abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:11 | IT novinky

    Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:22 | Komunita

    V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:00 | Nová verze

    Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:22 | Pozvánky

    Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.

    jose17 | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | IT novinky

    Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevili v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 23:22 | Zajímavý software

    Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 22:22 | Zajímavý software

    V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | Zajímavý článek

    Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 3.0.4 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.4 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 136. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (60%)
     (24%)
     (10%)
     (0%)
     (0%)
     (0%)
     (7%)
    Celkem 42 hlasů
     Komentářů: 4, poslední včera 22:41
    Rozcestník

    Half-Life 2 slaví 20. narozeniny

    Počítačová hra Half-Life 2 slaví 20. narozeniny. Při této příležitosti společnost Valve vydala velkou aktualizaci a do pondělí 18. listopadu do 19:00 je hra na Steamu zdarma napořád. Na YouTube byl publikován dokument o Half-Life 2. Nejen o vývoji hry, ale také o tom, jak jim došly peníze, jak byli hacknuti a na internet unikla rozpracovaná verze, jak se s nimi soudil vlastní vydavatel a jak se zrodila služba Steam.

    16.11.2024 04:44 | Ladislav Hagara | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    16.11.2024 10:33 VoDo | skóre: 11 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    tywe zrovna nedavno jsem to znova dohral na windows 11 ale urcite kecaj a zadnej zazrak se nekona hral jsem nejakou verzi ze pry lepsi grafika ale je to porad rok 2003 nebo kolik... skoda prace
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    16.11.2024 12:54 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    Skús to hrať na počítači ktorý bol vyrobený po roku 2003.
    AsciiWolf avatar 16.11.2024 19:32 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    Proč sis to nezahrál na Macu?
    17.11.2024 08:59 Stevo | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    Mac je sračka
    17.11.2024 10:14 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    Rikas ze pocitac s bajkalem a obrazkem putina je lepsi?
    xkucf03 avatar 18.11.2024 01:32 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Procesor Baikal
    Kde se to dá koupit? Něco s procesorem Baikal jsem chtěl pro zajímavost pořídit do sbírky, ale nedalo se to sehnat.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    18.11.2024 02:57 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesor Baikal
    oficialne se to v US/EU neprodava ale da se to sehnat v Rusku a pak pres Cinu si to nechas poslat domu... minimalne v US to muze byt nelegalni, nevim jak v CR...
    xkucf03 avatar 18.11.2024 03:00 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesor Baikal
    A nepřijde ti nemorální, aby stát omezoval občany v tom, za co utratí svoje vydělané (a již zdaněné) peníze?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    18.11.2024 03:15 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Procesor Baikal
    Prijde ti moralni treba posilat penize islamskemu statu? Podobne je to tady, rusko je ve valce s ukrajinou ale neoficialne se do valky zapojuji ostatni zeme takze davat prachy rusku znamena podporovat nekoho kdo ve finale muze strilet na tebe. Co se tyce bezpecnosti statu tak tam mi prijde omezovani toku penez jako dobry napad, jinak moc ne.
    xkucf03 avatar 19.11.2024 07:55 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Podpora zahraničí, USA, Islám, tzv. export demokracie, zahraniční politika, svoboda
    Takhle to vypadá jednoduše… Ale problém vidím v tom, kdo a jak by měl definovat, komu se smí a nesmí posílat peníze. Tohle se dá hrozně snadno zneužít a politici mají tendenci tyhle věci zneužívat ve svůj prospěch – ať už k likvidaci politické konkurence, tak ke zvýhodňování svých kamarádů atd.

    Když by např. cizinec na našem území sháněl peníze nebo jinou podporu pro islámský stát, tak ano, ten má být jednoznačně vyhoštěn – není jediný důvod tu takové lidi trpět. Ale v případě vlastních občanů, kteří tu jsou doma, by stát měl respektovat jejich svobodu a jejich názory, protože stát je tu od toho, aby sloužil občanům, ne občané státu. A když např. procento „dezolátů“[1] pošle svoje peníze někomu špatnému v zahraničí, tak ať – reprezentuje to zastoupení daného okrajového názoru v naší společnosti a ven odchází odpovídající (zanedbatelné) množství peněz.

    Pokud by ten názor nebyl okrajový a ven by takto odcházelo podstatné množství peněz, tak tím spíš je nemorální tuto větší skupinu občanů omezovat v nakládání s vlastním majetkem.

