abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 21:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 17:22 | Nová verze

    Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:22 | Nová verze

    Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (Mastodon) nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). S novou verzí formátu záznamu asciicast v3, podporou live streamingu a především kompletním přepisem z Pythonu do Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:00 | Komunita

    Canonical oznámil, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie) v Ubuntu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Tržní hodnota americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, dnes poprvé překonala hranici tří bilionů dolarů (62,1 bilionu Kč). Alphabet se připojil k malé skupině společností, které tuto hranici pokořily. Jsou mezi nimi zatím americké firmy Nvidia, Microsoft a Apple.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 20:33 | IT novinky

    Spojené státy a Čína dosáhly dohody ohledně pokračování populární čínské platformy pro sdílení krátkých videí TikTok v USA. V příspěvku na síti Truth Social to dnes naznačil americký prezident Donald Trump. Dosažení rámcové dohody o TikToku vzápětí oznámil americký ministr financí Scott Bessent, který v Madridu jedná s čínskými představiteli o vzájemných obchodních vztazích mezi USA a Čínou. Bessentova slova později potvrdila také čínská strana.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:55 | Komunita

    MKVToolNix, tj. sada nástrojů pro práci s formátem (medialnym kontajnerom) Matroska, byl vydán ve verzi 95.0. Podpora přehrávání formátu Matroska míří do Firefoxu [Bug 1422891, Technický popis]. Přehrávání lze již testovat ve Firefoxu Nightly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.9. 17:33 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 211. sraz, který proběhne v pátek 19. září od 18:00 ve Studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Na srazu proběhne přednáška Jiřího Eischmanna o nové verzi prostředí GNOME 49. Nemáte-li možnost se zúčastnit osobně, přednáškový blok bude opět streamován živě na server VHSky.cz a následně i zpřístupněn záznam.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (81%)
     (6%)
     (4%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
    Celkem 187 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 10.9. 13:00
    Rozcestník

    Google Go snad bude v GCC 4.6

    Minulý rok přišel Google s programovacím jazykem Go, který sice nezískal velkou popularitu, Google nicméně pokračuje v jeho rozvoji. V lednu bylo schváleno zařazení podpory pro Go do GGC. Nyní už to vypadá, že se Go dostane do GCC 4.6. Více na Phoronixu.

    25.10.2010 11:27 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý software


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Jardík avatar 25.10.2010 12:34 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go snad bude v GCC 4.6
    No vypadá ten jazyk naprosto děsně
    Věřím v jednoho Boha.
    David Watzke avatar 25.10.2010 12:51 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go snad bude v GCC 4.6
    Souhlasím.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    25.10.2010 13:08 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go snad bude v GCC 4.6
    Co bys chtěl, když to vymýšleli céčkaři :-P

    Ne, vážně, když se nad tím člověk zamyslí (a ideálně přečte 1, 2 a 3), začne to dávat docela smysl. Není to tak úplně dementní jazyk.

    Mimochodem, předevčírem jsem narazil na Clay (zmínka na LTU, spousta info je na redditu) a zatím se mi to hodně zamlouvá. Ale ještě jsem se do toho moc neponořil.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Jardík avatar 25.10.2010 13:10 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go snad bude v GCC 4.6
    Myslím, že C/C++ je proti Go naprostá nádhera. Tohle je nějaký hybrid mezi C/python/pascal - a místo toho, aby vzali z těch jazyků to nejlepší, tak udělali přesný opak :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    25.10.2010 13:33 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go snad bude v GCC 4.6
    Já si zas myslím, že C++ je nádhera možná tak oproti Brainfucku nebo ještě líp Whitespace, když už se chceš dohadovat o nesmyslech :-) A vážně: fakt koukejte trochu dál než za syntaxi. Já sice nepodceňuju její význam (nemám rád Python kvůli významovým bílým znakům a céčkovou syntaxi kolem ukazatelů považuju za absolutně dementní, zlatej Pascal), ale tohle je dost v céčkovém duchu, takže by to pro tebe nemělo být nic strašného.

    Nebo jestli jsem tě blbě pochopil a máš nějaké výhrady vůči sémantice (třeba že to má automatickou správu paměti? :-) ), sem s nimi.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Saljack avatar 25.10.2010 17:00 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go snad bude v GCC 4.6
    Jenže když to má hroznou syntaxi tak ti je automatická správa paměti na nic. A že ta syntaxe je otřesná hlavně ty "třídy".
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    25.10.2010 17:22 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go snad bude v GCC 4.6
    Ta syntaxe je standardní céčkový humus převedený do třetího tisíciletí (a ne, přiřazení není :=, přiřazení je pořád =).

