuzi o Gimpu argumentujou MS-DOSem a fiktivními postavami s fiktivními hloupými argumenty, že Photoshop má dobře udělané UI a Gimp špatně.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    vlastikroot avatar 4.7.2010 08:08 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    O okna se postará window manager, přesně tak, jak je člověk zvyklý. Když se to snaží aplikace sprasit sama, tak je to spíš horší (jak ten photoshop). Ale single window mode vítám, tam kde není window manager použitelnej (widle), se to bude hodit.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    vain avatar 4.7.2010 09:40 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Souhlas, obrázek mám prostě přes celý monitor a ovládací prvky nezabírají místo, na co, k tomu mám klávesové zkratky a z obrázku potřebuji vidět co nejvíce, zbytečné ovládací prvky jsou tedy na jiné ploše.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    4.7.2010 11:07 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Jedinou věc vašeho příspěvku beru jako korektní - váš názor, že GIMP je v jednookenním režimu lepší.

    Zbytek jsou hloupé kecy nebo lži.
    Na příšerné uživatelské rozhraní GIMPu si stěžovalo víc než 90 procent lidí, co s ním kdy přišli do styku.
    Tohle prostě není pravda. Většina stěžovatelů stejně zpravidla dodává, že "GIMP Photoshop stejně nikdy nedožene" apod. Šlo tedy o stěžovatele, o jakých jsem mluvil - nejsou potenciálními uživateli GIMPu.
    Jediná skupina lidí, která jeho straré rozhraní obhajuje, je malinká hrstka unixových dinosaurů, pro které jsou hrátky s desítkami oken a vitruálních ploch příjemným stimulem mozku a příležitostí, jak v diskusích ukázat, že na to intelektuálně mají.
    Tyhle sračky o dinosaurech jsem vídal po několik měsíců před volbami: cokoli starého je špatné, cokoli nového dobré. Nakonec se ukázalo, že ne-dinosauři spasou víc přesličly než kdokoli jiný.

    Ale nějaký důvod, proč jsou staré věci špatné - ten jsem se nikdy nedověděl.

    Mimochodem, Unix nebo unix-like systémy jsou taky pěkný dinosaurus, tak proč ho používáte, vy zpátečníku? Takhle se vám budou všichni smát.
    A grafici se už dávno, v předminulé dekádě, shodli na tom, jakým způsobem se jim pracuje nejpohodlněji.
    Jak jste na to přišel? :) (Trošku mi to připomíná slavné "konsensy" "vědců" ohledně globálního oteplování, které byly buď vymyšlené, nebo je "dělal" jen jeden člověk apod.)
    Grafici a lidé, pracující s grafikou. Ne nějací unixoví teoretici, kteří brblají jenom z principu, protože se jim hroutí jejich svět zastaralých GUI principů, ale jinak jim je GIMP a grafika u zadku. Ono spojení „unixoví grafici“, jejichž práva jsou tu prý pošlapávána, to je asi něco jako „cimbálová diskotéka“.
    Tohle jsou pěkné lži. Taky nechápu, proč by někdo měl být "unixový teoretik" jen proto, že nemá jednočlenné "grafické studio" (ještě je tento výraz populární? před lety ještě byl), ale chce si doma třeba jen upravovat nebo vytvářet obrázky na svůj web.