    A ještě k tomu islámskému státu a obecně muslimům – jedna věc je, že jejich životní postoj je rozpínavost a snaha o rozšiřování území pod vládou islámu (ať už vojensky nebo tím, že se tam nastěhují a namnoží). To je samozřejmě problém, kterému je potřeba čelit. Ale pak je tu ještě druhá věc, a to, že USA si svými zásahy ve světě, vměšováním se do cizích záležitostí a snahou o „export demokracie“ (který je často motivován spíše ekonomickými a velmocenskými zájmy než nějakými vznešenými myšlenkami) nadělaly spoustu nepřátel a část té nenávisti vůči nim (a potažmo dalším zemím, které jim přisluhují) je oprávněná.

    [1] schválně to píšu do uvozovek, protože to není moje terminologie a nikoho tak nazývat nechci – ale takhle vidí část občanů „naše“ současná vláda
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    19.11.2024 09:04 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora zahraničí, USA, Islám, tzv. export demokracie, zahraniční politika, svoboda
    definuje to stat zakonama, to je odpoved

    penize nemuzes posilat vsem a za vse, zjevne, treba nemuzes nekomu dat penize, abys vyhral v soutezi, rika se tomu korupce, je to trestnej cin

    ale klidne muzes znovuvynalezat staletima cizelovanej system from first principles..
    19.11.2024 15:20 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora zahraničí, USA, Islám, tzv. export demokracie, zahraniční politika, svoboda
    To procento lidi kteri budou aponzorovat islamsky stat ve finale znamena ze ti treba nejaky islamista zabije zenu protoze si za penize koupi padelany pas, dostane se do nakupniho centra kde zabije 10 lidi vcetne tve zeny… v tomhle mam docela tvrdy nazor, davat penize nepritelum by melo byt trestne (a vo vetsine pripadu je). K tomu US a valkam - svoboda a demokracie jsou takove hezke slova motivujici lidi k nastupu do armady, realita je takova ze z kazdeho $1 ktere US utrati ve valce pak po valce ma $500 z obnovy, obchodu,…
    17.11.2024 09:35 VoDo | skóre: 11 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    protoze mac neni herni system narozdil od windows...
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    17.11.2024 11:00 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    Se podivej na cisla, nejvetsi herni platforma jsou mobily…
    17.11.2024 12:41
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    Vy si vážně dokážete obhájit vše...
    17.11.2024 13:00 VoDo | skóre: 11 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    pockej a na cem jinem hrat hry ktery byly napsany na windows? Kdyz neni port na nintendo tak proste windows stroj to resi.
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    17.11.2024 17:19 PetebLazar | skóre: 34 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    HL2 má rank Platinum na ProtonDB, takže Windows nejsou jedinou možností.
    17.11.2024 23:31 frufru
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    ted jsem nainstaloval na mxlinux a hra jde- tak uvidím, až si udelam cas na hrani
    18.11.2024 10:08 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    Mac nema kvalitni grafiku, Linux s wine - protonem je vyrazne lepsi
    18.11.2024 10:36 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    BTW novy Mac s M4 pro ma uz mnohem lepsi grafiku, uz je to nekde mezi desktopem a notebookem - ale uz je to ARM a jak znamo, na ARMu win. hry bezet nemuzou, takze pak emuluji i CPU - coz je extremne neefektivni a celkove uplne pain a vse to zpomaluje, obecne na ARM macich nebezely pouzitelne ani Mac pro x86, natoz aby tam bezelo jeste wine-proton .... resi to forech, ze jim prestaly fungovat hry, nebot jsou v emulaci CPU extremne pomale a resi se hry, ktere jsou nativne pro ARM - ty uz bezi OK, ale macy nemely moc super grafiky, k tomu je zdilena s RAM - MacOS si vezme 6GB i s necim pro GPU - i kdyz se nevyuziva a protoze Apple ma vyderacskou politiku ohledne RAM, tak vetsina Applistu nema prachy a jede na hezkych 8GB - cili si tam uz zadnou lepsi hru nepusti - ted kdy je standard 16 a 24 GB na M4 se urcite vse zmeni, ale ne pro x86 windows apky v protonu a pro MacOS - coz si budem vetsina lepsich her pro MacOS x86 byla zabalena windows verze s vlastnim wine, protonem etc.