    Definice metod je trochu zvláštní, ale jinak zrovna objektovej model se mi na Go hodně líbí :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Saljack avatar 25.10.2010 18:35 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go snad bude v GCC 4.6
    Samozřejmě, že jsme měl na mysli ty metody, který mi přijdou naprosto dementně udělaný. Ale zase se mi celkem líbí, že můžou ty funkce vracet víc hodnot.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    pavlix avatar 25.10.2010 21:26 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go snad bude v GCC 4.6
    Nic dementního na těch metodách nevidím.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    25.10.2010 13:14 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go snad bude v GCC 4.6
    Ak zvážime "fit for purpose", da sa jazyk Go, ehm, akceptovať. Nič to ale nemení na fakte, že pre mňa ako pre dlhoročného javistu je i tak úplne nestráviteľný. :-D
    25.10.2010 14:59 pozortucnak | skóre: 21 | blog: vecny_windowsar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go snad bude v GCC 4.6
    A co jazyk D? Ten také vypadá hodně zajímavě...
    Jsem mimořádně obtížný případ
    25.10.2010 15:43 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go snad bude v GCC 4.6
    Vím, že existuje a když jsem se na něj letmo koukal, tak nevypadal špatně, ale to je tak všechno. Jo, ještě vím, že nemá operátor pro zjištění adresy návěští, kdysi jsem to hledal :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    25.10.2010 17:33 Dr. Eddy | skóre: 9 | blog: glog | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go snad bude v GCC 4.6
    jo, D je skvelej jazyk. Uci se skoro sam, jde to snadno a z pohledu jazyka si nemam na co stezovat. Jediny problem je s kompilatory. D1 se da kompilovat v pohode s LLVM nebo jejich DMD na 32 i 64 bit x86 a s knihovnou Tango. Ale D2 a knihovna druntime se daj kompilovat zatim jedine na DMD a to jen na 32 bit (zatim). Ale nevim, jak je na tom GDC, melo docela potize co jsem to asi pred rokem zkousel...
    D.A.Tiger avatar 26.10.2010 00:40 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go snad bude v GCC 4.6
    Proč? Protože, je od Google, nebo protože se zatím nijak významně neujal?
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    David Šmíd avatar 26.10.2010 08:24 David Šmíd | skóre: 10 | blog: dsmid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go snad bude v GCC 4.6

    Dvacátá pozice na Tiobe indexu není pro nový jazyk zas tak špatný výsledek. Nechává za sebou Luu, Scheme, Fortran, VisualBasic.NET, D, Cobol, Haskell a další.

    Já osobně věštím Go velkou budoucnost. Syntax je celkem podobná C a tam, kde se liší, pro to autoři měli dobré důvody. Je to celé pouze o zvyku - nedělat etalon z toho, na co jsem zvyklý a zkusit se nad jazykem zamyslet bez předsudků.

    Znáte dnes nějaký jiný moderní jazyk použitelný pro systémové programování než C/C++ ? Co když budu chtít napsat něco operujícího blízko HW, bez nutnosti mít nainstalovaný obří runtime/VM, budu chtít úlohu paralelizovat a bude mi záležet na rychlosti běhu i kompilace ? Existuje vhodnější jazyk než Go ?

     


    Jediné "intuitivní" rozhraní je bradavka. Všechno ostatní se musíte naučit. -- Bruce Ediger, o uživatelském rozhraní
    26.10.2010 08:40 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go snad bude v GCC 4.6

    OpenCL ;-)

    David Šmíd avatar 26.10.2010 08:48 David Šmíd | skóre: 10 | blog: dsmid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go snad bude v GCC 4.6
    A co když mám v serveru ATI Mach64 ? ;-)

     


    Jediné "intuitivní" rozhraní je bradavka. Všechno ostatní se musíte naučit. -- Bruce Ediger, o uživatelském rozhraní
    26.10.2010 08:53 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go snad bude v GCC 4.6
    Znáte dnes nějaký jiný moderní jazyk použitelný pro systémové programování než C/C++ ?
    "Moderní" a "C/C++" v jedné větě? :-)

    No, kromě toho Go a D se tímhle směrem profilují třeba už zmíněný Clay a taky BitC nebo Rust (a určitě spousta dalších, o kterých nevím). Zajímavější bude, který z nich se prosadí – v tom má Go z pochopitelných důvodů těžce navrch.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    David Šmíd avatar 26.10.2010 09:12 David Šmíd | skóre: 10 | blog: dsmid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go snad bude v GCC 4.6

    C/C++ možná moderní není - jazyk který si klade ambice ho nahradit, by však moderní být měl.

    Rust: "No supported releases yet nor defined release schedule / plans."

    BitC: Kde jsou nějaké standardní knihovny ? Bez nich je to jen vědecký experiment.

    Clay vypadá zajímavě, postrádám však podporu multithreadingu.

     


    Jediné "intuitivní" rozhraní je bradavka. Všechno ostatní se musíte naučit. -- Bruce Ediger, o uživatelském rozhraní
    26.10.2010 09:42 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go snad bude v GCC 4.6
    Ony to všechno jsou experimenty. Můj osobní odhad je, že v nějakém větším meřítku se neprosadí ani D nebo Go.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    pavlix avatar 26.10.2010 13:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go snad bude v GCC 4.6
    Můj osobní odhad je, že Go se v nějaké míře prosadí :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    26.10.2010 09:39 pozortucnak | skóre: 21 | blog: vecny_windowsar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google Go snad bude v GCC 4.6
    Lisaac ? Kompiluje se to do C, má to objektový systém založený na prototypech, píše se v něm operační systém...

    Na internetu toho moc nenajdete, ale když si stáhnete archiv, tak v něm najdete celkem dost informací, jazyk umožňuje inline C...

    Na to jak málo známí je to jazyk...

    http://www.lisaac.org/download/lisaac_0.39_rc1.tar.gz
    Jsem mimořádně obtížný případ

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.