    Já sice chápu, že dost lidí si grafika představuje jako někoho homo se zelenými vlasy, "artovým" nebo dokonce "designovým" (kdo na tyhle výrazy chodí, to nevím) oblečením a macbookem v ruce s nalakovanými nehty, ale realita je trošku jinde - většina grafiků to nesplňuje.
    Pomiňme teď to, že Mac OS X je, na rozdíl od Linuxu, UNIX.
    A vy mně budete říkat něco o teoreticích. :)))
    4.7.2010 18:52 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Tohle prostě není pravda. Většina stěžovatelů stejně zpravidla dodává, že "GIMP Photoshop stejně nikdy nedožene" apod. Šlo tedy o stěžovatele, o jakých jsem mluvil - nejsou potenciálními uživateli GIMPu.
    Takže logický postup je: GIMP rezignuje na to, že by se zlepšil, smíří se s tím, že nikdy nebude dost dobrý, tudíž může klidně rezignovat i na to, aby zatraktivnil rozhraní pro případné nové zájemce, kteří by jej začali používat, kdyby se náhodnou zlepšil. Je to výborná strategie: zabít dvě mouchy jednou ranou. Nemusíme zlepšit program, a tím pádem nemusíme zlepšit ani GUI. To je pohodička. Teď už chápu, co myslíte tím správným vedením svobodného softwaru. Ty výsledky tomu taky odpovídají.
    Tyhle sračky o dinosaurech jsem vídal po několik měsíců před volbami: cokoli starého je špatné, cokoli nového dobré. Nakonec se ukázalo, že ne-dinosauři spasou víc přesličly než kdokoli jiný.
    Cokoli ne. Jenom to špatné staré je špatné. A uživatelské rozhraní, které naprosté většině uživatelů nevyhovuje, je špatné. GIMP není program pro pár unixových staromilců, GIMP je multiplatformní program, velká část jeho uživatelů je i na Windows. GIMP už dávno není program pro uzavřenou komunitu unixových geeků. I proto se mění, s tím, jak se mění jeho uživatelská základna.
    Ale nějaký důvod, proč jsou staré věci špatné - ten jsem se nikdy nedověděl.
    Protože se s tím většině lidí prostě dělá blbě.
    Mimochodem, Unix nebo unix-like systémy jsou taky pěkný dinosaurus, tak proč ho používáte, vy zpátečníku? Takhle se vám budou všichni smát.
    Pozorný čtenář to pochopil z mého předchozího příspěvku, nepozorný, který nepochopil, se může smát. Pokud jsem napsal, že 11 let používám GIMP i přesto, že mi nevyhovuje, platí to pochopitelně i pro Unix-like systémy. To, že něco používám, neznamená, že o tom tvrdím, že je to dobré nebo pokrokové. Někdy člověk používá nebo dělá i něco, u čeho trpí. Protože nemá jinou možnost.
    Jak jste na to přišel? :) (Trošku mi to připomíná slavné "konsensy" "vědců" ohledně globálního oteplování, které byly buď vymyšlené, nebo je "dělal" jen jeden člověk apod.)
    Počty uživatelů grafických programů mluví za vše. Grafické programy s GUI jiným než GIMP to naprosto jednoznačně válcují. Uživatelé si zvolili dávno.
    vain avatar 4.7.2010 19:11 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Někde nějaké statistiky té "většiny" a "naprosté většiny", které rozhraní GIMPu nevyhovuje? Mě třeba vyhovuje, respektive nebyl to zpočátku zvyk, kdy jsem byl na střední odkojen na Photoshopu, ale zvykl jsem si a naopak mi to přišlo v mnoha ohledech lepší a momentálně je GIMP můj jediný grafický nástroj, co používám (na to moje bastlení). V Photoshopu mi stejně ty okna s nástroji, vrstvami a pod jen překážely.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    pavlix avatar 5.7.2010 12:39 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Mě rozhraní gimpu nevyhovovalo nikdy, připadalo mi strašně neintuitivní. Základní operace, které jsem zvládnul v každém grafickém editoru, co jsem dostal do ruky, pro mě byly najednou překážkou.

    Na druhou stranu, pustil jsem si gimp naposledy před docela dlouhou dobou, leccos se mohlo změnit. Navíc lidi, kteří se s ním naučili, na tohle už nikdy nenarazí. A nejsem grafik, ale občas si chci trochu hrát :), aniž bych na to musel přečíst knihu.