    Suma sumarum novy mac neni vhodny na x86 windows hry, musely by byt pro ARM, coz asi nebude skoro nikdy, btw na Linuxu na ARM by to bylo dost podobne i kdyby tam mel nakrasne NVIDIA kartu
    18.11.2024 17:55 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    sure and?
    18.11.2024 19:11 VoDo | skóre: 11 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    on ma diagnozu to poznas ne
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    18.11.2024 20:27 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    ja se asi pristi rok zapisu na psychologii abych poodhalil co za diagnozu ma... u Alese je to jasny, ale u Izaka jsem si porad neni jist...
    19.11.2024 02:15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    A co tvá vlastní diagnóza?
    19.11.2024 04:53 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    Na tu jiz mam papir… nic zajimaveho.
    Max avatar 18.11.2024 20:49 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    HL2 je pro Linux nativně.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    19.11.2024 09:16 PetebLazar | skóre: 34 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    Některé hry mohou skrze Proton běžet lépe než nativně (díky efektivnějšímu běhu skrzr DXVK/Vulkan než například native/OpenGL). https://youtu.be/pr_dVP_bV14?si=0qLjtwGdjmQ_rJJr
    19.11.2024 13:28 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    To jeste nic neni, treba stare hry pro XP bezi na protonu lepe nez na windows 10/11 a casto ty, co uz na winodws vubec nebezi, na protonu bezi bez problemu ;-) ... a to jeste neni vse, plno her bezi na protonu lepe nez na win 11 i kdyz jsou to nove hry ;-) ... je to dano treba lepsi praci s dikem, i CPU, siti a atd. ... byla doba win4lin --- kdy bezelo 100% vse pro win98 ... upravene binarky win a i benchmarky tam byly rychlesji, bezelo to mnohem rychleji, nez win na desktopu ;-)
    Max avatar 19.11.2024 15:16 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    Pamatuji dobu lží, kdy hra pod wine běžela rychleji, ukazatelem byly vyšší FPS, ale za to měla lagy, takže benchmarkově vycházela lépe, hratelně hůře.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    19.11.2024 16:18 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    Lagy mela jen kdyz jsi nevypl HT ... HT je obecne na h*** a u AMD je to stejne, ano pak mel lagy i WOT !!! jeste stara emulace directx ... stacilo vypnout HT a problem byl pryc. ... btw WOT hraju porad pod linuxem ;-) --- ted mam PortProton by Mikhail Tergoev linux-gaming.ru
    19.11.2024 17:39 PetebLazar | skóre: 34 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    Nestačí jako řešení procesu hry nastavit affinitu na fyzická jádra CPU sdílející jednu L3 cache místo vypínání HT?
    Max avatar 19.11.2024 19:29 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    Nebyla to věc HT. Dlouho dobu jsem třeba tunil WoW, zkoušel miliardu rad, parametrů, opengl, directx a další věci a nakonec to skončilo na Windows, protože finál byl, že pár pluginů z WoW udělalo nepoužitelnou věc a na Windows to i s těmi pluginy jelo a bez lagů.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    19.11.2024 17:00 VoDo | skóre: 11 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    presne tak, taky jsem se nechal nachytat na hrani na linuxu a sel zpet na windows, je to jako se vsim na desktop linuxu, funguje to normalne, ALE.
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    Max avatar 19.11.2024 19:31 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    Já už s tím nemáme problém. Byla to doba dávná. Vše, co hraju, jedu na Linuxu, dualboot už strašných hafec let nemám. A s příchodem Steamu s protonem je hraní o levely úplně jinde. Vesměs už nic netuním, jen koupím pod steamem, nainstaluju a hraju.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    xkucf03 avatar 19.11.2024 20:10 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    Máš grafiku od Nvidie? Jaké ovladače? Před lety jsem s tím experimentoval na jednom vyřazeném počítači s Radeonem a funkční to bylo jak kdy. Na SteamDecku mi ale funguje všechno – to je výhoda konsolí – jedna konkrétní kombinace hardwaru a pro něj odladěné hry.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Max avatar 19.11.2024 20:18 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    Ne, dřív byla Nvidia jediná možnost na hraní, ještě za dob ATI, prvních Radeonů apod. Poté, co AMD začalo uvolňovat zdrojáky se celá situace otočila, a to brutálně. Mám XFX 6700XT 12G OC, jen jsem připojil do PC a jedu (kupoval jsem na bazaru za asi 7kkč, asi z nějakého mining rigu), žádný problém.
    Nvidii už nikdy. A pokud člověk nepotřebuje vendor specific věci, jako třeba výpočty na Nvidii, nebo virtualizaci GPU (vGPU), tak jedině Radeon.
    Člověk má s AMD ještě štěstí v unlimited supportu. Nvidia vždy dropne starší GPU a přestane dělat drivery, takže pak přestane člověku Nvidia karta fungovat, protože novější Xka, novější Wayland apod. A Nouveau je přecijen taková znouze cnost. Jako super, co dokážou na starých GPU, ale vývoj je i tak šíleně pozadu.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 19.11.2024 20:22 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    Příloha:
    Jinak moje steam knihovna viz příloha.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    xkucf03 avatar 20.11.2024 00:14 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    No já právě už dlouho kupuji ATI/Radeony/AMD a používám svobodné ovladače, ale v tom Steamu ne všechno fungovalo – např. Mafia II nejdřív fungovala, pak po nějakém upgradu přestala (a nepomohlo ani přepnout na starší verzi Protonu). Pak se mi to nějak povedlo rozchodit tím, že jsem do počítače přidal druhou grafickou kartu (Nvidia) a hra pak byla spokojená, i když monitor byl připojený k Radeonu (teoreticky mohla běžet část výpočtů na Nvidii a část na Radeonu, ale spíš si myslím, že tam byla jen nějaká kontrola na přítomnost podporované karty).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    20.11.2024 14:24 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    Nejakú virtualizaci GPU má aj Intel, ale od Iris vyššie. Síce mám taký HW, ale nechcelo sa mi s tým hrať.
    Max avatar 21.11.2024 08:23 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    To, že něco takového má Intel, neznamená, že to funguje dobře jako u Nvidie, navíc chybějící výkon.
    Jinak osobně považuji Intel drivery za tragedii. Dříve jsme nakupovali jen Intel počítače a bylo to peklo. Intel asi 3x přepisoval drivery, po každé aktualizaci se něco podělalo, nový PC neměl pořádně funkční intel drivery, protože release hw byl v předstihu před drivery cca rok. Pral jsem se s intelem na desktopu hafec let. Jediné místo, kde mi Intel GPU jelo na jedničku, byla starý Thinkkpad.
    Dnes už asi bude situace jiná, nicméně ohledně vGPU bych si nedělal iluze.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    21.11.2024 10:20 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    To, že něco takového má Intel, neznamená, že to funguje dobře jako u Nvidie, navíc chybějící výkon.
    Výkon GPU v Intel desktopoch trpel na úkor spotreby, ale na bežný desktop to stačí. Bežný desktop nie je herná konzola, a ani výpočtové centrum vedeckých výpočtov (vrátanie lúskania hesiel a podobných kryptických algoritmov.
    Jinak osobně považuji Intel drivery za tragedii. Dříve jsme nakupovali jen Intel počítače a bylo to peklo.
    To bolo v čase keď intel presunul GPU z XScale ARM na desktopy? To je už možno aj 20 rokov. Veľa ľudí sa na to sťažovalo keďže si pred kúpou nevyskúšali či tovar spĺňa ich požiadavky. Nebudem rozoberať koho to bola chyba.
    nicméně ohledně vGPU bych si nedělal iluze.
    Ja si ilúzie nerobím. Na niečo potrebujem uzavretý FW a s ním to vGPU AFAIK nefunguje. Ale zas nepotrebujem vGPU, len to registrujem.
    Max avatar 21.11.2024 14:17 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    Ne, Intel drivery se přepisovaly několikrát. i915 / kms, xf86-video-intel, iris a k tomu různé akcelerační metody UXA, SNA, BLT a s něčím fungovalo něco, ale jiná věc ne a naopak. Celé to bylo peklo. Bavím se o době Intel Skylake apod.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    21.11.2024 16:35 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    Bavím se o době Intel Skylake apod.
    Čiže ten problém bol pred cca 10 rokmi. Vtedy sa migrovalo a zjednocovalo niekoľko rôznych ovládačov pre rôzne typy GPU do jedného. Stačilo si dať pozor v akom kroku migrácie je aktuálna verzia danej distribúcie. Nejaké drobnosti vtedy haprovali aj mne, ale nič čo by sa nedalo vyriešiť jedným alebo dvoma príkazmi, či pár riadkami v konfigu. Teraz to už nie je potrebné.

