Společnost Meta ve spolupráci se společností Oakley oznámila řadu chytrých brýlí Oakley. První Oakley Meta HSTN si lze předobjednat za 499 dolarů.
Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) vyjádřilo podporu předložení projektu AI Gigafactory CZ, který do veřejné konzultace Evropské komise zaslala společnost České Radiokomunikace (CRA) v rámci iniciativy Project AIGF CZ. Jde o významný krok k rozvoji výpočetní infrastruktury pro umělou inteligenci (AI), která je prioritou resortu. Projekt je v souladu s cíli Národní strategie umělé inteligence ČR 2030 a je již součástí návrhu
… více »Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 154 (pdf). S podtitulem Automatizace domácnosti.
Americký prezident Donald Trump podepsal exekutivní příkaz, který prodlužuje lhůtu pro prodej amerických aktiv aplikace TikTok vlastněné čínskou společností ByteDance do amerických rukou o dalších 90 dnů. Americký Kongres loni v dubnu kvůli bezpečnostním obavám přijal zákon, podle kterého měl vstoupit v platnost zákaz sítě TikTok v USA v případě, že se prodej neuskuteční do 19. ledna. Trump však v lednu lhůtu pro prodej prodloužil o 75 dnů. V dubnu pak přikročil k prodloužení o dalších 75 dnů, lhůta tak měla vypršet dnešním dnem.
Microsoft hodlá zrušit další tisíce pracovních míst, a to především v obchodních odděleních. Předchozí kolo propouštění se uskutečnilo v květnu a dotklo se 6000 zaměstnanců. Vedení firmy již dříve upozornilo, že vzhledem k rozsáhlým investicím do umělé inteligence (AI) se bude snažit omezovat výdaje v jiných oblastech.
Společnost Murena ve spolupráci se společností Qwant představila vyhledávač Murena Find. Ve výchozím nastavení bude používán v mobilním operačním systému /e/OS a v Murena Workspace.
V mobilní aplikaci Facebooku se lze nově přihlašovat pomocí Passkeys.
Společnost Midjourney představila vlastní generátor videí pomocí umělé inteligence (AI) V1 Video Model.
Editor kódu Zed (Wikipedie) má nově v sobě integrovaný debugger. Podporuje Rust, C/C++, JavaScript, Go, Python a pomocí rozšíření i další programovací jazyky.
Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie). Servo mimo jiné nově zvládne animované GIFy.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu aktuálně činí 0,27 %. Před měsícem to bylo 0,35 %. Nejčastěji používanou linuxovou distribucí je Ubuntu 16.04.3 LTS 64 bit. V katalogu této distribuční platformy je aktuálně 4 205 her pro SteamOS a Linux.
Tiskni
Sdílej:
GNU/Linux na desktopu používám už mnoho let. Ale na Steamu nemám snad ani registraci (kdysi jsem si tam zkoušel nějaká dema, ale ten účet je už asi zrušený). Takže takovéhle statiky toho moc neřeknou.
Třeba podle ankety StackOverflow používá GNU/Linux na desktopu 32,9 % lidí. To ale zase nevypovídá nic o celkové populaci, protože v této anketě odpovídali převážně vývojáři.
Pořád tam, co byl, ale uživatelé už jsou jinde
Nejde o velikost firmy nebo počet uživatelů, jde o to, že to hraní her je jen jedna z mnoha věcí, které můžeš na desktopu dělat – ten vzorek není reprezentativní – kdyby byl, tak by stačilo klidně i 1 000 uživatelů pro celkem relevantní statistiku.
Takhle to vypovídá leda o tom, že mezi hráči komerčních proprietárních her není GNU/Linux moc rozšířený resp. nepoužívají ho k hraní (třeba hrají na té PS4 nebo Nintendu a GNU/Linux mají na jiné věci).
Ten vzorek ale presne rika, ze ze 100M uzivatelu steamu je x na linuxu. Steam je jedna z x platforem distribujicich hry, netusim jestli je nejvetsi nebo ne, ale spousta her se pres steam prodava. Takze ty cisla jsou hodne relevantni
Tak znovu: ta čísla jsou celkem relevantní z pohledu her. Ale někdo tu začal mluvit o GNU/Linuxovém desktopu obecně – z tohoto pohledu ta čísla nejsou relevantní prakticky vůbec. Pokud se bavíme o desktopu (a pracovních stanicích, což podle je některých definic podmnožina desktopu), tak hry jsou jen zlomek činností, které na tom lidé dělají.
Lidi co si muzou dovolit kupovit hry, chodi obvykle do prace a tudiz maji omezene mnozstvi casu na gaming a tudiz se rozhodne nechteji drbat s nejakou “mozna to bude fungovat” platformou. U windows to proste ve vetsine pripadu vse funguje, maximalne aktualizujes ovladace.
U Windows se ti to bude rozesírat snad ještě víc než na GNU/Linuxu, akorát je tam širší nabídka her (což ale neznamená, že budou dlouhodobě a stabilně fungovat). Jestli chceš hrát a neřešit nic kolem, tak si pořiď herní konsoli – tam to funguje díky tomu, že všichni používají stejný HW, software se aktualizuje jen minimálně a kromě těch her (které prošly přes výrobce konsolí resp. byly testovány přímo s tvým hardwarem) tam nic jiného neinstaluješ.
Nezaspal jsi trochu dobu? Viz Radeon a Nouveau. Sice ještě pořád dost práce zbývá, ale není to nic, co by zásadně bránilo rozšíření GNU/Linuxu na desktop. A i ty 3D hry si s otevřenými ovladači zahraješ (ale jak jsem tu už psal: desktop nejsou zdaleka jen hry).
A s binarnim blobem by to zase nikdo nemohl sirit jako distribuciProc ne? To je na samotnych distribucich jestli ho budou soucasti distra nebo ne. Teda pokud nejsou ty drivery patentove nebo jinak pravne problematicke.