    Photoshop jsem neviděl ani nepamatuju, takže srovnání nemám.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    vain avatar 5.7.2010 13:23 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Mě ze začátku taky ne, ale prostě jsem si časem zvykl a teď mi to přijde geniální. Člověk si šoupne nástroje a další věci co nepotřebuje na jinou plochu a na obrázek samotný (tedy potřebnou, editovanou plochu) má mnohem víc místa, okno nástrojů nepotřebuji vidět vůbec, vše už mám naučené přes klávesové zkratky a okno s volbami k nástrojům jsem si šoupl k vrstvám, takže jsem se tak celého jednoho zbytečného panelu zbavil a vrstvy s nastavením nástrojů si zobrazuji jen když potřebuji. Tohodle třeba ve Photoshopu nedocílím (alespoň co si pamatuji, zase nechci kecat, Photoshop jsem nějaký ten pátek už neviděl). A věřím, že nejsem jediný, co si takhle pěkně zvykl a nakonec si i zamiloval - a knihu jsem rozhodně žádnou nečetl =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    pavlix avatar 5.7.2010 17:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Člověk si šoupne nástroje a další věci co nepotřebuje na jinou plochu a na obrázek samotný
    Ale já jsem nemluvil o téhle konkrétní vlastnosti, s tou bych se klidně smířil, s jedním monitorem nebo dvěma. To nikdy nemělo na použitelnost tak zásadní vliv.

    Mluvím celkově o rozhraní Gimpu z pohledu člověka, který si chce nakreslit pár věcí a nechce kvůli tomu číst knihu nebo nějaký rozsáhlý manuál.

    Poznámka, teď jsem si otevřel Gimp 2.6 a je to docela OK. Možná si ho po dlouhý době zase trochu vyzkouším :), i když jsem spíš na vektorovou grafiku když už. Fakt nejsem schopnej říct, v čem mi před časem Gimp tolik vadil, jenom si pamatuju, že to byla špatná zkušenost.

    Každopádně vidím zlepšení, ať se přidal single-window mode nebo ne.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    vain avatar 5.7.2010 17:32 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Jo tak, hm.. s tím jsem neměl problém nikdy, pracovalo se mi v něm vždy dobře, jedinou věcí na kterou jsem si musel zvyknout byly právě ty nástrojové okna.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    pavlix avatar 5.7.2010 12:40 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Mě přijde, že se snažíte bez jakýchkoli podkladů rozšířit svoji zkušenost a svůj názor na to, jak má být udělán grafický program, na většinu, případně drtivou většinu.

    Jde vám o to sdělit něco smysluplného a zajímavého, nebo ukázat, že vy jste ten, kdo má pravdu?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 4.7.2010 11:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Zdá se mi, že lidé, kteří si stěžují na GUI GIMPu verzí 2.0 - 2.4 buď používají nefunkční WM (Windows) bez funkcí jako virtuální plochy, přilepení, vyplnění v jednom směru či always on top, nebo uvedené funkce svého WM neumějí používat. GUI devel verze je teď totiž v podstatě stejné jako předchozích verzí, když se správně použil moderní WM 21. století, ale napadá mě několik nevýhod. Mezi obrázky už nepůjde cyklovat pomocí funkcí WM (bude se to muset dělat jinou klávesovou zkratkou, protože WM bude vidět celý GIMP se všemi obrázky jako jediné okno; kdo má Compiz, nebudou mu už fungovat náhledy), nepůjde vzít jeden obrázek/pohled, dát ho přes kus jiného a nastavit mu always on top (pokud je v novém GUI vůbec půjde dát vedle sebe…) a obrázek nepůjde jednoduše maximalizovat přes celou plochu obrazovky pomocí funkcí WM.
    4.7.2010 23:53 Jirka Wolny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Změna v GUI znamená, že:
    1. GIMP bude jakž takž použitelný už ve výchozím nastavení WM.
    2. GIMP bude jakž takž použitelný i pro uživatele bez moderního WM.
    3. Pokud uživatel bude chtít používat vymoženosti "moderního WM 21. století", musí udělat dva kliky myši navíc.
    Jendа avatar 5.7.2010 00:01 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    # Pokud uživatel bude chtít používat vymoženosti "moderního WM 21. století", musí udělat dva kliky myši navíc.
    Jasně. Ale s voidem se bojíme, že víceokenní GUI ustoupí do pozadí, nebude udržováno a pak bude vyřazeno.
    5.7.2010 05:40 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Pokud to bude lidem opravdu vadit, tak může vzniknout fork GIMPu pro 21. století. Pokud nevznikne, tak bude na čase si přiznat, že asi o takovou vymoženost není zájem. :-)
    pavlix avatar 5.7.2010 12:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Tak s tím se dá docela souhlasit :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    5.7.2010 16:14 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Prečo by mal vznikať fork kvôli tomu, aby to bolo také, aké to chcú mať vývojári (im totiž viac oknové ovládanie vyhovuje). Nemali by si vlastnú verziu urobiť tí, ktorí chcú niečo iné?