    Teda pokiaľ človek neurobí základnú chybu, a nevyberie si model MB chronicky známy problematickým FW a ani ho nevyskúša.
    Max avatar 21.11.2024 20:52 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    Ne, to vážně nestačilo. Když vyšel Skylake, byl stav driverů tragický. A já jako pracovní PC dostal nový Skylake. Těch milion diskusí a nadávek kolem toho nebylo jen tak z neschopnosti.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    21.11.2024 13:19 Rovano | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    Intel GPu ovlaače jsem vždy považoval za tragédii. Naposle 3/4 roku než něco spravili na jedné nové řadě. Ale kkdyž jsem něco potom pustil na staré iGPU, nestačil jsem se divit jak to jede. Třeba budeš překvapen. :D
    (╯°□°)╯︵ ┻━┻ enough of this! ♫♫♫ԅ(ˆ⌣ˆԅ)♫♫♫
    Max avatar 21.11.2024 14:18 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    Intel už hafec let nepoužívám a tím pádem tedy ani intel gpu.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    21.11.2024 16:38 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Half-Life 2 slaví 20. narozeniny
    Naposle 3/4 roku než něco spravili na jedné nové řadě.
    To je veľmi presný a profesionálny popis. Má obrovský prínos. Tá rada sa týkala HW alebo ovládaču?

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.