    Keď sa tu oháňaš ľuďmi, ktorí tak veľmi chcú jedno oknový Gimp tak skús prezradiť, kde boli doteraz a prečo také rozhranie už dávno neurobili? Súhlasím s tým, že najviac nariekajú tí, čo aj tak Gimp používať nebudú a ostanú pri svojom ukradnutom Photoshope.
    stativ avatar 5.7.2010 17:54 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Já nevím co furt plašíš. Zatím mám ten pocit, že o single window mode skoro nikdo z vývojářů nemá valný zájem, celé je to práce jediného vývojáře.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    pavlix avatar 5.7.2010 12:30 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Ono spojení „unixoví grafici“, jejichž práva jsou tu prý pošlapávána, to je asi něco jako „cimbálová diskotéka“. Fiktivní pojem. (Pomiňme teď to, že Mac OS X je, na rozdíl od Linuxu, UNIX.)
    Ať to čtu, jak to čtu... přijde mi, že v tom máš akorát tak zmatek. Jestli chceš používat stereotyp suchého unixového programátora... jiní můžou použít stereotyp homosexuálního uživatele applu.

    Jistě, na obou stereotypech kousíček pravdy najdeš... ale vážně se tím chceš ohánět v diskuzi o UI Gimpu?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    otula avatar 3.7.2010 23:26 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    GIMP přejde z rozhraní s více volně plovoucími okny na rozhraní, kde sice bude stále několik zobrazených oken, ta budou však ukotvena v okně hlavním, vedle editovaného obrázku. Aplikace půjde přepnout i zpět do původního rozhraní.
    Zde je typická ukázka špatného vedení "svobodného" softwaru.
    Sám Single-window mode také nemusím, ale pokud ho zkusím zapnout, tak…

    …když to bylo jako novinka, strašně jim to blbnulo. Po znovuspuštění byly v háji panely, které měl člověk nastaveny, takže to pořádně používat ani nešlo.

    …ale občas jsem to (v testovacím účtu) zkusil spustit. Pak v jedné verzi se to začalo chovat jinak – považoval jsem to za workaround – při ukončení GIMPu se všechny panely osamostatní a až poté se GIMP vypne. Po znovuspuštění se ale do single-window sám zpět nepřepne, je nutno ho ručně zapnout. No a funguje to tak stále i v git-verzi 2.7.2. Takže ne, že Aplikace půjde přepnout i zpět do původního rozhraní, ale Aplikace půjde přepnout i do single-window mode. Jinak tedy mně je úplně jedno, jak to bude fungovat defaultně, ale hlavně by si měl GIMP pamatovat režim, ve kterém byl před ukončením a opět ho při spuštění nastavit.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Jendа avatar 4.7.2010 12:04 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Souhlasím s voidem. Bohužel vidím podobné pohřbívání i u jiných projektů (například Ubuntu), kde naštěstí existuje alternativa (Debian) či u Firefoxu, kde jdou naštěstí některé inkriminované funkce („ochrana“ před phishingem) vypnout, některé bohužel ne (ANO! ANO! ANO! Opravdu chci na tu stránku se self-signed certifikátem! ANO! ANO! VÍM! SOUHLASÍM!).
    5.7.2010 15:25 Marek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.7.1 s novým rozhraním zveřejněn
    Ufňukanci jsou nejlepší! ;-)

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.